רה"ע תומר גלאם, ראש מינהל החינוך יובל זוזט, מנהל המחוז רם זהבי והמפקחת רות בן ואליד

חדשנות, יזמות ופדגוגיה: שבוע החינוך העירוני של אשקלון

לאחר שקטפה את פרס החינוך היוקרתי, העיר אשקלון ממשיכה ליעד הבא – שבוע חינוך עירוני, ייחודי מסוגו בסימן למידה בין - מוסדית שיתוף ציבור וגאוות יחידה. המודל הייחודי אשר מיושם על ידי מינהל החינוך בעירייה, בשיתוף משרד החינוך מחוז הדרום ובליווי אגף מו"פ יכלול מפגשי למידה הדדיים, פעילויות העשרה ומפגש עם דמויות אשקלוניות שצמחו בעיר ופרצו את תקרת הזכוכית בתחומים שונים

פורסם בתאריך: 22.5.22 14:23

מאת: שרה שוורץ | תוכן מקודם

מה משותף ליזם אלי אלעזרא, הח"כ אבי דיכטר, ראש העיר תומר גלאם וסולן הפיל הכחול? את כולם תוכלו לפגוש במסגרת מפגשי השראה עם דמויות אשקלוניות, שגדלו וצמחו באשקלון במסגרת אירועי שבוע החינוך העירוני שיתקיים בין התאריכים כ"א – כ"ח באייר, 22.5.29-5.22.

תנופת הפיתוח החינוכית בעיר אשקלון עולה כיתה, וכעת עיריית אשקלון ומינהל החינוך, בשיתוף משרד החינוך מחוז הדרום ובליווי אגף מו"פ מזמינים את צוותי ההוראה, תלמידי בתי הספר והוריהם ליטול חלק בסדרת אירועים ייחודיים המאפשרים לחוות שותפות חינוכית הלכה למעשה. השבוע אשר תוכנן בקפידה, יפתח בערב מיוחד בנושא אתגרי ההורות והדרכים להתמודדות עמה בהשתתפות מיטב המומחים בתחום.

ישיבת הפתיחה של שבוע החינוך העירוני. צילום: עיריית אשקלון

כך למשל תוכלו ליטול חלק בערב הורים בנושא דחייה חברתית והתמודדות עמה כחלק מיצירת אקלים חינוכי מיטבי. יובל זוזט, ראש מינהל חינוך מסביר: "בשנים האחרונות תלמידים רבים ברחבי הארץ כולה מתמודדים עם חרם ברשתות החברתיות ומחוצה להם. לצערנו – הצקות, בריונות, הפצת שמועות וחרם – הם כולם חלק מאלימות חברתית שעשויות להיות לה השלכות לטווח הקצר והארוך, ולכן אנו מחויבים לפעול על מנת למגר את התופעה.

במהלך כל השנה, אנו והצוותים החינוכיים פועלים להשפיע לחיוב, לכוון ולקדם לכידות חברתית בבתי הספר ובכיתות, וכעת זאת הזדמנות להעניק גם להורים כלים מעשיים להתמודדויות מורכבות אלו. מהם הסימנים לכך שתלמיד נמצא מחוץ למעגל החברתי? כיצד נזהה אותם? כיצד אנחנו כהורים יכולים למנוע אותה? על כל אלו ועוד, נדבר בערב החשוב הזה שיפתח את אירועי השבוע החינוכי".

בית הספר חמ"ד אגמים. צילום: עיריית אשקלון

במהלך השבוע, ייהנו 13,000 תלמידי בתי הספר היסודיים בעיר ממגוון רחב של פעילויות העשרה המבוססות על חדשנות ויזמות: סדנאות מדעיות, מופעים, הרצאות, פעילויות דיגיטאליות ומפגשים מעוררי השראה.

בבית הספר שלנו, כבר ביקרתם?

עונת הטיולים והתיירות כבר בשיאה, ובמינהל החינוך באשקלון הטיבו לזהות את הפוטנציאל הגלום במוסדות חינוכיים חדשניים ומעוררי השראה הפזורים ברחבי העיר והיכולת ללמוד מהם. במהלך השבוע בתי הספר היסודיים יארחו בבית ספרם ויתארחו אצל עמיתיהם, כאשר מוקד הביקורים יעסוק בחדשנות ובייחודיות הבית ספרית. בביקורים ישתתפו הנהגות ההורים, תלמידים, גננות, בתי ספר עוגן, נציגי פיקוח, מינהל החינוך העירוני. "ביקור במוסדות אלה יכול להיות ממש בדיוק כמו במוזיאון ובגלריה, כאשר התגליות הן האוצרות הפדגוגיים. כוחו של ביקור ושהייה מחוץ לסביבה המוכרת מאפשר לנו הזדמנות לאמן את שרירי הסקרנות וללמוד. זוהי למידת עמיתים באופן פעיל – לצאת ולחשוב מחוץ לקופסא. המפגשים הללו מולידים יוזמות מופלאות וחיבורים ייחודיים", אומר יובל זוזט, ראש מינהל החינוך. "זהו הערך המוסף המשמעותי של השבוע – בהטמעת אורחות חיים בבתי הספר ע"י יצירת קהילות למידה בין מוסדות החינוך שימשיכו את ההפריה ההדדית ואת המשך קידום הייחודיות בבתי הספר במשך השנה כולה, בשנה"ל הבאה נמשיך לקיים מודל ייחודי זה ונרחיב אותו לשלבי גיל נוספים במערכת החינוך העירונית.

מנהל מחוז הדרום במשרד החינוך, רם זהבי: "חלק מתהליך ההתפתחות של מוסד חינוך ושל צוותי החינוך הוא 'צא ולמד' – ללמוד כל הזמן מה קורה במוסדות אחרים קרובים ורחוקים, לחבור אליהם ולשתף עמם פעולה וכך להרוויח ידע, ללמוד מניסיונם, לקבל השראה ולאמץ מתוך זה את מה שנכון לנו. אני סבור שמכל מוסד חינוך יש מה ללמוד, עלינו רק לעשות את הצעד לקראת החשיפה לידע מעשי נוסף ובכך לאפשר קשרים חדשים בין מוסדות חינוך".

שבוע החינוך העירוני באשקלון

מיצג אמנותי בבית הספר נאות אשקלון. צילום: עיריית אשקלון

מה עוד מצפה בחגיגות שבוע החינוך? סדנאות מדעיות, מופעים, הרצאות, פעילויות דיגיטאליות. עושר תרבותי מגוון אותו יחוו התלמידים באופן היברידי – פעילויות מקוונות לצד פעילויות שתתקיימנה במוקדים ברחבי העיר. כך למשל יערך מופע מדעי עם דר' מולקולה, והרצאה מרתקת בנושא חלל "ברקת", פעילות היזם הצעיר לילדי כיתות א'-ב' וכמובן חידונים על העיר אשקלון בסימן גאוות יחידה.

אירועי השבוע ייחתמו בערב שייערך ביום ראשון בסימן יום ירושלים. לצד התכנית האומנותית תוצג בערב העשייה הענפה והפעילות החינוכית – חברתית – ערכית שהתקיימה במהלכו כל שבוע החינוך העירוני ואף יוענקו תעודות הוקרה לדמויות השראה מקומיות – בני ובנות העיר שבלטו באופן מיוחד בתחום בו הם פועלים באמצעות השפעתם הניכרת על הקהילה וקידום האוכלוסיה והעיר.

ראש העיר, תומר גלאם: "ההישגים אליהם הגיעה מערכת החינוך העירונית בשנה האחרונה הם תוצאה ישירה של השקעה משמעותית בתחום החינוך ושיתוף פעולה עמוק ויסודי בין שורה של גורמים, החל ממינהל החינוך, דרך התלמידות התלמידים והצוותים החינוכיים ועד משרד החינוך וההורים. בשבוע החינוך העירוני נוכל לראות מקרוב כיצד ההשקעה הרשותית באה לידי ביטוי בתוכנית הלימודים, ביוזמות, יצירתיות ומקוריות של בתי הספר היסודיים, על מנת לשמר את ההצלחה אליה הגענו ולהביא את מערכת החינוך העירונית להישגים נוספים. אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכת השבוע החשוב הזה ומזמין את כל תושבי העיר לקחת בו חלק ולהיחשף מקרוב לפעילות החינוכית האדירה שנעשית בעיר".

ביתה ספר נאות אשקלון. צילום: עיריית אשקלון

יובל זוזט חותם: "השבוע מופלא הזה לא היה קורם עור וגידים לולא תומר גלאם, ראש העיר, המציב את החינוך בראש סדר היום הציבורי. גם לאחר הזכייה בפרס החינוך הארצי, אנו לא שוקדים על השמרים וממשיכים ביתר שאת לפעול לקידום מערכת החינוך בעיר בכדי לקדם חדשנות לצד ערכיות.

"תודות למנהל מחוז הדרום מר רם זהבי ששותף למהלך העירוני חסר תקדים בהיקפו. זאת הזדמנות נפלאה להודות למנהל המחוז ולמפקחיו, על שותפות יוצאת דופן בקידום מערכת החינוך בעיר לאורך כל השנים האחרונות.

"תודה למפקחת המתכללת הגב' רות בן ואליד, לזיו יונסי, עינת וולך ולמנהלי בתי הספר והצוותים החינוכיים וכמובן לכל התלמידות והתלמידים היקרים.

"כמו כן, אני מבקש להודות מקרב לב לגב' סוזי לויאן, מנהלת האגף היסודי על הובלת תהליך כל כך משמעותי במערכת החינוך. לסיום – אנו מצפים לראותכם – הורים, תלמידים וצוותים חינוכיים נהנים משלל הפעילויות במוקדים השונים ברחבי העיר".


בשיתוף מינהל החינוך


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר