פרופ' עופר גמר - מנהל היחידה לכירורגיה, אנדוסקופיה וגניקולוגית במרכז הרפואי ברזילי. צילום: דוד אבי עוז, צילום רפואי ברזילי
פרופ' עופר גמר - מנהל היחידה לכירורגיה, אנדוסקופיה וגניקולוגית במרכז הרפואי ברזילי. צילום: דוד אבי עוז, צילום רפואי ברזילי

מערך מיילדות וגניקולוגיה במרכז הרפואי ברזילי: בראש החדשנות הרפואית

כחלק מהקדמה וחתירה למצוינות, מציע בית החולים ברזילי באשקלון ניתוח מתקדם לביצוע כריתת רחם ללא חתכים. מערך המיילדות והגניקולוגיה הוא בין המחלקות היחידות בארץ שמציעות את השירות שנחשב לקפיצת מדרגה טכנולוגית ופורצת דרך

פורסם בתאריך: 10.12.19 17:33

מאת: מיכל ברקו, תוכן שיווקי

מערך מיילדות וגניקולוגיה במרכז הרפואי ברזילי מהווה מזה שנים מוקד מצוינות לטיפול בכל הקשור לבריאות האישה וביטחונה האישי. כחלק מהקדמה, מהרצון לעמוד בראש החדשנות הרפואית ומהיכולות הגבוהות של מומחי המערך – מבוצע בשנה האחרונה ניתוח מתקדם לביצוע כריתת רחם ללא חתכים. מאז, בוצעו במערך למעלה מעשרה מקרים והוא נחשב לאחת המחלקות היחידות בארץ שמבצעות את הניתוח בשיטה המתקדמת. מדובר בשיטת ניתוח המהווה קפיצת מדרגה טכנולוגית חשובה עבור מאות נשים הנזקקות לכריתת רחם, שלא משאירה צלקות ומשפרת את זמן ההחלמה.

כריתת רחם הוא ניתוח שבו מוסר הרחם באופן מלא או חלקי בעקבות צניחת רחם, סרטן הרחם או השחלות, רחם שרירני ועוד. עד לפני כ-20 שנה מרבית ניתוחי כריתת הרחם כללו חתך בטני עמוק שהוביל לצלקת לא אסתטית, כאבים ממושכים והחלמה ארוכה. בעשור האחרון הוחלפה שיטה זו בניתוח לפרוסקופי (זעיר-פולשני) שייתר את החתך הבטני. בגישה זו מבוצעים שלושה-ארבעה חתכים קטנים באורך של עד 15 מילימטרים בדופן הבטן, הטבור והבטן התחתונה. דרך חתכים אלו הוכנסו צינוריות דקות באמצעותן הוחדרו מצלמה ומכשור רפואי מיוחד לצורך כריתת הרחם.

בשנה האחרונה נרשמה טכנולוגיה חדשנית (vNOTES) המאפשרת כריתת רחם דרך הפתחים הטבעיים של הגוף (הנרתיק) לביצוע הניתוח. לצורך לימוד השיטה טס פרופ' עופר גמר, מנהל היחידה לכירורגיה ואנדוסקופיה וגינקולוגית במרכז הרפואי ברזילי לבלגיה לעבור השתלמות מיוחדת במרכז המוביל בעולם לגישה זו. עם חזרתו ארצה, רכשה הנהלת בית החולים את המכשור הרפואי הדרוש וכבר במהלך השנה אימץ מערך מיילדות וגניקולוגיה את הגישה במקרים נבחרים.

"מדובר בגישה לפרוסקופית חדשנית שנותנת מענה בטוח למאות נשים בארץ", מסביר פרופ' גמר. "בגישה זו אין כלל צלקות או פגיעה בשרירי הבטן, היות והניתוח מתבצע דרך הפתח הטבעי של הגוף. כתוצאה מכך ישנו צמצום משמעותי בסיכון לזיהומים, הפחתה ניכרת בכאבים, זמן האשפוז מתקצר וההתאוששות מהירה. בל נשכח גם את הפן האסתטי בהיעדר צלקות בדופן הבטן, שהוא נדבך לא פחות חשוב עבור המטופלות. חשוב לציין שהגישה החדשנית מתאימה לחלק מהנשים, כאשר ההתאמה נשקלת ונבחנת על-ידי הצוות הרפואי שלנו. עם זאת, מדובר בעדות נוספת לרמת הטכנולוגיה והיכולות הגבוהות אליה הגיעה הרפואה בכלל ומערך המיילדות והגניקולוגיה במרכז הרפואי ברזילי בפרט".

ד', אחת המטופלות שעברה לפני כחודשיים כריתת רחם במרכז הרפואי ברזילי בעזרת השיטה החדשנית, מספרת כיצד החשש מהניתוח התחלף בתחושת פליאה. "לפני כמה שנים חליתי בסרטן השד וכחלק מהמלחמה במחלה עברתי כריתת שד, בלוטות לימפה וחצוצרות. לפני שנה וחצי רצפת האגן שלי צנחה והתחילו לי דימומים. ביצעתי ביופסיה שהתוצאות שלה לא היו חד משמעיות ובמערך המיילדות והגניקולוגיה בברזילי המליצו לי שלא ליטול סיכונים ולבצע כריתת רחם. לא היה פשוט לשמוע את זה, אחרי הכל מדובר באיבר חיוני, משמעותי ונשי".

לדבריה של ד' במטרה לנצח את הספק היא החליטה לבסוף להוציא את הרחם והתכוננה לתהליך ארוך, ממושך ולא קל. "לפני כמה שנים פגשתי אישה שהוציאו לה את הרחם והיא סיפרה על הייסורים שעברה. זה נצרב לי בזיכרון והיו לי המון חששות, אבל אמרתי לעצמי שכבר עברתי את פרעה אז נעבור גם את זה. לאחר הניתוח דווקא הופתעתי. נחסך ממני חתך גדול וצלקות לא מחמיאות כי הניתוח התבצע בהליך פנימי, וזה הועיל לי מבחינת הכאבים וזמן ההחלמה הקצר יחסית. אושפזתי בבית החולים והמשכתי את תהליך ההחלמה בבית במשך שבועיים. הרפואה מתקדמת וזה כבר לא מה שהיה בעבר. אני מודה למחלקת הנשים בברזילי על מחלקה חדשנית, טובה וחיונית. ובעיקר לפרופ' גמר שהוא משכמו ומעלה. הוא רופא מקסים, עניו שזמין לכל שאלה ומדבר אלייך בגובה העיניים. לדעתי זו מחלקת הדגל של בית החולים".

מזה כ-25 שנה שפרופ' גמר הוא אחד מהמומחים המובילים במערך המיילדות והגניקולוגיה בברזילי שיחד עם מנהל המערך, פרופ' אייל ענתבי, הביאו את המערך לקדמת החדשנות הרפואית ולמוקד עלייה לרגל מכל רחבי הארץ. בשנים האחרונות נמצא המערך בשורה אחת עם המרכזים המתקדמים בארץ הנותן שירותים במגוון תחומי בריאות האישה. המערך כולל מרפאת הריון בסיכון, חדרי לידה, אגף נשים הסובלות מבעיות גינקולוגיות שונות, יחידת פריון, טיפוליIVF , יחידת אולטרסאונד ומרפאת מומים בשיתוף עם היחידה לגנטיקה.

את המערך מנהל ב-15 השנים האחרונות פרופ' אייל ענתבי, מומחה ברפואת האם והעובר ואולטרסאונד במיילדות וגניקולוגיה. "המערך למיילדות וגינקולוגיה הוא אחד ממוקדי המצוינות במרכז הרפואי ברזילי והמטופלות זוכות לטיפול מקצועי על-ידי צוותים רפואיים מהטובים שיש", מסכם פרופ' ענתבי. "לכך מתווסף חום אנושי ומכשור חדיש ומתקדם. היכולת שלנו לתת מענה מקצועי וחדשני במסירות ואמפתיה היא נקודת חוזקה שלנו ואנחנו גאים על כך מאוד. בדיוק כמו בכל מרכז רפואי גדול במרכז הארץ".

פרופ' אייל ענתבי - מנהל המערך למיילדות וגניקולוגיה במרכז הרפואי ברזילי. צילום: מורן ניסים, דוברות

פרופ' אייל ענתבי – מנהל המערך למיילדות וגניקולוגיה במרכז הרפואי ברזילי. צילום: מורן ניסים, דוברות


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

באותו נושא

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר