פול וליטל דילייני עם בנם
פול וליטל דילייני עם בנם

"אני מתמקד במשפחה": השחקן פול דילייני מגיב לדחיית האזרחות שלו

בקשת האזרחות של פול דילייני, שחקנה של אליצור איתו אשקלון, נדחתה. בריאיון ל-”כאן דרום” הוא ואשתו ליטל, מספרים כי האכזבה אינה גדולה מדי, אך היה מבאס לגלות כי היחס אליו הוא רק כשחקן כדורסל ולא כבן אדם שבנה חיים בישראל

פורסם בתאריך: 23.10.20 14:32

     

בגיל 34, פול דילייני היה בעונה שעברה אחד השחקנים המשמעותיים ביותר של אליצור איתו אשקלון כשרשם ממוצעים של 19.4 נקודות, 7.1 אסיסטים ו-6.6 ריבאונדים למשחק. דילייני המשחק בעמדת הגארד הוא בוגר מכללת אלבמה. מ-2009 שיחק בישראל בהפועל חולון, עירוני נהריה, מכבי ראשל”צ, מכבי קריית גת, הפועל באר שבע ומ.כ הבקעה בליגת העל ובהוד השרון בליגה הלאומית, ובנוסף עבר גם בליגות הראשונות ברוסיה, צרפת ואוקראינה.

פול דילייני. צילום: פבל

"יש לנו קבוצה טובה". דילייני במדי אליצור. צילום: פבל

לפני שלוש שנים, התחתן עם ישראלית בשם ליטל. לזוג יש ילד בן שנה ועוד ילד בדרך, כשליטל נמצאת בחודש החמישי להריונה. השניים התגוררו באשקלון אך לאחרונה, לקראת הולדת הילד השני עברו לגור בראש העין, כדי להיות קרובים להוריה של ליטל ולקבל עזרה עם הילדים. בנוסף לעיסוקו של דילייני כשחקן באשקלון, הוא מאמן ילדים בעיר בה הוא מתגורר כיום.

בתקופה האחרונה דילייני הגיש בקשה לקבלת אזרחות ישראלית מתוקף נישואיו לאישה ישראלית, אך נענה בשלילה. אם אכן היה מקבל אזרחות, זו הייתה יכולה להיות בשורה טובה מאוד לאליצור איתו. זה היה נותר לה יתרון משמעותי על יריבותיה בליגה, בכל זאת, ישראלים ברמה של דילייני לא דורכים בליגה הלאומית. בנוסף, קבלת אזרחות של הגארד יכלה לשחרר לקבוצה האשקלונית משבצת נוספת של שחקן זר, ובהנהלה בהחלט תכננו לצרף זר נוסף לסגל הקבוצה במצב כזה, דבר שיכול היה להיות מאוד משמעותי ומכריע בקרבות העלייה בליגה הלאומית.

בריאיון ל”כאן דרום”, מספר דילייני כי הוא לא לוקח קשה את הדחייה, אך מאוכזב מהיחס אליו ומסביר כי מעבר לשחקן כדורסל, יש פה בן אדם שבונה משפחה, עובד ומנהל אורח חיים בישראל. למרות זאת, לטענתו רואים אותו רק כשחקן כדורסל.

פול מיטל ממשפחת דילייני בהרכב מלא.

משפחת דילייני חוגגים את לידת הבן. צילום: גל אילוז, גלגל המגנט

פול, איך אתה מרגיש בעקבות דחיית הבקשה שלך לקבלת אזרחות ישראלית?
“אני לא לוקח את זה קשה, טוב לי באשקלון ואני אופטימי לגבי הנושא הזה, במיוחד בעקבות כך שראש העיר של אשקלון דוחף ומנסה לעשות איזשהו צעד כדי לעזור לי לקבל את האזרחות. אני יותר מתמקד בקריירה שלי בכדורסל, אם זה בלשחק ואם זה בלאמן ילדים, וכמובן מתמקד בחיים היום יום שלי ובמשפחה הרבה יותר מאשר בעניין האזרחות”.

“העניין שאין לו אזרחות לא מונע מאיתנו כמעט שום דבר”, מוסיפה ליטל אשתו, “אנחנו אופטימיים, הוא יקבל את זה בסופו של דבר והכל בסדר, זה לא שאנחנו רודפים אחרי זה והכל בכוח. אין סיבה שהוא לא יקבל אזרחות בסופו של דבר, אבל האמת שהיינו בטוחים שזה יקרה כבר עכשיו כי אנחנו מנהלים פה את החיים שלנו בישראל ובונים משפחה, יש לנו ילד בן שנה ועוד ילד בדרך, זה לא שסתם התחתנו כדי שהוא יקבל אזרחות ואז יתגרש. כרגע אנחנו לא מתמקדים בעניין האזרחות כמו שמתמקדים חיי היום יום כמשפחה.

פול דילייני. צילום: ספי מגריזו

פול דילייני. צילום: ספי מגריזו

"בתכל’ס, פול הוא ישראלי לכל דבר, הדברים היחידים שהוא לא יכול לעשות זה כרגע להיחשב כישראלי בכדורסל ולהצביע בבחירות. הוא משלם מיסים ועושה הכל כאזרח ישראלי לכל דבר. האנשים שסביבו, לא רק מהכדורסל, אלא אפילו שכנים ומכרים, רואים את ההתנהלות שלו, שהיא לא סובבת רק סביב כדורסל. נכון שהוא משחק והכל טוב ויפה אבל הוא מתמקד בעניין המשפחה ובלהשתקע פה, מתמקד בקריירה שלאחר הכדורסל, ובגלל זה הוא גם הלך לעשות קורס אימון במכון וינגייט, כדי שיהיה לו מקצוע בישראל גם לאחר קריירת הכדורסל".

פול, מה הסיבות שלדעתך בגללן דחו את הבקשה שלך?
“אני לא חושב שאנשים באמת רואים את החיים שלי, רואים ומבינים שיש לי חיים גם מעבר לכדורסל. ברגע ששומעים את השם פול דילייני ישר מייחסים את זה לשחקן כדורסל שרוצה כביכול לשחק כדורסל כישראלי ולא מסתכלים מעבר לזה, לא רואים שיש פה בן אדם שיש לו חיים מעבר לכדורסל. אני באמת לא מבין את הסיבה שבגללה לא אישרו את הבקשה שלי, אבל לדעתי זה בגלל שאני לא משחק בליגת העל, אם הייתי משחק בליגת העל יש סיכוי גבוה שכן הייתי מקבל את האזרחות”.

פול דילייני. צילום: פבל

פול דילייני. צילום: פבל

נפגעת מזה?
“אני נפגע מזה שרואים בי רק שחקן ולא בן אדם מעבר, בן אדם שיש לו גם חיים ומשפחה בישראל מעבר לכדורסל”.

ליטל מציינת כי הוא דומע, ומוסיפה: “זה באמת כואב לו כי בימים בהם הוא שיחק בהפועל חולון בליגת העל, הוא קרע את הרצועה בברך ועבר שיקום של כמעט שנה. ברגע הזה הוא יכול היה לחזור לארה”ב ולהישאר שם אבל הוא החליט להישאר פה, להתחתן איתי, להקים משפחה ולעבוד בכמה עבודות בשביל שנוכל לחיות חיי משפחה בישראל. פול עשה מעל ומעבר בשנים האלה מאז נפצע ועבד בכמה עבודות כדי שאני אסיים את הלימודים שלי כמו שצריך ולא אצטרך לעבוד. עבד ללא הפסקה, גם בתחום הכדורסל ואפילו בשטיפת מכוניות. כולנו יודעים כמה קשה לחיות ולהתקיים פה בישראל אבל הוא עבד ועשה הכל כדי לשלם שכר דירה, מיסים וכל מה שצריך. הוא עשה כל מה שצריך לעשות בשביל זה ועם כל זה הוא עדיין לא אזרח. הוא לא התבייש לעבוד אפילו בשטיפת מכוניות, הוא בן אדם ממש צנוע, אין אצלו שופוני כמו שיש אצל הרבה שחקנים אחרים. מה שחשוב לפול מעל הכל זה המשפחה והוא עושה הכל כדי שנסיים את היום ברוגע, ביטחון וללא דאגות”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




פול, יש שחקנים בישראל שקיבלו אזרחות ומגיע להם פחות ממך. זה מפריע לך?
“בכנות, זה לא מפריע לי כי אני מבין את זה. אני חושב שאם הייתי נשאר בליגת העל רוב הסיכויים שגם אני הייתי כבר מקבל את האזרחות. מה שמציק לי ופוגע בי זה העניין שמסתכלים עליי רק כשחקן כדורסל ולא מעבר לכך, לא מבינים שאני גם בן אדם שבונה את החיים שלו פה”.

אתה אופטימי לגבי קיום הליגה בתוך כל התקופה הזו?
“אנחנו נמצאים באמת בתקופה מטורפת, אבל אני מאמין שבסופו של דבר הממשלה ואיגוד הכדורסל יגיעו לאיזשהו פיתרון שיהיה נכון ומתאים לכולם והליגה תתקיים”.

יום חלש שלו אך עדיין בראשות הקלעים. פול דילייני במדי אשקלון (צילום: פבל)

"לנצח בכל משחק". דילייני. צילום: פבל

כשנשאל לגבי מתווה הבועה שהיה לאחרונה בליגת ה-NBA, דילייני שהוא במקור מאטלנטה ואוהד שרוף של הקבוצה המקומית אטלנטה הוקס, אמר: “זה היה באמת משעשע, זה לא היה דבר רגיל. זה היה מאוד מעניין וגם קשה בשביל השחקנים אבל זה מוכיח כמה אנשים באמת אוהבים את הכדורסל כדי להישאר באמת בתוך ‘הבועה’ הזאת במשך חודשיים, ואין ספק שלברון ג’יימס הוא השחקן הטוב בכל הזמנים”.

"שמח שהוא נשאר". דודו שמריז. צילום: גלעד חזון

מה המטרות שלכם העונה באליצור איתו?
“ללא ספק, לנצח כל משחק ובסופו של דבר גם לעלות ליגה”.

לדעתך הסגל שיש בקבוצה העונה יספיק כדי לעמוד במטרה?
“אני באמת מאמין שיש לנו קבוצה מאוד טובה העונה. יש לנו שחקנים טובים, לא רק אמריקאים אלא גם ישראלים מצוינים. יש מיקס של שחקנים ותיקים, צעירים, אתלטים וגבוהים, מיקס טוב ממה שהיה בעונה שעברה, וכמובן שאני שמח מאוד שדודו שמריז נשאר בקבוצה. אני מאמין שעם הסגל וביחד עם המאמן חנן הירשוביץ’ וכל האנשים שדואגים לנו להכל, אם זה פיני ביטון ומיקי שרביט ואם זה יוסי קקון ועמוס, אפשר להגיע גבוה, לנצח ולעמוד בסופו של דבר במשימה שלנו ולהעפיל לליגת העל בסיום העונה”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר