אוהדי אליצור איתו. צילום: אורי קריספין

פרסום ראשון: מגעים לאיחוד היסטורי בין אליצור 'איתו' ואס”א אשקלון

שתי קבוצות הכדורסל, שלא מעט דם רע זרם ביניהן, מקיימות מגעים לאיחוד שיחזק את שתיהן תחת השם אליצור איתו. אוהדי אליצור איתו מנגד לא מקבלים בברכה את המהלכים הנרקמים מאחורי גבם

פורסם בתאריך: 3.11.17 11:42

     

אליצור 'איתו אשקלון' מהליגה הארצית ואס”א אשקלון מליגה א’ יישרו השבוע את ההדורים ביניהן ושמו מאחור את הדם הרע ששרר בין הצדדים, כך נודע לראשונה ל"כאן דרום".

כזכור, כבר במהלך העונה שעברה היחסים בין הצדדים התערערו, בייחוד במשחקי הדרבי ששוחקו ביניהן, אך השיא הגיע במהלך הקיץ האחרון, כאשר אס”א אשקלון הטילה וטו על שחקני הנוער שלה לחצות את הכביש ולעשות את המעבר ליריבה העירונית. לאותם שחקנים נאמר כי הם יכולים לעבור לכל קבוצה שבה יחפצו, מלבד 'איתו אשקלון'. הדבר נבע מתוך רצון שלא לחזק את 'איתו אשקלון' וכדי שאס”א תוכל להמשיך להיות מחלקת הנוער המפוארת בעיר אשקלון, דבר שעורר את זעמם של אנשי 'איתו'. אלא שהשבוע, בתיווכו של מאיר וייס, חבר משותף של שני המתרסים, נערכה כאמור פגישה בין נציגי שני הצדדים, ובכללם יו”ר אס”א אשקלון דני רחמים ומנכ”ל אליצור 'איתו' אבישר מרציאנו, על מנת לשים מאחור את המשקעים שנוצרו. “עיקר השיחה הייתה על חילוקי הדעות שהיו בינינו, שני הצדדים באו בגישה של איך כן אפשר לשתף פעולה”, מסר מרציאנו.

לקראת איחוד? אנשי אליצור איתו ואנשי אס"א יחד על הספסל. צילום: אורי קריספין

קבוצת בוגרים אחת

לאחר שהצדדים עברו לשדר על אותו גל, עלתה לדיון אופציה של איחוד בין שתי הקבוצות. השיח היה שכל הקבוצות השייכות לאס”א יעברו תחת השם אליצור איתו אשקלון, ולמעשה תהיינה קבוצת בוגרים אחת שתשחק בליגה הארצית.

אף שהנושא עלה, נמצא על הפרק ומקובל על שני הצדדים, באיתו אשקלון בחרו לסייג בשלב זה את המהלך ומסרו: “הנושא אמנם עלה לדיון, אבל אין כרגע משהו קונקרטי. גם אם המהלך, שכרגע רחוק, יצא לפועל, אס”א יהיו אלו שיצטרפו אלינו”.

דני רחמים. צילום: טס שפלן

מנגד, דני רחמים דווקא נשמע אופטימי ומסר בתגובה: “אכן נעשתה פנייה כזו אלינו מצד אנשי איתו. הגשנו את הנקודות והתנאים שחשובים לנו כדי להוציא לפועל את העניין, ובתגובה נמסר לי שאכן הבקשות שלנו הגיוניות ומקובלות. לא נותר לנו אלא להמתין לעיריית אשקלון”.

אוהדי איתו נגד ההנהלה: “לא מכבדים אותנו”

חלק מאוהדי איתו אשר שמעו על המהלך שנרקם, ולא מראשי המועדון, לא אהבו את העובדה שהדיבורים נעשים מאחורי גבם במה שהם מכנים "חוסר כבוד". מלבד זאת, ל"כאן דרום" נודע כי האוהדים חשים כי לא קיימת שקיפות וכי ההנהלה לא משתפת אותם בעסקאות ובהחתמות שנעשות, זאת למרות שאליצור מוגדרת כיום כקבוצת אוהדים.

אחד מאוהדי הקבוצה סיפר ל"כאן דרום" על הלך הרוח: “יוסי כהן מנסה לדאוג לנו כי הוא חושב שלא יבחרו בו ושהוא לא ימשיך בחיים הפוליטיים. הוא רוצה להציל את אליצור, אז הוא אומר שאם תהיה קבוצת אחת בעיר, אז ייתנו לנו יותר כספים. נוכחנו לדעת שזה לא תמיד נכון והיו גירעונות. בכל אופן, יכלו לכבד אותנו ולהגיד לנו על המהלך הזה”.

יוסי כהן. צילום: דוד לוי

כהן, הממונה על הספורט ואוהד ותיק של הקבוצה, מנסה לשכנע את אוהדי הקבוצה לראות בעין יפה את רעיון האיחוד ולשתף פעולה עם היוזמה. כך או כך, מהלך כזה מותנה באישור של עיריית אשקלון.

הפסד שני לאליצור איתו

אחרי הניצחון בשבוע שעבר והתחושה שאליצור יוצאת לדרך חדשה, הקבוצה ספגה השבוע הפסד שני העונה, הפעם לחבל מודיעין, מוליכת הטבלה. המשחק הוגדר כמותחן אמיתי, אשר הוכרע רק בשניות האחרונות ובפער של שלוש נקודות לטובת הקבוצה המארחת. מודיעין, שנחשבת לאחת המתמודדות הבכירות לעלות ליגה בסיום העונה, נותרה מושלמת עם שלוש משלוש.
אליצור, מנגד, נשאבת לעבר טלטלה, ולפחות במחזורי הפתיחה מתקשה לשמור על יציבות. הקבוצה של אוהד גל תחפש את הנקודות בבית במחזור הקרוב מול מכבי רמת גן, ותקווה לפלס את הדרך לעבר החלק העליון. על פי מצב העניינים הנוכחי, אליצור עדיין רחוקה מלקרוא תיגר אמיתי על העלייה לליגה הלאומית.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר