השקת תוכנית המנהיגות. צילום: מקיף ב'

"זה חשוב לעתיד שלי": כך מגדלים את מנהיגי העתיד בביה"ס מקיף ב' באשקלון

תוכנית מנהיגות ייחודית וחדשנית של מקיף ב' אשקלון, נחנכה בטקס רב רושם ובנוכחות תלמידים/ות והורים ל20 מנהיגים ומנהיגות.

פורסם בתאריך: 22.1.23 19:43

מאת: כאן דרום - תוכן מקודם

כחלק משינוי שפה בית ספרית והעברת האחריות להצלחה אל התלמידים, יזם ישראל דהן, מוביל חט"ע בנים ומחנך בכיתות בחינוך המיוחד, הקמת קבוצת מנהיגות צעירה לתלמידי חט"ע בבית הספר.

ישראל רתם אל יוזמתו את רעות נחום והילה יצחקי, מחנכות ועמיתות בפרויקט 'חלוץ חינוכי'. תכנית מנהיגות חט"ע במקיף ב' זכתה ב'קול קורא' לתמיכתם המלאה של תכנית 'חלוץ חינוכי', מנהיגות חמ"ד ועמותת 'דרך כפר'. היוזמה נבעה מתוך רצון להשפיע על ההתפתחות האישית של התלמידים בגיל כה משמעותי.

בית הספר מקיף ב'

מטרת התוכנית היא הקמת קבוצת סיירת של 20 מנהיגים בנים ובנות שמחויבים לתהליך ועברו ראיון אישי וחתימה על הסכם לתהליך. בתוכנית זו התלמידים יעברו מסע למידה שנתי בו כל תלמיד יחווה התפתחות אישית וקבוצתית התלמידים יפתחו כישורי מנהיגות, ביטחון עצמי והשפעה חברתית של יזמות ועשייה בארגון. בסוף התהליך התלמידים יציגו בפני הראשות המקומית תוצר מוגמר של התלמיד/ה או הקבוצה.

הגב' דפנה ביטון מנהלת אגף תנו"ס ומובילת פורום הנהגת תלמידים עירונית ומר צורי דביר, מנהל אגף העל יסודי בעירית אשקלון, כיבדו בנוכחותם ובירכו את המנהיגים הצעירים ואת צוות המורים היוזם והחולם.

דפנה עמירה-ביטון. צילום: דוברות עיריית אשקלון

דפנה עמירה-ביטון. צילום: דוברות עיריית אשקלון

דפנה הדגישה בהרצאה קצרה ומרתקת על כוח המנהיגות: "אני גאה בכם, בצוות ההוראה והנהלת בית הספר, אשר יזמו את התוכנית החשובה. זו הדוגמא האישית הטובה ביותר להנהגה. אני רואה חשיבות בכך שהנוער לוקח אחריות  על עתידה של העיר וחשוב לי לשתף אתכם ביוזמה מרגשת. יוזמה אשר התחילה מחלום של נער לחלק אוכל לנזקקים והפכה למיזם בהשתתפות מאות בני נוער". היא הזמינה את המנהיגים לפנות אליה בפרויקטים אשר ירצו לקדם והיא תעשה ככל שביכולתה כדי לסייע.

יובל זוזט. צילום: פבל

יובל זוזט. צילום: פבל

רועי סרוסי תלמיד כיתה י"א אשר נבחר לסיירת מנהיגות אמר: "היה לי חשוב להצטרף לתכנית מנהיגות משום שדבר כזה לא קרה בבית ספר קודם וראיתי כמה זמן מאמץ והשקעה המורים השקיעו בתכנית מנהיגות הזאת. ואני חושב שזה יכול לתת לי את הכלים כדי להיות מנהיג בחברה או בכל דבר שאעשה בחיים, למרות שאני משחק כדורגל בקבוצה ולא תמיד יש את הזמן להגיע, אני מפנה את הזמן גם אם אני לא אגיע לאימון או למשחק אני יודע שזה דבר לא פחות חשוב לעתיד שלי".

גדעון שינדלר מנהל בית הספר מקיף ב', הדגיש את החשיבות של המנהיג בתכונות הנהגה כמו לב שומע ורתימת האנשים והגופים למימוש חלומו. הצורך בענווה כדי לשמוע ולכבד את השותפים שלך להנהגה, הכרחיים  למקסום ההצלחה.
מנהיג אמיתי, מצליח להתגבר על הסקפטיות והייאוש ולראות מעבר.

גדעון שינדלר מקיף אמית ב'. צילום: ירון שיין

גדעון שינדלר. צילום: ירון שיין

מר גדעון הוסיף ואמר: "אתם, בבחירה שלכם להיות פה הערב, בחרתם בחירה של הנהגה ולקיחת אחריות על החיים שלכם ועל המדינה ועל כך הערכתי אליכם".

שבוע לאחר הערב חשיפה תלמידי חטיבה עליונה יצאו למסע ישראלי המנהיגים והמנהיגות ביטאו את יכולותיהם המנהיגותיות בהכנות למסע ישראלי. הדברים המרגשים שנאמרו על ידי התלמידים ואווירת השבת במסע, חשפו את העוצמות האדירות של התלמידים בבית הספר.

בבית הספר ביקשו להודות ליובל זוזט ראש מנהל החינוך, דפנה ביטון מנהל אגף תנו"ס, צורי דביר מנהל אגף העל ליסודי על תמיכתם בתוכנית ולראש תוכנית 'חלוץ חינוכי' הגב' חלי נפתלי.

כמו כן, ביקשו להודות בשם הנהלת בית הספר למובילי התוכנית, ישראל דהן, רעות נחום והילה יצחקי, "על מי שאתם מהווים עבור תלמידנו ועל התוכנית החשובה".


בשיתוף מינהל החינוך באשקלון


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר