אורתופדיה אונקולוגית
ד"ר רון בטש ופרופ' יהודה קולנדר. צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי, ברזילי

אבחון מהיר, זמינות גבוהה וחדשנות: הכירו את היחידה לאורתופדיה אונקולוגית בברזילי

בשורה לתושבי הדרום: פחות קטיעות ויותר אחוזי הצלחה וריפוי - היחידה לאורתופדיה אונקולוגית במרכז הרפואי ברזילי מצליחה להביא לטיפול איכותי וממוקד בגידולים שפירים וממאירים בעצם וברקמות הסובבות אותה

פורסם בתאריך: 22.5.22 08:45

מאת: שרה שוורץ | תוכן מקודם

רבים חיכו זמן רב לפתיחת היחידה לאורתופדיה אונקולוגית במרכז הרפואי ברזילי. תושבי הדרום כולו – מאילת דרך באר שבע אשקלון וגדרה הנצרכים לשירותים אלו נדרשו במשך עשרות שנים לבצע נסיעות לערי המרכז. כעת – לא רק שהשירות החיוני הנוגש והדרך התקצרה אלא שהמרכז הרפואי ברזילי בראשות פרופ' חזי לוי, אשר חרט על דגלו מצוינות ושיפור מתמיד של איכות השירות מציג שנתיים של עשייה ענפה בתחום – ומאות ניתוחים מוצלחים.

חוד החנית של הרפואה המודרנית בדרום

היחידה, שהוקמה בחודש יולי 2020 הוכיחה עצמה כחיונית ועד היום נקלטו בה מעל 3,000 מטופלים ובוצעו כ-200 ניתוחים אורתופדים אונקולוגיים בחדרי הניתוח החדשים בבית החולים ברזילי. הודות לאבחון מדויק, מחשוב וציוד מתקדם ותוכניות טיפול מותאמת אישית, ניכרות התוצאות בשטח – ירידה משמעותית בקטיעות ואחוזי ריפוי טובים יותר בהשוואה לטיפולים המקבילים. ובמילים אחרות, סיפורי ההצלחה של המחלקה הם משני חיים עבור מטופליה.

אורתופדיה אונקולוגית

ד"ר רון בטש ופרופ' יהודה קולנדר. צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי, ברזילי

הישגים בינלאומיים בתחום הרפואה

בכדי להבין את סוד הצלחתה של היחידה, יש להכיר את ההיסטוריה העומדת מאחוריה – פרופסור דבי רונן – מנהל המחלקה האורתופדית בברזילי דאז חיפש את האדם הנכון למשימה, כזה שלצד מקצועיות וניסיון גם פועם בו חזון ציונות ואהבת הנגב.

או אז גייס פרופ' דבי את פרופ' יהודה קולנדר (לשעבר מנהל היחידה הארצית לאורתופדיה אונקולוגית באיכילוב ותושב הנגב בארבעת העשורים האחרונים) למשימה. יחד עם ד"ר רון בטש, מתמחה בכיר במחלקה האורתופדית. הללו נקראו – להרים את הכפפה.

וכך, לאחר שנים בהם לא היה מענה איכותי לתושבי הדרום בתחום אורתופדיה אונקולוגית – היחידה נפתחה. על מנת לתת מענה רחב והיקפי לכל מטופל היחידה פועלת יחד עם המערך האורתופדי של ברזילי – בניצוחו של ד"ר עומרי לובובסקי, ומאפשרת טיפול איכותי במגוון רחב של מצבים רפואיים – גידולים שפירים וממאירים:
גידולי עצם, סרטן העצמות, גידולים של רקמות רכות, סרקומה. גידולים ממאירים משניים (גרורות). מחלות דמוי-גידוליות (דלקות או מצבים שלאחר חבלה). וכן למצבים שדורשים ניתוחים קיצוניים, גם במקרה של מחלות לא-גידוליות, כגון זיהומים קשים ופגיעות לאחר תאונה. בנוסף, וכחלק מראייה כוללת של המטופל לכל אורך ההליך פועלת מרפאת מעקב לחולים אחרי ניתוח או טיפולים אחרים.

מודל ייחודי והראשון מסוגו בעולם – חינוך מעגל הרפואה הראשונית

"המודל החדשני על פיו פועלת היחידה מתווה מדיניות מהפכנית לפיה מעגל הטיפול מתחיל כבר ברפואה בקהילה. את הבשורה לפיה כל רופא באשר הוא יכול להפנות ליחידה, אנו דואגים להפיץ כל העת באמצעות כנסים והשתלמויות. כאשר כל רופא יכול להיות הגורם שמפנה אלינו ליחידה, זה לבדו מקצר את משך תהליך הבירור וקבלת החולים ממספר חודשים ואף שנה למספר ימים בלבד״ מסביר פרופ' קולנדר.

אורתופדיה אונקולוגית

אורתופדיה אונקולוגית. צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי, ברזילי

במציאות בה סרטן בעצמות יכול לתקוף כל אדם ואינו ניתן לשיוך לקבוצות סיכון מסוימות. כך שגידול יכול להופיע בכל גיל ובכל אחת מעצמות השלד. הזמינות הגבוהה של תורים מהיום למחר, היא הרבה מעבר לקיצור זמנים, היא פקטור משנה חיים.

ד"ר רון בטש מחדד ומבהיר: "כל מטופל שחש כאב עמום ומתמשך בעצמות בזמן קימה, הליכה ופעילות או כאב הקיים גם במנוחה כאשר השרירים רפויים או לחלופין חש בנפיחות ורגישות יתר באזור העצמות גם ללא חבלה מוזמן להגיע לאבחון ראשוני מיידי. בלי הפנייה לאונקולוג או אורתופד. במקרים בהם יש חשש – אנו מעדיפים להיות בטוחים. אבחון וצילום האזור יתנו מענה מדויק ומיידי. מדד הזמן הוא חשוב, טיפול בגידול עם אבחון נכון יכול למנוע פלישה לרקמות סמוכות או שליחת גרורות לאיברים אחרים".

גם במקרים בהם ניתנת אבחנה, יש מקום רב לייעוץ ומתן חוות דעת שניה, כך למשל רק לאחרונה מטופל צעיר שהגיע לגבי תוכנית טיפול שנתנו לו במוסד אחר וכוללת קטיעת רגלו, התבשר כי טיפול מותאם אישית במרכז הרפואי ברזילי באשקלון יאפשר שמירה על הגפה ואת מירב התפקוד האפשרי.

"חשוב לדעת מבחינה קלינית, גידולי עצם לרוב יתבטאו בכאבים בגפה, מוגבלות בפעילות מפרק, צליעה ונפיחות. גידולי הרקמה הרכה לעומת זאת יופיעו כגושים לא כואבים שניתנים למישוש. במידה ומי ממכם חש בכאבים מסוג זה, פנו אלינו. אבחון בזמן הוא חלק משמעותי בריפוי והתמודדות עם הסרטן על סוגיו השונים".

מנהל המרכז הרפואי ברזילי באשקלון, הפרופסור חזי לוי: "הכנסת טיפול באורתופדיה אונקולוגית הינה חידוש ושירות חיוני לאוכלוסייה, שלא היה עד כה, היחידה לאורתופדיה אונקולוגית בבית החולים ברזילי באשקלון, מציגה גידול מזהיר במספר המטופלים ועתידה לשמש כחוד החנית של הרפואה המודרנית בטיפול אורתופדי אונקולוגי בישראל בכלל ובאזור הדרום בפרט. מקימי ומנהלי היחידה הינם רופאים מהשורה הראשונה בישראל ובעלי שם בינלאומי שיחד עם מנהלי המחלקות האחרים מצעידים את המרכז הרפואי ברזילי להישגים בינלאומיים בתחום הרפואה".

לפנייה למחלקה –
אור ברמי מתאמת תורים: 0507557521
פרופסור יהודה קולנדר 0524266317
ד"ר רון בטש 0528555054

אורתופדיה אונקולוגית

ד"ר רון בטש ופרופ' יהודה קולנדר. צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי, ברזילי


בשיתוף המרכז הרפואי ברזילי


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

באותו נושא

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר