נערי וילדי הפועל אשקלון. צילום: דוברות עיריית אשקלון
נערי וילדי הפועל אשקלון. צילום: דוברות עיריית אשקלון

“מאוד עצוב לי על הילדים”: התפטר מנהל מחלקת הנוער של הפועל אשקלון

על רקע חוסר הוודאות במחלקת הנוער של הפועל אשקלון, הודיע מנהל המחלקה, יגאל בוסקילה, על התפטרותו וטען כי ההתנהלות כיום לא מתאימה לו, “לא אחזור למחלקת הנוער”, אמר בוסקילה

פורסם בתאריך: 19.11.20 18:42

     

מחלקת הנוער של המועדון עדיין מושבתת בחלקה, כאשר רוב הילדים לא התאמנו גם השבוע. גם המצב הזה נוצר בעקבות המחלוקות של צמד הבעלים החדשים של המועדון עם החברה העירונית.

המצב הזה שבו פתיחת הליגה כבר כאן, ורוב הילדים יושבים בבית, הביא לכך שמנהל המחלקה, יגאל בוסקילה, הודיע על התפטרותו, “המחלקה עברה לגורם פרטי, שלפי מה שנראה לא כל כך להוט להפעיל את המערכת”, אמר בוסקילה, “כל מחלקות הנוער בארץ חזרו ורק זאת של הפועל אשקלון לא. גם אם הוא יחליט להפעיל את המחלקה עוד שבוע, זה לא בריא למערכת להתחיל ככה בפתאומיות, באיחור ובפיגור ולרדוף אחרי כולם. ההתנהלות הזו לא מתאימה לי באופן אישי, זה לא מקצועי ולא מתאים ולכן אני לא אחזור למחלקת הנוער, בטח לא העונה. מאוד עצוב לי על הילדים”.

יגאל בוסקילה. היו"ר החדש

"זה לא מקצועי". יגאל בוסקילה

גם בעירייה מתקשים להבין את התנהלות הבעלים, “הבעלים החדשים של הפועל אשקלון ככל הנראה לא הבינו לאן הגיעו”, מסר ל”כאן דרום” גורם בעירייה, “בבית המשפט הם התעקשו שהזכויות על ניהול מחלקת הנוער תעבור אליהם, אך כעת הם רוצים שהחברה העירונית תנהל את המחלקה. דבר שגם אם העירייה רוצה היא לא יכולה לעשות מבחינה משפטית”.

אותו גורם הוסיף וסיפר על אי שביעות רצון של השניים מגובה התקצוב שקיבלו מהעירייה: “הם קיבלו סכום קרוב למיליון וחצי שקלים ע”פ התבחינים. בנוסף באנו לקראתם והצענו שכחלק מפרויקט פלא, אם בשבוע הקרוב הם יציגו שיש להם שני שחקנים מהקהילה האתיופית בכל קבוצה במועדון, העירייה תעניק להם עוד עשרת אלפים שקלים עבור כל קבוצה. עיריית אשקלון היא עירייה שמשקיעה יותר מכל עירייה אחרת באגודות הספורט, ובמיוחד בכדורגל”.

יאיר דנאל ושניר נפתלי

בעלי הקבוצה. יאיר דנאל ושניר נפתלי

הורה לילד במחלקה אומר כי גם הם אינם יודעים מה יהיה, “לצערי הרב בהתנהלות של הבעלים החדשים רב הנסתר על הגלוי, אם בהסכם הרכישה מופיע סעיף ניהול מחלקת הנוער על כלל מחלקותיה אז הם היו צריכים להעריך מראש להפעלתה ולא להגיע למצב הנוכחי. כרגע זה נראה שאין כלל ניהול של המחלקה. לא הייתה כל פנייה מטעם הבעלים או נציגיהם להורים”.

הוא מספר כי ההורים והילדים מאוד מבולבלים מהמצב “הילד די עצוב מהמצב הנוכחי, במיוחד שבשאר המועדונים כולל מכבי אשקלון חזרו להתאמן, המזל שהמאמן שלהם (חגי לוק) עוד בקשר איתם ומנסה לשמור את הקבוצה מאוחדת עד שנדע מה קורה אם קורה. זה לא פשוט להעביר קבוצה כי האפשרויות בעיר מעטות, ומנגד לא כל הורה יכול להרשות לעצמו לרשום את בנו לקבוצה מחוץ לעיר ולהתחיל לנייד את הבן לכל אימון. שאר ההורים בדיוק כמוני לא מבינים מה הולך ולקראת מה הולכים וחלקם שוקלים את המשך צעדיהם”.

מנגד, הבעלים החדשים טוענים כי הדבר נגרם בשל העיכוב הרב בהעברת הקבוצה לידיים, מה שמנע מהם היערכות מוקדמת ומתאימה.

אפילו היריבה העירונית מכבי אשקלון הציעה את עזרתה להחזרת קבוצות מחלקת הנוער של הפועל אשקלון לאימונים. “מכבי אשקלון מוכנה לסייע לתקופה קצובה הן מבחינת ביטוחים והן מבחינת דמי שימוש על מנת שהילדים יחזרו להתאוורר ולשחק במקום שהם כל כך אוהבים”, נמסר מהמועדון.

מוכן להתנדב. מני יאסו. צילום: מועדון כדורגל מכבי אשקלון.

יו”ר המועדון, מני יאסו הדגיש: “אין לנו שום אינטרס מלבד זה שהילדים יחזרו לחייך ואין לנו שום מושג מהם הנסיבות והעניינים הפנימיים שם. כוונותינו היא אך ורק לסייע לילדים המקסימים של העיר אשקלון. פשוט מצער מאוד לראות מתקן עירוני די ריק יחסית. אנחנו מוכנים לסייע ולעזור הן לבעלים החדש והן לעירייה, שירימו טלפון ונתקדם תוך מתן פתרון זמני בלבד. באהבה ענקית מכבי אשקלון”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בתוך כך, ראש העירייה, תומר גלאם, פנה היום במכתב חריף ליאיר דנאל, בדרישה להחזיר לאלתר את פעילות מחלקת הנוער והילדים. "לתדהמתי ולצערי", נכתב במכתב, "למרות חזרת הליגה לפעילות, לא מצאת לנכון להפעיל את מערך מחלקת הנוער והותרת כ-400 מילדי העיר אשקלון ללא מסגרת ספורטיבית, תוך התעלמות מפניות הילדים וההורים, תוך פגיעה קשה בילדי העיר, בתדמית העיר ותוך הרס התשתית המצוינת שנבנתה על ידי החברה העירונית בעמל רב".

ראש העירייה, תומר גלאם

ראש העירייה, תומר גלאם

כמו כן, ובמקביל לכל אלו, הנחה ראש העיר את החברה העירונית להיערך להפעלת מערך בית ספר לכדורגל באופן מידי, כמו גם, הכנת תשתית לרישום אגודה חדשה ביחס לעונת 2021/2022, ככל שלא תהיה התקדמות מצד הרוכשים לדרישתו להפעיל את מחלקות הנוער והילדים. "כראש עירייה שטובת ילדי העיר היא נר לרגליי, הנני פונה אליך בדרישה לקיים את התחייבויותיך כלפי המועדון וילדי המחלקה באופן מידי ובכך למנוע פגיעה בלתי הפיכה בעיר אשקלון ותושביה".

כמו כן, העירייה דרשה להסדיר את השימוש במגרש באמצעות הסכם, על מנת להבטיח, בין היתר, את בטיחות הילדים.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר