מחלקת טיפול נמרץ ילדים. צילום: רפואי דוד אביעוז, המרכז הרפואי ברזילי
מחלקת טיפול נמרץ ילדים. צילום: רפואי דוד אביעוז, המרכז הרפואי ברזילי

ילדים של החיים – טיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי ברזילי מתחדש

צוות טיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי ברזילי גזר בתחילת החודש את הסרט שמבשר שמשהו חדש מתחיל. היחידה שבמשך שנים הייתה מסופחת למחלקת הילדים קיבלה עצמאות ויצאה לדרך. ד"ר מיכאל קלינין מנהל היחידה והאחות האחראית חדווה דלקיאן מתרגשים לחנוך את המקום החדש ומודים שזה לא פחות מחלום שהתגשם

פורסם בתאריך: 24.7.19 13:38

מאת: מיכל ברקו, תוכן שיווקי

בתחילת השבוע פרק ד"ר מיכאל קלינין, מנהל היחידה, את הארגזים במשרדו לאחר המעבר של מחלקת טיפול נמרץ ילדים למקומה החדשה. הוא מצא את השרטוטים המבניים ואת התכנון של נראות היחידה עליהם עבד יחד עם האחות האחראית חדווה דלקיאן. תכניות שנבנו במשך שנים, חלומות שרק המתינו לצאת מהמגירה ותקוות שיום אחד הם יזכו לראות את כל מה שנרשם על הדף מתבצע בפועל. כעת הם מסתובבים עם חיוך שקשה להסתיר וגאוות יחידה שאי אפשר לפספס.

את התמחותו ברפואת ילדים סיים ד"ר קלינין במרכז הרפואי ברזילי. לאחר מכן עבר תת התמחות בטיפול נמרץ ילדים באיכילוב ובטורונטו בקנדה וחזר לברזילי, המקום בו הכל התחיל, עם המון ידע וניסיון כמומחה בטיפול נמרץ ילדים. גם חדווה התחילה את דרכה כאחות בברזילי, עברה הכשרה בטיפול נמרץ ילדים בתל השומר וחזרה הביתה כדי להעביר את המקצועיות גם לפריפריה. שניהם בחרו בתחום הילדים כמעט מיד, מאחר ולדבריהם, מדובר ברפואה עם המון תקווה ולא מעט ניסים, מקצוע שטומן בחובו אכפתיות, חום ונתינה לזולת עד לביטול העצמי, כי אחרי הכל, ילדים זה שמחה. יחד הם חלמו על צמצום פערים והקמת יחידה לתפארת.

"התחלנו ב-20 מטרים עם שלוש מיטות, יחידה קטנה בתוך מחלקת הילדים", מספר ד"ר קלינין. "אבל לא נתנו לזה להשפיע על העבודה המקצועית שלנו. נתנו מענה למקרים מורכבים, עבדנו עם ציוד מתקדם וגידלנו צוות מוכשר. עם בניית הבניין הכירורגי הממוגן עלתה ההזדמנות לעבור לעצמאות במקום חדש וגדול יותר. עבדנו לא מעט על איך אנחנו רואים בעינינו את היחידה החדשה, שיתפנו בתכניות שלנו את הנהלת בית החולים ויחד הצלחנו להקים יחידה שעונה על כל הצרכים, הן בתחום המקצועי והן עבור רווחת המטופלים שלנו".

דר מיכאל קלינין מנהל טיפול נמרץ ילדים. צילום רפואי: דוד אביעוז, המרכז הרפואי ברזילי

דר מיכאל קלינין מנהל טיפול נמרץ ילדים. צילום רפואי: דוד אביעוז, המרכז הרפואי ברזילי

היחידה החדשה מתפרשת כיום על 500 מטרים, מכילה שש מיטות, חדר בידוד, חדרי אירוח ולינה למשפחות ומצויידת בציוד טכנולוגי חדשני ומתקדם. גודלו של כל חדר כארבע מטרים וחצי מה שמאפשר גישה למטופל מכל כיוון. היחידה נבנתה בצורת חצי עיגול מה שנותן מבט פנורמי על כל המחלקה מכל נקודה בחדר. באמצע היחידה ישנו מוניטור גדול ועליו כל הנתונים של המטופלים בזמן אמת. אותו מוניטור מחובר גם לעמדת האחיות, כך שבכל רגע ניתן לראות את המדדים של החולים. בין חדר לחדר ישנו חלון שמטרתו לתת שליטה לאחות שעובדת בחדר הסמוך לשמור על קשר עין גם עם המטופל הנמצא בסמוך. עמדת האחיות נמצאת בדיוק באמצע ונותנת נגישות מלאה לכלל החדרים. על העמדה מוצבת מצלמה שמשדרת מתוך חדר הבידוד ועוזרת במעקב צמוד אחר החולה. ולא פחות חשוב, יחידת הורים שמכילה עמדת קפה, מטבחון ושישה חדרים עם מיטות נוחות ולוקרים אישיים כדי שהמשפחות, שגם כך לא משות ממיטת יקיריהן, יוכלו לנוח לאורך כל תקופת האשפוז.

"היחידה כולה נבנתה במחשבה על המטופלים ומשפחותיהם", מסביר ד"ר קלינין. "היו לנו שתי מטרות עיקריות שהיה לנו חשוב מאוד לממש אותן. האחת, לוודא שיהיה מרחב התנהלות גדול מספיק שיקל על ההורים השוהים ליד מיטת ילדיהם ועל הצוות הרפואי, והשנייה לשמור על בטיחות החולה והטיפול. הייתה פה השקעת ענק מבחינת חשיבה על הפרטים הקטנים ומבחינה כספית, ובכל יום אנחנו רואים כיצד אותה השקעה משתלמת ובגדול".

טיפול נמרץ ילדים נותן מענה כוללני למגוון מחלות, ביניהם תאונות קשות, זיהומים חריפים, אלח דם, סיבוכים שנגרמו מדלקות ריאות, כוויות, שאיפות גופים זרים, מומים בלב, חבלות, הרעלות, מצבי אי יציבות אצל ילדים, מצבים מסכני חיים וילדים הזקוקים לניטור וטיפול נמרצים. כמו כן, טיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי ברזילי הוא בין הבודדים המטפלים במחלות מטבוליות. שיתוף פעולה עם בית המרקחת של בית החולים והתרופות הייחודיות שנמצאות במלאי למחלות אלו, הביא לכך שבתי חולים אחרים פונים למרכז הרפואי ברזילי על-מנת שיספקו להם את התרופות שכמעט ולא זמינות בארץ.

היחידה מעניקה טיפול עבור תינוקות וילדים, מהלידה ועד גיל הבגרות. הטיפול ניתן על-ידי רופאים מומחים בטיפול נמרץ ילדים, צוות סיעודי שמונה 17 אחיות שרובן הגדול עבר הכשרה ייעודית בתחום וצוות רב מקצועי, הפועלים כולם בסביבה מותאמת, תוך הצטיינות בטיפול.

"אני מגיעה כל יום לעבודה עם מוטיבציה גדולה ורבה יותר ממה שהייתה לי בתחילת דרכי כאחות", אומרת חדווה. "כאחראית על הצוות התפקיד הפך אותי מאם לבת אחת, לאם מרובת בנות. אני מאמינה בניהול בגובה העיניים וביחסי אנוש. כאחות טיפול נמרץ ילדים תמיד שאפתי ועדיין שואפת למתן טיפול איכותי, מקצועי ומתקדם, תוך מתן תמיכה והקשבה לצורכי המטופל ומשפחתו. מתוך השקפת עולמי, אחות טיפול נמרץ ילדים מתאפיינת ביכולות גבוהות ובעבודה בסביבה בעלת מכשור טכנולוגי מתקדם, המהווה גורם נכבד בשיווי המשקל בין מדע הריפוי לבין אומנות הטיפול. היא תמיד נמצאת בתהליך מתמשך של ליטוש והרחבת הידע והמיומנות. תהליך המסייע ליכולת האחות להפעיל שיקול דעת קליני ומתן טיפול באיכות גבוהה. רוח הצוות, הכבוד ההדדי, העבודה השיתופית והפידבקים ממשפחות המטופלים שלנו מעלים חיוך על פנינו שלא ירד כל המשמרת, ובתוך כל הלחץ הזה זה לא מובן מאליו. אנחנו רואים ביחידה שליחות גדולה ואתגר עצום שנוכל לעמוד לו. במשך שנים הסתובבתי בטיפולי נמרץ ילדים ברחבי הארץ, נחשפתי לחידושים ולטכנולוגיה מתפתחת. לפני 25 שנים כשסיימתי הכשרה בטיפול נמרץ לילדים בתל השומר הפער היה עצום ורק חלמתי על היום בו נצליח לממש את כל התקוות שלנו. היום אלה בתי החולים בארץ שבאים אלינו כדי להתפעל ולהתרשם. אני עדיין מוצאת את עצמי משפשפת את העיניים כדי להאמין שהחלומות שלנו התגשמו. אני במקצוע הזה 31 שנה והשינוי הזה הוסיף לי המון אנרגיות. אני מודה על זה לד"ר מיכאל קלינין ולצוות הסיעודי על העידוד, ההבנה, התמיכה ושיתוף הפעולה בדרך להשגת מטרתנו המשותפת – לבנות יחד גאוות יחידה".

חדווה דלקיאן אחות אחראית טיפול נמרץ ילדים. צילום רפואי: דוד אביעוז, המרכז הרפואי ברזילי

חדווה דלקיאן אחות אחראית טיפול נמרץ ילדים. צילום רפואי: דוד אביעוז, המרכז הרפואי ברזילי

בתוך כל ההתרגשות לא שוכחים ד"ר קלינין וחדווה להודות גם לכל הגורמים שהביאו אותם עד הלום. להנהלת הסיעוד, למשפחות שתמכו כשהם נאלצו להיעדר שעות רבות מהבית, ובראש ובראשונה להנהלת המרכז הרפואי ברזילי ולעומד בראשה פרופ' חזי לוי. "דסי בארי אמר שגדולת מנהיג להוביל את עדרו בין סלעי הר ומדבר ולהרים כל אחד ממקומו. איש אשר בו רוח, כזה הוא פרופ' לוי עבורנו. איש של חזון ועשייה שהעלה את קרנו של בית החולים והציב אותו במקום שאפשר רק להתגאות בו".

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

באותו נושא

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר