צוות המכון האונקולוגי במרכז הרפואי ברזילי. קרדיט: צילום רפואי ברזילי
צוות המכון האונקולוגי במרכז הרפואי ברזילי. קרדיט: צילום רפואי ברזילי

המכון האונקולוגי במרכז הרפואי ברזילי: אי של תקווה

הדרך שעובר מטופל אונקולוגי מהיום בו עולה החשד שלקה בסרטן ועד לאבחון הסופי, אינה פשוטה. אך אם צריך להיאחז מעט באור שבקצה המנהרה, אין ספק שהוא נמצא במכון האונקולוגי בברזילי.

פורסם בתאריך: 26.9.19 09:16

מאת: שרית ליבנה אשכנזי, תוכן שיווקי

התחלואה הגוברת במחלת הסרטן לסוגיה, לצד התפתחותם של טיפולים ותרופות מתקדמות, הביאה את המרכזים הרפואיים בכל הארץ לעשות כל שביכולתם כדי לאפשר למטופלים שלהם זמינות, נוחות, חדשנות ומקצועיות. המרכז הרפואי ברזילי אינו שונה מהם. כמרכז הנותן שירות לכחצי מיליון תושבי אשקלון והסביבה, פשרה אינה באה בחשבון – לתושבים מגיע רק את הטוב ביותר.

"אני גאה לומר בפה מלא שהמכון האונקולוגי במרכז הרפואי ברזילי הוא מצוין בדיוק כמו כל מכון בבתי החולים הגדולים בארץ", אומר השבוע ד"ר נעם אסנה, מומחה באונקולוגיה וברדיותרפיה, מנהל המכון האונקולוגי. "אין היום תרופה שניתנת בבית חולים אחר שלא ניתן לקבל אצלנו, כולל כאלה שמחוץ לסל התרופות וקיבלו אישור מיוחד (29ג'). יתרה מכך, העובדה שאנחנו נחשבים למרכז רפואי בגודל בינוני מהווה יתרון ענק למטופלים שלנו. הזמינות שלנו גבוהה יותר, החיבור והקשר האישי בין כל אחד מאנשי הצוות למטופל הוא בין ההדוקים שיש. כשאנחנו אומרים שאצלנו יש מערך תומך ומחבק מהיום הראשון, אנחנו לא רק מצהירים כוונות אלא מיישמים את זה בכל יום".

כל הטיפולים תחת קורת גג אחת

המכון האונקולוגי הוא חלק בלתי נפרד מהמרכז הרפואי ברזילי, אך ממוקם במבנה משלו ולא כחלק מבניין האשפוז המרכזי. "מיקומו של המכון המחודש ששופץ בשנת 2014, רחוק מההמולה והלחץ המאפיינים בית חולים פעיל ומאפשר למטופלים כניסה רגועה לעוד יום טיפולים", מסביר ד"ר אסנה. "המטופלים מגיעים למכון בימים קבועים מראש על-פי תוכנית הטיפולים שנקבעה עבורם והצוות ערוך ומוכן לקראתם. האינטימיות שנוצרת במכון בין המטופל והצוות המטפל מסייעת לו לעבור את יום הטיפולים בחיוך, תוך ידיעה שיש מענה לצרכיו בכל רגע נתון".

במכון האונקולוגי ניתנים טיפולים ותרופות מהחדישים והמתקדמים בעולם, ביניהם: כימותרפיה, תרופות ביולוגיות, תרופות אימונותרפיות וכן טיפולים תומכים, ממושכים ומניעתיים. לאחרונה נוצר גם שיתוף פעולה המיטיב עם מי שזקוקים להקרנות וכעת הם לא נדרשים להרחיק למרכז הארץ אלא הטיפול נגיש להם באיזור מגוריהם. "מלבד הטיפולים והתרופות המקובלים ניתנות אצלנו גם תרופות במסגרת תוכניות חמלה, כלומר כאלה שטרם אושרו על-ידי סל התרופות בישראל אך הוכחו כיעילות ובטוחות. הטיפולים הללו מתאפשרים אחרי פרוצדורה מסוימת ובמימון של חברת התרופות", ממשיך ד"ר אסנה. "בנוסף, במכון ניתנות גם תרופות במסגרת מחקרים קלינים עולמיים, מה שמציב אותנו בכבוד ובגאון לצד מרכזים רפואיים גדולים בחזית המחקר והפיתוח".

עוד מציין ד"ר אסנה, שהמכון האונקולוגי פועל כמו בית חולים זעיר בו מתכנסות באופן קבוע ישיבות מולטידיצפלנריות (רב-תחומי) בהן מומחים מתחומים שונים, כמו: כירורגיה, רופאי ריאות, רופאי שד, רופאי ראש צוואר, פתולוגים, אורולוגים ואחרים, הדנים יחד במקרה קליני של מטופל ויחד מגבשים הצעות לדרכי פעולה והחלטות שכל חולה אונקולוגי צריך לקבל ולהיות מודע אליהם לפני ובמהלך הטיפול שהוא מקבל.

יתרון בולט נוסף שיש למכון האונקולוגי בברזילי, הנובע בין השאר מהיותו בגודל בינוני, הוא תהליך קבלת המטופל לטיפול בכל ביקור שלו. "במרכזים רפואיים גדולים, שצריכים לקלוט למכון האונקולוגי 100-150 מטופלים ביום, העומס הוא אדיר. כדי להקל בעומס, בדרך-כלל המטופל יוזמן יום קודם למכון לצורך בדיקת דם ותשאול ואם הערכים מאפשרים זאת הוא יגיע למחרת לטיפול", מסביר ד"ר אסנה. "אצלנו הטרטור הזה נחסך מהמטופלים. כל אחד מהם שיגיע למכון יעבור את בדיקת הדם באותו בוקר ואם הכל כשורה הוא יתקבל לטיפול עוד באותו יום וכבר בצהריים יילך לביתו ולעיסוקיו.

"בימים אלה אנחנו מקדמים פרויקט מיוחד לתושבי הדרום – חוות דעת שנייה של אונקולוגים בכירים מהמרכז הרפואי ברזילי, בחינם בכפוף להצגת טופס 17. כל אדם שקיבל אבחנה מרופא במרכז רפואי אחר, יוכל להגיע אלינו לקבל חוות דעת שנייה, הן לגבי האבחנה והן לגבי ניהול המקרה הספציפי שלו והחלטות קליניות שצפויות להשפיע על תוכנית הטיפול שלו. צעד זה יימנע טרטור נוסף ומיותר של המטופלים לבתי חולים מרוחקים כדי לממש את זכותם לקבל חוות דעת שנייה לפני שהם נכנס לשגרת טיפולים".

סינרגיה מושלמת בין אנושיות למקצוענות

כמעט כל מטופל שאובחן כחולה בסרטן מעיד על עצמו כמי שנקלע לסערת רגשות, בלבול ולעתים חוסר אונים. יש המצליחים לאסוף את עצמם, להתמקד ולהתמודד עם מה שהעתיד צופן להם. יש המתקשים להתאושש מהבשורה ונדרש להם עוד פרק זמן לפני שיצליחו להתמסר לתוכנית הטיפולים. הצוות המיומן של המכון יודע לזהות בכל מטופל את רגעי החולשה ואת רגעי העוצמה ויהיה שם לצידו. גם מקומם של בני המשפחה והמטפל העיקרי אינו נפקד. אנשי המכון קשובים להם, תומכים בהם, מדריכים אותם ומסייעים להם במשימת הליווי, שלא פעם כרוכה בגיוס תעצומות נפש, כדי שיוכלו לאגור כוחות למען היקירים שלהם.

הצוות במכון מונה ארבעה רופאים אונקולוגים בכירים, רופאה מתמחה ואחות ראשית שהיא מהראשונים בארץ שיש לה מומחיות קלינית לטיפול תומך. כולם מצוינים. "אנחנו חברים באיגודים המקצועיים הארציים ופעילים גם באקדמיה", מסביר ד"ר אסנה, שבינואר הקרוב יציין 5 שנות עבודה במרכז הרפואי ברזילי, וניהל במשך 6 שנים את מחלקת האשפוז האונקולוגי ב'מרכז הרפואי תל אביב על-שם סוראסקי' (איכילוב). "כל אחד מהרופאים עובד בתיאום מלא עם צוות הסיעוד ועם כל אנשי הצוות המהווים את מערך התמיכה למטופלים ובני משפחותיהם, כמו: פסיכולוגית קלינית ועובדים סוציאליים. שיתוף הפעולה בין כל מעגלי הטיפול והתמיכה, האווירה הנעימה במכון והמקצועיות של כל אחד ואחת, מקרינה גם על המטופל ובני המשפחה. אנחנו מקפידים על מקצוענות קלינית ושמים דגש מירבי על שימור איכות חיים של המטופלים".

התמורות והשינויים שחלו בשנים האחרונות בכל הנוגע למאבק במחלת הסרטן הם עצומים. בדיקות הסקר שהפכו בחלק מהמחלות לעניין שבשגרה (סרטן שד או  מעי גס, למשל) הביאו לאחוזים גבוהים של גילוי מוקדם וכתוצאה מכך עלו בהתאמה גם אחוזי ההחלמה והריפוי. למרות שהמודעות לאורח חיים עולה בהתמדה והנגישות והזמינות של הבדיקות ולטיפולים גבוהה, יש לקהילה הרפואית ולאנשי המחקר עוד דרך ארוכה עד לפענוח מלא של הגורמים לתחלואה ומציאת חיסונים או טיפולים שימגרו אותה. "כל עוד המחלה נוכחת, עלינו כאנשי מקצוע לעשות הכל, אבל הכל, כדי להקל על המטופלים שלנו בדרך אל ההחלמה. במכון האונקולוגי שלנו כולם מגוייסים למטרה הזו ופועלים בנחישות, עם המון אהבה וחמלה, כדי להקל על המטופלים שלנו את ההתמודדות עם המחלה ומאחלים לכולם החלמה מהירה".

קרדיט: צילום רפואי ברזילי

קרדיט: צילום רפואי ברזילי


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

באותו נושא

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר