המחלקה לכירורגיית הפה, פנים ולסתות בברזילי נבחרה על ידי האיגוד הבינלאומי למחלקה מובילה במצוינות. בתמונה - פרופ' נחליאלי בפעולה. צילום רפואי ברזילי
המחלקה לכירורגיית הפה, פנים ולסתות בברזילי נבחרה על ידי האיגוד הבינלאומי למחלקה מובילה במצוינות. בתמונה - פרופ' נחליאלי בפעולה. צילום רפואי ברזילי

המחלקה לכירורגיית הפה, פנים ולסתות בברזילי נבחרה על ידי האיגוד הבינלאומי למחלקה מובילה במצוינות

האיגוד הבינלאומי לפה, פנים ולסתות בחר במחלקה הכירורגית בברזילי לאחת מהמחלקות הבודדות בעולם למובילות במצוינות. מדובר בהישג חסר תקדים שמציב את המחלקה אשר בראשה עומד פרופ' עודד נחליאלי, מומחה עולמי בתחום, בקדמת החדשנות הטכנולוגית

פורסם בתאריך: 21.5.20 13:21

מאת: מיכל ברקו, תוכן שיווקי

בזמן שהמרכז הרפואי ברזילי נרתם כולו למאבק במחלת הקורונה, אחד מרגעי הנחת שנרשמו בתקופה האינטנסיבית שעברה על הצוותים הרפואיים הגיעה מכיוון האיגוד הבינלאומי לכירורגיית הפה, פנים ולסתות. חברי האיגוד בחרו בכירורגיית הפה, פנים ולסתות באשקלון, בראשה עומד פרופ' עודד נחליאלי, מהמומחים המובילים בעולם בתחום, כמרכז למצוינות והשתלמות עבור כירורגיים מומחים לפה, פנים ולסתות מכל רחבי העולם. מדובר בבחירה שמציבה את המחלקה בראש המרכזים הבודדים בעולם שזכו לכבוד זה.

בכל שנה בוחר האיגוד הבינלאומי לפה, פנים ולסתות שמושבו בארה"ב את המחלקות המובילות בעולם בתחום זה. הבחירה במחלקה של המרכז הרפואי ברזילי באשקלון היא הישג חסר תקדים, היות ורשימת המחלקות המובילות בעולם נבחרת בפינצטה. עצם הבחירה מציבה את ברזילי בראש קדמת החדשנות הטכנולוגית ולה שתי משמעויות עיקריות: האחת, ביסוס המחלקה בברזילי כבעלת טכניקות חדשניות שפותחו בבית החולים ונלמדות בכל רחבי העולם. והשנייה, הצבת העומד בראש המחלקה כמומחה עולמי מוביל בתחום. מטרת הבחירה מאפשרת לכירורגיים המומחים בתחום הפה, פנים ולסתות מכל רחבי העולם להגיע למרכז הרפואי ברזילי לצורך השתלמות, התנסות ולימוד טכנולוגיות חדשניות.

לא בכדי נבחרה מחלקת פה, פנים ולסתות בברזילי למובילת מצוינות בתחומים אלה. פרופ' עודד נחליאלי, העומד בראש המחלקה, יחד עם צוות הרופאים והבכירים יזמו ופיתחו במהלך השנים האחרונות מספר טכניקות כירורגיות ששדרגו את פני הרפואה העולמית מהקצה אל הקצה. טכניקות שעיקרן כירורגיות זעירות ולא פולשניות שלרוב מייתרות את ההתערבות הכירורגית הקלאסית, מקטינות את הסיכויים לסיבוכים, מונעות זיהומים, מקצרות את משך ההחלמה ומשפרות את איכות החיים.

אחת מהטכניקות הבולטות מתייחסת לפיתוח שיטת כירורגיה אנדוסקופית בבלוטות הרוק. עד לפני מספר שנים, חולים שסבלו מבעיות של דלקות או אבנים בבלוטות הרוק טופלו במקרים רבים על-ידי כריתה של בלוטת הרוק החולה בעזרת גישה פתוחה ובאמצעות חתך חיצוני בפנים. שיטת ניתוח שכזו העלתה את רמת הסיכון בפגיעה בעצב הפנים והלשון, הסתיימה בצלקות לא אסתטיות והובילה להחלמה ארוכה ולירידה באיכות החיים. תופעת הלוואי העיקרית של הניתוח הביאה לא אחת גם לפגיעה בכמות הרוק החיונית להגנה על השיניים מפני ריקבון, מניעת פציעות בריריות הפה, פירוק סוכרים ויכולת הבליעה.

על פי השיטה אותה פיתח פרופ' נחליאלי ניתן לאבחן את הבעיה ולטפל בה בעזרת סיב אופטי ומכשור רפואי המוכנס דרך הפה, ובכך לבצע את הפרוצדורה הרפואית בחלק גדול של המקרים בהרדמה מקומית בלבד. יתרונה של השיטה החדשנית המתבצעת דרך הפה וללא חתכים חיצוניים היא שימור תפקוד בלוטות הרוק ומניעת פגיעה בעצבי הפנים והלשון.

טכניקה נוספת היא הכנסת שתלים דנטליים באזור הסינוסים לחסרי עצם. לצורך כך בוצעו לאורך שנים ניתוחים נרחבים והתערבויות אגרסיביות לשם השתלת עצם או הכנסת תחליף עצם במערות הפנים (סינוסים מקסילריים) של המטופל. הטכנולוגיה המזערית שפותחה מאפשרת כניסה מזערית דרך שתל ייעודי וביצוע הפעולה, בדומה מאוד להשתלה רגילה.

טכנולוגיה מתקדמת אחרת מאפשרת טיפול בזיהומים בסינוסים (סינוסיטיס) ומבוצעת, גם במקרה הזה, בעזרת טכניקה מזערית הפותרת את הבעיה ללא התערבות ניתוחית מורחבת וללא צורך בהרדמה כללית. הטכנולוגיה החדשנית מאפשרת החלמה מהירה יותר ומונעת זיהומים ותופעות לוואי.

פרופ' נחליאלי. צילום רפואי ברזילי

פרופ' נחליאלי. צילום רפואי ברזילי

עוד זכתה להתעניינות בינלאומית בקרב מנתחי פנים ולסתות היא שיטת ניתוח פורצת הדרך שפותחה על ידי פרופ' נחליאלי. בשיטה זו ניתן לבצע שחזור רצפת העין, במקרים של שברים וטראומה, לשרירי גלגל העין. אם במשך שנים היה צורך לנתח חיצונית דרך עור הפנים מתחת לגלגל העין, הטכנולוגיה שפיתחו בברזילי מאפשרת לשחזר את רצפת העין דרך חלל הפה. המשמעויות – ללא צלקות שפוגמות באיכות חיי המטופלים, החלמה קצרה ביותר ומניעת סיבוכים העלולים להיגרם בשיטות האחרות. שיטת טיפול זו תוארה בספרות המקצועית הבינלאומית על ידי המומחים וזכתה להצלחה מרובה.

העומד בראש מחלקת כירורגיית פה, פנים ולסתות בברזילי ומי שעל שמו רשומים הטכניקות הכירורגיות החדשניות ששינו את פני הרפואה בארץ ובעולם, הוא פרופ' עודד נחליאלי שרק לפני כמה חודשים הוענק לו אות כבוד בכנס של האיגוד לכירורגיית בלוטות הרוק הבינלאומי שנערך בפילדלפיה. ההוקרה העולמית לה זכה פרופ' נחליאלי היא על היותו אחד מהמומחים הבודדים בעולם ששינו את פני הרפואה בתחום.

פרופ' נחליאלי הוא בעל שם עולמי בתחומו ומהחלוצים המובילים בעולם בנושא כירורגיה מזערית באזור הפנים, בלוטות הרוק, שתלים דנטליים וטראומה. הוא כתב מעל 100 מאמרים ושני ספרים שהתפרסמו בספרות העולמית, שחלקם הגדול נחשבים כפורצי דרך בשיטות הטיפול במחלות בלוטות הרוק. הוא אף נבחר על-ידי מגזין פורבס היוקרתי לאחד מהרופאים הטובים בישראל.

המחלקה לכירורגיית הפה, פנים ולסתות בראשה הוא עומד, היא מחלקה ותיקה ובעלת מוניטין הנחשבת למרכז מצוינות פורץ דרך בתחום הכירורגיה המזערית בארץ ובעולם. המחלקה מוכרת להתמחות על-ידי משרד הבריאות והמועצה המדעית, ומהווה מרכז הדרכה בינלאומי וארצי לשיטות אנדוסקופיות, זעירות-פולשניות. היא נחשבת גם לאחת מהמחלקות הטובות ביותר להתמחות בארץ. לראייה, על כל תקן שנפתח במחלקה מתמודדים מדי שנה כ-30-40 מועמדים.

היחידה מטפלת בין היתר במקרי טראומה וחבלות בעצמות הפנים והלסתות, זיהומים ואבנים בבלוטות הרוק, גידולים שפירים וממאירים של הלסתות ובלוטות הרוק, ניתוחי סרטן הפה ושיחזור מידי, טיפול במומים מולדים, עיבוי עצם הלסת לפני ביצוע שתלים, ניתוחים לשחזור עצמות הלסתות והפנים בטכניקות מתקדמות, עקירות שיני בינה מסובכות, שתלים דנטליים, ביצוע ביופסיות מחלל הפה, ועוד.

"מדובר בבשורה מרגשת עבורנו", אומר פרופ' נחליאלי. "לא רק למרכז הרפואי ברזילי בכלל, אלא לכל הצוות הרפואי במחלקה בפרט. זה כבוד גדול להדריך רופאים מובילים מכל העולם בשיטות שהן ייחודיות לנו אותן פיתחנו במשך שנים במחלקה על אף שאיננו נמצאים במרכז הארץ. המחלקה לכירורגיית הפה, פנים ולסתות היא אחת מהמחלקות המצוינות בארץ ששמה יצא למרחוק ומנוהלת כולה על-ידי צוות רופאים, מומחים ואחיות מצוינים מהשורה הראשונה. חלק גדול מהצוות שסיים את התמחותו השתלם במרכזים מובילים בעולם וחזר לאשקלון.  הנהלת המרכז הרפואי ובראשה פרופ' חזי לוי הם תומכים נלהבים של המחלקה. בזכות הידע הרב, הניסיון שצברנו ושיתוף הפעולה עם ההנהלה, אנחנו נותנים ונמשיך לתת שירות איכותי וזמין לאוכלוסיית האזור מכל רחבי הארץ. אנחנו לא נחים על זרי הדפנה ובאמתחתנו פיתוחים נוספים רבים בתחום הכירורגיה המזערית של הפה, הפנים והלסתות שכולי תקווה כי יראו אור בקרוב".

צוות המחלקה המנצח. צילום רפואי ברזילי

צוות המחלקה המנצח. צילום רפואי ברזילי


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

באותו נושא

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר