ד"ר בזברוב וד"ר וינקלר.
ד"ר דז'ברוב וד"ר וינקלר. קרדיט: צילום רפואי ברזילי

דרך הגב – ניתוח אנדוסקופי חדשני במרכז הרפואי ברזילי

המחלקה האורתופדית במרכז הרפואי ברזילי כובשת פסגה נוספת. ניתוחי גב זעירים פולשניים בשיטה חדשנית שמתבצעים לראשונה באזור הדרום, בזכות שיתוף פעולה הדוק בין ישראל לפולין. שיתוף פעולה שמציב את בית החולים בחוד החנית של הרפואה הבינלאומית ומשפר את איכות חייהם של תושבי אשקלון והסביבה

פורסם בתאריך: 5.11.19 21:17

מאת: מיכל ברקו, תוכן שיווקי

חדשנות כבר מזמן הפכה לחלק בלתי נפרד מהמרכז הרפואי ברזילי בכלל ומהמחלקה האורתופדית בפרט. כעת, נרשם הישג מרשים נוסף שמציב את בית החולים בשורה אחת עם בתי החולים הגדולים בארץ ובעולם. ניתוחי גב זעירים פולשניים שמתבצעים בשיטה חדשנית ובטכנולוגיה מתקדמת. הבשורה המרעישה היא תוצאה ישירה של שיתוף פעולה הדוק בין מומחים מאשקלון למומחים בפולין. השבוע, הגיע שיתוף הפעולה לשיאו כאשר בבית החולים ברזילי נחת המנטור של השיטה מחו"ל וביצע יחד עם ד"ר רוסטם דז'ברוב, מנהל תחום עמוד השדרה במחלקה האורתופדית, שורה של ניתוחים מוצלחים.

ניתוחים אנדוסקופיים מאפשרים גישה ישירה אל האברים הפנימיים על ידי החדרת טלסקופ משוכלל המחובר למצלמת ווידאו זעירה מצד אחד, כאשר מצד שני מוחדרים מכשירי ניתוח מיוחדים המאפשרים ביצוע פעולות ניתוחיות בתוך החולה בעזרת מספר חתכים קטנים. ניתוחים זעירים פולשניים אלו מחליפים פעמים רבות את הניתוחים המסורתיים שגורמים לצלקות עמוקות ולהחלמה ארוכה. מזה כעשור שמתרחשת המהפכה הדרמטית בתחום הכירורגיה והיא לא פסחה גם על תחום ניתוחי הגב ועמוד השדרה.

"הגל החדש בתחום האורתופדיה הביא להתעניינות מחודשת בעיקר בכל הקשור לפריצות דיסק ולהיצרות בתעלת עמוד השדרה", מסביר ד"ר רוסטם דז'ברוב, מומחה לעמוד שדרה ומטמיע השיטה בבית החולים ברזילי. "מדובר בניתוחים זעירים פולשניים המתאימים לאחוז גבוה מכלל המצבים הללו. אם עד לפני כמה שנים נאלצנו לנתח את עמוד השדרה ולבצע חתך של 10 ס"מ, כעת ניתן לעשות זאת בחתך של 3 ס"מ עם אפשרות לחדירה מינימאלית לגב ומגוון פתרונות לבעיות קיימות. הסכנות והסיבוכים בשיטה זו קטנים בהשוואה לניתוחים הפתוחים, הצלקות כמעט בלתי מורגשות וההחלמה מהירה יותר".

לדבריו של ד"ר דז'ברוב קיימות שתי אופציות לניתוחי פריצות דסק והיצרות תעלת עמוד השדרה. האפשרות הראשונה, שנהוגה בשנים האחרונות, היא ניתוח צדדי המתאים לכ-10% מהמקרים ומתבצע תחת טשטוש. אופציה נוספת היא ניתוח אחורי בשיטה חדשנית העתיד בסופו של דבר להתאים ל-90% מהמקרים וכולל הרדמה מלאה. במטרה להביא את הבשורה גם למרכז הרפואי ברזילי טס תחילה ד"ר דז'ברוב לגרמניה כדי ללמוד מהמומחים השונים את הטכניקה החדשנית. במקביל, קנתה הנהלת המרכז הרפואי ציוד יקר וחדשני בעזרתו התבצעו הניתוחים הללו במחלקה האורתופדית. אולם, ד"ר דז'ברוב הבין כי מדובר בפרוצדורה הדורשת מיומנויות גבוהות ועקומת למידה ארוכה ומעמיקה, והחל לחפש אחר מנטור שילווה אותו ויעזור לו לשכלל את היכולות ולהפוך לאחד מהמומחים המובילים בארץ. כך נוצר שיתוף פעולה מרתק בין ד"ר דז'ברוב לד"ר וינקלר פיטר מפולין.

תחילה נסע ד"ר דז'ברוב לפולין ובמשך שבועות ארוכים נפגש עם צוות המומחים ולקח חלק בניתוחים שהתבצעו מעבר לים. קבלת הפנים החמה, שיתוף הפעולה ההדוק, החברות והרצון ללמוד עוד ויותר הביאו לכך שהשבוע, בפעם הראשונה, הגיע ד"ר פיטר למרכז הרפואי ברזילי באשקלון. יחד, החלו השניים לבצע עשרות ניתוחים מתקדמים בתקווה להטמיע את השיטה החדשנית כחלק מהפרוטוקול הרפואי המוצע למטופלים.

מי שכבר עבר את הניתוח הזעיר במרכז הרפואי ברזילי לא יכול להפסיק להודות לצוות הרפואי על שהעמיד אותו על הרגליים במהירות ובמינימום התערבות כירורגית. אחד מהמטופלים מספר כי לולא האבחנה המהירה של ראשי המחלקה האורתופדית והטיפול המסור הוא לא יכול היה לחזור ולרוץ מרתונים, "כל חיי הייתי ספורטאי. ריצה ורכיבה על האופניים היו חלק בלתי נפרד משגרת היומיום", הוא מספר. "יום אחד, בעקבות תנועה לא נכונה שעשיתי הרגשתי כאבים נוראיים בגב. ממאה אחוז ירדתי לאפס פעילות. שכבתי במיטה וסבלתי מכאבים בלתי נסבלים. הייתי מתוסכל וחסר אונים. טופלתי בכדורים, בזריקות, עברתי מרופא לרופא וכלום לא עזר. כשהגעתי לברזילי ולמחלקה האורתופדית, כבר במפגש הראשון אבחנו אותי בצורה מדויקת והסבירו לי שאחד מהדיסקים בגב לוחץ על העצב. אמרתי להם שכל מה שיעזור להעביר את הכאבים אני בעד, אפילו אם זה אומר שצריכים לנסר אותי לשניים. כי מבחינתי לא יכול היה להיות יותר גרוע. הם הסבירו לי שהניתוח דווקא פשוט יחסית, שהוא יתבצע באופן אנדוסקופי ושההחלמה תהיה מהירה יותר. ובאמת, כבר לאחר הניתוח הכאב פחת, יומיים אחרי שוחררתי מבית החולים וארבעה ימים לאחר מכן טסתי לחו"ל. חודשיים לאחר הניתוח אף חזרתי לפעילות כמעט מלאה וכיום אני מתפקד בדיוק כמו שתפקדתי לפני שהכל החל. סמכתי עליהם בעיניים עצומות וזו הבחירה הטובה ביותר שעשיתי. הם פשוט הצילו לי את החיים".

לדבריו של ד"ר דז'ברוב כי מדובר בשיטה שמתבצעת בדרך כלל בבתי חולים גדולים במרכז הארץ ובמרכזים פרטיים, אולם בגלל עקומת הלמידה הארוכה וההשקעה הגבוה מעט מאוד רופאים מתמחים בה. זו הסיבה העיקרית שניתוחים שכאלה מתבצעים לעיתים רחוקות. "המטרה שלנו היא להיות חוד החנית בתחום החדשני בכל אזור הדרום, ובכך בעצם להפוך לחלוצים בתחום", אומר ד"ר דז'ברוב. "זה כלל לא מובן מאליו שהשקעה שכזו מבחינת כוח אדם, הבאה של טכנולוגיה מתקדמת וקניית ציוד יקר, מתבצעת במערכת הרפואית הציבורית ובעיקר בפריפריה. אך בזכות המאמצים הכבירים של הנהלת המרכז הרפואי בראשותו של פרופ' חזי לוי, בתמיכתו המלאה של מנהל המחלקה האורתופדית ד"ר רונן דבי ושיתוף הפעולה ההדוק שנוצר בינינו לבין פולין – קבלנו את הזכות להיות מובילים בתחום הכירורגי-אורתופדי. אבל יותר מכל, נתנו למטופלים שלנו מענה שישפר להם לאין ערוך את איכות החיים. ובדיוק בשביל זה אנחנו פה".

תמיד בראש

ד"ר דז'ברוב עלה ארצה לפני 22 והתמחה באורתופדיה בבית החולים וולפסון ובאוסטרליה. לאחר מכן עבר תת התמחות בעמוד השדרה בקנדה וחזר ארצה בדיוק כשד"ר רונן דבי קיבל לידיו את ניהול המחלקה האורתופדית במרכז הרפואי ברזילי. הוא היה המומחה הראשון שד"ר רונן גייס לשורות המחלקה. כיום, מונה המחלקה 13 מומחים ו-15 מתמחים.

מאז שהחל לנהל את המערך האורתופדי, לפני כעשור, הציב לעצמו ד"ר רונן דבי מנהל המערך יעד מרכזי – מצוינות בטיפול תוך שינוי ההתמחות בישראל. ברבות השנים הפך ד"ר דבי, את המערך למרכז מוביל באורתופדיה בארץ בעזרת חזון, תחושת שליחות ואהבת האדם. הוא מהמומחים המובילים בתחום החלפות מפרקים – החלפת מפרק ירך, החלפת מפרק ירך בגישה קדמית, החלפת מפרק ברך, החלפת ברך בגישה הקינמטית, שימוש במערכות ניווט וטיפול באוסטיאוארטריטיס (שחיקת סחוסים). בשל מקצועיותו, יחסו האנושי, גישתו, מיומנותו, ניסיונו הרב בתחום ונפח הניתוחים הגדול שלו, ד״ר דבי מסייע לחולים רבים לחזור לחיים איכותיים ופעילים ולמתמחים רבים, ללמוד ולהתמקצע ברזי האורתופדיה.

המערך האורתופדי במרכז הרפואי ברזילי עוסק במגוון רחב של כל תחומי האורתופדיה, הכולל החלפת מפרקים, שחזורים, פגיעות טראומה ושברים מורכבים, רפואת ספורט וניתוחים ארתרוסקופיים, מחלות כף הרגל והקרסול וטיפול בכף רגל סוכרתית, מחלות ופגיעות בידיים ובגפיים העליונות, טיפול בבעיות אורתופדיות בילדים ובבעיות עמוד השדרה. למחלקה ניסיון עשיר בהחלפות מפרקים מורכבות ובשחזור מפרקים תוך שימוש בציוד החדיש ביותר, ולעיתים בלעדי בארץ.

בזכות השקעה אדירה, מומחים שמתעדכנים בכל רגע נתון בחידושים טכנולוגיים והנהלת המרכז הרפואי שמלווה את המערך לאורך כל הדרך הפכה המחלקה האורתופדית לחלוצה בתחום החדשנות הרפואית והניתוחית.

קרדיט: צילום רפואי ברזילי

קרדיט: צילום רפואי ברזילי


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

באותו נושא

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר