היחידה האורולוגית במרכז הרפואי ברזילי: משפחה אחת, מחלקה אחת. צילום רפואי ברזילי
היחידה האורולוגית במרכז הרפואי ברזילי: משפחה אחת, מחלקה אחת. צילום רפואי ברזילי

היחידה האורולוגית במרכז הרפואי ברזילי: משפחה אחת, מחלקה אחת

שירותים חדשים, טכנולוגיות רפואיות מתקדמות וטיפולים מהשורה הראשונה. המחלקה האורולוגית במרכז הרפואי ברזילי מיישמת בכל יום את חזונו של בית החולים - אנשים לפני הכל

פורסם בתאריך: 2.2.20 17:59

מאת: מיכל ברקו, תוכן שיווקי

בחודש אוגוסט האחרון הלך לעולמו בטרם עת ד"ר איגור רומנובסקי, מנהל המחלקה האורולוגית במרכז הרפואי ברזילי. מותו היכה בתדהמה את עובדי בית החולים, ועבור צוות המחלקה שלו ומטופליו האובדן היה קשה מנשוא. עמיתיו לעבודה מספרים על מנהל יוצא דופן ומנתח מעולה שנודע בעיקר בגישה המיוחדת שלו למטופלים. במהלך השנתיים בהן ניהל את המחלקה הביא עמו ד"ר רומנובסקי ז"ל, מומחה לאורולוגיה ורופא מוערך, רוח חדשה וכריזמה שסחפה את כל מי שעבד סביבו.

בזמן שהם אוספים את השברים, החליט צוות המחלקה להמשיך את חזונו ואת הדרך שהתווה, לשמור על הרמה הגבוהה אליה הגיעה המחלקה ואף להעלות את קרנה עוד יותר. ד"ר דימיטרי שומלינסקי, ממלא מקום מנהל המחלקה האורולוגית, נקרא לדגל ודאג שכמות הניתוחים תגדל, שהשירותים האישיים יתרחבו ושמגוון הטיפולים יתפרש על פני תחומים נוספים.

צילום רפואי ברזילי

צילום רפואי ברזילי

בעיות אורולוגיות שונות נפוצות מאוד הן בקרב גברים והן בקרב נשים. הן עלולות לגרום לכאבים ולסבל רב, לפגיעה באיכות החיים וחלקן עלולות להוביל למחלות קשות. הנושא הרגיש מחייב מצוינות מקצועית של צוות רופאים, אחים ואחיות מומחים בתחום, בעלי ניסיון וידע רב, וזאת לצד יחס אישי עוטף ומחבק.

אחד מהשירותים החדשניים שמציעה המחלקה הוא שירות נפרד ובלעדי בתחום אורולוגית ילדים. מעתה יזכו בני הגיל הצעיר לטיפול ספציפי וייחודי בנפרד ממבוגרים. כמו כן, יזכו לחדרי ניתוח ייעודים, למיטות אשפוז לצד בני גילם ולצוות אחים ואחיות שדואג להחלמתם באופן רגיש וצמוד. בתכנון, גם הקמת יחידה אורולוגית מיוחדת לילדים בה יקבלו המטופלים שירות אישי שיענה על כל צרכיהם.

שירות נוסף חדש שנפתח רק לאחרונה הוא אבחון וטיפול בבעיות פוריות לגברים בשיתוף פעולה צמוד עם מחלקת IVF במרכז הרפואי. מדובר בנושא רגיש מאוד שלא מרבים לדבר עליו, אך ידוע זה מכבר כי כמחצית מהמקרים של בעיות פוריות אצל בני זוג נובעים מבעיות פוריות אצל הגבר. כחלק מסל הבדיקות המוצעות לגבר מתבצעים במחלקה האורולוגית ניתוחים לפרוסקופיים ייחודיים ושיטות מיקרוסקופיות ואנדוסקופיות מתקדמות.

שיתוף פעולה מתקיים גם עם מכון הרנטגן בברזילי, בו מוצעים טיפולים בצנתור של כלי דם פריפריים בכדי לאבחן ולטפל במחלות כלי דם היקפיים, וזאת בשיטה מודרנית ומתקדמת.

כמו כן, צוות המחלקה ממשיך להוביל ברמה הארצית את תחום האבחון והטיפול בסרטן הערמונית, וזאת בעזרת שיטה פורצת דרך ללקיחת ביופסיה באזור הערמונית. מדי שנה, כ-5,000 ביופסיות מבוצעות בישראל, כאשר רובן נעזרות בטכניקת מונחית אולטרסאונד שלוקחת באופן אקראי דגימות מהערמונית. לאחרונה נרכש בברזילי מכשירMRI-US Fusion  המאפשר לקיחת דגימה מדויקת מהאזור החשוד, מה שמפחית אבחון שגוי. הטכנולוגיה החדשנית בה משתמשים במחלקה האורולוגית מאפשרת גם ניתוחים אונקולוגיים מתקדמים בערמונית, אשר במהלכם ניתן להסיר את הגידול באופן נקודתי ללא הסרת הערמונית כולה. התערבות מינימלית שכזו מובילה לפחות תופעות לוואי ולהחלמה מהירה יותר.

"בזכות צוות המומחים שלנו והשקעת הנהלת בית החולים ברכישת מכשור טכנולוגי חדשני, אנחנו מסוגלים להעניק מגוון רחב של פתרונות מתקדמים עבור תושבי אשקלון והסביבה", אומר ד"ר שומלינסקי. "שיטות הטיפול שלנו הן מהמתקדמות ביותר בעולם, אם בתחומי הניתוחים הזעירים פולשניים, אנדוסקופיים ולפרוסקופיים. צוות המחלקה אחראי לתת שירות במרפאות לכ-200 מטופלים בחודש ומבצע כאלף ניתוחים בשנה. ההשקעה הקבועה של בית החולים במחלקה והמוטיבציה של הצוות הרפואי שלנו מבטיחות שנמשיך להתחדש כל העת ולפתח שירותים נוספים בעתיד".

ד"ר דימיטרי שומלינסקי, ממלא מקום מנהל המחלקה האורולוגית. צילום רפואי ברזילי

ד"ר דימיטרי שומלינסקי, ממלא מקום מנהל המחלקה האורולוגית. צילום רפואי ברזילי

ד"ר שומלינסקי ממשיך להיות חלק בלתי נפרד מהמחלקה מזה 25 שנה. לאחר שסיים את התמחותו בברזילי נסע להשתלמות בגרמניה שם התמחה בתחומי אנדרולוגיה ולפרוסקופיה, וכן בניתוחים אונקולוגיים מורכבים. לאחרונה מונה לממלא מקום מנהל המחלקה האורולוגית והוא מרגיש שסגר מעגל.

עוד נותנת המחלקה האורולוגית תחת ניהולו של ד"ר שומלינסקי מענה לבעיות בריאותיות נוספות, ביניהן אורולוגיה אונקולוגית, אבנים בדרכי השתן, אי נקיטת שתן, הפרעות בתפקוד המיני ועוד. בנוסף, עוסק הצוות הרפואי גם בפיתוח שיטות חדישות לטיפול בגידולים סרטניים של שלפוחית השתן.

במסגרת המחלקה מופעלת תכנית התמחות מסודרת הכוללת סמינרים, הדרכת מתמחים במהלך הטיפולים והניתוחים ומתן הרצאות. רופאי המחלקה משתתפים במחקרים מדעיים רבים בשיתוף פעולה עם אוניברסיטאות בארץ ובעולם, ומתעדכנים באופן שוטף בחידושים אורולוגיים המוצגים בכנסים ובהשתלמויות בינלאומיות.

"ואין לנו כוונה לעצור כאן", מסכם ד"ר שומלינסקי. "בכוונתנו לארגן כנס בינלאומי בהשתתפות בכירים מהארץ ומהעולם, לקלוט מומחים נוספים ולפתח שירותים ייחודיים ומתקדמים עבור תושבי הדרום. המחלקה שלנו מצטיינת במובילות אישית. הענקת שירות חם ויחס אישי הם מאבני היסוד של המחלקה. צוות המחלקה הוא משפחה אחת גדולה וחמה והמטופלים שלנו הם חלק בלתי נפרד ממנה. אני גאה לקחת חלק ברצון של המחלקה האורולוגית שלא להפסיק להתחדש. בזכות צוות הרופאים המומחים שלנו, הצוות הסיעודי המלווה את המטופלים במקצועיות רבה ובזכות ההשקעה הגדולה של הנהלת בית החולים, אנחנו מצליחים לממש את החזון – אנשים לפני הכל".

צילום רפואי ברזילי

צילום רפואי ברזילי


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

באותו נושא

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר