נערי וילדי הפועל אשקלון. צילום: דוברות עיריית אשקלון
נערי וילדי הפועל אשקלון. צילום: דוברות עיריית אשקלון

"התנהלות שכונה": למה שחקני נוער הפועל אשקלון עדיין יושבים בבית?

בזמן שכל מחלקות הנוער בארץ חזרו להתאמן כבר לפני כשבועיים, ילדי מחלקת הנוער של הפועל אשקלון עדיין יושבים בבית, ומתגעגעים אל הדשא. למה? ניסינו לקבל תשובות ובדרך גילינו הורים מודאגים, צוות מקצועי מיואש ובעלים שלא מגיבים. וגם: החברה עירונית מוכנה לסייע בניהול המחלקה למרות שהיא בידיים פרטיות

פורסם בתאריך: 13.11.20 12:08

     

לאחר היציאה ההדרגתית מהסגר ופתיחת ההגבלות, גם הכדורגל חוזר לשגרה. ב-1.11 חזרו כל מחלקות הנוער ברחבי הארץ לאימונים, אך בהפועל אשקלון, משום מה, המצב שונה.

במסגרת רכישתה של הפועל אשקלון, יאיר דנאל ושניר נפתלי רכשו גם את זכויות ניהול מחלקת הנוער, שנוהלה בשנים האחרונות על ידי החברה העירונית. אך משום מה, קבוצות מחלקת הנוער של המועדון עדיין לא חזרו להתאמן. נכון ליום רביעי, חוסר וודאות רב שורר בקרב ההורים והילדים שלא יודעים מתי יחזרו לאימונים, בעוד כבר ביום שישי לחלק מהקבוצות יש משחקים על פי לוח המשחקים הרשמי של ההתאחדות לכדורגל.

ביום רביעי הם אף הגיעו, הורים וילדים במדי כדורגל לבניין העירייה ודרשו תשובות מראש העיר תומר גלאם. הם נשאו שלטים בהם נכתב בין היתר: "אל תפקירו אותנו" וכן "כבוד הבעלים החדש מה קורה איתנו?".

הפגנת נוער הפועל אשקלון

הפגנת נוער הפועל אשקלון

״הגענו כמה הורים וילדים להפגין", סיפר אחד ההורים שנכח בהפגנה, "לאחר זמן מה ירד אלינו מבניין העירייה סגן ראש העיר דורון נקשרי, שבעיקר גרם לנו להבין שעיריית אשקלון היא לא הכתובת בנושא. הוא אמר לנו שעיריית אשקלון נתנה לבעלים החדש כמיליון וחצי שקלים עבור תפעול מחלקת הנוער העונה, אך הוא דורש עוד 600-700 אלף שקלים עבור כך. לא ברור לי למה כי אני יודע שכדי לתפעל את מחלקת הנוער לעונה צריך בסביבות 1.2-1.4 מיליון שקלים. לפי נקשרי, העירייה איתם במו״מ, כל יום כל היום, והם לא מוכנים להתפשר, לא מוכנים לכלום. למרות זאת, הוא אמר שבתור עירייה הם לא מתכוונים להפקיר את הילדים, והם צפויים לתת לכל הנושא הזה מענה בצורה כזאת או אחרת אבל ביקש להתאזר בסבלנות, בכל זאת אלה כספי ציבור שהעיריה לא יכולה לזרוק או לפזר איך שהיא רוצה״.

הפגנת נוער הפועל אשקלון

הפגנת נוער הפועל אשקלון

"הילדים והפועל אשקלון יתבזו"

הורה של אחד מהילדים ממחלקת הנוער, אחד ממארגני המחאה, סיפר ל”כאן דרום": “ב-1.11 כל מחלקות הנוער במדינה חזרו לשגרה. חיכינו כמה ימים, ראינו שלא פונים אלינו ואין התקדמות ובינתיים אף אחד לא יודע להגיד מתי פותחים באשקלון את האימונים. פניתי לכמה גורמים בהפועל אשקלון והם אמרו שלקראת סוף השבוע יהיו תשובות. ביום ראשון ראיתי שעדיין אין תשובות ואמרתי שבמידה ועוד יומיים לא נקבל תשובות אז נלך לבניין העירייה ונפנה לראש העיר כדי לקבל תשובות, מבחינתנו גם לראש העיר יש אחריות על מחלקת הנוער של הפועל אשקלון ונראה איפה אנחנו עומדים”.

הפגנת נוער הפועל אשקלון

הפגנת נוער הפועל אשקלון

אבל העירייה כבר לא אחראית על מחלקת הנוער של הפועל אשקלון.
“הבעיה שאין עם מי לדבר, אנחנו לא יודעים למי לפנות, אז מבחינתנו כרגע הבן אדם היחיד שאנחנו יכולים לפנות אליו לעזרה הוא ראש העיר, אני מניח שהוא בקשר עם הרוכשים החדשים של המועדון ושהוא יודע בערך איפה כל הסיפור הזה של מחלקת הנוער עומד. עם כל הכבוד לזה שהמועדון עבר לידיים פרטיות, הוא עדיין נקרא הפועל אשקלון וזה אומר שהוא מייצג את העיר אשקלון. אם הבעלים החדשים לא רוצים לפתוח את מחלקת הנוער, זכותם, אבל אנחנו רוצים תשובות. או שיודיעו שהם פותחים מידית או שיגידו שכרגע מחלקת הנוער סגורה, וכל שחקן ייקח את כרטיס השחקן שלו ויעבור לקבוצה אחרת”.

ניסיתם לדבר עם הרוכשים של המועדון?
“אף אחד לא יודע איך להגיע אליהם. אני צריך גישה כדי לגשת ולדבר עם הבן אדם, זה לא נורמלי. ביום ראשון אמרו לי שכרגע אין תשובות ושנציג הבעלים אמור להגיע לאימון של הבוגרים, הלכתי והוא לא הגיע. בשורה התחתונה, ביום שישי יש משחקים לחלק מהקבוצות ואין תלבושות, אין מאמנים, איך אנחנו בתור קבוצה יכולים לעלות למשחק הזה? הילדים והפועל אשקלון יתבזו. המטרה של הילדים פה זה להיות כדורגלנים מקצועניים ובסופו של דבר להגיע לקבוצת הבוגרים, זו שאיפה של כל ילד שמשחק בכל ענף ספורטיבי. אם הבעלים רואים את זה בתור חוג זו זכותם, אך אני בתור מישהו ששיחק כדורגל מקצועני בעבר לא רואה את זה בצורה כזאת, אני רואה כמה הילדים משקיעים, אכפת לי מהילדים האלה שקמים מוקדם בבוקר ועושים ריצות, שומרים על תזונה נכונה ושואפים לרמות הגבוהות. כל ההתנהלות הזאת מרגישה כמו שכונה אחת גדולה וזה לא מתאים”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




הורה אחר סיפר אף הוא על חוסר הוודאות ואמר: “אנחנו ההורים קיבלנו הודעה מהמאמנים שאימנו את הילדים שלנו בעונה שעברה, שהפועל אשקלון עברה לידיים פרטיות וכי מחלקת הנוער כבר לא בידי החברה העירונית, מה שאומר שצריך להמתין לתשובות מהבעלים החדשים של המועדון. אבל אין תשובות, אף אחד לא יודע כלום, יש חוסר וודאות מטורף, ביום שישי השחקנים כבר היו אמורים לעלות למגרש למשחקים רשמיים”.

אימון קבוצת הנוער של הפועל אשקלון

אימון קבוצת הנוער של הפועל אשקלון

הוא מוסיף ואומר כי עבור הילדים לא מדובר רק בחוג, אלא בילדים שמשקיעים את רוב הזמן שלהם בכדורגל ורואים בזה קריירה לכל החיים, “הילדים מוותרים על חיי חברה, אחרי הלימודים ישר הולכים לכדורגל. מדובר בילדים שמשחקים מגיל 5 ומוותרים על חופשים וטיולים עם המשפחה כדי לא לפספס אימונים ומשחקים”, אמר האב בכאב, והוסיף: “ניסינו לקבל תשובות ממאמנים ממחלקת הנוער אך הם אמרו שגם הם לא יודעים דבר ואמרו לנו לדבר עם הרוכשים. אף אחד לא יודע מי נגד מי, למאמנים של מחלקת הנוער אין קשר עם הבעלים החדשים והם בעצמם לא יודעים מה גורלם, הם אמרו לנו שאין להם אפילו את מספר הטלפון של הבעלים החדשים”.

גם בנו של אותו הורה, סיפר ל”כאן דרום”: “אחרי תקופה של סגר שהתקבל האישור לחזור לאימונים בכל הארץ, היינו חדורי מוטיבציה, כל מחלקות הנוער בארץ החלו את האימונים ב 1/11, ואנחנו נמצאים עד עכשיו במצב של אי ודאות לגבי אימונים וגם לגבי משחקים שכבר בסוף השבוע אנחנו צריכים לעלות לשחק. אנחנו מרגישים שלא מייחסים לנו חשיבות כדור העתיד”.

“יש מאמנים במחלקה שהגיעו לפת לחם”

חשוב לזכור כי מלבד הילדים שאמורים להתאמן, ישנו גם צוות מקצועי שגם הוא אינו יודע אם ומתי יחזרו לאמן, “יש מאמנים במחלקה שנמצאים בחל”ת זמן רב והגיעו לפת לחם, עד כדי כך שהם מתקשרים לשחקנים ומציעים לעשות להם אימון אישי עבור 25 שקל לשעה”, מספר אחד ההורים, “אני לא מבין את הבעלים של הפועל אשקלון, קנית את המועדון, התחלת להכין את הקבוצה הבוגרת, הכול טוב ויפה, אבל מה עם 600 ילדים ו-20 מאמנים של מחלקת הנוער? כל מי שמבין בכדורגל יודע שהדבר הכי חשוב זה מחלקת הנוער”.

יאיר דנאל ושניר נפתלי

יאיר דנאל ושניר נפתלי

איש צוות מקצועי ששוחחנו איתו מאשר כי הם עדיין בחל”ת וכי אינם יודעים מתי יחזור לעבוד. “עבדנו בחברה העירונית וכעת כולנו בחל”ת”, הוא סיפר, “אנחנו לא אמורים אפילו לחזור לעבוד אלא אם הבעלים ירצה בכך, כי החברה העירונית סיימה את תפקידה בניהול מחלקת הנוער, שעברה לבעלות פרטית”.

ניכר שחוסר הוודאות הרב מייאש במיוחד את אותו איש צוות מקצועי, שאמר: “כרגע אין שום דבר, כלום. אף אחד לא מתאמן וזה עצוב. זה מצב לא נעים בכלל. אני מקווה מאוד שזה יתחיל לזוז כבר, שהבעלים החדשים של המועדון יחתימו מאמנים ויתחילו להתאמן. כרגע זה לא נראה שמתחילים לזוז בכיוון”.

החברה העירונית תסייע בניהול?
למרות שהרוכשים החדשים רכשו גם את זכויות הניהול של מחלקת הנוער של הפועל אשקלון והמחלקה נמצאת כעת בידיים פרטיות, ישנה סבירות גבוהה, שמשום מה, הם ימשיכו לקבל עזרה גם בעונה הקרובה בניהול המחלקה מהחברה העירונית.

הדבר הופץ השבוע כשמועה בעיר, אך מנכ”לית החברה מאשרת את הדברים ל”כאן דרום”: “כפי שידוע לכולם, יאיר דנאל ושניר נפתלי רכשו את הפועל אשקלון. הם אמורים לתפעל את כל המועדון, כולל מחלקת הנוער. החברה העירונית סיימה את תפקידה בניהול מחלקת הנוער של הפועל אשקלון למרות שאני חושבת שזה הדבר הכי חשוב שיש. ההחלטה נתונה בידיהם אם להתחיל לתפעל את המחלקה ואני מוכנה לעזור להם במה שאפשר ולתת את הפלטפורמה של החברה העירונית כדי לעזור”.

רונית מצליח במשרדה. צילום: אורי קריספין

רונית מצליח במשרדה. צילום: אורי קריספין

איך למשל?
“כדי שכל העניין ייצא לפועל והמחלקה תחל לפעול אין לי בעיה לעזור להם בניהול הטכני ושהם ימשיכו להשתמש במערך הגבייה של העירייה ובמערכת המאמנים שעבדו תחת החברה העירונית, אין להם כרגע מנגנון והם באמת יכולים להיעזר בעירייה במערכת של מחלקת הנוער שהיא מוכנה כבר מראש. הצעתי לעזור להם, עכשיו הכדור בידיים שלהם. לראש העיר ולי יש אינטרס אחד – שהילדים יהיו במסגרת, יחוו את עולם הכדורגל, וילמדו ערכי חיים וספורט. אנחנו תומכים בכל עמותות הספורט כדי לקדם דברי אלה. מה שאוכל לעשות אעשה כדי באמת לעזור אבל צריך להבין משהו, יש תמיכת עירייה שזה דבר אחד ויש עמותה פרטית שצריכה לממן ולנהל בעצמה. ברגע שהזכויות על ניהול מחלקת הנוער נמכרו לרוכשים של הפועל אשקלון, אסור לחברה העירונית לממן את זה יותר, אנחנו יכולים לעזור אך לא מבחינה כספית. בסוף לכולנו יש את אותו האינטרס וצריך למצוא כל דרך כדי שהילדים יחזרו למגרש”.

גם דורון נקשרי, סגן ראש העיר והממונה על הספורט, מאשר זאת: “אנחנו רוצים לעזור לרוכשים החדשים של הפועל אשקלון בניהול מחלקת הנוער מכיוון שהעמותה עדיין בשלבים של הבראה. בעיקר מבחינת ניהול כספים, פחות מבחינת הניהול המקצועי. אנחנו בודקים מבחינה משפטית את האפשרות שהחברה העירונית תמשיך לעזור בשנה הקרובה, עד שהמועדון יתייצב. היו כמה פגישות בין הצדדים ונקווה שנצליח לפתור את העניין בהקדם”.
כשפנינו לאחד מהשותפים בבעלות על המועדון, יאיר דנאל, וביקשנו תגובה בנושא, הוא מסר: “אני עדיין לא מעוניין לדבר על הנושא הזה, יש לי את הסיבות שלי”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר