ד"ר אלון פרפל ומחלקת הילדים. ציולמים: דוד אביעוז, מורן ניסים, צילום רפואי ברזילי
ד"ר אלון פרפל ומחלקת הילדים. צילומים: דוד אביעוז, מורן ניסים, צילום רפואי ברזילי

אם תרצו אין זו אגדה: חדר קולנוע ותוכנית חינוכית במחלקת הילדים של המרכז הרפואי ברזילי

עיצוב מהאגדות הוא רק חלק ממעטפת השירותים הכוללת לרווחת הילדים המטופלים במחלקה. תכנית חינוכית איכותית, צוות מסור, מרפסת מרגוע עם נוף לים, חדר קולנוע וגן משחקים מדהימים הכל על מנת להנעים את שהותם של הילדים המאושפזים. ד"ר פרפל אלון מנהל מחלקת ילדים, מומחה ברפואת ילדים ובאנדוקרינולוגיה של ילדים: "גאים להוביל מודל ייחודי – לצד הרפואה המתקדמת ביותר אנו משלבים טיפול משלים ברפואה הסינית, יחד המענה הוא מיטבי"

פורסם בתאריך: 31.7.22 15:59

מאת: שרה שוורץ | תוכן מקודם

לחייך כל הדרך אל המחלקה, נראה כי מטרת העל – הפיכת השהות במחלקת ילדים לנעימה ככל שניתן, עומדת כל העת לנגד עיניהם של הצוות במרכז הרפואי ברזילי. הללו מעניקים לילדים המטופלים במחלקה כמו גם להורים המלווים אותם סביבה חמה וידידותית הכוללת מגוון שירותים החל מפינות ישיבה ומנוחה דרך כיתת לימוד וגן ססגוניים, חדר מתנות לילדים, חדר קולנוע וחצר משחקים.

"עיצוב המחלקה סובב את עולמו של הילדים ונבנה במיוחד עבורם. הצבעים הנעימים, הדמויות המחייכות מתוך אגדות הילדים האהובות והמשחקים החדשים הם חלק מיצירת סביבה תומכת לילדים ולהורים המלווים אותם" מסביר ד"ר פרפל אלון מנהל מחלקת ילדים, מומחה ברפואת ילדים ובאנדוקרינולוגיה של ילדים "העיצוב מטרתו להעניק תחושה טובה ונעימה, שתשכיח מהילד את הימצאותו בבית חולים. זה אף פעם לא נעים לשהות זמן רב בבית החולים, אך אנו מאמינים שבסביבה ידידותית ואופטימית – ישנה גם הפחתה של הכאב והחרדה אצל הילדים המטופלים וגם מסר אופטימי המשדר נינוחות ושמחה".

ד"ר אלון פרפל והאחיות במחלקת הילדים. צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי ברזילי

במחלקת הילדים של המרכז הרפואי ברזילי מאושפזים ילדים מכל הגילים ועם מגוון המחלות החל במחלות דרכי הנשימה והעיכול, שהן השכיחות ביותר, וכלה במחלות זיהומיות שונות כמו: דלקת קרום המוח, מחלות וירליות ותינוקות המתקבלים לבירור חוסר עליה במשקל.

במרכז הרפואי ברזילי מאמינים כי תהליך ההחלמה אינו תלוי רק בטיפול במחלתו, אלא גם ביצרת מענה לצורכיו הפסיכולוגיים והחברתיים של המטופל: "אני מאמין שבכל רגע שאפשר, עדיף שילד ישהה במסגרת חינוכית ולא בחדר. לשם כך פועלת מסגרת חינוכית ששמה למטרה להיות המעטפת החינוכית והחברתית עבור הילדים ולדמות מציאות קרובה ככל שניתן לימי השגרה. הצוות החינוכי מונה מורות ומטפלות המעשירות את עולמם של הילדים בפעילות יומית ולימודית. הפעילות מגוונת גם הפוגות וימי כיף בשיתוף בני המשפחה".

מחלקת הילדים החדשה בברזילי. צילום: מורן ניסים, צילום רפואי ברזילי

מחלקת הילדים בברזילי. צילום: מורן ניסים, צילום רפואי ברזילי

המשחקיה במחלקת הילדים החדשה בברזילי. צילום: מורן ניסים, צילום רפואי ברזילי

המשחקיה במחלקת הילדים בברזילי. צילום: מורן ניסים, צילום רפואי ברזילי

המחלקה החדשה מכילה 36 מיטות אשפוז, כאשר כל חדר מצויר כאגדה אחרת. יחידת אשפוז יום ילדים פועלת אף היא במתחם מחלקת הילדים. ילדים הזקוקים לבירורים וטיפולים שונים אמבולטוריים מתקבלים באשפוז היום ומשתחררים לביתם באותו היום. אשפוז יום ילדים מצויד בטלוויזיה ומחשבים להנעמת זמן השהייה של הילדים וההורים.

ליצן קטן שלי, אולי תרקוד איתי?

צוות מחלקת הילדים כולל רופאים בכירים, מומחים ברפואת ילדים, רופאים מתמחים, אחיות מוסמכות ומעשיות, כוח עזר, צוות חינוכי – מורות וגננות, עובדת סוציאלית, דיאטנית וליצן רפואי. יחד כולם מספקים תמיכה וליווי הן לילדי המחלקה והן להורים המלווים. טיפוח יחס אישי ואיכותי למשפחות הוא חלק אינטגרלי מחזון המחלקה והעומד בראשה, הכל על מנת לאפשר למשפחות להמשיך בשגרה ככל שניתן.

זה לא רק הצוות המסור שעוטה חיוך מסביר פנים, ילדי המחלקה זוכים לרגעי צחוק והפוגה הודות לליצנים הרפואיים אשר מסיחים את דעתם כמו גם לעזור להם להתמודד עם הרגשות הרבים שהם עלולים לחוות בזמן השהייה בבית החולים, פחד, דאגה, בדידות ושעמום.

ליצנות רפואית בברזילי. צילום: דוד אביעוז, דוברות ברזילי

הליצנים הרפואיים במרכז הרפואי ברזילי עוזרים להם להסתגל לשגרת בית החולים מתוך רגעי צחוק והפוגה. אווירת הכיף והצחוק עוזרת להשכיח מן החולים לרגע את מחלתם ולהפיג את המתח בו הם מצויים – קסמים, פיסול בלונים, סיפור סיפורים ועוד, על מנת לספק לילדים, למבוגרים ולהורים מנות כיף שתעזורנה לצלוח את ימי האשפוז בדרך הטובה ביותר.

איך אומרים בסינית רפואה שלמה?

במרכז הרפואי ברזילי מקדמים מודל ייחודי של רפואה משלימה – מכלול של שיטות טיפול, אשר במרכזן עומדת גישה הוליסטית המקשרת בין הגוף הפיזי והנפש של האדם ולכן לצד הטיפול הרפואי המתקדם ביותר משולבת טיפולי שיאצו וטווינה, דיקור סיני, צמחי מרפא ועוד. "אנו מאמינים כי שילוב בין הטיפולים של הרפואה הקונבנציונלית לבין מגוון הטיפולים המשלימים להשגת תוצאות מיטביות ולשמירה על הגוף והנפש" מסביר ד"ר פרפל.

ד"ר אלון פרפל. צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי ברזילי

ד"ר אלון פרפל. צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי ברזילי

ואכן מחקרים רבים מראים כי הרפואה הסינית יכולה לסייע לילדים במצבים שונים כמו – אסטמה ואירועים חוזרים של סטרידור, דלקות אוזניים חוזרות, נוזלים באוזניים וירידה בשמיעה, מחלות חום חוזרות ונשנות, כאבי בטן, חוסר תאבון, האטה בצמיחה, עצירות ובעיות גמילה, הרטבות לילה, טיקים, כאבי ראש ואפילו ׳גזים׳ בתינוקות.

בשורה של ממש: מרפאות חדשות

מערך הילדים מורכב מ: מחלקת ילדים, המחלקה לרפואה דחופה, טיפול נמרץ ילדים, אשפוז יום ילדים, מחלקת ילודים, טיפול נמרץ בילוד ומרפאות ילדים בינהם: מרפאות – מרפאת ריאות, מרפאה נוירולוגית ומרפאת גסטרו. ולאחרונה התווספו מרפאה נפרולוגית – מרפאת סכרת סוג1 בניהולו של ד"ר פרפל. ובעתיד הקרוב יפתחו מרפאה קרדיולוגית ילדים ואנדוקרינולוגיה ילדים. "יש במרכז הרפואי ברזילי את המרפאות החשובות המאפשרות טיפול איכותי ללא צורך להרחיק למרכז".

המסדרון מחלקת הילדים החדשה בברזילי. צילום: מורן ניסים, צילום רפואי ברזילי

מחלקת הילדים בברזילי. צילום: מורן ניסים, צילום רפואי ברזילי

עמדת האחיות במחלקת הילדים החדשה בברזילי. צילום: מורן ניסים, צילום רפואי ברזילי

עמדת האחיות במחלקת הילדים בברזילי. צילום: מורן ניסים, צילום רפואי ברזילי


בשיתוף המרכז הרפואי ברזילי


 

אולי יעניין אותך גם

באותו נושא

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר