קהילות הלמידה בביה"ס נאות אשקלון
קהילות הלמידה בביה"ס נאות אשקלון

"מנהיגות בפעולה": הכירו את קהילות הלמידה בבתי ספר היסודיים באשקלון

במסגרת מיזם חינוכי מיוחד מסיירים מנהלי בתי הספר המקומיים במוסדות חינוך אחרים בעיר וכך נחשפים לשיטות לימוד חדשות אותם הם מיישמים בבתי הספר שלהם. "אנו ממשיכים בכוחות משותפים להוביל את מערכת החינוך בעיר לחדשנות ופדגוגיה מותאמת למאה ה-21", אומר ראש מינהל החינוך, יובל זוזט

פורסם בתאריך: 19.12.22 16:27

מאת: מערכת כאן דרום | תוכן מקודם

בשנה"ל תשפ"ב, התקיים מהלך ייחודי בו השתתפו בתי הספר היסודיים בעיר בהובלת מינהל החינוך בשיתוף מחוז הדרום וליווי אגף מחקר ופיתוח במשרד החינוך. במסגרת המהלך התקיימה למידה בין מוסדות החינוך, מתוך תפיסה המקדמת את חשיפת העשייה החינוכית בין בתי הספר תוך שיתוף ציבור.

במהלך שנת הלימודים הזו, מערכת החינוך היסודי בעיר ממשיכה לקדם ולהעמיק את עקרון הלמידה הבין מוסדית, באמצעות מודל קהילות למידה. המודל, מהווה עלית מדרגה נוספת בשדה החינוכי העירוני ומבוססת על שלושה צירים מרכזיים: ייחודיות בתי הספר, צמצום פערים לימודיים וקידום מצויינות.

קהילות הלמידה בביה"ס נאות אשקלון

קהילות הלמידה בביה"ס נאות אשקלון

למהלך זה שותפים מחוז הדרום ומתקיים ליווי במהלך כל השנה ע"י אגף מחקר ופיתוח במשרד החינוך ושמונה בתי ספר יסודיים נבחרו להוביל סיורי למידה בבית ספרם המקדמים את שלושת הצירים.

בסיורים הלימודיים משתתפים מנהלי בתי ספר, צוותי חינוך מובילים, פיקוח ומינהל החינוך בעיר. מטרת הסיורים היא להעמיק את הלמידה בכל אחד מהעקרונות המובילים וכן לקדם למידת עמיתים. מנהלי בתי הספר המשתתפים בביקור נחשפים לעקרונות ופרקטיקות המקיימות בבתי הספר לטובת יישומם בבתי הספר אותם הם מנהלים.

במהלך חודש יוני, מתוכנן אירוע עירוני מסכם במהלכו תיערך 'בימת שיתוף' של כלל המנהלים. כל קהילה תציג את המודל הפדגוגי ומנהלי בתי הספר יחשפו להיצע רחב של ידע מיומנויות ופרקטיקות במתקיימות במוסדות החינוך היסודי בעיר.

קהילות הלמידה בביה"ס נאות אשקלון

קהילות הלמידה בביה"ס נאות אשקלון

במהלך החודש האחרון, התקיים סיור למידה ראשון בבית הספר נאות אשקלון בניהולה של הגב' דניאלה תורג'מן. הסיור הלימודי התמקד בייחודיות בית הספר 'מנהיגות בפעולה'.

מנהלים וצוותי הוראה מבתי ספר שונים בעיר, נציגים של הפיקוח ומינהל החינוך נחשפו לעשייה החינוכית בבית הספר. במהלך הסיור, הוצגו בדרכים שונות ומגוונות פרקטיקות שונות וכלים טכנולוגיים חדשניים אותם פיתח בית הספר לטובת הטמעת הייחודיות.

מנהלת בית הספר הגב' דניאלה תורג'מן: "הביקור היה שיאו של תהליך מעמיק בהשבחת הלמידה והייחודיות הבית ספרית, מנהיגות בפעולה והניב תחושה של עשייה, סיפוק וגאוות יחידה".

יובל זוזט. צילום: פבל

יובל זוזט. צילום: פבל

ראש מינהל חינוך ותנו"ס מר יובל זוזט: "אנו ממשיכים בכוחות משותפים להוביל את מערכת החינוך בעיר לחדשנות ופדגוגיה מותאמת למאה ה-21. מיזם עירוני זה, הוא המשכו של תהליך משמעותי שהתחיל בשנה שעברה וממשיך ביתר שאת גם בשנת לימודים זו. אני מבקש להודות לשותפים המחוז ולמנהלים שנרתמים פעם אחר פעם, ליוזמות עירוניות ייחודיות המשביחים את המערכת ומקדמים את החינוך באשקלון".

קהילות הלמידה בביה"ס נאות אשקלון

קהילות הלמידה בביה"ס נאות אשקלון


בשיתוף מינהל החינוך אשקלון


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הפשוט

    בית ספר מיוחד, צוות מורים ומחנכות שתמיד ידברו איתך בגובה העיניים, תמיד יש אוזן קשבת, ללא אפליות. הערכה רבה לצוות בניהולה של דניאלה תורג'מן ה"מפקדת". לפי דעתי ללא צניעותה יכולה להגיע עד לשרת החינוך… התפקיד כמנהלת יסודי "קטן" עלייה

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר