מרפאות החוץ והמכונים בברזילי

מרפאות החוץ והמכונים בבית החולים ברזילי

פורסם בתאריך: 21.1.18 23:47

מאת: מערכת "כאן דרום" (תוכן מקודם)

מערך נפרולוגיה,יתר לחץ דם ודיאליזה

ד"ר יגיל

בראשות פרופ' יורם יגיל

פרופ' יגיל הנו יליד הארץ, בוגר בית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית והדסה בירושלים. את הסטאז' וההתמחות השלים ברפואה פנימית בהדסה, ירושלים. במהלך 7 השנים הבאות השתלם בארה"ב במסגרת fellowship, והתמחה ביתר לחץ־דם במרכז הרפואי הר-סיני בניו יורק ובנפרולוגיה באוניברסיטת סטנפורד שבקליפורניה. הוא עבד כרופא בכיר בנפרולוגיה במרכז הרפואי של אוניברסיטת רוצ'סטר בניו-יורק וחזר ארצה עם פרוץ מלחמת המפרץ, אז התיישב במרכז הרפואי האוניברסיטאי ברזילי באשקלון, שם משרת עד ליום זה.

פרופ' יגיל הקים במרכז הרפואי ברזילי מערך של יחידות דיאליזה, הכולל יחידה מרכזית המשרתת מטופלים מאושפזים ואמבולטוריים בכל הרמות המורכבות מאשקלון והסביבה, ושלוש יחידות דיאליזה לווין בקהילה באשקלון, בקריית גת ובאשדוד, המשרתות מטופלים בקהילה אשר אינם נזקקים למרכז הרפואי. בנוסף על היותו המנהל הרפואי של אותן יחידות, הוא משרת כנפרולוג ראשי של יחידות הדיאליזה בקהילה של הארגון הארצי אפ"ק.

תחומי פעילות עיקריים

  • יעוץ, מניעה וטיפול במחלות כליה ויתר לחץ דם, ובמצבי אי ספיקת כליות חריפה וכרונית.
  • השירותים הקליניים ניתנים במסגרת המערך כוללים יעוץ בנושאים הקשורים בנפרולוגיה ויתר לחץ־דם בכל רחבי המרכז הרפואי (במחלקות, במכונים וביחידות).

מרפאות

  • נפרולוגיה
  • יתר לחץ־דם
  • טרום דיאליזה
  • המודיאליזה
  • למטופלים אמבולטוריים
  • לחולים מורכבים
  • דיאליזה צפקית

מחקרים

מחקר קליני בנושאי מחלות כליה, יתר לחץ־דם וסוכרת

מחקר בסיסי בנושאי הבסיס הגנטי למחלות מורכבות, כולל מחלות כליה, סוכרת ויתר לחץ־דם

 

המערך לרפואת ריאות

בראשות ד"ר אמיר בר־שי

ד"ר בר- שי

ד"ר בר־שי סיים את לימודיו בפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים, והתמחה ברפואה פנימית וברפואת ריאות במרכז הרפואי תל אביב. במקביל לעבודתו הקלינית הענפה, ד"ר בר־שי משלב מחקר בסיסי במודלים של מחלות ריאה שונות.

ד"ר בר־שי הציג מחקרים רבים בכנסים לאומיים ובין־לאומיים, פירסם מאמרים רבים בעיתונות הרפואית העולמית ועוסק רבות בהוראה והנחית סטודנטים ומתמחים. ד"ר בר־שי מייצג את המודל רופא־חוקר־מורה, ושם כמטרה מקצועית מרכזית את העלאת המודעות והיוקרה של רפואת הריאות בארץ. ד"ר בר־שי עומד כעת בראש מערך רפואת הריאות במרכז הרפואי האוניברסיטאי ברזילי שצפוי בקרוב להיות אחד ממרכזי רפואת הריאות המובילים בארץ.​

המרכז הרפואי ברזילי שם לו כייעד את פיתוח מערך ריאות לאקדמי, חוקר ומוביל אשר ייתן מענה קבוע ותומך לסובלים ממחלות ריאה והפרעות נשימה.

המערך המתחדש נותן שירות מהשורה הראשונה בתחום רפואת הריאות וכולל

  • יעוץ רופא ריאות
  • בדיקות תפקודי ריאות
  • בדיקות חודרניות לאבחנת מחלות ריאה שונות וניהול נכון של מחלות ריאה כרוניות (שיעול כרוני, אסטמה, COPD, מחלות תעסוקתיות, מחלות זיהומיות כולל שחפת ומחלות אינטרסטיציאליות)

מערך הריאות הצטייד לאחרונה במכשור רפואי מתקדם, עם טכנולוגיות חדישות המאפשר מתן מענה כוללני למגוון רחב מאד של הפרעות בנשימה.

יחידה ייחודית למערך רפואת הריאות במרכז הרפואי ברזילי הנה יחידת המלש"ח (המרכז לאבחון וטיפול בשחפת). יחידת המלש"ח מורכבת מרופאים ואחיות אשר עברו הכשרה מיוחדת לבירור, אבחון, ניהול וטיפול במחלת השחפת ומחלות מיקובקטריאליות נוספות.

קשר ישיר עם משרד הבריאות

יחידת המלש"ח (המרפאה לטיפול בשחפת)

היחידה נמצאת בקשר ישיר עם משרד הבריאות והצליחה בשנים האחרונות למגר באופן משמעותי את מחלת השחפת, בזכות המעקב הצמוד והמקצועי. המלש"ח במערך הריאות הוא היחיד שנותן מענה בתחום זה לכל אוכלוסיית האזור כולל אשדוד, אשקלון, קריית מלאכי, קריית גת, שדרות וכל הישובים הסמוכים.

במסגרת היחידה מבוצע גם בירור לאבחון וטיפול בשחפת חבויה (מבחן מנטו) לאנשים שנחשפו לשחפת, לעובדי בריאות ולמטופלים לקראת טיפולים ביולוגיים.

 

מכון לרפואה גרעינית

מנהלת המכון ד"ר סבטלנה אגרנוביץ'

ד"ר אגרנוביץ'

ד"ר סבטלנה אגרנוביץ' סיימה את לימודיה בפקולטה לרפואה באוניברסיטה הממלכתית של "אומסק" ברוסיה  והתמחתה ברפואת נשים ויולדות למקרים דחופים וקשים. בשנת 2001-1996 עברה ד"ר אגרנוביץ' התמחות ומומחיות שניה ברפואה גרעינית במוסד הרפואי האוניברסיטאי הדסה בירושלים. ד"ר אגרנוביץ' נמנית כחברה מקצועית באיגוד הישראלי, האירופאי והצפון אמריקאי לרפואה גרעינית.

במסגרת עבודתה במרכזים הגדולים הדסה וסורוקה השתתפה במחקרים רבים ובכנסים בין־לאומיים תוך כדי הוראה לסטודנטים ומתמחים. ד"ר אגרנוביץ' עומדת כעת בראש המכון לרפואה גרעינית של ביה"ח האוניברסיטאי ברזילי.

המכון מעניק שירותים רחבי היקף בתחום אורתופדיה, כירורגיה, פנימית, ילדים, אנדוקרינולוגיה, אונקולוגיה, קרדיולוגיה ועוד.

אופן הפניה יכול להתבצע באמצעות רופאים מטפלים בקהילה, ממיון, מחלקות ומרפאות בית החולים.

מיפויים אבחנתיים

במכון מבצעים מיפויים אבחנתיים בתחומים רחבים ברפואה:

  • מיפוי עצמות
  • מיפוי בלוטת תריס ופראתירואיד
  • מיפוי ריאות
  • מיפוי לב
  • מיפוים במערכת עיכול
  • מיפוי כליות
  • מיפוי לאיתור מקור חום ותהליכים זיהומיים
  • מיפוי כל גופי עם חומרים שונים בתחום האונקולוגיה

טיפולים בחומרים רדיואקטיביים:

טיפול ביוד רדיואקטיבי לטיפול בבעיות של בלוטת תריס.

טיפול ב-Xofigo  במקרים של סרטן הערמונית.

המטופלים מקבלים הדרכה והסבר על אופן ביצוע המיפויים והטיפולים לפני כל פרוצדורה.

ייעוצים בתחום רפואה גרעינית  ניתנים לכל אגפי בית החולים.

מכון המטו-אונקולוגי

מנהל המכון פרופ' ג'יל לוגסי

פרופ' לוגסי

מנהל מערך המטולוגיה, פרופ' ג'יל לוגסי הוא פרופ' מן המניין, הפקולטה למדעי הבריאות, אוניברסיטת בן גוריון בנגב. פרופ לוגסי הוא יו"ר ועדת הלסינקי במרכז רפואי ברזילי, יו"ר האיגוד הישראלי להמטולוגיה ועירויי דם. פרופ' לוגסי הוא מחברם של 100 פירסומים מדעיים בעיתונות בין־לאומית בנושאי המטולוגיה. סוקר (Reviewer) של עיתונים רפואיים, American Journal of Hematology, הרפואה, IMAJ, Acta Hematology.

המכון ההמטולוגי מעניק שירותים המטולוגים והמטו־אונקולוגים רחבי היקף בתחום מחלות הדם במסגרת אשפוז יום.

אופן הפניה יכול להתבצע באמצעות:

רופאים מטפלים בקהילה, ממיון, ממחלקות וממרפאות בית החולים וחולים אמבולטוריים.

במכון מבוצעות בדיקות כמו ספירת דם, תפקודי קרישה, בדיקת מח־עצם ובדיקות אחרות המאפשרות אבחון מדויק של מחלתם.

הטיפולים הבאים ניתנים במסגרת האמבולטורית:

כימוטרפיה וטיפולי תמיכה בעירוי, ברזל,
מוצרי דם, ביפוספונטים, אימונוגלובולינים, ועירויים של נוגדנים מונוקלונאלים ועוד…

לכל מטופל צמוד רופא ואחות האחראים לטיפולו. התייעצויות בעניין אבחון וטיפול נערכות ע"י הצוות הרפואי כולו.

המכון ההמטולוגי ברזילי

המטופלים ההמטולוגים הזקוקים לביקורת, הערכה ובירור, נמצאים במכון במעקב .

יעוצים המטולוגים ניתנים לכל אגפי בית החולים.

מטופל הנשאר לקבל טיפול, מקבל ארוחת בוקר וארוחת צהריים. מטופלים הזקוקים לאשפוז, מתאשפזים ביחידה ההמטו־אונקולגית הממוקמת במחלקה פנימית ג, בהשגחתם של רופאי המכון.

עובדת סוציאלית ופסיכולוגית מעניקות יעוץ לחולים ולבני משפחותיהם.

במכון פועלת יחידת קרישה העוסקת בבעיות של דימום מוגבר ושל קרישיות יתר.

שירותים נוספים

  • רפלקסולוגית
  • פעילות אקדמית ומחקרית
  • הדרכת מתמחים וסטודנטים לרפואה ולסיעוד

מחקרים קליניים בין־לאומיים בנושאים הבאים
קרישת דם, טיפולים חדשים במחלות המטו־אונקולוגיות.

 

מכון אונקולוגיה

מנהל המכון ד"ר נעם אסנה

ד"ר אסנה

ד"ר נעם אסנה, מנהל המכון מראשית שנת 2015. בעבר מנהל מחלקת האשפוז האונקולוגי בבית החולים איכילוב (2013-2007).ד"ר אסנה בוגר בהצטיינות של הפקולטה לרפואה בטכניון, מומחה באונקולוגיה רפואית ומומחה ברדיותרפיה. בעל תואר ראשון ושני באונקולוגיה מבית הספר ללימודי המשך באונ' תל אביב ומוסמך במנהל מערכות בריאות מאונ' בן גוריון. ד"ר אסנה הוא חבר ופעיל באיגוד האונקולוגי הישראלי, חבר בלשכת עורכי הדין, ומלמד בחוג לחינוך רפואי בפקולטה לרפואה באונ' תל אביב.

במכון מטפלים בכל הסוגים של מחלת הסרטן (גידולים סולידיים) סרטן השד, גידולי ריאה, גידולי מערכת העיכול (מעי גס, קיבה, לבלב ואחרים), גידולי מערכת השתן (פרוסטטה ושלפוחית), גידולים גינקולוגיים, גידולי עור (מלנומה, גידול תאי קשקש), גידולי ראש צוואר (בית הדיבור, בלוטת התריס ועוד) וכן בגידולים נדירים יותר (סרקומות, גידולי רקמה רכה ואחרים). לרשות המכון עומדים כל האמצעים הטיפוליים הקיימים ברפואה בארץ ובעולם, כולל זמינות ונגישות מלאות לכל תכשיר אונקולוגי שקיים בארץ.

במכון האונקולוגיה מתמחים במתן כימותרפיה, אימונותרפיה, תרופות ביולוגיות, טיפולים הורמונליים וטיפולים נלווים כדוגמת טיפול בכאב ותמיכתי. הטיפול האונקולוגי המודרני מבוסס על ידע וניסיון וגם על עבודה בצוותי טיפול.

המטופל במרכז – המכון האונקולוגי

הצוותים הטיפוליים שלנו מתחלקים לשני סוגים

  • בצוות עבודה אחד משתתפים האדם שחלה בסרטן ומשפחתו יחד עם האונקולוג והאחות האונקולוגית. המטרה היא להרחיב את הסביבה הרפואית ולכן אנחנו פועלים יחד עם רופא המשפחה ומערכות של קופות החולים על מנת לאפשר המשך תפקוד וחיים נורמליים.
  • צוות העבודה השני מתקיים בתוך בית החולים והוא נקרא צוות רב תחומי. בכל תחום רפואי אנחנו מקבלים החלטות לגבי כל חולה וחולה בשיתוף של רופאים ממספר התמחויות.

טכנולוגיות ייחודיות שימוש באיזוטופ רדיואקטיבי רדיום לטיפול בגידולי פרוסטטה.

מחקרים קליניים צוות המכון שותף למחקרים בין־לאומיים ומחקרים ביוזמת רופאי המכון.

קרינה צוות המכון עובדים בקשר צמוד עם כל מכוני הקרינה בארץ. לכל מטופל בבית החולים שלנו יימצא מכון קרינה מתאים לצרכיו האישיים ולמחלתו.

פעילות אקדמית המכון קיבל השנה הכרה של המועצה המדעית להכשיר רופאים מתמחים באונקולוגיה.

פעילויות ייחודיות מטופלים ומחלימים שותפים באימון בחדר הכושר של בית החולים בהדרכת פיסיולוג מרכז הלב. כמו כן מתנדבים אצלנו קוסמטיקאית ורפלקסולוג.

 

מכון גסטרואנטרולוגיה

מנהלת המכון ד"ר אולגה ברקאי

ד"ר ברקאי

מנהלת המכון דר' אולגה ברקאי היא מומחית למחלות דרכי העיכול והכבד (גסטרואנטרולוגיה), ד"ר ברקאי היא בוגרת בית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית והדסה בירושלים בעלת ניסיון רב שנים במגוון פעולות אנדוסקופיות כגון: קולונוסקופיה אבחנתית וטיפולית, גסטרוסקופיה אבחנתית וטיפולית, אנטרוסקופיה אבחנתית וטיפולית, אנדוסקופיה בעזרת כמוסת וידאו (capsule videoendoscopy), כריתה אנדוסקופית של פוליפים מורכבים, הרחבות  והכנסת סטנטים (תומכנים) לוושט, לקיבה ולמעי, קשירת דליות בוושט, אולטרסאונד אנדוסקופי (EUS) אבחנתי וטיפולי, ERCP .

עיקר הפעילות: המכון מעניק את כל השירותים הנחוצים והייחודיים, המאפשרים מניעת מחלות דרכי העיכול והכבד, אבחונן וטיפול בהן, תוך התייחסות רב־מערכתית לסוגיות המטופל.

במסגרת המכון מתבצעת פעילות קלינית, אנדוסקופית ומחקרית שנועדה לקדם ולהטיב את הטיפול במטופלנו. 


פעילות אנדוסקופית:

  •  המכון מעניק את כל השירותים הנחוצים והייחודיים המאפשרים מניעת מחלות דרכי העיכול והכבד

    תוכנית לגילוי מוקדם של סרטן המעי הגס וטיפול ומעקב אנדוסקופי של נגעים טרום ממאירים אחרים במערכת העיכול העליונה והתחתונה.

  • גסטרוסקופיה אבחנתית וטיפולית לאבחון כיב קיבה ותריסריון, בדיקה לזיהוי הדבקה בחיידק HP, ביופסיה וכריתת פוליפים מהקיבה, הוצאת גופים זרים מהוושט והקיבה וזיהוי וטיפול בנגעים מדממים (כיבים, דליות וגידולים).
  • קולונוסקופיה אבחנתית וטיפולית לצורך אבחון מוקדם של סרטן, מחלות דלקתיות, ביופסיה וכריתת פוליפים של המעי הגס. זיהוי וטיפול בנגעים מדממים במערכת העיכול התחתונה (כיבים, קוליטיס, גידולים וכו').
  • שירותי גסטרו ילדים (מתחת לגיל 18) הכוללים מרפאה ובדיקות פולשניות.
  • בדיקה אנדוסקופית אבחנתית וטיפולית של דרכי המרה והלבלב ((ERCP לצורך טיפול וחסימת דרכי מרה ולבלב, ריסוק והוצאת אבני מרה, הרחבת פתח הצינורית המשותפת והתקנת תומך בדרכי המרה.
  • התקנה והחלפה אנדוסקופית של צנתר הזנה PEG.

 

מכון גנטיקה

מנהל המכון פרופ' צבי אפלמן

פרופ' אפלמן

מנהל מכון גנטיקה פרופ' צבי אפלמן הוא בוגר ביה"ס לרפואה באוניברסיטה העברית בירושלים המתמחה ברפואת נשים ובגנטיקה. משנת 2015 ועד היום יועץ גנטי למרכז הרפואי ברזילי. פרופ אפלמן מלמד סטודנטים בבית ספר לסיעוד מרכז רפואי "ברזילי" את רזי הגנטיקה כמו כן פרופ' אפלמן מלמד לימודי גנטיקה הומנית לתלמידי תואר שני בפקולטה לחקלאות "רחובות".

המרפאה לגנטיקה קלינית מספקת שירותים לייעוץ גנטי ולביצוע בדיקות גנטיות.

הייעוץ הגנטי ניתן במסגרות הבאות

  1. יעוץ לזוגות לפני חתונה או היריון.
  2. מעקב אחר נשים בהיריון.
  3. אבחון מחלות גנטיות בילדים ומבוגרים.
  4. בדיקות סקר גנטיות.
  5. גנטיקה וסרטן.

הבדיקות הגנטיות שמתבצעות בביה"ח 

  • בדיקות ציטוגנטיות בדם, מי שפיר, עור ומח עצם.
  • בדיקת מי שפיר לאחר יעוץ גנטי ובדיקות FISH .
  • בדיקות סקר גנטיות לפני ובתחילת היריון.
  • בדיקות CMA, בדיקת השבב הגנטי. טכנולוגיה שנמצאת בתהליכי הטמעה במכון ומטרתה לשרת היבטים נרחבים מן הייעוץ הגנטי בתחום הפרהנטל ובתחום הפוסטנטל.

אבחון וייעוץ טרום לידה

שירותים ייחודיים

  • אבחון וייעוץ טרום לידה (במהלך ההיריון)
  • אבחון מחלות גנטיות בילדים
  • אבחון מחלות גנטיות במבוגרים
  • סרטן וגנטיקה (אונקו־גנטיקה)
  • נישואי קרובים
  • בדיקות סקר גנטיות-בימים ב ו-ד בין השעות 13:30-11:00(ללא תיאום תור)
  • בדיקות סינון במהלך ההיריון הכוללות בדיקת דם לטרימסטר ראשון (בצמוד לשקיפות עורפית), בדיקת דם לטרימסטר שני (חלבון עוברי).

 

מערך זיהומים

מנהל המערך פרופ' שלמה מעין

פרופ' מעין

מנהל המערך פרופ' מעין הוא בוגר לימודי רפואה באוניברסיטת תל אביב ומומחה ברפואה פנימית ובמחלות זיהומיות באוניברסיטת אלברט אינשטיין בניו יורק ובאוניברסיטת הרווארד בבוסטון. פרופ מעין ניהל יחידה למחלות זיהומיות בבית החולים מטרופוליטן בניו יורק בין השנים 1985-1981 בבוסטון ושם גם נחשף לראשונה למחלת האיידס על מגוון תופעותיה. בשנת 1985 חזר עם משפחתו לארץ לביה״ח הדסה. שם הצטרף לצוות  המחלקה למיקרוביולוגיה קלינית ומחלות זיהומיות  וייסד את המרכז לרפואת איידס. הוא ניהל מרכז זה עד פרישתו לגמלאות בשנת 2013. בשנת 2014 הצטרף לבית החולים ברזילי כמנהל מערך הזיהומים. לפרופ' מעין כ-95 מאמרים בספרות המקצועית והוא מנהל פרוייקט NIH באתיופיה בנושא איידס.

תחומי העיסוק העיקריים של מערך הזיהומים הם ניטור ובקרת זיהומים שנרכשים בבית החולים, והטמעת תהליכים שנועדו להפחית את זיהומים אלו. הדבר מושג באמצעות הדרכות בנושאי אמצעי זהירות שגרתיים, היגיינת ידיים ובקרה על ביצוע נאות של בידוד מגע, בידוד טיפתי, ובידוד אווירני לזיהומים שנרכשים בבית החולים או מובאים אליו מהקהילה.

המערך למניעת זיהומים מעורבת גם בנושאי פיתוח תשתיות ובקרה על תהליכי ניקיון, בריאות המזון והמים, בנוסף לאחריות בנושא חיסוני עובדים.

המערך- בחמישייה הראשונה של בתי החולים המצטיינים בארץ במניעת זיהומים

ראוי לציון שבמסגרת התוכנית הלאומית למניעת זיהומים (מודל התמרוץ) לשנת 2016 זכה המערך למניעת זיהומים לציון גבוה ביותר, ונכללה בחמישייה הראשונה של בתי החולים המצטיינים בארץ במניעת זיהומים. ביה"ח ברזילי זכה במענק של למעלה מ-1,500,000 ש"ח הודות להישג זה.

המעבדה לבקטריולוגיה אחראית על אבחון מעבדתי מדוייק של כלל המזהמים בבית החולים ועל מידת עמידותם לאנטיביוטיקות שונות. האבחון נעשה בשיטות מולקולריות לזיהוי חיידקים מסוג CRE, CPE וחיידקי שחפת.

המעבדה לאבחון מולקולרי אחראית גם על אבחון מזהמים נגיפיים של מערכות הנשימה והעצבים המרכזית ועל אבחוני הפטיטיס.

היחידה למחלות זיהומיות אחראית על יעוצים בתחום מחלות זיהומיות ועל ניהול מושכל של הטיפול האנטיביוטי וזאת בשת"פ עם בית המרקחת.

 

אגף מעבדות

מנהל המעבדות ד"ר שלמה פייטלוביץ

ד"ר פייטלוביץ

אגף המעבדות:מעבדות המרכז הרפואי ברזילי מבצעות בדיקות במגוון רחב של תחומים,  על פי דרישת המחלקות והמרפאות של ביה"ח. שרותי המעבדות כוללים את התחומים הבאים: המטולוגיה, קרישה, ביוכימיה, אנדוקרינולוגיה, סרולוגיה, מיקרוביולוגיה, אבחון מולקולרי, ציטוגנטיקה, היסטופתולוגיה, ציטולוגיה, הפריה חוץ גופית, אנדרולוגיה, בנק דם.

הבדיקות מבוצעות באמצעות מכשור מודרני ומתקדם המלווה בבקרת איכות מתמדת ובאמצעות תשתית  של מערכת מחשוב המאפשרת נגישות מידית של הצוות הרפואי לתשובות המעבדה.

המכון לציטולוגיה ופתולוגיה

ד"ר ליבוף

מנהל המכון ד"ר אלחנדרו ליבוף

משרת באופן רוחבי את כלל המחלקות

פעילות המכון הפתולוגי: המכון לפתולוגיה ולציטולוגיה  משרת באופן רוחבי את כלל המחלקות של המרכז הרפואי. המכון מייצר דוח עם חוות דעת פתולוג מומחה, עד 10 ימי עבודה, בהתחשב בדחיפות המקרה והלחץ הנפשי של המטופלים.

המכון הפתולוגי של המרכז הרפואי ברזילי, התפחת מאוד מקצועית לאחרונה, מספק שרותי אבחון המבוססים על בדיקות: היסטולוגיה (כ-10,000 מקרים בשנה) ציטולוגיה (כ-2,500 מקרים בשנה), צביעות היסטוכימיות, ואימונוהיסטוכימיות, בדיקות מולקולריות ומיקרוסקופייה משוכללת.

 

 

יחידת אנדו- קרינולוגיה

מנהלת היחידה ד"ר לנה טורקוט

ד"ר טורקוט

במרפאה מתקבלים מטופלים עם בעיות אנדוקרינולוגיות שונות (מחלות בלוטת התריס, בלוטות יותרת הכליה והמוח, הפרעות במשק סידן, אוסטאופורוזיס וכו'), מעל 4200 ביקורים בשנה. במסגרת בירור מתבצעים בדיקות הורמונליות שונות. היחידה עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם מכוני ההדמיה, המכון הפתולוגי ומעבדות שונות.

היחידה לצפיפות העצם שייכת לשירות האנדוקרינולוגי עם רצף אבחנתי טיפולי. ראוי לציין שבשנים האחרונות מתבצעות יותר מ 2,200 בדיקות של צפיפות העצם לשנה ובכוונתנו להגדיל את המספר. בתחילת 2017 נחנך פרויקט משותף עם מחלקת אורתופדיה, המיועד למטופלים לאחר שבר ירך על רקע אוסטאופורוזיס.

היחידה משמשת כחלק בלתי נפרד מהמכון הבריאטרי.

המטופלים המועמדים לניתוח בריאטרי נבדקים ע"י אנדוקרינולוג,  ובהתאם  עוברים בירור הנדרש לשלילת הפרעה הורמונלית כסיבה למשקל יתר.

יחידת ראומטולוגיה

מנהלת המכון ד"ר טטיאנה רייטבלט

ד"ר רייטבלט

ביחידה מטפלים בכל סוגי  המחלות הראומטיות הן דלקתיות והן לא דלקתיות, במפרקים ובכל מערכות הגוף.

השירותים הניתנים ביחידה:

  • אשפוז יום ראומטולוגי למתן תרופות בווריד
  • בדיקה על קולית של המפרקים- בדיקת פרקי כפות ידיים, רגליים ופרקים גדולים לצרכי אבחון מחלות ראומטיות ומעקב לאחר קבלת הטיפול והשפעתו.
  • בדיקת Capillaroscopy – בדיקת כלי דם קטנים דרך מיקרוסקופ לאבחון בעיות ראומטיות בכלי דם.
  • מרפאות משותפות עם מח' עור, עיניים, ריאות, כליות לאבחון וקביעת אופן הטיפול לחולים עם בעיות משולבות במס' מערות בגוף.
  • ביצוע יעוצים במחלקות בית חולים.

 

עבודות מחקר: בשטח היחידה הראומטולוגית פועלת גם יחידה למחקרים קליניים בינלאומיים לפיתוח תרופות חדשות ולמחקרים ביוזמת רופאי היחידה.

פעילות אקדמית: רופאי היחידה הראומטולוגית מבצעים הדרכה של מתמחים, הרצאות לסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון, אוניברסיטאות מארצות הברית, הונגריה ופולין.

היחידה הוכרה כ Center of Excellence  בתחום ראומטולוגיה ומעבירה הרצאות לימוד לרופאים מחו"ל.

היחידה מהווה חלק בלתי נפרד מבית החולים ובזכות כך אנחנו מספקים למטופלים שלנו מענה בכל תחומי הרפואה. חולים עם מחלות ראומטיות מאושפזים במחלקות המרכז והטיפול נעשה במסגרת האשפוז.

 

מכון ריפוי בעיסוק

גב' זיו

מנהלת המכון גב' אפרת זיו

במכון לריפוי בעיסוק פועלות 4 יחידות

השירות לריפוי בעיסוק  נוירולוגי גריאטרי – מבצעת התערבות במטופלים מאושפזים ואמבולטוריים לאחר פגיעות נוירולוגיות או בחולים גריאטריים לאחר מצבים רפואיים שגרמו לירידה תפקודית. ביחידה מתבצעת הערכה מוטורית וקוגניטיבית.

השירות לריפוי בעיסוק בריאות הנפש – עוסק  בהערכה תפקודית וקוגניטיבית, טיפול פרטני וקבוצתי  שמטרתם לסייע למטופלי בריאות הנפש המאושפזים, לחזור לשילוב מיטבי בחברה ובתפקידיהם השונים.

השירות לשיקום היד – הצוות ביחידה מתמחה בטיפול במטופלים מאושפזים ואמבולטוריים לאחר פגיעות גף עליון אקוטיות וכרוניות, תוך התייחסות לכל הרקמות עור, גידים, עצבים ועצמות. היחידה לשיקום היד פועלת על פי המתכונת הבין־לאומית לפיה המטפלים המומחים בשיקום גף עליון, מרפאים בעיסוק ופיזיותרפיסטים, עובדים ביחד בשיתוף וללא הבדל ביניהם.

השירות לטיפול בפגים וטיפול נמרץ – התערבות ישירה בטיפול בפג או ביילוד, יעוץ והדרכה להורים ולצוות. טיפול בתחומי אכילה, התאמה וויסות גירויים, שמירה על מנחים ומתן גריה מותאמת לשלב ההתפתחותי.

במכון מושם דגש על העברת מידע ושיתוף פעולה בין המטפלים השונים במרכז הרפואי ובקהילה, תוך חתירה לחדשנות, חקירה ולמידה מתמדת.

שירות פיזיותרפיה

גב' סלבוב

מנהלת השירות גב' מריה סלבוב

צוות המכון

פעילות השירות:

  • שיקום החולה האורתופדי
  • שיקום קטועי רגליים
  • אורתופדיה כללית
  • שיקום כף יד
  • פיזיותרפיה נשימתית
  • שיקום ריאות
  • פיזיותרפיה לפגים
  • שיקום רצפת אגן במערך הנשים והיולדות
  • ילדים
  • המכון להתפתחות הילד
  • נוירולוגיה, גריאטריה ומחלקות פנימיות
  • פסיכיאטריה
  • מרפאת יונקים
  • מרפאת טרום ניתוח
  • פיזיותרפיה במכון לחיילי צה"ל

יעוץ ארגונומי לצוותי בית החולים ובית ספר לסיעוד

המחלקה לעבודה סוציאלית

גב' נתנאל

מנהלת המחלקה גב' רותי נתנאל

פעילות המח' לעבודה סוציאלית :

  • העו"סים עובדים במחלקות ביה"ח מטפלים בשיטת התערבות קצרת מועד .
  • ע"ס במכונים : דיאליזה , אונקולוגיה , נוירולוגיה.
  • העו"סים חברים בצוות רב מקצועי המטפל בחולה ומשפחתו.
  • העו"סים אחראים על הטיפול במינוי אפוטרופוס לגוף להתערבות דחופה.
  • טווח ההתערבות מטרום לידה ועד לסוף החיים .
  • תכנון שחרור תוך שמירה על רצף טיפולי בי"ח -קהילה .
  • עזרה במימוש זכויות למטופלים.
  • פרוייקט יחידי סגולה- מיצוי זכויות לאזרחים ותיקים מאושפזים.
  • ניצולי שואה – מיצוי זכויות סיעוד קצר מועד.
  • ועדות להפסקת הריון .
  • הכשרת סטודנטים לע"ס באוניברסיטאות ובמכללות .
  • הפניות למח' לע"ס מגיעות מהחולה ו/או משפחתו, מהצוות ומגורמים בקהילה .
  • העו"סים עובדים עפ"י המודל הביו-פסיכו-סוציאלי .
  • התערבות בשעת משבר בריאותי.
  • העברת מאושפזים למוסדות אשפוז לטווח ארוך ולשיקום.
  • איתור ,ןטיפול נפגעי אלימות במשפחה .
  • איתור ,זיהוי וטיפול בקטינים וקשישים בסיכון
  • איתור וטיפול בנשים נפגעות עבירות מין ואונס
  • קבוצת תמיכה לצוותים
  • קבוצת תמיכה לחולים ולבני המשפחה

היחידה לתזונה ודיאטה

גב' גרובר

מנהלת היחידה גב' ריקי גרובר

פעילות היחידה:

היחידה לתזונה ודיאטה אחראית על הטיפול התזונתי במאושפזים על מנת להבטיח תמיכה תזונתית הולמת ושיפור  באיכות  ובקצב ההחלמה.

היחידה מעניקה שירות וייעוץ תזונתי במרפאות ובמכונים הבאים:

  • המרפאה הבריאטרית
  • מרפאת ילדים ואשפוז יום
  • מרפאת ר"מ 2 (לחיילי צה"ל)
  • מרפאה נפרולוגית
  • מכון הדיאליזה
  • מכון האונקולוגיה
  • מכון שיקום לב

פעילות היחידה לתזונה בקהילה:

  • הדרכות בגני ילדים ובבתי הספר,באירגונים וולונטריים (ורייטי, נעמת, אנוש) , בית  הכלא  ועוד.

פעילות אקדמית:

  • הוראה בבית ספר לסיעוד
  • מתן הרצאות לרופאים ולצוותים הרב מקצועיים במרכז הרפואי
  • השתתפות במחקרים הנערכים במרכז הרפואי

 

המערך לאלרגיה אימונולוגיה ואנגיואדמה

מנהל המרכז ד"ר אבנר רשף

רופא-חוקר מהשורה הראשונה

ד"ר אבנר רשף מנהל היחידה לאלרגיה ואימונולוגיה, הקים בשנת 2005 ב"שיבא"  מרכז לאנגיואדמה שהפך לגדול מסוגו בישראל וטיפל ב- 2/3 מחולי Hereditary Angioedema -HAEׂ בישראל. המרכז לאנגיואדמה עודד ותמך בהקמת עמותת חולי אנגיואדמה תורשתית בישראל. ד"ר רשף ידוע בעולם כרופא-חוקר מהשורה הראשונה ותופס מקום חשוב בקרב החוקרים המובילים בעולם בתחום האנגיואדמה. שותף בפורומים בינלאומיים העוסקים בתכנון מחקרים, מציג בכנסים מדעיים ומשתתף בוועדות לניסוח קוים-מנחים (Clinical Guidelinesׂׂ( בינלאומיים וישראלים לטיפול באנגיואדמה. מוזמן לפורומים בינלאומיים לייעוץ (Global (Advisory Board לחברות פרמצבטיות עולמיות המתמחות במחלות יתום. משתתף ומוזמן להרצות בכנסים וסמינרים בינלאומיים.

 

מערך רפואי רב מקצועי

מערך רפואי רב מקצועי לטיפול ומחקר של מחלות מערכת החיסון, אלרגיה ואנגיואדמה (בצקת) בראשותו של פרופ' אלי מגן במרכז הרפואי האוניברסיטאי ברזילי, אשקלון.

במסגרת המערך החדש הוקם מרכז לאלרגיה, אימונולוגיה ואנגיואדמה בניהולו של ד"ר אבנר רשף, מומחה בכיר ומוערך בארץ ובעולם בתחום האלרגיה והאנגיואדמה. המרכז יהווה מרכז מומחים ייחודי ואקדמי שיעמוד לשירותם של תושבי הדרום ובהמשך לכל הארץ.

מחלות שיטופלו במסגרת המערך:

  • מחלות אלרגיות: נזלת אלרגית, אסתמה, אלרגית עור (אלרגיה למגע, אורטיקריה), אלרגיה למזון, אלרגיה לתרופות.
  • מחלות אימונולוגיות: מחלות מערכת החיסון, חסר חיסוני, מחלות אוטואימוניות.
  • אנגיואדמה (בצקת): תורשתית, נרכשת, אידיופטית, לימפטית (לימפאדמה) ובצקות הקשורות במחלות רב מערכתיות.

במסגרת פעילות המערך יתקיימו מרפאות מומחים לתושבי הדרום וכלל הארץ יבוצעו :

  • בדיקות מעבדה ייחודיות לאלרגיה ומחלות נדירות של מערכת החיסון.
  • פעולות אבחנתיות (טסטים) .
  • חיסונים (אימונותרפיה) לאלרגיה .
  • אשפוזי יום (עד 4 שעות):
אולי יעניין אותך גם

באותו נושא

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר