נתניהו גוזר את הסרט. צילום: אורי קריספין
נתניהו גוזר את הסרט. צילום: אורי קריספין

נתניהו בברזילי: "זוהי חובתנו למגן את בית החולים"

הטקס החגיגי של פתיחת חדר המיון הממוגן של ברזילי הביא אליו את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהתגאה ביכולות החדשות של בית החולים בחירום, ואת סגן השר יעקב ליצמן, שהודיע כי יתקצב את ברזילי בעוד 10 מיליון שקלים לרכישת ציוד. מנהל בית החולים ד”ר חזי לוי ריגש את הנוכחים כשדמע במהלך הנאום

פורסם בתאריך: 20.2.18 14:52

מאת: אלירם משה

חדר המיון הממוגן במרכז הרפואי אמנם טרם החל לקבל אליו חולים ופצועים אך לפחות רשמית הוא נחנך הבוקר במעמד ראש הממשלה, ראש העיר בכירים בעיריית אשקלון, במשרד הבריאות והאוצר, אנשי עסקים ומכובדים נוספים.

עד אפס מקום. טקס חנוכת חדר המיון הממוגן בברזילי. צילום: אורי קריספין

את מירב תשומת הלב קיבלו מן הסתם ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שנמצאים בימים אלה בהתמודדות תקשורתית ומשפטית חסרת תקדים. נתניהו נשא דברים והתרכז בחנוכת חדר המיון תוך התעלמות מהסוגיות הבוערות בעניינו שלא יורדות מהכותרות כבר תקופה ארוכה.

ביבי ושרה באשקלון. צילום: אורי קריספין

ראש הממשלה: “זוהי חובתנו למגן את בית החולים”

“אנחנו ממגנים את בית החולים כי זוהי חובתנו הבסיסית — להבטיח את ביטחון אזרחינו. זו החובה הראשונה של כל ממשלה, אבל הפעולות בהגנה לא מייתרות את הצורך, בעת הצורך, בהתקפה”, אמר נתניהו.

ראש הממשלה העביר מסר לשלטון חמאס ברצועת עזה: "כשעזבנו את רצועת עזה, היה לחלק מהאנשים עדיין שמץ של תקווה שבצד השני יבחרו לעלות על מסלול של חיים שלווים. מהר מאוד הסתבר שדווקא החששות היו מציאותיים. שלטון החמאס וארגוני הטרור הפכו את רצועת עזה לחבית נפץ. אנחנו בונים בתי חולים, ואילו הם בונים מנהרות טרור וטילים. אין לנו רצון לפגוע בשגרת החיים של תושבי עזה, אבל עליהם לדעת שלא ישראל היא זו שאחראית למצוקות שלהם. האחריות מוטלת כולה על הקיצוניים שמובילים אותה".

התעלם מפרשות השוחד. נתניהו היום בברזילי. צילום: אורי קריספין

עוד אמר נתניהו והבטיח כמו גם בעבר, “איננו מתכוונים לעבור לסדר היום על הניסיונות להפר את ריבונותנו או לפגוע בחיילינו ותושבינו, ואנחנו מוכיחים זאת פעם אחר פעם. כל מעשה תוקפנות מצד גורמי הטרור נתקל בתגובה נחושה ועוצמתית מצדנו, מצד צבא ההגנה לישראל וכוחות הביטחון. לא נקבל זליגות, לא נקבל טפטופים, לא נקבל מטענים על הגדר, כמו בסוף השבוע האחרון. מי שפוגע בנו – ייפגע בעצמו. מי שלא פועל להרגעת הרוחות, אלא בוחר להצית להבות – יישא במלוא האחריות. אנחנו נמשיך מצדנו להגן על מרחב הדרום ולהוסיף לחזק את אשקלון”.

סגן השר ליצמן: “תקציב של 10 מיליון”

גם סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, שחלק נכבד מהתקציב שבעזרתו נבנה הבניין החדש אושר על ידו, הודיע מעל הדוכן כי החליט לתקצב את המרכז הרפואי בעוד 10 מיליון שקלים לטובת רכישת ציוד חדש. “היה פחד שלאור פתיחת בית החולים החדש באשדוד בית החולים ברזילי ייבלע וייפגע. חזי עשה מהפכה, ודווקא הם מתחרים איתו, במה שהוא עשה כאן עם חדרי הניתוח וחדרי הטיפול נמרץ, וזה לא להאמין מה שנעשה, צריך להמשיך בזה”.

מתחרים מול אסותא באשדוד. סגן שר הבריאות יעקב ליצמן היום בטקס חנוכת חדר המיון הממוגן בברזילי. צילום: מורן ניסים, דוברות ברזילי

ד”ר לוי: “אנו חוגגים את המענה לאיום”

ד”ר חזי לוי עלה לנאום, פתח בקריאת תפילת הרופא והסביר, “אלו הערכים שבשמם אנו פועלים בשם הרפואה הציבורית בשגרה ובחירום. המסירות למען החולה, הטיפול באדם באשר הוא אדם, לא למען בצע כסף, אלא למען הבאת מזור לחוליו של האדם, ללא הבדלי דת גזע ומין. לא אחת אנו רואים ילד דווי, תושב עזה, שוכב במיטה בטיפול נמרץ ילדים, כשלצדו ילד תושב אשקלון, ושניהם מקבלים טיפול מורכב ביותר, ועל חיי שניהם אנו נלחמים. זאת דרכנו, ואני מברך שכך אנו נוהגים במדינת ישראל שלנו!”.

ד"ר חזי לוי נואם

ד”ר לוי סקר את הקמת המרכז הרפואי בשנות ה-60 ועד היום והוסיף, “איני יכול לשכוח איך עמדתי בהתפעמות ולעתים בדמעה קטנה עת ראיתי את האחות המפקידה את ילדיה בגן או בקייטנה שפתחנו עבור ילדי העובדים במרתפי מלון הולידיי-אין בעיר וממהרת, תחת אזעקות צבע אדום, לבית החולים ומטפלת במסירות בחולים ופצועים וחיילים שפונו לבית החולים; לעתים משתתפת בניתוחים בחדרי ניתוח לא ממוגנים, צנתורי לב דחופים, כשצבע אדום ומטחי טילים נשמעים גם בחצר בית החולים; מאמצת ללבה פג שפונה בסכנה רבה למרתף ממוגן מאולתר; וכמוהה כל עובדי בית החולים,רופאים, אחיות, צוותים פרה—רפואיים וצוותים טכניים, העושים ימים כלילות על מנת למגן ולשמור על מבנים ויכולות חיוניות, החשופים למטח הטילים הזדוני הזה. זאת המציאות, רבותיי, כשאנו חוגגים היום את השינוי והמענה לאיום הנוראי הזה על חולים, פצועים וצוות עובדי בית החולים.

ד"ר חזי לוי ודוברת ברזילי, איילת קדר

תושבי אשקלון ראויים לרפואה מתקדמת, טכנולוגית ומקצועית בעירם! עומדים אתם — קברניטי המדינה — ומצהירים בצדק רב על צמצום פערים בפריפריה. כך נבנה בית חולים ציבורי מתקדם ומאיר פנים באשדוד וכך ילך וייבנה ויתפתח בית החולים שלנו, המשרת את תושבי נפת אשקלון”. במהלך הנאום נשנק גרונו של ד”ר לוי, והוא החל לדמוע מהתרגשות. הקהל השיב לו במחיאות כפיים כשסיים את נאומו. לאחר נאומו עלה הזמר דוד ד’אור וביצע את השיר “נוסע צפונה”.

גלאם: “תודה על המתנה”

אמנם בטקס הנחת אבן הפינה לבניית חדר המיון הממוגן השתתף ראש העירייה דאז בני וקנין, אלא שמי שזכה להשתתף בחנוכת הבניין וגזירת הסרט היה ראש העירייה בפועל תומר גלאםף שביקש להודות לנציגי הממשלה: “זהו יום היסטורי עבור תושבי אשקלון”, אמר. “המבנה החדש שאנו חונכים היום יספק לתושבי אשקלון לא רק מענה רפואי ראוי עם מיטב המכשור, אלא גם שקט נפשי בשעת חירום. כמי שנולד וגדל באשקלון, יש לי זיכרונות מבית החולים לאורך השנים, ואני שמח שאני זוכה לראות גם את החלק המשמעותי הזה שמצטרף לבית החולים”.

ראש עירית אשקלון בפועל, תומר גלאם. צילום: אורי קריספין

גלאם פנה לנתניהו ואמר לו: “אדוני ראש הממשלה, אני רוצה לספר לך שלא רק המדינה חוגגת 70 שנה, גם העיר אשקלון חוגגת השנה שבעה עשורים. תודה לכם על המתנה החשובה מאין כמותה שקיבלה העיר. כל זה לא היה קורה לולא החלטת ממשלת ישראל ושיתוף הפעולה של משרד הבריאות, האוצר ומשרדי ממשלה נוספים וחשובים, שהבינו כולם את הצורך במיגון בית החולים”.

"תודה על המתנה". גלאם. צילום: אורי קריספין

עוד הוסיף גלאם: “ד”ר חזי לוי, מנהל בית החולים, עשית עבודה נהדרת, ואני מברך אותך על שהגשמת את החזון. תודה גם על מהפכת השירות שאתה מוביל בבית החולים ברזילי. אני בטוח כי בניין האשפוז החדש הבנוי בסטנדרטים מתקדמים בדומה לבתי החולים המובילים בארץ ישפר משמעותית את איכות שירותי הבריאות הניתנים לבאי בית החולים בכל האזור כולו ויעניק מענה איכותי — מקצועי, חדשני ומתקדם למטופלים. שלא נזדקק, אמן”. 

כאמור, חדר המיון טרם החל לקלוט אליו מטופלים וזה יקרה בדיוק בעוד שבוע ימים.

גלריית תמונות מהטקס:

"זו חובתנו למגן". נתניהו היום באשקלון. צילום: אורי קריספין

שרים, חברי כנסת ואישי ציבור מכל הקשת הפוליטית. טקס חנוכת חדר המיון הממוגן בברזילי. צילום: אורי קריספין

גזר את הסרט. נתניהו ורעייתו עם ראש העירייה, מנכ"ל ברזילי וסגן שר הבריאות ליצמן. צילום: אורי קריספין

נתניהו עם דיכטר וגלאם. צילום: אורי קריספין

נתניהו ורעייתו עם מנהל ברזילי ד"ר חזי לוי. צילום: אורי קריספין

מה אמר אלעזרא לנתניהו? עם ליצמן וגלאם היום בחנוכת חדר המיון החדש בברזילי. צילום: אורי קריספין

גלריית צילומים: אורי קריספין

רוצים לראות עוד תמונות? כנסו לעמוד הפייסבוק שלנו:

אולי יעניין אותך גם

באותו נושא

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר