המרכז הרפואי מקדם בברכה כל יוזמה למחקר חדש. צוות הרשות למחקר ופיתוח

חוד החנית: הרשות למחקר ופיתוח במרכז הרפואי האוניברסיטאי

במרכז הרפואי האוניברסיטאי ברזילי פועלת הרשות למחקר ופיתוח אשר מסייעת ומכווינה בכל הנוגע והנדרש לאישור וביצוע מחקרים, לרבות מחקרים בהשתתפות בני אדם. כמו כן מסייעת רשות המו"פ במציאת מקורות מימון ועידוד חדשנות ובזיהוי מחקרים מובילים ומסחור אמצאות

פורסם בתאריך: 4.2.18 13:06

מאת: תוכן מקודם

המחקר מעודד את החוקר הסקרן לחשיבה מעמיקה ובחינת הבלתי נודע. החוקר מייצר בכך ידע ותובנות חדשות, להם אנחנו זקוקים בטיפול הרפואי בחולים שלנו. כפועל יוצא, יעד מרכזי של המרכז הרפואי האוניברסיטאי ברזילי הנו קידום המחקר הבסיסי והקליני, כאמצעי לקידום הרפואה.

פעילות מחקרית של סגל המרכז באה בנוסף לחובות הקליניים וההוראתיים החלים עליהם. התובנה שללא מחקר לא ניתן לקדם את הרפואה, והסקרנות האקדמית והיצירתיות האישית של חברי הסגל, מעודדות רבים מהם לעסוק במחקר כחלק מפעילות שבשגרה, במקביל ובנוסף ליתר פעילויותיהם וחובותיהם למרכז. הנהלת המרכז הרפואי מעודדת עיסוק במחקר, מניחה תשתית שתאפשר לבצע מחקר ותומכת בכל דרך אפשרית.

הביטוי המשמעותי לתמיכה של המרכז במחקר, היתה ההחלטה להקים לפני 4 שנים את הרשות למחקר ופיתוח (מו"פ). המטרות המוצהרות של הרשות למו"פ הן לתאם, לכוון, לאפשר ולעודד את הפעילות המחקרית בכל המגזרים שבתחומי המוסד הרפואי, כולל המגזר הרפואי, סיעודי, פרא־רפואי, טכני ואחר.

המחקר בברזילי במהלך השנים ועד ליום זה, היה ברובו קליני ובחלקו הקטן יותר, בסיסי. המחקר הקליני מתמקד עד ליום זה בהיבטים רפואיים, סיעודיים, פרא־רפואיים ומעבדתיים הקשורים באופן ישיר או בלתי ישיר ברפואה. היוזמה למחקר הקליני באה מטעם חוקרי המוסד, ששואפים להעמיק ולחקור בנושאים קליניים אשר מעוררים את סקרנותם המדעית והקלינית. חלק מכובד אחר של המחקר הקליני היה יזום על ידי גורמי חוץ, כולל התעשיה הפרמצבטית וחברות הזנק, בעיקר בתחום הביוטכנולוגיה, אשר נעזרים בברזילי כשדה קליני לבדיקה ויישום פיתוחים תרופתיים וטכנולוגים שבחזית החדשנות.

הרשות למו"פ מנחה חוקרים קליניים חדשים באופן ההתנהלות הנדרשת במחקרים, ובאיתור וגיוס מתאמות מחקר. תחומים אחרים במחקר הקליני כוללים היבטים אפידמיולוגים, סיעודיים, תזונתיים ואחרים הקשורים ברפואה. המחקר הבסיסי בברזילי היה ועדיין ברמה מולקולרית וגנומית, ובא לענות על שאלות בסיסיות בבסיס מחלות הפוגעות בבני אדם. כפועל יוצא מאופי המחקר, המימון שאפשר את ביצועו בא מקרנות מחקר מקומיות, אוניברסיטאיות, ממלכתיות ובין־לאומיות, וממימון התעשיות השונות המעורבות במחקר.

תוצאות המחקר המתקיים בברזילי מתפרסמות בעיתונות מקומית ובין־לאומית, בחלקה עיתונות מדעית מובילה. המחקר מקבל גם ביטוי אחת לשנתיים במהלך יום מחקר שבמהלכו מוצגות עבודות מדעיות של חוקרי המרכז.

כחלק מתמיכת המרכז הרפואי במחקר, הרשות למו"פ מסייעת לחוקרי המרכז בעיבוד סטטיסטי של נתוני המחקרים ועריכת לשון לקראת פירסומם. בגיליון מיוחד של עיתון 'הרפואה' מספטמבר 2016, התפרסם מדגם ממכלול הנושאים בהם עוסקים הצוותים הרפואיים בברזילי.

אחת מהמשימות של הרשות למו"פ היא עידוד יצירתיות ואמצאות בתחומי הרפואה. חלק מהרעיונות הטכנולוגיים המפותחים במרכז הרפואי הנם חדשניים ובגדר אמצאות, ומהווים כר חשוב לפיתוח קניין רוחני ולפעילות עסקית עם התעשייה הביו־רפואית הלאומית והבין־לאומית. הרשות למו"פ מקיימת מזה שנתיים את מכלול שרשרת הפיתוח של מוצר רפואי, החל מהגדרת הצורך וזיקוק ההמצאה ועד לפיתוח מוצר בתחומי הרפואה. השרשרת כוללת דיון ברעיון ההמצאה ופיתוחה, בחינתה והטיפול בה בהיבטים של קניין רוחני, גיוס ההון הנדרש להמשך פיתוחה ולבסוף מסחורה ליזמים וחברות.

מחקר קליני ובסיסי ממשיכים להתפתח במרכז הרפואי האוניברסיטאי ברזילי בעידוד הנהלת המרכז ובתמיכת הרשות למו"פ. המרכז הרפואי מקדם בברכה כל יוזמה למחקר חדש, אם בתחום הקליני או הבסיסי, אם באופן עצמאי ע"י חוקרי המרכז או בשיתוף פעולה עם מוסדות אקדמיים אחרים או עם התעשיה הביוטכנולוגית והפרמצבטית בארץ והעולם.

אולי יעניין אותך גם

באותו נושא

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר