ניתוח החלפת מפרק שהחלפת ברך
מימין: ד"ר אריאל פורמן וד"ר עמרי לובובסקי. צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי ברזילי

לראשונה בדרום: החלפת ברך באמצעות רובוט חכם במרכז הרפואי ברזילי

בשורת הניתוחים בהתאמה אישית (בשיטה הקינמטית) מביאה עמה חדשנות ומקצועיות לתחום האורטופדיה. ד"ר עמרי לובובסקי, מנהל המערך האורטופדי במרכז הרפואי ברזילי: "היכולת לשחזר את מפרק הברך במקום האידיאלי משמעותה התאמה מדוייקת למנח הטבעי של הברכיים של כל מטופל ומטופל"

פורסם בתאריך: 17.6.22 12:18

מאת: שרה שוורץ | תוכן מקודם

שיקום איכותי ומהיר יותר, שיפור איכות החיים, תנועתיות מרבית והתאמה מושלמת לצירי התנועה המקוריים. את ההישגים החשובים הללו, המתורגמים בפועל לשביעות רצון טובה יותר של המטופלים, הביאה עימה מהפכת הניתוחים בהתאמה אישית אותה מוביל המרכז הרפואי ברזילי.

בארבע השנים האחרונות חל שינוי של ממש בתחום החלפת מפרקים בעולם והמרכז הרפואי ברזילי נמצא בחזית השינוי.

ניתוח החלפת מפרק באמצעות רובוט

ניתוח החלפת מפרק ברך באמצעות רובוט. צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי ברזילי

בשונה מהשיטה המסורתית הרווחת אשר נותנת מענה זהה לכל המטופלים על אף השוני האנטומי והתפקודי של כל אדם ואדם. מטרת העל של הרופאים בברזילי היא להעניק למטופל מפרק דומה ככל שניתן למפרק ברך אנושי בריא. כפי שהיה לו לפני שנשחק. לפיכך, הדבר המתבקש הוא "לחקות ולשחזר" את המפרק באופן המיטבי לכל מטופל ומטופל.

"במהלך ניתוח החלפת מפרק ברך בשיטה הקינמטית אנו למעשה ממירים את המפרק שנפגע או נפגם במפרק מלאכותי מותאם אישית", מסביר ד"ר עמרי לובובסקי, אורטופד מומחה בהחלפת מפרקים המכהן כמנהל המערך האורטופדי במרכז הרפואי ברזילי. "אנו מצפים את הברך הפגועה מחדש בשתל שמחליף את הסחוס שנשחק".

צפו במהלך הניתוח באמצעות רובוט:

ד"ר לובובסקי הוא אורטופד מנתח עם נסיון בין לאומי בניתוחי החלפת מפרק הברך ובניתוחי החלפת מפרק הירך. "לאחר שצברנו נסיון רב ומוצלח בהחלפת ברכיים בהתאמה אישית (קינמטית), החלטנו להשתמש גם ברובוט בכדי לבצע את הניתוח בדיוק כמו שאנחנו רוצים", מסביר ד"ר לובובסקי.

החלפת ברך - ד"ר עמרי לובובסקי

ד"ר עמרי לובובסקי. צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי ברזילי

כעת, נראה שהכנסתו של רובוט חכם בשילוב של הגישה הקינמטית למערך האורטופדי במרכז הרפואי ברזילי משנה את חוקי המשחק. רבים הסובלים משחיקת סחוס שמובילה לכאבים עזים ולהגבלה בתנועה, זוכים למענה יעיל ומדוייק המאפשר חזרה לשגרה איכותית יותר.

"הלכה למעשה, הגישה החדשנית ובאמצעות רובוט ייחודי ניתנת לנו האפשרות לדייק את התהליך בצורה המירבית", מוסיף ד"ר לובובסקי, "הרובוט החכם סורק את הנתונים האנטומיים הייחודים למטופל לרמת המנח והזווית וממקם את הברך המלאכותית בדיוק בזווית האידיאלית לרמת המילימטר – מה שהופך את התהליך למותאם אישית. התוצאה המתקבלת היא טבעית ונכונה יותר.

ניתוח החלפת ברך - ברזילי

ניתוח החלפת מפרק באמצעות רובוט. צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי ברזילי

"במערכת בה אנחנו משתמשים יש משוב כבר במהלך הניתוח שמאפשר למדוד את המתח של הרקמה ואת מנח השתלים והברך. אם בעבר השיטה התבססה על חיתוך העצמות המרכיבות את הברך בניצב לציר האנטומי של השוק, וזאת בכדי ליצור ציר תנועה במקביל לקרקע, כעת חיתוכי העצם יעשו במקביל למשטח המפרקי הטבעי, זאת במטרה לשחזר את ציר התנועה הטבעי של הברך תוך שימור הזווית המדויקת בין העצמות".

הניתוח החדשני יחד עם הדרכה לפני הניתוח ולימוד תרגילי פיזיותרפיה לחיזוק השרירים סביב הברך מובילים כבר כעת את המטופלים של המרכז הרפואי ברזילי לתוצאות טובות יותר מבעבר. חלק ניכר מהמטופלים משתחררים לביתם כבר ביום הראשון או השני שלאחר הניתוח. יותר ויותר אנשים מעידים על שיפור באיכות החיים, יכולת תפקודית טובה וירידה משמעותית ברמת הכאב.

צפו בליליאן – עומדת והולכת במחלקה יומיים לאחר הניתוח:

ההליך הייחודי המתבצע באמצעות רובוט הינו בלעדי למרכז הרפואי ברזילי בכל אזור דרום, והוא חלק בלתי נפרד מהנפת דגל החלוציות בתחום החדשנות הרפואית והניתוחית במערך האורטופדי.

כך למשל נעשה שימוש במערכת ניווט בניתוחי החלפת מפרק ירך. מערכת הניווט עוזרת למנתח לתכנן ולדייק את חיתוכי העצם והזוויות בו יוצב המשתל, בכדי לשמר את הרקמות הרכות ולאפשר יציבות טובה של המשתל. במקרים שצריך, מדפיסים מודל תלת מימדי של פק בירך ובעזרתו ממקים את השתלים במדויק

המערך האורתופדי במרכז הרפואי ברזילי עוסק במגוון רחב של כל תחומי האורתופדיה, הכולל החלפת מפרקים, טיפול בגידולי שריר שלד, פגיעות טראומה ושברים מורכבים, רפואת ספורט וניתוחים ארתרוסקופיים, מחלות כף הרגל והקרסול וטיפול בכף רגל סוכרתית, מחלות ופגיעות בידיים ובגפיים העליונות, טיפול בבעיות אורתופדיות בילדים ובבעיות עמוד השדרה. למחלקה ניסיון עשיר בהחלפות מפרקים מורכבות ובשחזור מפרקים תוך שימוש בציוד החדיש ביותר, ולעיתים בלעדי בארץ.

ניתוח החלפת מפרק באמצעות רובוט

ניתוח החלפת מפרק באמצעות רובוט. צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי ברזילי


בשיתוף המרכז הרפואי ברזילי


 

אולי יעניין אותך גם

באותו נושא

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר