מיזם לחולי פיברומיאלגיה
מיזם לחולי פיברומיאלגיה

מינוף מיטבי של טכנולוגיות: הכירו את המיזם שישנה את חייהם של חולי פיברומיאלגיה

המרכז הרפואי ברזילי מציע בשורה של ממש: טיפול מותאם אישית לצד אפליקציה ייעודית לייעול ושיפור איכות חייהם של חולי פיברומיאלגיה

פורסם בתאריך: 6.2.23 16:57

מאת: שרה שוורץ | תוכן מקודם

כחלק מחתירה מתמדת למתן שירותי בריאות איכותיים, חדשניים ומתקדמים, הבינו במרכז הרפואי ברזילי את גודל ההזדמנות הטמונה במהפכה הדיגיטלית ובהתקדמות טכנולוגיות כמענה איכותי והוליסטי לחולי פיברומיאלגיה.

המיזם – הינו פרי עבודתם המשותפת של ד"ר אורנה רחמים, מנהלת אשפוז יום שיקומי ואגף טכנולוגיות דיגיטליות במשרד הבריאות במסגרת תכנית "אקסלרטור" בת שישה חודשים. "החזון שלנו הוא לתת מענה אמיתי ואיכותי לחולים באמצעות טיפול היברידי באופן כזה בו הרפואה הופכת למותאמת אישית ואפקטיבית יותר, המטופל עובר למרכז והופך לשותף מוביל ולגורם מרכזי, תוך פיתוח והטמעה של כלים, המאפשרים לתעד מידע נרחב יותר על המטופל על מנת להתאים לו את הטיפול המיטבי, כלים המותאמים למטופל באופן ייחודי, ביניהם מערכות תומכות החלטה, שישמשו את המטפלים במהלך הטיפול.

מיזם לחולי פיברומיאלגיה

באמצעות טיפול משולש המשלב – טיפול אישי 1-1, יחד עם טיפול קבוצתי ואפליקציה תומכת לרפואה מרחוק ניתן להגיע לשורש הבעיה ולמצוא את הדרך להשיב את האיזון לחיים של כל מטופל, במטרה להרחיק את מועדי ההתפרצויות ולאפשר איכות חיים טובה יותר לחולים".

משנים היום – את בריאות המחר

מהפכות נובעות מצורך וחזון. ואם יש בשורה שזקוקה להישמע הוא התקווה לחולי הפיברומיאלגיה. על פי הנתונים בין 2% ל-8% מהאוכלוסייה סובלים מפיברומיאלגיה, הרוב המוחלט הן נשים, כך שבישראל ישנם כ-180,000 אנשים הסובלים מכאב כרוני (שנמשך יותר משלושה חודשים) ומפושט (בכל הגוף). את הכאבים הללו הם חשים בעת מנוחה בכל מערכת השרירים, המפרקים והשלד, ובמיוחד בצוואר ובגב, ברגליים ובידיים.

המשמעות המילולית של פיברומיאלגיה (באנגלית: Fibromyalgia) היא כאב ברקמת החיבור ובשרירים, ושם המחלה בעברית הוא דאבת השרירים. מדובר בכאב כרוני מפושט וברגישות עזה על פני מקומות רבים בגוף בצירוף עייפות והפרעות שינה משמעותיות. לעיתים קרובות ישנם סימפטומים נוספים המורגשים במערכות שונות בגוף, כמו כאבי בטן ונפיחות בטנית (מעי רגיש), תכיפות במתן שתן ירידה בריכוז ובזיכרון, שינויים במצב הרוח וגם מצב דיכאוני. וככל שמצב הרוח ירוד יותר, כך האדם שסובל מפיברומיאלגיה פחות תפקודי – ואז מצבו מחמיר, היות וחלק מרכזי בטיפול השמרני הוא פעילות גופנית אקטיבית.

מיזם לחולי פיברומיאלגיה

במשך שנים אנשים שסבלו מפיברומיאלגיה לא קיבלו מענה רפואי אמיתי, והם נאלצו לחיות עם הקושי הזה. היום, למרבה המזל, המציאות השתנתה. ד"ר אורנה רחמים, מנהלת אשפוז יום שיקומי במרכז הרפואי ברזילי בהובלת רועי קול ושחר מדינה הובילו מיזם המציע שינוי משמעותי בדרכי הטיפול. מטרת הטיפולים היא לשמור על יכולת התפקוד, לשפר את איכות החיים ולהפחית את התסמינים. את המטרות האלה ניתן להשיג באמצעות שילוב של אלמנטים גוף – ונפש תוך חיזוק המטופלים והעצמתם באמצעות כלים המרחיבים את מקומו בניהול בריאותו. כאשר מדובר בחולי פיברומיאלגיה, הצורך בשיתוף פעולה הדדי בו המטופל מבין את מצבו הבריאותי, השלכותיו, הצורך באימוץ הרגלי ספורט, ומצפה להיות שותף מלא בניהול בריאותו, להבין את אפשרויות הפעולה ולקבל החלטות בנושאי הטיפול – חשוב פי כמה.

כאמור, פעילות גופנית היא נדבך מרכזי בכל תוכנית טיפול בפיברומיאלגיה. ההמלצה היא לקיים פעילות גופנית סדירה בעלת אופי אירובי כמו הליכה, שחייה ורכיבה על אופניים. התכנית החדשנית מציעה תוכנית הדרגתית (שרמת הקושי שלה הולכת וגדלה בהדרגה) ומשתנה המותאמת לאופי המטופל ולמשובים הניתנים מטיפול לטיפול.

באופן זהה ניתן מענה משלים גם באפליקציה שהמיזם מבקש לפתח (בימים אלו אושר מימון הפרוייקט על ידי משרד הבריאות). "החדשנות שבטיפול ההיברדי מאפשרת אצל משתמש הקצה, במקרה זה המטופלים, מגוון כלים שונים וערוצים שונים ובאופן המותאם אישית עבורו, מה שמאפשר מחויבות דיגיטלית והתאמה פרסונלית שלא היו בעבר".

האפליקציה מאפשרת לייצר כלי טיפול, ותרגול מפוקח מרחוק, תוך שילוב מלא של המטופלת בתכנון ובחירת הטיפולים. כך נוצר מודל חדש של טיפול, שמאפשר התאמה מקסימלית ליכולות המשתנה של כל מטופלת, מרגע ההתחלה בו המסוגלות מינימלית, תוך בנייה הדרגתית של היכולת, ועד להשגת חזרה מלאה לתפקוד, כאשר המטופלת רוכשת מחדש את השליטה על חייה.


בשיתוף המרכז הרפואי ברזילי


 

אולי יעניין אותך גם

באותו נושא

תגובות

3 תגובות
  1. רימונה

    אני חולה במחלת פיברומיאלגיה, למחלה יש מאתיים ומשהו תסמינים והיא ממש לא רק כאבים.
    הרעש שמגביר הכל, חוסר האכפתיות של השכנים והמשפחה שלא מבינים.
    השכנים שמים מתחת לחלון שלי טרמפולינה עוד שלל דברים מרעישים, רצים, גוררים רהיטים כל היום.
    באמת שהתנהגות הסביבה משפיעה.
    והרעש עושה לי בחילות, ולפעמים יום שלם במיטה בלי יכולת לאכול עם הבחירות האלו, וירידה של עוד קילו
    מה יש לי סה"כ 43 קילו.
    חוסר ההבנה של השכניםתוהמשפחה משפיע עלי מאד…
    אני צריכה לעוף מכאן אבל איך עם קצבת נכות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר