נימי מימון, מנהל מחלקת המשק. צילום: המרכז הרפואי ברזילי
נימי מימון, מנהל מחלקת המשק. צילום: המרכז הרפואי ברזילי

עזרה ראשונה – מוקירים את עובדי המשק והניקיון במרכז הרפואי ברזילי

אולי לא תמיד תראו אותם, אבל הם שם כל הזמן. עובדי המשק והניקיון במרכז הרפואי ברזילי זמינים עבורכם 24 שעות שבעה ימים בשבוע, עם המון מוטיבציה ורצון לתת. זה הזמן להודות להם על כל העבודה הקשה והלא מובנית מאליה

פורסם בתאריך: 26.8.19 14:57

מאת: מיכל ברקו, תוכן שיווקי

הם עובדים במשמרות, באים בלילות, בחגים ובסופי שבוע ומתגייסים בכוחות מתוגברים בשגרה, במצבי חירום ובעיתות מלחמה. הם צמודים לצוות הרפואי, הם לא משים לרגע מצוות הסיעוד והם נענים למאות קריאות ביום. הם האנשים שתמיד שם, אבל אולי לא תמיד שמתם לב אליהם. הם עובדי המשק והניקיון במרכז הרפואי ברזילי.

מחלקת המשק והניקיון היא המחלקה הגדולה ביותר במרכז הרפואי ברזילי ומונה כ-180 עובדים מסורים, מנהלים, מפקחים ומנהלי מדור, שבמשך שנים עושים את עבודתם נאמנה בכל שעות היממה ולאורך כל השבוע. צוות המחלקה נותן מענה לכל האגפים בבית החולים, כאשר בכל אגף יש אופי עבודה שונה וצרכים מגוונים.

"השם אולי מטעה, אבל מדובר בעובדים שבראש ובראשונה אחראים על מניעת זיהומים בבית החולים", מספר נימי מימון, מנהל מערך המשק במרכז הרפואי ברזילי. "המלחמה בזיהומים היא אחת המלחמות הקשות ביותר בה נאבקים בבתי החולים, ומבין הגורמים השכיחים ביותר לתמותה בקרב מאושפזים. אנחנו מודעים לחשיבות העליונה בבטיחות המטופל ועובדים כל העת בצמוד ליחידה למניעת זיהומים בבית החולים. הצוות עובד לפי הנחיות של משרד הבריאות ובהתאם להוראות של הרופאים והאחיות ודואג לצוותים המטפלים, לחולים ולמשפחותיהם בכל תחומי בית החולים, אם בחדרי בידוד, חדרי ניתוח, מעבדות, חדרי לידה, מיון ועוד. כל מחלקה והצרכים המשתנים שלה".

בשנתיים האחרונות, לאחר חתימת הסכם היסטורי בין ההסתדרות למשרד האוצר על קליטת עובדי הקבלן לשירות המדינה, היה המרכז הרפואי ברזילי בין הראשונים והמברכים על ההסכם והתחיל לקלוט את עובדי הקבלן כעובדי שירות המדינה. התהליך עדיין בעיצומו, אך בבית החולים, גם מי שעדיין לא נקלט כעובד מדינה יקבל את כל התנאים להם זוכים העובדים בשירות הציבורי, ובכללם שיפור תנאי העסקתם כגון: קרן השתלמות, פנסיה, ארוחות וימי חופשה, ללא יוצא מן הכלל. מנהל המרכז הרפואי, פרופ' חזי לוי, רואה במחלקות התפעוליות הללו חשיבות רבה ואף מכיר רבים מעובדי המחלקה באופן אישי.

"מאחר ומדובר במחלקה גדולה החלטנו שמעבר למנהל המחלקה יכהנו גם שלושה סגנים וחמישה מנהלי מדור וסגנים כדי שנוכל להגיע לכל העובדים ולטפל בכל בקשה או צורך שעולה מהשטח. אנחנו זמינים עבורם גם אחרי שעות העבודה, מעניקים להם יחס אישי ומלווים אותם גם ברמה האישית על כל בעיה שמתעוררת, אם בפן הסוציאלי, המשפטי או המשפחתי. ככלל, הנהלת בית החולים דוגלת בדלת פתוחה וזה המסר שאנחנו מעבירים כל העת לעובדים שלנו. אנחנו פה כדי לתת להם אוזן קשבת וכתף תומכת, להוקיר אותם ולהעריך אותם. הם עבורנו לא פחות ממשפחה".

העבודה האינטנסיבית מורגשת בכל מקום, ובמטרה למנוע את השחיקה דואגת הנהלת מערך המשק לקיים פעילויות מגבשות לעובדים ומשפחותיהם בנוסף לפעילויות שבית החולים מארגן לעובדיו. בפועל נראה כי לא צריך הרבה יותר ממילה טובה ויחס טוב ואישי כדי לקבל בתמורה הרבה יותר. לראייה, אחוז ההיעדרות במערך המשק הוא בין הנמוכים ממחלקות בית החולים.

"אנחנו מקבלים תמיכה מלאה מהנהלת בית החולים והשתדלות יוצאת דופן מהמנהל האדמיניסטרטיבי של המרכז הרפואי מר צחי כהן, לתת לעובדים שלנו את כל התנאים המגיעים להם והרבה מעבר, כי בסופו של דבר אנחנו יודעים שמי שבאמת נותן את כל כולו הם העובדים עצמם. אנחנו פה כדי לשמוע אותם, להקשיב להם, לתת להם במה ומענה לכל צרכיהם. הם יודעים שיש להם תמיד למי לפנות, שהם יכולים להרים את הראש למעלה בגאווה כי מקשיבים ודואגים להם. הם גאים בעבודתם, בחשיבותה עבור המטופלים ובתרומה העצומה שלהם להצלחת בית החולים. בכל מצב חירום או סבבי מלחמה, הרבה לפני שאנחנו יוצרים איתם קשר, הם אלה שמתקשרים אלינו ושואלים אם לבוא. הם חדורי מוטיבציה ומרגישים שהם פועלים מתוך שליחות והם מי שהופכים את היחידה שלנו למה שהיא באמת – חוד החנית".

מחלקת משק וניקיון. צילום: המרכז הרפואי ברזילי

מחלקת משק וניקיון. צילום: המרכז הרפואי ברזילי


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

באותו נושא

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר