הכנס בברזילי. צילום: דוברות ברזילי
הכנס בברזילי. צילום: דוברות ברזילי

כנס בברזילי: הקרדיולוגיה של הדרום

מכשור חדיש ואפליקציה טכנולוגית מתקדמת הוצגו במרכז הרפואי 'ברזילי' בערב מדעי של המערך הקרדיולוגי בכנס מקצועי

פורסם בתאריך: 23.10.18 22:27

מאת: מערכת 'כאן דרום'

ביום שני 22.10.2018 נערך כנס מקצועי "הקרדיולוגיה של הדרום" במלון לאונרדו – אשקלון.

מימין לשמאל: דוברת ברזילי איילת קידר, מנהל המחלקה פרופ' יוספי ומנהל המרכז ד"ר חזי לוי

צוות המערך הקרדיולוגי בברזילי היה החלוץ לפתוח את סבב הכנסים ואירח את צוותי המערך הקרדיולוגי של הדרום: אסותא אשדוד, קפלן רחובות, סורוקה באר שבע.

בכנס נכחו כ– 160 אנשי צוות הכוללים מנתחי לב, אחיות וצוות פרא רפואי מארבעת בתי החולים.

ד"ר חזי לוי, מנהל המרכז הרפואי ברזילי, הדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה בין בתי החולם למתן טיפול מיטבי לאוכלוסייה. הוא הדגיש את הרמה הגבוהה של כוח האדם, הציוד והטיפול של המערך הקרדיולוגי באשקלון. "רק בחודש האחרון הותקנו מכשירי צנתור מהסוג החדיש והמשוכלל ביותר ביחידות הצנתורים והקוצבים", אמר ד"ר חזי .

ד"ר חזי לוי. צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי ברזילי

ד"ר ולידימיר חלמייזר, מנהל היחידה לאלקטרופיזיולוגיה וקוצבים סיפר על 50 השתלות הקוצב המיזערי –MICRA למטופלים עם הפרעות הולכה בלב. ליחידתו מגיעים מטופלים מכל הארץ ואחת הדוגמאות לחידושים טיפוליים פורצי דרך היא הקוצב המיזערי הזה, אשר מושתל ללא בטריה חיצונית וללא אלקטרודות היכולות לגרום לסיבוכים שונים. "חסרונו היחיד של הקוצב המדהים הזה" אמר ד"ר חלמייזר "הוא מחרו הגבוה. אך לאור היותנו חלוצים בהשתלתו, אישר מנהל המרכז ד"ר חזי לוי לרכוש והשתיל אותם וכך רכשנו את ההתמקצעות הגבוהה בארץ בתחום זה".

פרופ' חיים יוספי, מנהל המערך הקרדיולוגי, שיזם וארגן את הכנס, הדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה בכל המישורים להשגת תוצאה טיפולית מיטבית, מעבר לשינוס המותניים יחד הקולגות מהדרום.

פרופ' חיים יוספי. צילום: אורי קריספין

פרופ' חיים יוספי. צילום: אורי קריספין

"יש חשיבות רבה" אמר פרופ' חיים יוספי "להביא את נושא ההגעה המהירה של החולה למיון במקרים של כאבים בחזה החשודים להתקף לב, שכן רק אז ניתן להציל את הנזק בשריר הלב. נושא הדפיברילטור (מכשיר החייאה אוטומטי) חשוב ביותר", אמר פרופ' יוספי. "עד כה נתרמו כ- 15 מכשירים בעזרתם האדיבה של מנכ"ל מד"א, אלי בין ובתמיכתו של ראש העיר בפועל, מר תומר גלאם, שנרתם למשימה במלוא המרץ. כך הצלחנו לדאוג לכך שעד סוף השנה, בכל מתנ"ס בעיר אשקלון, יהיה מכשיר להצלת חיים מידית".

כוננים מבצעים החייאה בטובע באמצעות דיפיברילטור. צילום: בן טטרו, דוברות מד"א

 

"החזון שלי" אמר פרופ' יוספי "שבכל מבנה מגורים, בית כנסת וכו' יהיה דפיברילטור. מדובר במכשיר פשוט להפעלה ואוטומטי, שמסביר בכל רגע מה לעשות בזמן ההחייאה. רק כך נוכל להקדים טיפול במקרה של דום לב ולהציל חיים".

פרופ' יוספי מול הנוכחים. צילום: דוברות ברזילי

פרופ' יוספי מול הנוכחים. צילום: דוברות ברזילי

בהמשך הערב, הופיעו ילדי מקהלת 'פרחי אשקלון' במחרוזת שירים קצרה ומרגשת ולאחריה ערב מדעי ומרתק, שאותו הכינו וציינו רופאי המערך הקרדיולוגי באשקלון: ד"ר ולדימיר חלמייזר וד"ר יבגני פישמן מהיחידה לאלקטרופיזיולוגיה וקוצבים, ד"ר ג'עפרי ג'מאל וד"ר עזריאל אושרוב מהיחידה לצנתורים, ד"ר רומן נבזורוב וד"ר ולדימיר שליאכובר מהיחידה לטיפול נמרץ לב.

בסוף הערב הציג פרופ' יוספי פעולה מיוחדת לסתימת האוזנית השמאלית בלב. הפעולה שבוצעה בברזילי, השתמשה בשיטה חדישה ביותר המדגימה שילוב של טכניקה מתקדמת לשיקוף המטופל והחדרת ההתקן על ידי מערכת ניווט מתקדמת (ECHO NAVIGATOR).

מתכוננים לניתוח בברזילי. צילום: מורן נסים, צילום רפואי ברזילי

הטכנולוגיה החדשנית הזו שנכנסה לשוק באירופה רק במאי 2018,כבר יושמה לראשונה בישראל, במערך הקרדיולוגי בברזילי לפני כשלושה חודשים וממשיכה לשמש את הצוות בהצלחה. המערכת מאפשרת להעלות את הדיוק והבטיחות של החדרת ההתקן ובוודאי מקצרת את זמן הפעולה.

בסיכום הערב הדגישו המשתתפים את הערב המוצלח ואת רמתו המדעית הגבוהה ביותר. אכן, תושבי העיר אשקלון נהנים משירות קרדיולוגי מתקדם, שניתן לכל לב מכל הלב.

אולי יעניין אותך גם

באותו נושא

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר