הדרבי של אשקלון כתום. אס"א אשקלון

לדרבי פיהוקים משלו: אס"א אשקלון נגד אליצור אשקלון

קבוצות הכדורסל אליצור אשקלון ואס”א אשקלון קיימו השבוע משחק דרבי שלא עורר עניין רב, והדבר ניכר במספר הצופים הזעום, אך בעיקר צבט בלב לראות את מצבה של מי שהייתה קבוצת הפאר העירונית

פורסם בתאריך: 3.11.17 09:14

     

משחק הדרבי היחיד שיש לעיר אשקלון להציע התקיים ביום שלישי השבוע במסגרת המחזור השלישי בליגה א’ דרום. מחד גיסא, עמדה אליצור אשקלון, הקבוצה שפעם שימשה קבוצת הכדורסל הבכירה בעיר, אך בשנים האחרונות הפכה לצל של עצמה ונשרה בסיום העונה שעברה לליגה א’ אחרי עונה טראומטית וביזיונית במיוחד. המגמה בהחלט נמשכת עבורה וגם בליגה א’. היא לא מצליחה להיות יריבה הולמת, יש יגידו כי היא גם לא מנסה, ולמעשה השלימה עם המצב העגום. לדרבי עצמו היא הגיעה ללא אף חבר הנהלה, עם חמישה שחקנים בלבד וללא שחקני ספסל כלל, בכך רשמה נקודת שפל נוספת בהיסטוריה שלה ובתקופה האחרונה בפרט.

מאידך גיסא, אס”א אשקלון של הבעלים דני רחמים והמאמן עידן רחמים, רושמת עונה נוספת בליגה א’ ולמעשה דורכת במקום כבר כמה שנים. מחלקת הנוער שלה היא הטובה בעיר, אך לעומתה בקבוצה הבוגרת לא מושקעים יותר מדי משאבים, חלק מכך נעוץ כמובן גם בתקצוב הזעום שזוכה לה הקבוצה ביחס לקבוצות הספורט השונות בעיר.

המצב הנוכחי מקרין כמובן גם ליציעים, כאשר רק כ-20 אוהדים הטריחו את עצמם להגיע לאולם במקיף ה’. אך למרות חוסר העניין, גם כאן ולא בשונה ממקומות אחרים – לדרבי חוקים משלו. אס”א אמנם הוכיחה עליונות, אך לא פיתחה כדורסל ברמה גבוהה. למזלה, מול האין שחקנים שהעמידה אליצור, זה בכל מקרה לא היה כוחות, ותוצאת הסיום לימדה על תוצאה יחסית צמודה – 71:79.

אחרי הניצחון התמקמה אס”א במקום השני לאחר ששיחקה שלושה משחקים וניצחה בשניים מהם. אליצור לעומת זאת שיחקה שני משחקים, ובשניהם נותרה ללא מלוא הנקודות והיא ממוקמת אחרונה בטבלה.

שחקן אס”א אבישי חטב, שמחשיב את עצמו לאוהד שרוף של אליצור וכזה שהיה מעודד אותה מדי שבוע ביציעים בצעירותו, מצא את עצמו בסיטואציה די מוזרה וסגר מעגל: “היה מאוד משונה לשחק נגד אליצור אשקלון, ויותר מזה מאוד עצוב לראות את המצב שלה. הגענו קצת יהירים למשחק הזה, ולכן המשחק לא התעלה לרמה גבוהה. לא שיחקנו את הכדורסל שלנו, ולדעתי זה המשחק הכי פחות טוב שלנו אי—פעם. אבל צריך לדעת לנצח גם משחקים כאלו”.

גם הוא מאשר שגם בעונה הקרובה עליית ליגה לא נמצאת על הפרק: “אנחנו כבר שנים בליגה הזו. בשביל לעלות ליגה צריך המון כסף. זו ליגה לא פשוטה בכלל, יש קבוצות שכבר המון שנים משקיעות המון כסף ולא עולות. אני מאמין ומקווה שיגיע היום שנקבל את מה שמגיע לנו”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר