רפואה משלימה ברזילי
ד"ר גלי שטופמן, מבצעת דיקור בברזילי. צילום: צילום רפואי/דוברות ברזילי

רפואה שלמה ומשלימה – המרכז הרפואי ברזילי מוביל ברפואה אינטגרטיבית

רפואה קונבנציונלית או משלימה? המרכז הרפואי ברזילי משנה את חוקי המשחק עם מענה מקיף ויעיל המשלב בין סוגי הטיפולים במרפאות ייעודיות ובמחלקות בית החולים. ד"ר גלי שטופמן, מנהלת המרכז לטיפול משלים: "המטופלים מדווחים על הפחתה בכאב, שיפור בטווחי התנועה ובהטבה משמעותית בכאב כבר לאחר הטיפול הראשון"

פורסם בתאריך: 14.8.22 13:47

מאת: שרה שוורץ | תוכן מקודם

בעוד הרפואה המערבית נוטה לטפל בכל בעיה כבעיה מקומית, הרפואה המשלימה מכירה בגוף, בנפש ובקשר שמתקיים ביניהם ולכן מתבוננת בכל בעיה רפואית כבעיה של מכלול המערכות של האדם, גוף ונפש כאחד, לפיכך – כל מטופל אינדיבידואל הוא חד פעמי ולכן מותאמת לו אסטרטגיית טיפול ייחודית.

מערכת הבריאות בישראל לא נשארה אדישה לצורך ברפואה משולבת, ולפני כשלושה עשורים חל שינוי עם כניסתה של הרפואה למערכות הרפואה הציבוריות כטיפול משלים הנותן מענה משלים לטיפולי הרפואה הקונבנציונלית במטרה להעניק טיפול יעיל ושלם – גוף ונפש. חלוצי המהפכה בבתי החולים הם המרכז הרפואי ברזילי בהובלת ד"ר גלי שטופמן וסגן מנהלת המרכז נועם עזרא – יחד הם מובילים בשנים האחרונות מהפכה המאפשרת טיפול משולב של שתי הגישות הטיפוליות.

דיקור סיני בברזילי. צילום: צילום רפואי/דוברות ברזילי

דיקור סיני בברזילי. צילום: צילום רפואי/דוברות ברזילי

כך למשל זוכים מטופלי מחלקת ילדים, המחלקה האורתופדית, מחלקת השיקום, מחלקת שיקום היד ואשפוז יום שיקומי למענה מקיף והוליסטי הכולל הערכה, אבחון ותשאול מקיפים. במטרה להבין במדויק את מצב המטופל ולתת לו מענה טיפולי מקיף, עד להגעתו לתפקוד מרבי.

ד"ר גלי שטופמן, MD – מנהלת המרכז לטיפול משלים בבי"ח ברזילי. מנהלת אגף רפואה במכבי טבעי. רופאה ומטפלת ברפואה סינית לילדים ומבוגרים: "בספרות הרפואית אנחנו מוצאים מחקרים רבים המעידים כי לדיקור סיני השפעת ריפוי ניכרת לכאבים ומחלות. היתרון המשמעותי הוא בטיחות השימוש. טיפול בדיקור סיני אינו פולשני, נטול תופעות לוואי ואף ניתן לשוב לשגרת יום מלאה בתום כל טיפול״. על פי הרפואה הסינית קיים קשר בלתי נפרד בין האדם לסביבתו, והסביבה בהכרח משפיעה על האדם. בהתאם – הטיפולים מותאמים למטופל, לבעיותיו ולצרכיו השונים".

ד"ר גלי שטופמן, מנהלת המרכז לטיפול משלים בברזילי. צילום: צילום רפואי/דוברות ברזילי

ד"ר גלי שטופמן, מנהלת המרכז לטיפול משלים בברזילי. צילום: צילום רפואי/דוברות ברזילי

נועם עזרא – Dipl AC סגן מנהלת המרכז לטיפול משלים ברזילי, מטפל בשיאצו משנת 2003 וברפואה סינית משנת 2008 ובעל ניסיון עתיר שנים בטיפול בכאב, מוסיף: "במסגרת המחלקה האורתופדית ושיקום כף יד, במרכז הרפואי ברזילי אנו מטפלים ברפואה סינית באמצעות אסטרטגיה טיפולית המותאמת לכל מטופל, לאחר אבחון הסיבה המקורית (הגורם), להופעת הבעיה, ומטפלים בה באופן יעיל ובלתי מזיק, במקביל למתן טיפול שמטרתו חיזוק ואיזון מערכות הגוף, כדי לאפשר לו להגיע להבראה מלאה ולאורך זמן.

"הדיקור הסיני מוביל אל תנועה בריאה של אנרגיה באזור בו נמצאה בעיה במטרה להשפיע על האיבר ולשפר את תפקודו. לאחר טיפול במאות מטופלים מפתיחת המרפאה ב2019 ועד היום אנו יכולים להגיד בפה מלא כי תוצאות הטיפול באות לידי ביטוי הן בהטבה בכאב והן בטווחי התנועה".

דיקור סיני בברזילי. צילום: צילום רפואי/דוברות ברזילי

נועם עזרא מבצע דיקור סיני בברזילי. צילום: צילום רפואי/דוברות ברזילי

איך זה עובד?

השלב הראשון של הטיפול הוא האבחון. תהליך האבחון נעשה באמצעות התבוננות במטופל, תשאול מקיף וממוקד בתלונה העיקרית, ובדיקה של האזור הבעייתי. "אחד היתרונות הבולטים של הרפואה הסינית הוא יכולתה להתאים באופן מדויק את הפתרון הטיפולי למידותיו של המטופל, לכן אנו מרכיבים תוכנית טיפולים אישית. לאחר אבחון מקיף, אנו נציג בפניכם את תוכנית הטיפולים המלאה, הכוללת אסטרטגיה טיפולית והערכה של מספר הטיפולים הנדרשים כדי להגיע לתוצאות הרצויות, בהתאם לבעיה.

"הטיפול בדיקור נעשה באמצעות מחטים דקיקות, בעובי של שערה, חד פעמיות וסטריליות. המטפל מחדיר את המחטים למספר נקודות לאורך המרידיאנים. כדי להשפיע על המצב של מערכת בגוף או של איברים בגוף".

רפואה משלימה לצוות המרכז הרפואי

היות והטיפול בדיקור סיני הוכח כמסייע בהפחתת כאבי גב וצוואר, כאבי ראש ומיגרנות כמו גם מצבי לחץ, חרדה ואינסומניה, במרכז הרפואי ברזילי השכילו להבין כי מתן טיפולי דיקור סיני מסייע בשמירה על חוסן ותפקוד מיטבי לא רק של מטופלי המחלקות, אלא גם של המלאכים בלבן, הלוא הם הצוות הרפואי.

כידוע, מגפת הקורונה והסגרים שהגיעו בעקבותיה הובילו לפתיחה מהירה של מחלקות ייעודיות. בעוד החשש מהיקף התחלואה ואי הידיעה באוויר ניצבו הצוות הרפואי – רופאים, אחיות ואנשי צוות שעמדו כחומה בצורה ונתנו מענה איכותי למטופלי מחלקת הקורונה. אך היה גם מחיר – שחיקה, חרדה, קשיים פיזיים ורגשיים שליוו את אנשי הצוות הרפואי בעקבות משמרות עבודה ממושכות, העדר שיגרה קבועה, חשש אישי ודאגה למשפחה.

דיקור סיני בברזילי. צילום: צילום רפואי/דוברות ברזילי

דיקור סיני בברזילי. צילום: צילום רפואי/דוברות ברזילי

המרכז הרפואי ברזילי השכיל להבין כי נדרש טיפול ייעודי לא רק במטופלים, אלא גם במטפלים. ד"ר גלי שטופמן, מנהלת המרכז לטיפול משלים בבית החולים ברזילי: "מחקרים מראים כי מתן טיפולי דיקור סיני לצוות רפואי עשוי לסייע בשמירה על חוסן ותפקוד מיטבי של הצוות הרפואי, להפחית תחושות חרדה, תחושת burn-out ולהגביר אורך רוח ואומץ לב. לכן החלטנו על הקמת מרפאה שמטרתה טיפול בדיקור סיני לתמיכה בצוותים הרפואיים העובדים במתכונת חירום. המרפאה פעלה במהלך הסגרים וממשיכה לתת מענה גם כיום. הצוות הרפואי מדווח על שיפור במצבים של כאבי גב וצוואר, קשיי שינה, כאבי ראש ועוד".

ילדים זה שמחה

בדומה לרפואה המערבית, גם הרפואה הסינית מתייחסת באופן ייחודי לילדים וכמובן ששיטות הטיפול הנהוגות ברפואה הסינית הותאמו עבורם. במהלך מבצע שומר החומות, ילדים רבים הגיעו למצב של חרדה ובהלה בעקבות האזעקות החוזרות ונשנות והמצב הביטחוני באשקלון והסביבה. הודות לפרוטוקולי טיפול ייחודיים בנפגעי טראומה המקובלים בצבא האמריקאי ( שהוצגו לאחרונה בכנס ייחודי על ידי ד"ר גלי שטופמן, מנהלת המרכז לטיפול משלים בבית החולים ברזילי ) – מטופלי המלר"ד כמו גם מלר"ד ילדים, קיבלו מענה מדוייק לטיפול בנפגעי חרדה ע"י דיקור סיני. התגובות לטיפול היו מיידיות. ילדים שסירבו לאכול או לצאת מהחדר, הרגישו בשיפור משמעותי לאחר הטיפול, וההורים – הרעיפו מחמאות על הצוות הטיפולי. "הרפואה הסינית נותנת מענה גם להיבט הרגשי – וזה בדיוק הטיפול המשלים לרפואה הקונווציונלית, הנותנת מענה איכותי לכאב הפיזי. כך יש לנו רפואה שלמה – גוף ונפש" מסביר נועם עזרא, Dipl AC – סגן מנהלת המרכז לטיפול משלים ברזילי.

דיקור סיני בברזילי. צילום: צילום רפואי/דוברות ברזילי

נועם עזרא מבצע דיקור סיני בברזילי. צילום: צילום רפואי/דוברות ברזילי

עם הפנים קדימה

לאור ההצלחה במחלקות ילדים, אורתופדיה, שיקום כף היד, מחלקת אשפוז יום שיקומי ומחלקת שיקום – כעת החזון של צוות המרפאה הוא להתפתח ולהעניק מענה משלים גם למטופלי המחלקה האונקולוגית, מחלקת יולדות, קבוצות תרגול של קונג רפואי ודיקור לחדרי לידה.

מרפאת ילדים משלימה – ימי ג' ה' – 15:00-17:00, במרפאת אשפוז יום ילדים
מרפאה אורתופדית משלימה – ימי א', ג', ה' – 15:00-17:00, בבניין השיקום
קביעת תורים בטלפון 5207*


בשיתוף המרכז הרפואי ברזילי


 

אולי יעניין אותך גם

באותו נושא

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פעולה מבורכת של שילוב רפואה משלימה בביח. האם הטיפול ניתן גם למטופלי כללית?.

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר