ד"ר עסלי מורד מונה למנהל המחלקה האורולוגית במרכז הרפואי ברזילי. אביעוז דוד צילום רפואי, דוברות ברזילי
ד"ר עסלי מורד מונה למנהל המחלקה האורולוגית במרכז הרפואי ברזילי. אביעוז דוד צילום רפואי, דוברות ברזילי

ד"ר עסלי מורד מונה למנהל המחלקה האורולוגית במרכז הרפואי ברזילי

אחרי שנים של הובלת תהליכים רפואיים יוצאי דופן וניתוחים פורצי דרך, מגיע ד"ר עסלי מורד למחלקה האורולוגית בברזילי כדי להמשיך ולהצעיד את בית החולים קדימה. משהכיר את הצוות הרפואי ואת משנתו של המרכז הרפואי - אנשים לפני הכל, הוא בטוח שהמטרה שלו להציב את המחלקה על מפת החדשנות העולמית תושג בגדול

פורסם בתאריך: 6.8.20 18:05

מאת: מיכל ברקו, תוכן שיווקי

מינויו של ד"ר עסלי מורד למנהל המחלקה האורולוגית בברזילי לפני כארבעה חודשים הייתה סוג של סגירת מעגל. פרופ' שמואל ציטרון שהיה מנהל המחלקה במשך עשרות שנים, ובהמשך ד"ר איגור רומנובסקי ז"ל – שנפטר באופן מפתיע לפני כשנה והיה קולגה שלו בבית החולים סורוקה, בזמן שד"ר עסלי היה בתפקיד סגן מנהל מחלקה, ליוו אותו לאורך כל הקריירה שלו. את הערכתו הרבה למנהלים שקדמו לו מביע ד"ר עסלי בחיזוק הדרך שהתוו – שמירה על הרמה הטובה אליה הגיעה המחלקה והצבתה על מפת החדשנות העולמית.

שמו של ד"ר עסלי הולך לפניו. אחרי שסיים את לימודיו בבית ספר למחוננים הוא החל את לימודי הרפואה בטכניון בחיפה. את התמחותו באורולוגיה הוא ביצע בבית החולים סורוקה, ובהמשך מונה בין היתר לסגן מנהל המחלקה האורולוגית, מנהל שירות לפרוסקופיה ולמנהל המחלקה האורולוגית בפועל בבאר שבע. ראשוניות ומובילות הייתה לעולם חלק בלתי נפרד ממקצועיותו כרופא. הוא היה המנתח הראשון והיחיד בסורוקה בלפרוסקופיה אורולוגית במשך כ-20 שנה, הראשון בניתוחי אנדואורולוגיה מורכבים בשיטות חדשניות, הראשון בבית החולים שהתחיל בניתוחי כריתת כליה להשתלה מן החי בגישה לפרוסקופית, והמנתח הראשון שהשתמש ברובוט דה וינצ'י לניתוחים אורולוגיים, כליות, שופכנים וערמונית בסורוקה.

במקביל, השתתף בניתוחי השתלות כליה, לקח חלק פעיל ביחידה להשתלות, ופרסם, הציג והשתתף בכ-90 עבודות ומאמרים בארץ ובחו"ל. בנוסף, במשך שנים היה ד"ר עסלי חבר הוועד האורולוגי הארצי ועורך האתר האורולוגי הישראלי. לצד תפקידיו הרבים המשיך ד"ר עסלי לצבור ניסיון וותק בהשתלמויות רבות בתחומי הלפרוסקופיה, הרובוטיקה והאנדואורולוגיה בצרפת, אנגליה, שוודיה, גרמניה, איטליה, בלגיה וספרד.

"זו הירושה אותה אני מביא למרכז הרפואי ברזילי במטרה להציב את המחלקה על המפה בכל הקשור למובילות, ראשוניות וחדשנות", אומר ד"ר עסלי. "מדובר במחלקה מצוינת עם צוות רפואי מדהים שראויים לקבל את הכבוד הזה ולא ליפול משום מחלקה אורולוגית בבתי החולים הגדולים בארץ. כבר עכשיו הוכנסו כבשגרה ניתוחים מהמתקדמים בעולם ובטכנולוגיות חדשות בתחומי כירורגיה לפרוסקופית מתקדמת, גידולים בכליה, אבנים בדרכי השתן, כירורגיה אנדוסקופית, ועוד. כמחלקה, ויחד עם הנהלת המרכז הרפואי, נשלב ידיים ונפעל לגיוס כספים ורכישת ציוד מתקדם נוסף ורכישת רובוט (דה וינצ'י) על מנת להביא את המחלקה האורולוגית למקומה הטבעי בקדמת הבמה. בדיוק היכן שמגיע לה להיות".

ד"ר עסלי מורד. צילום: אביעוז דוד צילום רפואי, דוברות ברזילי

ד"ר עסלי מורד. צילום: אביעוז דוד צילום רפואי, דוברות ברזילי

אחד מהשירותים החדשניים שמציעה המחלקה הוא השירות הלפרוסקופי מהמתקדמים ביותר, ומהתחומים המתפתחים כל העת. ד"ר עסלי עבר השתלמויות רבות ברחבי העולם, רכש ניסיון מקצועי של למעלה מ-20 שנה בניתוחי לפרוסקופיה שונים, ניתוחי רובוט (דה וינצ'י) למיניהם וניתוחי אנדואורולוגיה. בלפרוסקופיה או ברובוט ניתן לבצע ניתוחים רבים, כגון כריתת כליה שלמה או חלקית, כריתת הכליה והשופכן בו-זמנית, ניתוחים לכריתה רדיקלית של הערמונית, ניתוחי פיילופלסטיה (שחזור המעבר אגן – שופכן) ועוד. מדובר בניתוחים זעיר פולשניים, המקטינים את רמת הפגיעה ברקמות, מקצרים את תקופת ההחלמה שלאחר הניתוח ומאפשרים חזרה מהירה יותר לשגרה.

שירות נוסף המוצע במחלקה האורולוגית הוא כירורגיה אנדוסקופית המאפשרת שימוש בטכנולוגיות וידאו, הדמיה ולייזר. מדובר במכשור מודרני, מצלמות זעירות מתקדמות וציוד לייזר זעיר מתוחכם. הניתוחים מבוצעים בדרכי השתן התחתונות והעליונות ללא צורך בחתך בטני או מותני, אלא בכניסה למערכות השתן דרך נקב טבעי (השופכה) .דרך השופכה ניתן להגיע לערמונית-פרוסטטה, שלפוחית השתן, השופכן ומשם לחלק הפנימי של הכליה. בשיטה זו ניתן לטפל בערמונית כולל כריתתה, כריתת גידולים מכיס השתן או מדרכי השתן העליונות וטיפול באבנים בכל מקום בדרכי השתן, ובעת הצורך גם עצירת דימומים.

עוד שירות שניתן במחלקה האורולוגית הוא כירורגיית אבנים בדרכי השתן. בעשורים האחרונים חלה התפתחות טכנולוגית בשיטות השונות לטיפול באבנים בדרכי השתן, שביטלו  את הצורך בניתוחים פתוחים ואשפוזים ארוכים, כולל ריסוק חיצוני של האבנים והוצאת אבנים בשיטה מלעורית. במחלקה האורולוגית בברזילי קיים מכשור מתקדם ביותר והכשרה מתאימה לצוות הרפואי והסיעודי, לשימוש מוצלח במכשור זה לצורך טיפול במחלת האבנים. שיטות אלו מותאמות לגודל ולמיקום האבן, ומהוות מגוון רחב של פתרונות טכנולוגיים בהתאם לאינדיקציות הרפואיות.

כמו כן מציעה המחלקה האורולוגית תחת ניהולו של ד"ר עסלי מענה לבעיות בריאותיות נוספות, ביניהן אורולוגיה אונקולוגית, אורולוגית ילדים, אבנים בדרכי השתן, אין אונות והפרעות בתפקוד המיני, כירורגיה אורו-גניקולוגית, גידולים שפירים וממאירים בבלוטת העמונית ועוד. עוד עוסקת המחלקה גם בפיתוח שיטות חדישות לטיפול בגידולים סרטניים של שלפוחית השתן, ופיתוח מכשירי על קול (אולטרסאונד) זעירים בשילוב MRI- FUSION להכוונת המחט לנטילת דגימות מהערמונית. בעתיד יתוכנן גם טיפול ממוקד בסרטן הערמונית.

לאורך כל הדרך קיים שיתוף פעולה מלא עם מחלקות נוספות במרכז הרפואי, ביניהן רנטגן, פתולוגיה ואונקולוגיה וישיבות צוות מולטי-דיציפלינרי מתבצעות על בסיס קבוע. זאת ועוד, רופאי המחלקה משתתפים במחקרים מדעיים ובשיתוף פעולה עם אוניברסיטאות בארץ, ותוצאות המחקרים מוצגים בכנסים אורולוגיים ארציים ובינלאומיים.

במסגרת המחלקה מופעלת גם תכנית התמחות מסודרת הכוללת ישיבות, השתתפות בסמינרים, הרצאות אורח של רופאי המרכז הרפואי ורופאים מחוץ למרכז, והדרכת מתמחים במהלך הטיפולים והניתוחים. הצוות הרפואי מתעדכן באופן שוטף בחידושים אורולוגיים המוצגים בכנסים ובהשתלמויות שונות בארץ ובעולם.

"לצד כל הפיתוחים הטכנולוגיים חשוב לי לשים דגש בסופו של דבר על ההתנהלות מול המטופל", מוסיף ד"ר עסלי. "כיאה למרכז רפואי שמאמין כי אנשים הם לפני הכל אני מדריך את הצוות הרפואי לא להפסיק להסתכל לחולה בעיניים. ללמוד את הבן אדם שהוא, לראות את המטופל ולא את המחלה ממנה הוא סובל, להציג אותו נכון מבחינה קלינית בכל סבב רופאים, לתעד כל דבר ולרשום כל פעולה שמתבצעת. יש לכך משמעות אדירה לא רק ביחס האנושי, אלא גם בטיפול המיטבי ביותר. כמו כן, נוספו נהלי עבודה כדי למזער עד כמה שניתן טעויות וסיבוכים, ישנו רופא בכיר שנוכח בכל ביקור במחלקה וכדי לשדרג עוד יותר את שיתוף הפעולה אנחנו מקיימים ימי עיון, ישיבות ומפגשים רבים. הכל, כדי לתת למטופלים את המענה הראוי ביותר והכי קרוב לבית".

המובילות הטכנולוגית עליה שם ד"ר עסלי דגש היא המשכה הישיר של המובילות האישית בה מצטיינת המחלקה. לא בכדי, מאז שנכנס ד"ר עסלי לתפקידו הוא מרגיש בבית. לדבריו, הוא נתקל בצוות שהוא משפחה, ביחס אישי בין הצוותים, בגישה מיוחדת לחולים ובידע רפואי רב. על מנת לשמר את הייחודיות הזו חשוב לו לקיים גם מפגשי גיבוש שיהדקו עוד יותר את הרגשת המשפחתיות בין הצוותים השונים.

"יש כאן צוות מדהים. צוות שהוא משפחה, יש כאן הנהלת ברזילי שהינה תומכת ובקשר מתמיד והון אנושי מיוחד ומלא מוטיבציה", מסכם ד"ר עסלי. "הענקת שירות חם ויחס אישי הם מאבני היסוד של המחלקה ואין ספק שמרגישים את החמימות והרגישות בזכות צוות הרופאים המומחים והמתמחים שלנו והצוות הסיעודי המלווה את המטופלים במקצועיות רבה. בזכות ההשקעה הרבה שלנו בשיפור ובהבאת טכנולוגיות חדישות והקשר החם עם הנהלת המרכז הרפואי ברזילי והתמיכה הרבה שלה, אני בטוח שנצליח להוביל את המחלקה לככב באחד מהמקומות הראשונים בארץ".

צוות אורולוגיה בברזילי. אביעוז דוד צילום רפואי, דוברות ברזילי

צוות אורולוגיה בברזילי. צילום: אביעוז דוד צילום רפואי, דוברות ברזילי


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

באותו נושא

תגובות

8 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ד״ר רפיק מסאלחה כל הכבוד תמיד היית רופא מצטיין עם אמביציה וחזון בהצלחה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    דוקטור מורד אסלי תותח סורוקה הפסידו אותו עקב המנהל של סורוקה הביא את מקורבו
    הפסד של סורוקה

  3. מטופל אורולוגיה ועובד סורוקה

    בהצלחה רבה
    אנחנו וקרובי המשפחה שלנו וכל מי שישאל על אורולוג, יפנו רק אליך, אין לנו כתובת בסורוקה יותר
    פשוט הזוי מאוד שאתה לא שם יותר אחרי כל מה שעשית ובנית שם.
    תצליח

  4. שמוליק ברק

    אלוף העולם מנתח מעולה בן אדם משכנו ומעלה ידיים נהדרות תצליח

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר