אמצעים המתקדמים לניטור מצבי חירום. המערך הקרדיולוגי

הלב הפועם: המערך הקרדיולוגי ברזילי

המערך הקרדיולוגי בבית החולים ברזילי עוסק באבחון, טיפול ומניעה של מחלות לב בחולים מאושפזים ואמבולטוריים. הטיפול במחלות לב נעשה בשלב החד ובשלב הכרוני. ביחידה קיימים כל האמצעים המתקדמים לניטור מצבי חירום לבביים

פורסם בתאריך: 21.1.18 23:50

מאת: מערכת "כאן דרום" (תוכן מקודם)

מנהל המערך הקרדיולוגיה, פרופ' חיים יוספי הוא זוכה פרס ע"ש מלצר מטעם האיגוד הקרדיולוגי בישראל לשנת 2016. הפרס ניתן על תרומתו ופעילותו רבת השנים לקידום הקרדיולוגיה בתחום אקו תלת מימד ומניעת מחלות לב. פרופ' יוספי נחשב בארץ ובעולם כחלוץ בתחום אקו תלת המימד.

פרופ' יוספי

פרופ' יוספי משתמש בעבודתו במכשיר אקו לב היחיד מסוגו בישראל, המסוגל באמצעות אפליקציות, שלחלקן פרופ' יוספי היה שותף ברעיון, לתת הדגמה תלת מימדית של הלב בדרך לא פולשנית ולקבוע בתוך שבע שניות מתחילת הבדיקה, באם הלב תקין או יש צורך בצינתור. באמצעות בדיקה זו, פרופ יוספי זרז וייעל את שיטות האבחון הקיימות כיום במחלות לב שונות ואיפשר  בדיקה מהירה, יעילה ולא פולשנית ליד מיטת החולה.  בנוסף, בדיקה זו מסייעת בהחלטות באם לנתח במקרה של הצרות מסתמים או דלף, בקביעת דרגת פגיעה בשריר הלב ובאיתור קרישי דם.

המערך הקרדיולוגי עוסק באבחון, טיפול ומניעה של מחלות לב בחולים מאושפזים ואמבולטוריים. הטיפול במחלות לב נעשה בשלב החד ובשלב הכרוני.

 

מכשור – מהמתקדמים בעולם

היחידה לקרדיולוגיה לא פולשנית (אקו לב תלת ממדי)

בראשותו של פרופ' חיים יוספי, מנהל המערך

בדיקת האבחון המתקדמת ביותר בעולם

היחידה לאקו לב מבצעת בדיקות הדמיה של הלב מתוך מטרה לבדיקת מבנה הלב ותפקודו לאיתור פגמים מולדים או נרכשים במערכת המבנית של הלב: חדרי הלב, העליות, מחיצות הלב וכלי הדם הגדולים. ביחידה מכשור מהמתקדמים בעולם (7EPIQ), לביצוע בדיקות הדמיה של הלב באמצעות הבדיקה הייחודית לאקו תלת ממד שהיא מהראשונים בארץ לשימוש בה וממטמיעי השיטה בארץ.

הבדיקות המבוצעות ביחידה כוללות:

  • בדיקת אקוקרדיוגרפיה חיצונית
  •  בדיקה אבחנתית בטוחה המשתמשת בגלי קול ליצור דימות של הלב בזמן אמת.
  • בדיקת אקוקרדיוגרפיה במאמץ הבדיקה משלבת אקוקרדיוגרפיה עם בדיקת מאמץ על גבי מסלול או באמצעות השגת אפקט המאמץ ע"י מאמץ גופני או  באמצעות תרופה (הנקראת דובוטמין). הבדיקה מאפשרת קבלת מידע על אספקת הדם לחלקים השונים של שריר הלב ועל תפקוד מסתמי הלב והלחץ הריאתי בעת מאמץ.
  • בדיקת אקו דרך הושט TEE הבדיקה מאפשרת הדגמת הלב דרך הוושט ממרחק קצר ובאיכות טובה, תוך אפשרות לבחון פרטים נוספים. בבדיקה זו מבוצעות מדידות מדויקות של מסתמי הלב לפני ניתוחי לב שונים.
  • אופטימליזציה (התאמה) של תפקוד הלב בקוצב דו לשכתי  לאחר השתלת קוצב דו לשכתי משוכלל (CRTD) המתבצע ביחידה לאלקטרופיזיולוגיה וקוצבים שבמוסדנו יגיעו חלק מהמטופלים לביצוע התאמה של תפקוד שריר הלב. במהלך הפעולה נבדקים מרווחי זמן שונים של קיצוב העליות והחדרים ונבחר מרווח הזמן שבו באקו תלת  מימד רואים שפעולת הלב היא הטובה ביותר ותפוקת הלב מקסימלית. פעולה זו יכולה לשפר מאוד את הסימפטומים של המטופלים שבהם הושתל הקוצב המשוכלל.
  • אקו תלת מימד בכל הבדיקות הנ"ל מתבצעות בדיקות הלב באמצעות אקו תלת ממדי. זוהי בדיקת האבחון המתקדמת ביותר בעולם מסוגה. טכנולוגיה חדישה זו קיימת מספר שנים מועט ולמעשה פרופ' יוספי, מנהל היחידה, למד את עיקריה בביה"ח מסצוסט (MGH) שבבוסטון, ארה"ב והפך להיות מוביל ואחד מחלוציה בעולם. הוא משמש עד היום גם כמדריך לנושא בארצות שונות ומיישמה בארץ. אל היחידה נשלחים מטופלים ממקומות שונים בארץ ע"מ לבצע את הבדיקה וכן רופאים ואנשי צוות באים מרחבי הארץ להשתלם בה.

היחידה לקרדיולוגיה התערבותית (צנתורים)

ד"ר ג'עפרי

בראשות ד"ר ג'מאל ג'עפרי

היחידה עוסקת באבחון וטיפול פולשני, דהיינו צנתורים אבחוניים וטיפוליים. ביחידה מתבצעים צנתורים לחולים האמבולטוריים והמאושפזים, וצנתורים דחופים לחולים בשלב החד של אוטם שריר הלב מיד עם קבלתם  במחלקה לרפואה דחופה, כולל פתיחה של עורקים חסומים והתקנת תומכנים. ביחידה נעשה שימוש בטכנולוגיות חדישות וציוד מתקדם. בשנים האחרונות הפכה היחידה לצנתורים לאחת המובילות במדינת ישראל בצנתור דחוף, תוך 90 דקות לכל היותר מהגעת חולה עם אוטם חריף, ובכך להציל חיים רבים.

היחידה לאלקטרופיזיולוגיה (קוצבים)

ד"ר חלמייזר

בראשות ד"ר ולדימיר חלמייזר

מרכז ארצי לטיפול בהפרעות קצב הלב

היחידה להפרעות קצב וקוצבים הוקמה בשנת 2005 ע"י ד"ר ולדימיר חלמייזר והפכה למחלקה מובילה בטיפול טכנולוגי מתקדם בכל סוגי הפרעות הקצב. משנת 2007 היא פועלת כגוף נפרד ועצמאי בתוך מכלול האגפים במערך הקרדיולוגי. הפעילות הפולשנית מתבצעת ע"י המכשור החדיש ביותר. במשך השנים הפכה היחידה למרכז ארצי לטיפול בהפרעות קצב הלב והשתלות קוצבי לב, בעיקר דו־חדרים. המומחיות של היחידה הנה בהשתלות קוצבים ודפיברילטורים דו־חדריים, ואבלציות  של פירפור פרוזדורים. היחידה משתמשת בקוצבי לב בעלי טכנולוגיות חדשות בשם MICRA.

 

ביחידה מטפלים במכלול הבעיות הקשורות למערכת ההולכה החשמלית של הלב, כולל:

  • טיפול וייעוץ לגבי טיפול בחולים עם הפרעות קצב
  • ניתוחי השתלות קוצבים, דפיברילטורים וקוצבים דו־חדריים ((CRTD/CRTP
  • צנתורים (צריבות/ אבלציות) של הפרעות קצב שונות, SVT פירפור פרוזדורים, טכיקרדיה עלייתית וחדרית, באמצעים המתקדמים והחדשניים ביותר.

דגש על איתור, זיהוי וטיפול בגורמי הסיכון

היחידה לטיפול נמרץ לב

בראשות ד"ר ולדימיר שליאכובר

ד"ר שליאכובר

ביחידה מתאשפזים חולים עם התקף לב חד, וחולים הסובלים מבעיות בתפקוד הלב אשר מחייבים ניטור ומעקב קפדני כגון הפרעות קצב, אי ספיקת לב או תעוקה בלתי יציבה. כמו כן, מאושפזים  חולים לאחר צנתור לב טיפולי, לאחר בדיקה אלקטרופיזיולוגית של הלב (בדיקת מערכת ההולכה החשמלית של הלב) וטיפול בגלי רדיו להפסקת הפרעות בקצב הלב, מטופלים אשר בגופם הושתל קוצב או מפעם (דפיברילטור) וחולים הזקוקים להיפוך קצב חשמלי.

לאחר ההתמודדות בשלב החד של המחלה, מושם דגש על איתור, זיהוי וטיפול בגורמי הסיכון במטרה להקטין נזקים נוספים אפשריים בעתיד. במהלך האשפוז ביחידה, מתחילים החולים בתהליך שיקום הדרגתי כדי לאפשר להם להתאושש ולחזור לחייהם השגרתיים. לאחר השחרור מוזמנים החולים להמשך התהליך במכון לשיקום חולי לב בהדרכת צוות מקצועי.

הצוות הרפואי עובד בתיאום מלא עם כל רופאי המערך הקרדיולוגי בבית החולים לקביעת הטיפול המומלץ ביותר למאושפזים. מדי יום נערך דיון קליני אודות כל המטופלים המאושפזים בהשתתפות רופאים מהתחומים השונים של הקרדיולוגיה ומומחים מתחומים אחרים על פי הצורך.

יחידת קרדיולוגיה

ד"ר שקלובסקי

בראשות ד"ר ויטלי שקלובסקי

היחידה הקרדיולוגית מונה 10 מיטות אשפוז. ביחידה קיימים כל האמצעים המתקדמים לניטור מצבי חירום לבביים. ביחידה מאושפזים חולים במצבים קרדיליים הדורשים ניטור קפדני כגון: הפרעות קצב, אי ספיקת לב, תעוקת חזה, אוטם שריר הלב, לאחר צנתור לב , בדיקה חשמלית של הלב (EPS  אבלציה) או השתלת קוצב.

 

יחס אישי ומקצועי לכל מטופל

מכון שיקום הלב

בראשות ד"ר בוריס ברודקין

ד"ר ברודקין

המכון משרת אזור נרחב הכולל את אשקלון, אשדוד, קריית מלאכי, קריית גת וקיבוצי ויישובי הסביבה. המטופלים זכאים לתכנית שנתית הכוללת שני אימונים שבועיים. צוות המכון מורכב מקרדיולוגים, פיזיולוג מאמץ, מר צור קסטל, האחראי על תכנית שיקום לב אישית לכל מטופל, אחות, תזונאית, מזכירה ומאמני כושר. העבודה נעשית תוך דגש על יחס אישי ומקצועי לכל מטופל.

במכון יש מכשור משוכלל, מלתחות ואחסון ציוד אישי. המכשירים מותאמים לפעילות אירובית, כוח וסיבולת שרירים. קיימת במקום עגלת החיאה, מכשירי ניטור (דופק ואק"ג), ציוד למדידת לחץ דם ושקילה. המכון מארגן ימי פעילות גופנית בחוף הים וערבי גיבוש והרצאות למטופלים. מכון שיקום הלב עתיד לעבור למרכז השיקום החדש הנבנה בברזילי, לשם קבלה נרחבת של מטופלי לב הזקוקים לשיקום, במכשור הטוב ביותר.

 

אולי יעניין אותך גם

באותו נושא

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר