בני הזוג למל ובתם הבכורה מייה. קרדיט: צילום רפואי ברזילי
בני הזוג למל ובתם הבכורה מייה. קרדיט: צילום רפואי ברזילי

עולם האשה: הכירו את מערך המיילדות והגניקולוגיה במרכז הרפואי ברזילי

חדרי לידה עם צוות רפואי חם ומחבק, מומחים בכל תחומי רפואת הנשים, ונהלי עבודה קפדניים המדגישים את הקידמה והבטיחות של הטיפול הפכו את המערך למיילדות וגינקולוגיה לאחד ממוקדי המצויינות במרכז הרפואי ברזילי, והיד עוד נטויה

פורסם בתאריך: 26.9.19 14:56

מאת: שרית ליבנה אשכנזי, תוכן שיווקי

תחום רפואת הנשים מקיף מספר תחומים ותתי-התמחויות. המערך למיילדות וגינקולוגיה הוא אחד ממוקדי המצוינות במרכז הרפואי ברזילי וככזה המטופלות, בין אם הן חולות ובין אם הן כורעות ללדת, זוכות לטיפול מקצועי על-ידי צוותים רפואיים וסיעודיים מהטובים שיש, לכך מתווסף חום אנושי ומכשור חדיש ומתקדם.

את המערך מנהל ב- 15 השנים האחרונות פרופ' אייל ענתבי, מומחה ברפואת האם והעובר ואולטרסאונד במיילדות וגניקולוגיה, המכהן גם כסגן דיקאן הפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן גוריון. "לשמחתנו חלק נכבד מהעיסוק היום-יומי שלנו במערך קשור באירועים משמחים של הצלחות ביחידת הפיריון ובחדרי הלידה", אומר פרופ' ענתבי. "בשאר האגפים של המערך אנחנו נותנים מענה לכל הקשור לבריאות האשה, ללא קשר להיריון ואנו מטפלים בנערות ונשים בכל הקשור למערכת הרבייה והפיריון".

מפריון להיריון

בברזילי מלווים נשים לאורך כל שלבי ההיריון, כולל מעקב אחר היריון שגרתי והריון בסיכון. את יחידת ההריון בסיכון מנהל ד"ר סימון שנהב. "ההסתכלות שלנו על היריון היא מנקודת מבט של האם והעובר", מסביר פרופ' ענתבי. "אנחנו מקפידים לבצע מעקב מיוחד אחר כל ההריונות המוגדרים כהריונות בסיכון, ומנטרים באדיקות את הנשים. מדובר במצבים בהם ליולדת יש מחלת רקע, כמו: סוכרת, יתר לחץ דם או אפילפסיה, נשים שעברו טיפולי פיריון לאחר גיל 40, וכמובן אם מתעוררות בעיות מיוחדות במהלך ההיריון לאם או לעובר".

חלק מהנשים מתחילות את המסע שלהן עוד קודם להיריון המיוחל – ביחידה לפריון והפרייה חוץ גופית. ביחידה, אותה מנהל ד"ר אבי הרלב, מטפלים גם בבעיות זרע אצל הגברים וגם בבעיות נשיות המקשות על כניסה להיריון. "אחוזי ההצלחה ביחידה הם מצוינים לפי כל קנה מידה, הרבה בזכות הצוות המצוין שלנו. כעת אנחנו גם עומדים בפתחו של עידן חדש – PGD, כלומר אבחון עוברים טרום השרשה. העוברים נבדקים לאיתור מחלות או מומים גנטיים עוד בטרם הם מוחזרים לרחם האשה, מה שמבטיח שבסיומו של תהליך לא פשוט אכן ייוולד יילוד בריא".

היולדת במרכז

שלושה דורות, שלושה חדרי לידה שונים ומרכז רפואי אחד. "אני נולדתי בברזילי. את בתי ילדתי בברזילי והיא ילדה את בתה, נכדתי, לפני מספר שבועות בברזילי, כמובן", מספרת איריס חסאן. "כיולדת הייתה לי חוויה שנחקקה בזיכרון לטובה, אבל מה שמקבלות היולדות היום הוא עולם אחר לגמרי. חדרי הלידה יפהפיים, האווירה מדהימה והצוות היה ונשאר נפלא. כשהלידה הסתיימה וקיבלנו את הילדה, המיילדת ערכה טקס קטן ונשאה ברכה. אף עין לא נותרה יבשה".

לאורטל למל, בתה של איריס, הייתה זו הלידה הראשונה והיה לה ברור לגמרי שהיא תתרחש אך ורק בברזילי. "לא הייתה לי כל התלבטות ולרגע אני לא מתחרטת על זה", אומרת אורטל. "12 שעות הייתי בחדר לידה וכל אחד ואחת מאנשי הצוות, אחיות, מיילדות, רופאים והרופא המרדים, היו קשובים לי, תמכו, הרגיעו והישרו עליי ביטחון. כשהתחילה הלידה, האחות השמיעה ברקע את 'שיר המעלות' וקיבלנו את הילדה בשלווה ובהתרגשות אדירה".

בברזילי יש כ- 400 לידות בחודש וממוצע שנתי של 5,000 לידות. עם פתיחת האגף החדש של המרכז הרפואי בבניין הממוגן, עברו אליו חדרי הלידה והיום הם עומדים בסטנדרטים בינלאומיים מהגבוהים שיש. נשים שבוחרות ללדת בברזילי (וגם אלה שעדיין מתלבטות) מוזמנות להכיר את חדר הלידה בסיורים המתקיימים מדי שבוע בברזילי. בנוסף, הן מוזמנות לעבור קורס הכנה ללידה שנפתח פעמיים בחודש.

במחלקה, אותה מנהלת ד"ר אלה איבשין, יש 11 חדרי לידה פרטיים עם שירותים ומקלחת צמודים, חדר ניתוח, מסדרון נפרד המיועד לבעלים או בני משפחה וקרובים שמלווים את היולדת, המשרה אווירה של שותפות ורוגע ברגעים המסעירים של המתנה ללידה ובודאי באלה שלאחריה.

הביקור בחדר הלידה הוא למעשה סופה של דרך אותה עשתה היולדת מרגע קבלת הבשורה שהיא הרה. החשש והדאגה שלעיתים מאפיינים את תשעת חודשי הלידה, הבדיקות והמעקבים, מתפוגגים ברגע בו היילוד מגיח לאוויר העולם. היולדות במחלקה החדשה נהנות מתנאי מלונאות מהטובים לצד גישה של מדיניות תומכת ומכילה על מנת שחוויית הלידה תהא טובה.

כך למשל, צוות חדר הלידה מקבל בחום את נוכחותן של הדולות (תומכות לידה) מתוך הבנה וקבלה שהיחס האישי והקרוב שהן מעניקות ליולדת יכול לתרום ולהעצים את החווייה. הדולות, שלהן היכרות מוקדמת עם האשה, משתפות פעולה עם הצוות הרפואי וכך היולדת זוכה למעטפת שלמה של חיזוקים. "המדיניות הנהוגה בחדר הלידה היא שהיולדת במרכז. אנחנו שם כדי לתת מענה מקצועי וללוות אותה ואת בני המשפחה ומנסים למלא אחר הרצונות של כל אחת ואחת מהן", ממשיך פרופ' ענתבי. "אנחנו תומכים בלידה טבעית ואף רכשנו מקלחות זרמים לנשים המבקשות להקל על הכאב בעזרת מים", ממשיך פרופ' ענתבי. "היולדות יכולות להתחבר למוניטור אלחוטי עמיד במים ולהיכנס למקלחת ללא הגבלת זמן. נשים המבקשות משככי כאבים, אבל לא מעוניינות בפעילות חודרנית, יכולות לקבל גז צחוק. אחרות מבקשות ומקבלות הרדמה חלקית של אפידורל. בחדרים נעזרים בארומתרפיה להשראת תחושה טובה, יש כדורי פיזיו ואף הותקנו רמקולים להשמעת מוזיקה לבחירת היולדת".

הגישה של "היולדת במרכז" ממשיכה גם לאחר מכן במחלקת יולדות, שם כל אחת יכולה לבחור בין אפס הפרדה, ביות מלא או ביות חלקי וביות גמיש. "למעלה מ- 20% מהיולדות בוחרות בביות מלא, כלומר היילוד שוהה עם אמו כל העת, למעט דקות ספורות בהן הוא מקבל טיפול", מסביר פרופ' ענתבי. "אנחנו תומכים ומעודדים הנקה, לפיכך כל המיילדות והאחיות עברו הכשרה מתאימה ואף משמשות כמדריכות הנקה".

מובילים בחדשנות וקידמה

האגף הגינקולוגי הוא חלק בלתי נפרד מהמערך והפעילות בו נחלקת למספר תחומים. במחלקה, אותה מנהל פרופ' עפר גמר, מאושפזות נשים הסובלות ממחלות במערכת הרבייה, כמו: גידולים שפירים, ציסטות בשחלות, או שרירנים ברחם, ועד נשים שסובלות ממצבים מורכבים של גידולים ממאירים במערכת המין הנשי. "במחלקה מבוצעים ניתוחים חדשניים מכל הסוגים המקובלים במרכזים רפואיים מובילים", מסביר פרופ' ענתבי. "כך למשל, בדיקת היסטורוסקופיה – פעולה זעיר פולשנית במהלכה מחדירים לרחם סיב אופטי על מנת להדגים את חלל הרחם, לאבחן ולטפל; ד"ר ויקטוריה קפוסטיאן מנהלת את הטיפול בכל נושא צניחת רצפת אגן ואיבוד שתן במאמץ, תחום בו חלה עלייה ניכרת בפעילות בשנים האחרונות בשל העלייה בתוחלת החיים, הזדקנות האוכלוסיה והגברת המודעות לנושא; ד"ר מיכאל וולודרסקי, מנהל את מרפאת צוואר הרחם".

יחידה חשובה נוספת במערך היא האולטראסאונד, המנוהלת על-ידי ד"ר אפרים זוהב, בה מבוצעים אבחונים רחבים בתחום המיילדות והגינקולוגיה כמו גם פעולות פולשניות.

"היכולת שלנו לתת מענה מקצועי, מתקדם וחדשני לכל נערה ואשה ולעשות זאת במסירות ואמפתיה היא נקודת חוזקה שלנו ואנחנו גאים על כך מאוד", אומר פרופסור ענתבי. "נשות אשקלון והסביבה מקבלות אצלנו כל מה שהן צריכות וזקוקות לו בדיוק כמו בכל מרכז רפואי גדול במרכז הארץ, אך בתוספת שני מרכיבים חשובים: יחס אישי וחם, וטיפול במיקום קרוב לבית ואילו יתרונות ענקיים".

פרופ' אייל ענתבי. קרדיט: צילום רפואי ברזילי

פרופ' אייל ענתבי. קרדיט: צילום רפואי ברזילי


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

באותו נושא

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר