בניין האשפוז החדש. הדמייה: דוברות בית החולים ברזילי

בחודש הבא: בית החולים ברזילי משנה את פניו. מה מצפה לנו?

חדר מיון ממוגן, עשרה חדרי ניתוח חדשים, מחלקת ילדים חדשה עם קולנוע, בניין שיקום חדש, מחלקה כירורגית חדשה ומתקדמת ועוד עולם שלם של רפואה שאשקלון לא הכירה

פורסם בתאריך: 28.1.18 11:15

מאת: מערכת "כאן דרום" (תוכן מקודם)

בחודש הבא, או להיות יותר מדויקים, בתאריך 20 בפברואר, ילבש בית החולים ברזילי חג, כאשר על הפרק השקת המבנה החדש: בניין המיון הממוגן במעמד ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו. בשלב הראשון יחל המבנה את פעילותו מהקומה התחתונה (2-) עד קומת הכניסה (0). במהלך השנה צפויות שאר המחלקות להיפתח בהדרגה.

עם פתיחת האגף החדש יסתיימו להן תשע שנים ארוכות מאוד. תשע שנים שהחלו עם הדרישה למיגון של המרכז הרפואי המצוי תחת אש וירי רקטות, המשיכו עם מאבק הקברים שהסעירו את המדינה והתארכו עוד יותר עם מעצורים בתקציבי הממשלה.

כך תיראה מבואת הכניסה לבניין החדש

למרות הביורוקרטיה הנוקשה והקושי בהשגת תקציבים ותרומות, הקמת המבנה הממוגן – שנפרש על כשני שלישים משטחו של בית החולים – מסתיימת. נוסף לחלק זה, יצטרף בניין השיקום שנבנה בחלקו המערבי של בית החולים על שטח של 4,100 מ"ר.

"בית חולים ברזילי תמיד יוביל". ד"ר לוי. צילום: אורי קריספין

מנהל בית החולים ד"ר חזי לוי שבמשך כל כהונתו פעל ללא לאות כדי לקדם את הקמת המבנה סיפר בראיון שקיים לפני מספר חודשים ל"כאן דרום" על הקשיים, על הדילמות של ההנהלה. "המבנה החדש נועד, נוצר ותוכנן בגלל המציאות הביטחונית החדשה באזור שלנו", אמר ד"ר לוי על החיוניות של המבנה החדש. "בגלל העובדה שבית החולים שלנו נבנה בתחילת שנות ה-60 הוא במרביתו לא ממוגן, ולכן לאור התרבות האירועים פה ואחרי מבצע עופרת יצוקה הוחלט שצריך למגן את בית החולים, שנמצא כ-11 קילומטר מהגבול הצפוני של עזה, כאשר הוא משמש כתובת לפינויים ובמקביל כתובת לאש, ולכן החליטו להקים את הבניין הממוגן, כאשר במשך הזמן נוספה מעטפת של שתי הקומות שלא תוכננו לפני כן".

הכניסה למיון הממוגן

אילו בעיות שהתעוררו במהלך המבצע ייפתרו באמצעות המבנה הממוגן?
"אחת הבעיות של בית החולים היא למצוא מקום אשפוז לחולים, בעיקר באוכלוסיות החלשות יותר ששוכבות במחלקות, ואין להן מרחב מוגן להגיע אליו, והזמן שלהן להגיע אליו קצר, והן לא יכולות להגיע אליו בתוך 15 שניות שישנן לנו מרגע אזעקת צבע אדום ועד לרגע נפילת הרקטה. עוד אחת מהבעיות הקשות בבית החולים היא שחדר המיון אינו ממוגן. בזמן חירום, לרבות צוק איתן, שזו הייתה הפעם האחרונה שהוכרז מצב חירום, נאלצנו לפנות את חדר המיון למקום מאולתר וממוגן באופן חלקי".

שאלת השאלות היא כמובן מה יעשו עם המבנים הישנים, מאחר ומחלקות שלמות יעבור מהבניינים הישנים לחדשים. "הבניין הישן יועד למעבר שירותים לשם ברובו. מדובר בשירותים קיימים, אבל יותר גדולים, יותר מרווחים, יותר מודרניים ופחות מסוכנים", הסביר ד"ר לוי. "לצד זה אנחנו בונים דברים חדשים, כמו הפגייה שתגדל פי שניים, אנחנו בונים בכניסה בניין שיקום חדש. חשוב שאזרחים ידעו שבעוד שנה יעמוד כאן בניין שיקום שייתן טיפול שיקומי שהוא החלק הכי חשוב בטיפול לחולים אחרי אירוע מוחי, אחרי תאונות דרכים ותאונות ספורט, שיקום לב וריאות, ריפוי בעיסוק מודרני שאין בכל הנגב וגולת הכותרת, תהיה בריכה יפה שתיתן הידרו-תרפיה ואולי גם העשרה בקורסי שחייה לילדים עם בעיות התפתחות. זה דבר נהדר ובשורה של ממש, דבר שהולך ונבנה בחלק המערבי של בית החולים וזהו עוד דבר שבית החולים ברזילי התפתח ונושא בתוכו".

פעל ללא לאות כדי לקדם את הקמת המבנה .ד"ר חזי לוי עם ח"כ יעקב ליצמן. צילום: דוברות ברזילי

אבל זה לא הכל, אמר ד"ר לוי וציין מה עוד יתחדש במבנה החדש: "אנחנו מחדשים את מערך הדיאליזה ובונים בתרומה מכון דיאליזה חדש, גדול יותר, מודרני יותר, חדיש יותר והכי חשוב – ממוגן. בית החולים התפתח מאוד. אנחנו בונים הרבה בניינים, בונים שירותים, אנחנו מחדשים טכנולוגיות, כמו כל מערך הרנטגן שיתחדש. גם המחשוב לאבחון יתחדש, ואני באמת נותן בשורה לאנשים: למרות שיש בית חולים חדש, שהוא טוב לאזור כי הוא מוריד צפיפות, בית חולים ברזילי הולך ומשנה את עורו לבית חולים הרבה יותר חדיש, מודרני וטכנולוגי, אך גם הרבה יותר מאיר פנים ומזמין. אנחנו מכים בברזל בעודו חם, ובית חולים ברזילי תמיד יוביל וישתדל להוביל יותר".

הבניין הכירורגי החדש בברזילי. הדמיה

מה יהיה במבנה החדש

קומה 2-:
בית חולים לשעת חירום, ובו 280 מיטות וכל הכלים והחומרים הדרושים. ניתן לאשפז בו ילדים וחולי דיאליזה, שלא היה אפשר לטפל בהם טיפול מלא בזמן מלחמה. בזמן שגרה הוא מיועד בעיקרו לתחזוקת בית החולים. בקומה זו נמצאים חדרי כוח, מנועים ממוגנים למניעת פגיעה בזמן מלחמה.

קומה 1-:
חדר מיון חדש, ובו 57 מיטות ושלושה חדרי טראומה, חדרי החייאה וחדרי טראומה. בחדר מיון ילדים יהיו שבע מיטות, לעומת חמש כיום (שטח כל חדר גדול פי 1.5 מאשר בבניין המיון הישן). כמו כן, מיון מהלכים, עשר מיטות ועוד שני חדרי טראומה שהתווספו. מכון דימות, ובו שני חדרי סי-טי, שני חדרי אנגיו, חדר אולטרסאונד, חדר שיקופים וארבעה חדרי רנטגן.

קומה 0:
חדר טיפול נמרץ, ובו 12 מיטות לעומת שש כיום, מכון דימות נוסף, ובו שני חדרי אולטרסאונד, חדרי ישיבות וסמינרים חדשים, מזכירות המבנה, מרכז מסחרי שיכלול: שניצלייה, חלבייה, בנקט, דוכן למכירת ותיקון פלאפונים, חנות מילקשייק וגלידה וחנות נוחות. בקומה זו יהיה שטח מיועד לחדר אם-אר-איי שייבנה בהמשך בכפוף לכספים שיגויסו.

קומה 1:
עשרה חדרי ניתוח לעומת שבעה במבנה הישן, שיתפרסו על 60 מ"ר במקום 25 מ"ר. טיפול נמרץ. מחלקת ילדים, ובה שש מיטות לעומת שלוש, ובנוסף חמישה חדרי הורים עם מטבחונים ושירותים צמודים. בנוסף בקומה זו ימוקם בית קפה עם מרפסת שמש.

קומה 2:
מחלקת ילדים מודרנית ומרווחת, ובה 36 מיטות, כמו במחלקה השנייה, אך היא תתפרש על שטח רחב פי שניים שיאפשר לאכלס כמות גדולה יותר בזמן חירום. במחלקת ילדים יהיו חדר קולנוע, כיתת לימוד, כיתת מחשבים, גנים גדולים ואשפוז יום ילדים. כמו כן, בקומה זו תמוקם האספקה הסטרילית שתשונע במעליות נקיות ונפרדות שמוגנות במסך אש מפני שריפות.

קומה 3:
אורתופדיה רב-מקצועית.

קומה 4:
מחלקה כירורגית שכוללת: אורולוגיה, רופא אף-אוזן-גרון, פלסטיקה, פה ולסת.

 

 

אולי יעניין אותך גם

באותו נושא

תגובות

2 תגובות
  1. תושב אשקלוני

    מדהים, מגיע לנו תושבי העיר. סוף סוף.
    כל הכבוד לד"ר חזי לוי שפועל ללא הפסקה לקדם ליקויים ותוכניות שהיו תקועות עשרות שנים. רק שימו לב,שיהיה מספיק כוח אדם לאייש את המחלקות שאתם פותחים. אם כן, אתם פשוט תצילו חיי אדם.

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר