דר אורי זילברמן במרפאת השיניים בברזילי. צילום: המרכז הרפואי ברזילי
דר אורי זילברמן במרפאת השיניים בברזילי. צילום: המרכז הרפואי ברזילי

מחייכים בפה מלא – מרפאת השיניים לילדים במרכז הרפואי ברזילי

ביקור אצל רופא שיניים הוא דבר שמלחיץ לא מעט מאתנו. אבל לפני שנעביר את החרדות שלנו לדור הצעיר, במרפאת השיניים לילדים במרכז הרפואי ברזילי בטוחים שאפשר גם אחרת. רופאים מיומנים, טיפולים ללא כאב ובעיקר מניעה יבטיחו שבפעם הבאה שתראו רופא שיניים אתם כבר תרגישו הרבה יותר טוב

פורסם בתאריך: 25.8.19 15:26

מאת: מיכל ברקו, תוכן שיווקי

תזכרו בפעם הראשונה שהייתם אצל רופא השיניים. הישיבה על הכיסא כשהפה פתוח ואורות הניאון מעל. ההרגשה הלא נוחה להיות כל כך חשוף אל מול מזרקים, מקדחות ומכשיר אחד שרק הזמזום שלו יכול להפוך את הבטן. זה לא משנה אם בפועל הטיפול היה סביל, זאת ההרגשה שמלווה אתכם לפני ואחרי ביקור במרפאת השיניים. בטח רק מלקרוא שורות אלה כבר עוברת לכם צמרמורת בכל הגוף.

במודע או שלא, בהיותנו מבוגרים שחרדים מרופאי שיניים, סביר להניח שנעביר את אותם החששות גם לילדים שלנו. משפטים כמו 'אל תפחד, הוא לא יעשה לך כלום' או 'זו רק זריקה קטנה' יכולים להעביר את ד"ר אורי זילברמן, מנהל מרפאת השיניים לילדים במרכז הרפואי ברזילי, על דעתו. כי אחרי למעלה מ-30 שנה כרופא שיניים מומחה הוא יודע שאפשר גם אחרת.

"פחד מרופא שיניים אצל ילדים מתחיל לרוב אצל ההורים", מסביר ד"ר זילברמן. "אם ההורים עברו בעבר, בדרך כלל בילדותם, טיפול שגרם להם לכאב, סיכוי גבוה שהם יפתחו טראומה ויעבירו אותה לילדים. ואז, כשהם מגיעים למרפאה הם קודם כל מנסים להרגיע את הילד כשמה שהם בעצם עושים זה להרגיע את עצמם. הילד, שאולי מעולם לא חווה כאב או פחד מרפואת שיניים, יכול בעקבות זאת לפתח רתיעה. לכן, אנחנו תמיד מבקשים מההורים להתייחס לביקור אצל רופא שיניים כביקור אצל רופא ילדים. אל תכינו אותו לפני, פשוט תיראו את זה כבדיקה שגרתית. כמי שמתמחים ברפואת שיניים לילדים, וטיפלו באלפי ילדים במשך השנים, אנחנו כבר נדע איך לגשת לילד, מה נכון לומר לו ובאיזו דרך. אנחנו נדאג לטפל בו בכלים שמפחיתים כאב ויתנו לו הרגשה טובה. המטרה שלנו היא מלכתחילה למנוע מצב שהוא יפתח חרדה שעלולה ללוות אותו כל החיים. אחד העקרונות שלנו הוא לבנות מטופל לעתיד שכשהוא יהיה מבוגר הוא יישאר עם חוויה טובה. וכן, יש חיה כזאת גם ברפואת שיניים".

מרפאת השיניים לילדים במרכז הרפואי ברזילי קיימת למעלה מ-20 שנה ומיועדת לטיפול בילדים הזקוקים לטיפולי שיניים רגילים ומסובכים, שמפאת חרדתם מרופא שיניים או עקב מצבם הרפואי, ניתן הטיפול במסגרת בית החולים. המרפאה מצוידת בציוד דנטאלי חדיש המאפשר טיפולים מורכבים, תוך שמירה מרבית על בטיחות ובריאות הילד.

צוות רופאי השיניים המועסק במרפאה צבר ניסיון גדול מאוד בטיפול בילדים בעלי מוגבלויות שונות ומעניק שירות אמין וברמה גבוהה לכל המטופלים. צוות המרפאה נעזר באמצעים שונים כדי להקל על החרדות של הילד ועל תחושת הכאב במהלך הטיפול החל מסדציה (טשטוש) קלה על-ידי גז הצחוק, סדציה מתונה על-ידי תרופות הרגעה וכלה בהרדמה כללית בעזרת רופא מרדים. ילדים הסובלים ממומים מולדים ומחלות גופניות אחרות, הזקוקים לכך, מטופלים תחת הרדמה כללית ביחידה לאשפוז יום כירורגי.

הטיפולים הניתנים במרפאה כוללים, בין היתר טיפול ב'עששת ילדות מוקדמת' (מה שהיה מוכר כעששת בקבוק), הפוגעת בשיניים החלביות הקדמיות, העליונות והטוחנות הראשונות, שחזורים ושימוש בחומרים חדישים לריפוי נגעי העששת, טיפולי שורש, כתרים טרומיים, עקירת שיניים, טיפול בחבלות בשיניים והשלמת כותרת, בקיצור כל הטיפולים שילד זקוק להם. בנוסף, מבוצעים גם טיפולים של יישור שיניים מורכבים גם בילדים עם מוגבלויות.

לפני כעשור קיבלה המרפאה אקרדיטציה להתמחות בתחום רפואת שיניים לילדים, המאפשרת לרופאי שיניים להתמחות במרפאה בבית החולים בהתאם להנחיות משרד הבריאות ולסיים כמומחים בתחום. מלבד ד"ר זילברמן, פועלים במרפאה חמישה מומחים בכירים, תשעה מתמחים וצוות עזר שדואגים לטיפול המרבי והטוב ביותר שמטופל יכול לקבל.

כחלק מהמדיניות של להעביר הלאה את הידע הרב והניסיון המקצועי, מארגן הצוות באופן קבוע כנסים, הניתנים בחינם, לרופאי שיניים מכל רחבי הארץ ומתמקדים בנושאים שונים. זאת, על-מנת להרחיב אופקים וליצור רפואה מתקדמת ובטוחה יותר.

מקיימים כנסים בינלאומיים לרפואת הפה בברזילי. צילום: המרכז הרפואי ברזילי

מקיימים כנסים בינלאומיים לרפואת הפה בברזילי. צילום: המרכז הרפואי ברזילי

"אנחנו מתמחים בשיטות טיפול שלעיתים שונות מהמקובל, בין אם שיטות לביצוע שחזורים בשיניים ללא צורך בהרדמה מקומית וללא כאב (במקרים בהם זה מתאים), שיטות חדישות להשלמת שיניים חסרות ללא צורך בשתלים, השתלה עצמית של שיניים באזורים חסרי שיניים ועוד. כמו כן, קיימת מעבדה במרפאה בה המתמחים מבצעים מחקרים על חומרים דנטאליים כדי לבחון איזה חומר יעיל וחזק יותר, ומפתחים כל העת שיטות עבודה חדשות וטיפולים חדשניים למען רווחת המטופל".

להבדיל מרפואת שיניים למבוגרים, האתגר המשמעותי בטיפול שיניים לילדים הוא יצירת הקשר החיובי עם הילד. בעוד מבוגר יכול לרוב לשלוט על תגובותיו, ילד אינו צפוי בהתנהגותו. האתגר הזה הוא מה שמשך את ד"ר זילברמן להתמחות ברפואת שיניים לילדים. "כשאתה קושר קשר מיוחד עם הילד, כשהעיניים שלו מנצנצות, כשהוא מחייך חיוך רחב ונותן לך חיבוק – אתה יודע שעשית את שלך. לעיתים זה קשר שנמשך עשרות שנים. התחושה של לתת לילד חיוך ולדעת שעזרת לו לעבור את המסע בצורה הטובה ביותר היא מדהימה. זה גורם לך לרצות להשתפר כל הזמן ולפתח חווית טיפול אחרת ושונה".

לדבריו של ד"ר זילברמן ההמלצה היא להביא את הילד לביקור תקופתי אצל רופא שיניים כמה שיותר מוקדם, כבר מגיל שנה, בדיוק כפי שאתם דואגים ללכת עם הילד לרופא כללי או לטיפת חלב. גם ובעיקר כאשר מדובר בשיני החלב. אל תמתינו להופעת נגעים בשיניים או לכאב, כי הזנחה שמתחילה בגיל מוקדם, עלולה להוביל למצבים חמורים הרבה יותר בעתיד. נזק לשן החלבית עלול לפגוע בצורה קשה בשן הקבועה המתפתחת תחתיה. חשיבות הביקור התקופתי לטענתו של ד"ר זילברמן נובעת בראש ובראשונה במניעה ובחינוך סביבתי ונכון. וזו מהותה של רפואת השיניים.

"התפקיד שלנו הוא לא לטפל ב'חור' בשן או ל'בצע סתימות'. ה'חורים' הם למעשה תוצאה של מחלה שנקראת עששת. וזה אולי יפתיע רבים, אבל עששת ניתנת למניעה במאת אחוזים על-ידי שינוי סביבת השיניים בפה. כל שצריך הוא להגיע לביקורות תקופתיות, להשתמש נכון בתכשירים המתאימים ולשנות את ההתנהגות וההרגלים שלנו. וזו החשיבות הגדולה בהגעה לביקורות תקופתיות אצל רופא השיניים. ביכולתנו להנחות את האוכלוסייה כיצד לטפל, איך נכון לצחצח, באיזו משחת שיניים כדאי להשתמש, מה מותר לאכול ומה אסור לעשות בשום פנים ואופן. בדיוק כמו סכרת או השמנה, אלה רק סימפטומים לבעיה עמוקה הרבה יותר. אם נצליח לשנות את התפיסה נצליח לבנות אוכלוסייה בריאה יותר. לא נפתור רק את הכאב או את התפקוד החסר של השן, אלא נמנע את המחלה כולה. הטיפול אצל רופא השיניים בנזק שהעששת גרמה לשן הוא החלק הקל, הרבה יותר קשה להוביל לשינוי סביבתי. אבל ברגע שנעשה זאת, ברגע שנטפל בהתנהגות המובנית ובשינוי ההרגלים מלכתחילה, נמנע נזקים עתידיים ונוכל לחייך בפה מלא ובריא".

דר אורי זילברמן. צילום: המרכז הרפואי ברזילי

דר אורי זילברמן. צילום: המרכז הרפואי ברזילי


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

באותו נושא

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר