ניתוח לסת
ד"ר אלכס אברמסון. צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי ברזילי

סיבה טובה לחייך: הכירו את החדשנות של מערך הפה והלסת במרכז הרפואי ברזילי

כשבריאות הפה והלסת שלכם היא המוטלת על כף המאזניים, חשוב לפנות למומחים. המרכז הרפואי ברזילי מעניק מעטפת טיפולית מדויקת המשלבת בין הצורך הרפואי לצורך התפקודי והאסתטי. ד"ר אלכס אברמסון: "הודות לשיתוף פעולה מולטי-דיציפלינרי מתקבל מענה שלם המאפשר החלמה מלאה – פיזית ורגשית, והמטופלים יכולים לחזור לחייך"

פורסם בתאריך: 25.10.22 11:16

מאת: שרה שוורץ | תוכן מקודם

בשלושת העשורים האחרונים מוצבת היחידה לכירורגיית הפה והלסתות כיחידה בעלת מוניטין איכותי ושמה הולך לפניה כמרכז פורץ דרך בתחום הכירורגיה המזערית בארץ ובעולם. המחלקה עסקה בעיקר בניתוחים של בלוטות הרוק באמצעות הליך ייחודי המשלב טכנולוגיות אנדוסקופיות ושיטות פולשניות זעירות לסילוק חסימות בבלוטות הרוק, בין היתר באמצעות שימוש בגלי הדף ע"י מכשור ייעודי שלעיתים מייתר את ההתערבות הכירורגית הקלאסית ומקטין את הסיכויים לסיבוכים וזיהומים. 

את החתירה למצוינות ממשיך ד"ר אלכס אברמסון כמנהל המכון לכירורגיית הפה והלסתות כשהוא ממצב את המחלקה כאחת המחלקות הטובות ביותר להתמחות בארץ, כאשר על כל תקן שנפתח במחלקה מתמודדים מדי שנה עשרות מועמדים. המתמחים זוכים להכשרה איכותית ומקיפה כדור העתיד של הרפואה עם ניסיון במגוון טכניקות כירורגיות חדשניות והליכים מורכבים.

הכל בראש: חוד החנית בתחום הכירורגיה האונקולוגית

שחזורי ראש – צוואר נחשבת לרפואה מורכבת ומתקדמת. את הידע הרב שרכש ד"ר אברמסון באוניברסיטת מישיגן, שנחשבת המובילה העולמית בתחום, הוא מביא למרכז הרפואי ברזילי במטרה לתת מענה מיטבי למטופלים שעברו הסרה של גידולים באזור הראש והצוואר ולהשיב להם את יכולת הדיבור, הבליעה וכן את מראה הפנים. הודות לשיתוף פעולה פורה עם מחלקות אף-אוזן-גרון והמחלקה האונקולוגית, ניתן מענה מיטבי לכל מטופל, תוך שימוש בטכניקות מיקרו – כירורגיות מתקדמות. יחד הם מביאים בשורה של ממש למטופלים – שחזור משלים המתבצע מיד עם סיום הניתוח הכירורגי להוצאת הגידול והאיבר החולה, דבר שחוסך מהמטופל ניתוח נוסף ומביא להתאוששות מהירה יותר.

ד"ר אלכס אברמסון. צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי ברזילי

ד"ר אלכס אברמסון. צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי ברזילי

בטרם הניתוח, במהלכו ולאחריו עובד ד"ר אברמסון בתיאום מושלם עם צוות מולטי-דיציפלינרי של בית החולים הכולל רופאים מומחים בתחום ניתוחי ראש-צוואר, אונקולוגיה, פתולוגיה, קלינאיות תקשורת ומערכות לשיקום מוסדי וביתי. השחזורים המורכבים בטכנולוגיות המתקדמות נותנים מענה גם למקרים שבעבר נחשבו לבלתי אפשריים, תוך השבת המטופל לתפקוד מלא בזמן קצר הרבה יותר.

"שחזורי ראש – צוואר מציגים אחוזי הצלחה גבוהים", אומר ד"ר אלכס אברמסון, "בימים אלו אנו מפיצים את הבשורה באמצעות כנס רופאים ייעודי, המציג את השירותים החדשים להם זוכים המטופלים האונקולוגים תחת קורת גג אחת. זהו הליך חיוני המשפר את איכות החיים, הודות לשיתוף הפעולה בין המחלקות במרכז הרפואי ברזילי מתקבל הליך מהיר ומקצועי המאפשר טיפול ייחודי מותאם אישית המייתר את הנסיעות לבתי חולים במרכז".

ניתוח אורתוגנטי – מענה איכותי לתיקון עיוותי הלסת העליונה והתחתונה

תחת ניצוחו של ד"ר אברמסון, המערך מוביל את דגל החדשנות גם במצבים הדורשים תיקון אסתטי ופונקציונלי של עצמות הפנים ויצירת יחס מתאים בין הלסת העליונה והתחתונה בשל עיוותים של הלסתות (דנטופציאליים) וליקוי סגר. תיקון מבנה הלסת באמצעות ניתוח ייעודי נותן מענה לעיוותים מולדים במבנה הלסתות או עקב הפרעה נרכשת כגון חבלה, זיהום או גידול באחת מעצמות הפנים המותיר שקעים ופגמים במבנה הלסת. הניתוח הינו חיוני ונדרש כפתרון לבעיות תפקודיות כגון ליקויי דיבור, קושי בלעיסה וכן לבעיות אסתטיקה בשל אסימטריה של מבנה הלסת ועיוותים של העצמות.

ד"ר אלכס אברמסון. צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי ברזילי

ד"ר אלכס אברמסון. צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי ברזילי

בהובלת ד"ר ווינברג שהינו רופא בכיר במחלקה, מציג המרכז הרפואי חדשנות המשלבות טכנולוגיית תלת מימד לסריקת הפה והדפסה ע"י מדפסת תלת מימד. הליך שמקצר ומייעל את ההליך, מטופלים שעברו את הניתוח מדווחים על שיפור ביכולת הבליעה, הלעיסה, הדיבור והנשימה ולא פחות חשוב – שיפור משמעותי באיזון תווי הפנים והאסתטיקה הכללית.

שתלים זיגומטיים: התקווה של מחוסרי עצמים בלסת

במצב טבעי, פעולת הלעיסה מאותת לגוף כי קיים צורך לשמור על נפח העצם. לאחר איבוד השיניים עקב תאונה, מחלה או גיל, כוחות אלו מפסיקים לפעול ומתחיל תהליך ביולוגי של ספיגת העצם. תהליך זה הולך ומתגבר עם השנים כאשר העצם יכולה להיעלם כמעט לחלוטין. במצבים אלו שתלים זיגומטיים נותנים מענה מיטבי ללא צורך בפעולה כירורגית מורכבת כגון הרמת סינוסים או השתלת עצם.

שתלים. צילום: freepik.com

שתלים. צילום: freepik.com

"זהו הפתרון האולטימטיבי", מסביר ד"ר אברמסון, "איבוד העצם מעבר לכך שאינו מאפשר לעיסה תקינה ותזונה נכונה, גורם להזדקנות משמעותית של מראה הפנים. הודות לטכנולוגיית תלת מימד אנו נותנים מענה לעשרות מטופלים בשנה הזוכים למענה מותאם אישית. פריצת הדרך המשמעותית של השתלים הזיגומטיים מאפשרת גם למטופלים שנעזרו בשיניים תותבות לסובלים  מחסר עצם לעבור השתלת שיניים ולקבל מערכת שיניים חדשות ואסתטיות בזמן קצר. הנסיון הרב שנצבר בניתוחי השתלים הזיגומטיים מאפשר הרגשה טבעית בשיניים ופעילות לעיסה נוחה לצד אסתטיקה מתבקשת".

חלוצים בארתרוסקופיה של מפרק הלסת

משב רוח מרענן מביא עמו גם בשורה של ממש לקהילה הולכת וגדלה של  אנשים הסובלים מהפרעות במפרק הלסת בשל הפעלת יתר של שריר הלעיסה הנובעת מלחץ נפשי, מחלה או פגיעה. כאשר טיפולים שמרניים כגון פיזיותרפיה, מעבר לתזונה רכה או סדים לא נותנים מענה לבעיות הכאב המאופיינות במגבלות בפתיחת הפה ופגיעה באיכות חיים – מציע המרכז הרפואי ברזילי באמצעות המומחה ד"ר איתי זילברמן – ניתוח לתיקון מפרקי לסת תחתונה (Temporomandibular joints) או במקרים מיוחדים גם החלפתם במפרקים מלאכותיים. ההליך החדשני הינו פורץ דרך וחדשני ומשלב אנדוסקופיה של מפרקי הלסת וטכנולוגיה של משתלים מותאמים אישית בתלת מימד.

היחידה נותנת שירות הכולל מרפאת חוץ המבצעת בדיקות לפי הפניית רופאי שיניים ורופאים כלליים בנושאים דנטליים ורפואיים. ההפניות כוללות עקירות שיניים מסובכות, טיפול בזיהומים דנטליים, שתלים דנטליים, בדיקות לגילוי סרטן הפה, הפרעות במבנה הפנים וביצוע ביופסיות מחלל הפה. היחידה מטפלת בשטחים הכוללים טראומה וחבלות בעצמות הפנים והלסתות, הסרת גידולים שפירים וממאירים של הלסתות ובלוטות הרוק, ניתוחים לשחזור עצמות הלסתות כולל ניתוחים אורתוגנטיים וטיפול בפרקי הלסתות.

כחלק משירותי המערך פועלת מרפאת שיניים לחולים בסיכון גבוה, המעניקה שירות וטיפול דנטלי לחולים אשר אינם יכולים  לקבל טיפול במרפאות שיניים בקהילה – חולי מחלות לב, חולים המקבלים טיפול בנוגדי קרישה, מושתלי איברים וכו'. הטיפול כולל טיפול שמרני, שיקומי ושתלים דנטליים, כולל שימוש בטכניקות ניווט מיוחדות להקטנת ולמזעור סיכונים וסיבוכים. לצד מרפאת ריריות לבדיקת מחלות ריריות הפה וטיפול בהן לאחר הקרנות וטיפולים לחולי סרטן ניתן מענה איכותי במרפאה למטופלים הנדרשים לשתלים לחיזוק יציבות תותבות והשתלות עצם עצמיות או מלאכותיות בלסתות ובסינוסים כהכנה לשיקום פרוטטי על גבי שתלים.

צילום שיניים ברנטגן. צילום: Freepik.com

צילום שיניים ברנטגן. צילום: Freepik.com

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

באותו נושא

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר