יובל זוזט. צילום: פבל
יובל זוזט. צילום: פבל

"מהלך עירוני חשוב": כך מכשירים את מורי אשקלון לסייע לתלמידים עם בעיות למידה

מחזור שני של הכשרת מורים להוראה מתקנת בבתי הספר היסודיים באשקלון יוצא לדרך. "המהלך העירוני החשוב הזה מבוסס על התפיסה החינוכית אותה מתווה ראש העירייה, הרואה במערכת החינוכית את הנכס החשוב ביותר לעיר", אומר ראש מינהל החינוך, יובל זוזט

פורסם בתאריך: 21.7.22 19:14

מאת: מערכת כאן דרום | תוכן מקודם

מינהל החינוך בעיר מוביל זו השנה השנייה מהלך עירוני ייחודי בבתי הספר היסודיים, ובו מתקיימת הכשרה מקצועית בהובלת אוניברסיטת בר אילן, לימודי תעודה בתחום הוראה מתקנת. זאת מתוך מטרה להוביל לפיתוח מקצועי איכותי עירוני של מורים בבתי הספר היסודיים בעיר ולהקנות להם סל כלים, ידע ואסטרטגיות לטובת צמצום פערים לימודיים וקידום הישגים בקרב התלמידים.

בשנת הלימודים הנוכחית, סיימו 30 מורים מכלל בתי ספר היסודיים בעיר את ההכשרה ולמעשה מהווים את הסנונית הראשונה של קבוצת מורים איכותית, בעלי כלים וידע בתחום. "ההכשרה נבנתה בהובלת מינהל החינוך ובשיתוף פיסגה ואוניברסיטת בר אילן, זאת לאחר זיהוי צרכים עירוניים ומתוך תפיסה הרואה בכוח הוראה פנים בית ספרי משאב חשוב בקידום הישגי תלמידים. לצורך כך, הקצו משאבים רבים לפתיחת ההכשרה המתקיימת בעיר אשקלון ולטובת תלמידי העיר.

תלמידים בכיתה. צילום אילוסטרציה: freepik.com

תלמידים בכיתה. צילום אילוסטרציה: freepik.com

את ההכשרה המקצועית מובילה ד"ר שני קחטה, חוקרת לקויות למידה ומפתחת תהליכי התערבות לתלמידים בעלי לקויות למידה.

כ-60 מורים הגישו מועמדות במחזור הראשון, לאחר תהליך שכלל ראיון אישי, עמידה בקריטריונים והמלצת מנהל, מתוכם נבחרו 30 מורים.

לקראת שנת הלימודים תשפ"ג ולאור ההצלחה של ההכשרה העירונית וחשיבותה, מינהל החינוך מקדם פתיחת מחזור ב'. מתוך תפיסה כי הגדלת מספר המורים בעלי תעודה מקצועית בתחום ההוראה המתקנת תאפשר מענה רחב יותר בבתי הספר לטובת קידום הישגים ותקדם עבודת צוות ולמידת עמיתים.

ההוראה המתקנת, שמה את התלמיד במרכז ומסייעת לילד להתקדם ולצמצם פערים, ובכך לסייע לו להצטרף לקצב הלימוד בכיתה. המטרה המרכזית היא להקנות לילדים כלים שיעזרו להם להתמודד ולפתור בעיות וכמו כן לפתח כישורים ספציפיים. אלו יסייעו להם להתמודד בצורה טובה יותר עם הנלמד בזמן הווה וכמובן גם בעתיד.

ראש העירייה, תומר גלאם. צילום: פבל

ראש העירייה, תומר גלאם. צילום: פבל

ראש מינהל חינוך ותנו"ס מר יובל זוזט: "אנו ממשיכים לקדם תהליכים עירוניים שנובעים בראש ובראשונה מתוך צורך עירוני אמיתי, ומביאים לעיר את המסגרות המקצועיות ביותר הקיימות בארץ כדוגמת אוניברסיטת בר אילן, זאת מתוך תפיסה כי השבחת הצוותים החינוכיים הכרחית והיא זו המאפשרת את קידום התלמידים. אין ספק, כי ככל שהמורים מתוך בתי הספר ירכשו ידע וכלים, הם אלו שיובילו את התלמידים להצלחות. זה הדבר הנכון ביותר עבור תלמידנו ולמעשה בכך אנו מאפשרים לחזק את הקשר האישי בין התלמיד למורה, שהוא המשמעותי ביותר ומוביל בסופו של דבר לקידום בהישגי תלמידים. המהלך העירוני החשוב הזה, כמו רבים אחרים, מבוסס על התפיסה החינוכית אותה מתווה ראש העירייה, מר תומר גלאם, הרואה במערכת החינוכית, על כל תלמידיה מוריה ועובדיה, את הנכס החשוב ביותר לעיר".

ראש העיר, תומר גלאם: "מערכת החינוך של אשקלון ממשיכה להוביל בכל התחומים. בתי הספר היסודיים מהווים את הבסיס לעיצוב התלמידים ודרכי הלמידה שלהם בתיכון. הכלים שאנו מעניקים להם במסגרות בתי הספר היסודיים מהווים להם עוגן להמשך דרכם הלימודים ואני גאה ביכולת ובנכונות של מינהל החינוך להעניק לתלמידים תמיד מעבר לנורמה ולסטנדרט הארצי הנהוג. אני מודה למורים שלוקחים חלק בתהליך ונמשיך להעמיד הן לרשות התלמידים והן לרשות המורים את מיטב הכלים ללמידה פורייה ומשמעותית".


בשיתוף מינהל החינוך


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האם קורס ההכשרה להוראה מתקנת מיועד למורים שפרשו טרוצים להשתלב במערכת החינוך?

  2. מיכל דן רחוב הגליל 3/65 אשקלת.ז. 56179906 כתובת מייל: michaldan2000@@gmail.com

    שלום!
    מעוניינת להירשם ללימודי הוראה מתקנת, אשמח לקבל מענה.
    תודה רבה!

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר