תלמידי מקיף ב'

לראשונה בחינוך הדתי בדרום: כיתה במקיף ב' באשקלון תכשיר תלמידים להייטק בצה"ל ובאזרחות

התוכנית המיוחדת תלווה את התלמידים, 26 מצטיינים, לאורך שנות לימודיהם במקיף ב' ותכשיר אותם לקראת שירות ביחידות התקשוב של צה"ל, מה שיהווה עבורם מקפצה לעולם ההייטק האזרחי. "התוכנית היא חלק מחזון ראש העיר תומר גלאם שמטרתו לאפשר ליותר ויותר תלמידים ללמוד ברמה גבוהה עולמות תוכן מגוונים", אמר ראש מינהל חינוך, יובל זוזט

פורסם בתאריך: 13.11.22 11:20

מאת: מערכת כאן דרום | תוכן מקודם

לראשונה בחינוך הממלכתי דתי במחוז דרום תפתח במקיף ב' אשקלון כיתת ממר"ם (מרכז המחשבים ומערכות המידע של צה"ל) אליה התמיינו 26 מצטייני שכבה כיתה ז'.

התלמידים ילמדו במסלול ייחודי אשר יכשיר אותם לשילוב בעולם התעסוקה הדיגיטלי על מגוון האפשרויות הגלומות בו תוך הכנה לשרות משמעותי ביחידות התקשוב המובחרות. נושאי הלימוד יכללו Cyber Security, בסיסי נתונים SQL, אנגלית טכנית, C++, פיתוח net ,Java ,Python, ניתוח מערכות ניהול פרויקטים וכתיבת מסמכי אפיון.

התוכנית תלווה את התלמידים לאורך שנות לימודיהם במקיף ותאפשר להם להרחיב החשיפה הידע והמקצועיות שלהם ולהתקבל ליחידות מיוחדות בשרותם הצבאי.

תלמידי מקיף ב'

יחידת ממר"ם נחשבת לאחת היחידות היוקרתיות בצה"ל בתחום התקשוב והסייבר והצלחת התוכנית תשבח את איכות ההתנדבות של תלמידי המקיף לשירות משמעותי בצה"ל.

במסגרת התוכנית, התלמידים יצאו לסיורים בתעשיה ובחברות הייטק כדי ללמוד על הטמעת תכני הלימודים, בכל מערכות החיים ויצירת הון אנושי משמעותי בעיר בתחום ההייטק.

תוכנית זו מצטרפת לתוכנית 'גשרים' שתפתח גם היא בינואר הקרוב במקיף ב' ובאורט רונסון ובה ילמדו תלמידי כיתות ח'-ט' תוכן טכנולוגי מלהיב המנגיש את עולם המחשבים וההייטק לתלמידי העיר. את התוכנית מלווה מערכת למידה מתקדמת שפותחה על ידי יחידת 8200. מעבר לידע והמיומנויות שילמדו כגון פיתוח יסודות החשיבה החישובית ופתרון בעיות בעולם במסגרת התוכנית, התלמידים ילמדו בצורה ידידותית וחווייתית את יסודות התכנות והרלוונטיות שלו ככלי בחייהם המקצועיים. התלמידים יתנסו בעולמות טכנולוגיה מגוונים, ילמדו פיתוח אתרים ואפליקציות, הגנה בסייבר ובינה מלאכותית, וגם את יסודות התיכנות בתוכנת Python.

מלבד הטמעת מיומנויות חישוביות והתנסות בפתרון בעיות, הדגש המשמעותי ביותר בתוכנית הוא חיזוק תחושת המסוגלות והאמונה העצמית אצל התלמידים. התוכנית מעניקה להם לא רק ידע בתחומי ההייטק והטכנולוגיה, אלא גם מיומנויות חשיבה וניתוח אשר יעצימו את יכולותיהם הלימודיות ומיומנות עבודת הצוות שלהם.

תלמידי מקיף ב'

יובל זוזט ראש מינהל החינוך והתנו"ס שיזם את שילוב תוכניות המצוינות בבתי הספר הסביר כי "הגדלת כמות התלמידים בחטיבות הבניים שנחשפים לתוכניות מצוינות היא חלק מחזון ראש העיר תומר גלאם שמטרתו לאפשר ליותר ויותר תלמידים בשלבים המוקדמים של לימודיהם ללמוד ברמה גבוהה עולמות תוכן מגוונים ובכך להגדיל את הסיכוי שבהמשך הדרך יבחרו באופן מושכל ללמוד לימודים אקדמאים מתקדמים ויחזרו לגור באשקלון להמשך התפתחות אישית משפחתית ומקצועית".

גדעון שינדלר מנהל מקיף ב' הודה לראש העיר תומר גלאם, ראש המינהל יובל זוזט ומנהל האגף לחינוך על יסודי צוריאל דביר על התמיכה הרבה וברך על הזכות של תלמידי בית הספר להחשף ולהתנסות בתוכניות יוקרתיות אשר מאפשרות לתלמידי בית הספר לממש את יכולותיהם הלימודיות ולהתקבל ליחידות המובחרות בצה"ל.

בית הספר מקיף ב' מחנך לאורך השנים לעשייה משמעותית בשירות לאומי וצבאי וכעת יפתחו בע"ה אפשרויות תרומה שיביאו לידי ביטוי גם את יכולותיהם של תלמידנו המצטיינים.


בשיתוף מינהל החינוך אשקלון


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר