פרופסור אייל ענתבי
פרופסור אייל ענתבי

פריון ולידה: הכירו את המערך לחיים חדשים

מחלקת יולדות בברזילי זוכה לאמון הנשים באשקלון במשך שנים. ההתחדשות, האנושיות והנוכחות של פרופ' אייל ענתבי וצוות רופאים בכירים - מספקים מענה לכל הנושאים הקשורים לרפואת נשים, פריון ולידה, וממשיכים להציב במקום גבוה את התדמית של מערך המילדות. בעוד יומיים, כנס ראשון בנושא הריון ולידה, יתקיים במרכז הכנסים

פורסם בתאריך: 15.8.18 18:55

מאת: מאת: נדב כהן, תוכן מקודם

תדמית גבוהה, אמון נרכש של ציבור הנשים לאורך השנים וליווי צמוד, הן מילים שממחישות את המחויבות של מחלקת יולדות, לתת מענה לכל הנושאים הקשורים לרפואת נשים, יחידת הפריון ומילדות.

בתור מנהל מערך המילדות של המרכז הרפואי ברזילי, לפרופ' אייל ענתבי יש היכרות עמוקה עם אלפי סיפורי ילודה בשטח של חדרי הלידה. ובכל זאת, כרופא שמייחס חשיבות לכל מטופל ומקרה לגופו, בקשתי ממנו להתמקד בסיפור אישי אחד שנחקק בזיכרונו, "אישה שהגיע אלינו, עקב שלייה נעוצה שהתגלתה אצלה, ואחרי שקיבלה המלצה רפואית במרכז אחר, היא שקלה לבצע הפסקת הריון. זה רגע מאוד לא נעים", מתאר ענתבי, "הסברנו לה שקיים סיכון לדימום ברמה שמסכנת חיים. אבל כאשר הטיפול צמוד ויסודי ביותר, הסיכון לכך הופך להיות קטן יותר. במקרים כאלה הצוות מרגיש מחויבות כפולה ונמצא לצידה 24/7 תוך מעקב וטיפול קפדניים כדי לוודא שההיריון יצליח".


רוצה להירשם לכנס היריון ולידה? לחצי כאן!
הכניסה חופשית אך מותנית בהרשמה מראש


"בהמשך, ולאחר התייעצות והמלצה נוספת, היולדת בחרה להמשיך לשמור את הריון למרות הסיכון. בוצע ניתוח קיסרי שהוזמן מראש, עם כריתה של הרחם. היא בכל מקרה, לא רצתה להיכנס שוב להריון, כך שההליך היה מקובל עליה. בסופו של דבר, יצא ילוד בריא, לשמחתנו ולשמחת האמא. כל הריון כזה חקוק בזיכרון, רגעי השמחה האלה קשורים להצלחה ומשותפים הן למשפחה והן לצוות שטיפל בה".

מחלקת יולדות בברזילי. צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי ברזילי

מחלקת יולדות בברזילי. צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי ברזילי

שירות מרפאות-הריון יומיומי בתפוסה מלאה

כמו כן, בבית-החולים מקימים שירות 'מרפאות-הריון' מיוחד, נבדקות כ-120 נשים בכל שבוע בתפוסה מלא. "מדובר בשירות שכולל מעקב לקראת הלידה, ומשלב מגוון טיפולים, אבחונים וקבלת ממצאים שהתגלו בבדיקת אולטרסאונד. תכנון והכנה להריון, איזון בין מחלות רקע כלליות וגנטיות, בדיקה של בלוטת התריס והמלצה לצריכה של חומצה פולית. השירות מספק מענה לשאלות רבות שאנשים שואלים בדרך כלל, ומהווה הכוונה של האמא למסלול בריא לה ולילד".  

מחלקת יולדות. צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי ברזילי

מחלקת יולדות. צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי ברזילי

"במערך מילדות וגניקולוגיה, כל יולדת מיועדת, פוגשת אחות בעלת הכשרה בתחום ההיריון, נבדקת על-ידי רופא נשים ועוברת בדיקת מוניטור. נשים נפגשות עם מילדת אחראית בנושאים כמו התווית תוכנית לידה אישית, במסגרת זו עולה פעמים רבות ההבנה של מידת הקרבה בין האם ליולדת במהלך ולאחר הלידה".

"בנוסף, המערך שלנו נותן מענה שלם לכל הדברים שקשורים בהריון כמו התייחסות למקרים שהפכו שכיחים כיום, של קושי להיכנס להריון" ענתבי ממשיך להרחיב את תחומי הפעילות של המערך", למשל, יחידת הפריון המתקדמת, בה מתקיימים תהליכי הפריה חוץ גופית באחוזי הצלחה גבוהים. בדיקות אולטרסאונד מיוחדות מבוצעות על-ידי מכון אולטרסאונד מתקדם, בראשות ד"ר זוהב, מתוך הצורך להגיע לדיאגנוזה הנכונה".

המלצות להיריון הבא

מעבר להכנה הנחוצה לאורך התהליך, ההתמקדות בחדר לידה, הוא השלב החשוב ביותר. היולדת נפגשת עם המיילדת ואם הרופא האחראי בחדר, הם משוחחים איתה, בודקים אותה ומתאימים לה את אופן הלידה על-פי רצונה ומצבה הרפואי. סדר העבודה בחדרי הלידה מותאמים לכך. טיפול מעמיק ואחראי מוענק ליולדת ולילוד כדי שהלידה תהיה מוצלחת, ונעשה בשילוב הדוק בין הרופאים למיילדות. "מדובר בצוותים שעובדים יחד שנים, ומקפידים על עבודה בהרמוניה ומקצועיות", מדגיש פרופ' ענתבי ומפרגן: "אנחנו דוגלים במתן הטיפול המקצועי הטוב ביותר, בתחושת ביטחון ובמאה אחוז בטיחות ליולדת ולילוד. אנחנו תמיד מזמינים את היולדת אלינו כדי לדון בנושא הלידה ולהמליץ לה לגבי ההיריון הבא".

חדר במחלקת יולדות בברזילי. צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי ברזילי

חדר במחלקת יולדות בברזילי. צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי ברזילי

פרופסור אייל ענתבי, מנהל את המערך המילדות כבר 14 שנים. בעל ניסיון קליני נרחב, הכולל התמחות בבי"ח הדסה, ומשם צמח לניהול המרכז לבריאות האישה. הוא פרופסור בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון. התמקצע בתת-התמחות ברפואת האם והעובר בוושינגטון. "אני גאה על צוות ייחודי, ערכי ומסור ליולדת, שנבנה במשך השנים. מאמין ביחסי עבודת צוות, כבוד ופרגון הדדי, במטרה להגיע לעבודה הכי טוב שאפשר מדי יום. מאמין ברפואה ציבורית וביחס אישי".

אולי יעניין אותך גם

באותו נושא

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר