חדרי הניתוח החדשים. קרדיט צילום - צילום רפואי ברזילי
חדרי הניתוח החדשים. קרדיט צילום - צילום רפואי ברזילי

מתיחת פנים: הכירו את חדרי הניתוח החדרים במרכז הרפואי ברזילי

השבוע בוצע הניתוח הראשון בחדרי הניתוח החדשים שבמרכז הרפואי ברזילי. בין המברכים על המעבר הייתה גם רחל אשכנזי, אחות אחראית חדר ניתוח, שליוותה את המהלך מהיום הראשון שבו נכנסה לעבוד בבית החולים ועד היום בו חנכה את המתחם החדש בדמעות של התרגשות

פורסם בתאריך: 13.6.19 16:00

מאת: מיכל ברקו, תוכן שיווקי

אחרי לא מעט שנים, כשהם נאבקים בבירוקרטיה ופועלים ללא לאות עבור רווחת המטופל, המרכז הרפואי ברזילי חנך השבוע את חדרי הניתוח החדשים. מי שהייתה שם עוד בימים שבהם אפשר היה לספור את מספר חדרי הניתוח על כף יד אחת ועד היום שבו לקחה חלק בגזירת הסרט של המתחם החדש, היא רחל אשכנזי, אחות אחראית חדר ניתוח בבית החולים. " מכאן יצמחו רק דברים טובים, ואנחנו כולנו מתרגשים ומצפים לבאות".

את דרכה במדים הלבנים החלה רחל בשנת 85 כאחות מעשית, בוגרת מגמת סיעוד בבית הספר החקלאי 'כפר סילבר'. בצבא שירתה כחובשת ודרכם יצאה לקורס על בסיס בחדר ניתוח. ההמשך היה ברור והיא החלה לעבוד כאחות חדר ניתוח ותוך כדי עבודתה השלימה את לימודי ההסמכה, תואר ראשון ושני בסיעוד באוניברסיטת תל אביב. בשנת 89 הצטרפה לצוות בית החולים ברזילי והתמקצעה בתחום זה עד שנת 2,000. כשהיא אימא לארבעה ילדים קטנים, עזבה את כותלי בית החולים והחלה לעבוד כאחות בקהילה. אבל לא הרבה זמן לאחר מכן משהו דגדג לה בין האצבעות. "היה חסר לי האקשן, העבודה סביב השעון, האדרנלין שזורם בעורקים לאחר ניתוח מורכב, הביחד של הצוות ומאוד רציתי לחזור למקום שבו הכול קורה", מספרת רחל. "הנהלת בית החולים קיבלה אותי בזרועות פתוחות ואף הציעה לי לנהל את חדרי הניתוח. זו הייתה דלת עצומה שפתחו בפני, אתגר גדול בכל הקשור לניהול בכלל ולניהול צוות סיעודי ורב מקצועי בפרט".

חדרי הניתוח החדשים. קרדיט צילום - צילום רופאי ברזילי

חדרי הניתוח החדשים. קרדיט צילום – צילום רופאי ברזילי

חדרי הניתוח החדשים. קרדיט צילום - צילום רופאי ברזילי

חדרי הניתוח החדשים. קרדיט צילום – צילום רופאי ברזילי

רחל לא תשכח את הימים בהם כללו חדרי הניתוח של בית החולים ברזילי מסדרונות צרים, חללים קטנים, חדרי ניתוח בודדים ותנאים לא ממוגנים שאילצו אותם לא אחת לנתח בעיתות חירום, תחת אזעקות בלתי פוסקות ושריקות טילים שעברו מעל ראשיהם. אבל גם אז היא מדגישה, שבמינימום של אמצעים הם נתנו את המקסימום עבור החולים ובני משפחותיהם.

בשנת 2012 הגיעה הבשורה לפיה מתוכנן לקום במרכז הרפואי ברזילי מתחם חדש של חדרי ניתוח שיהווה שינוי של 180 מעלות מכל מה שהיה מוכר עד עתה. לשם כך החל שיתוף פעולה הדוק בין הנהלת בית החולים, הנהלת הסיעוד והעובדים בשטח במטרה לתת מענה לכל הצרכים והדרישות. רחל, שלקחה חלק בתכנון ובעשייה החל מהפרטים הכי קטנים ועד לסיום המיוחל, יכולה בהחלט לנשום לרווחה. "היינו חלק אינטגרלי בכל הנעשה ושותפים מלאים לתכנון, וזה כלל לא מובן מאליו. אני בהחלט גאה להכריז על עידן חדש. מדובר בחוויה שונה לגמרי. הושקעה חשיבה עמוקה בשדרוג חווית המטופל, הסביבה עצמה מונגשת עבור החולים ובני משפחותיהם וקיימים תנאים מצוינים עבור צוות הרופאים והאחיות. מכאן יצמחו רק דברים טובים, ואנחנו כולנו מתרגשים ומצפים לבאות".

ההתרגשות של רחל מובנת לאור מתיחת הפנים העצומה שעברו חדרי הניתוח. עם המעבר לבניין הממוגן החדש הוכפלו מספר חדרי הניתוח שמונים כעת עשרה חדרים מהחדשים והמתקדמים בארץ, וכוללים את אמצעי הטכנולוגיה המובילים בתחום ההנשמה, ההרדמה, מוניטורים, מכשור רפואי ומחשוב הפועלים באינטגרציה מלאה עם כל המערכות. שטחו של כל חדר כ-60 מ"ר וקירותיו בנויים מחומר אנטיבקטריאלי למניעת זיהומים. בין כל שני חדרי ניתוח ישנו מחסן ציוד רפואי שמותאם על פי תחומי הניתוח. החדרים נבנו כולם ברמה הגבוהה ביותר ויאפשרו לצוות הרפואי לבצע ניתוחים מורכבים בתנאים אופטימאליים, אשר ממצבים את המרכז הרפואי ברזילי בחזית הטכנולוגיה עם בתי החולים המובילים בעולם.

צילום רופאי ברזילי

צילום רופאי ברזילי

עוד כוללים חדרי הניתוח אגף קבלה עם 15 עמדות, מחלקת התאוששות עם 17 עמדות, חדר המתנה מרווח וממוחשב עבור המשפחות הנותן מידע און-ליין על השלב בו נמצא המנותח, חדר תורנים, חדר אוכל ומלתחות עבור הצוות, וכן עמדת צפייה עבור סטודנטים לרפואה. עלות הפרויקט כולו כ-80 מיליון שקלים והוא חלק מהבניין הכירורגי הממוגן החדש הכולל גם חדר מיון, בית חולים תת קרקעי (ובתוכו אשפוז יום ודיאליזה), טיפול נמרץ נשימתי ומחלקת ילדים.

גם מספר האחיות וצוות הסיעוד בחדרי הניתוח הוכפל ועומד על כ-40 אחים ואחיות הלוקחים חלק בכ-50 ניתוחים ביום המתבצעים במרכז הרפואי ברזילי. הצוות כולו מורכב מאחים ואחיות שעברו הכשרה מותאמת ובעלי תארים ראשונים ושניים. מדובר באתגר לא פשוט היות והכשרת אחות לתחום חדר ניתוח כולל הסמכה, תואר ראשון וקורס חדר ניתוח עומד על 5 שנים בממוצע.

"מעבר ליכולת שלנו לתת מענה ראוי הן בעיתות חירום והן בשגרה, הגדלנו גם את היצע השירותים שאנחנו מעניקים למטופל אם בפרטיות המנותח, בניתוחים חדישים בתחומי האורתופדיה, כירורגיה, פה ולסת, גניקולוגיה, אורולוגיה, פלסטיקה  ועוד. כמו כן, שכללנו את אמצעי העזר שנותנים לצוות הרפואי ולמנותחים ערך מוסף בכל הקשור לכאב לאחר הרדמה, אולטרסאונד, דימות, לייזר ועוד. בנוסף, כדי למצות את הפוטנציאל של צוות האחים והאחיות שלנו אנחנו, יחד עם הנהלת הסיעוד, מעודדים אותם לצאת ללימודים ולעבור קורסים והכשרות נוספים. כך, בעצם, אנחנו מונעים את השחיקה של הצוות, מעניקים להם ימי עיון, גיבוש, טיולים והתנסויות בטכנולוגיות חדשות ובמגוון רחב של ניתוחים, מה שמעורר בהם כל הזמן עניין, רצון ומוטיבציה. בדיוק כמו שקורה לי בכל יום בו אני מגיעה לעבודה שבמהלכו אני נהנית מכל רגע".

רחל אשכנזי ואחות חדר התאוששות פאינה

רחל אשכנזי ואחות חדר התאוששות פאינה


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

באותו נושא

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר