יחזור לככב באשקלון? דודו שמריז (צילום: גלעד חזון)

"ראש העיר וסגנו גרמו לי להישאר": דודו שמריז לא עוזב את אליצור

לאחר שהיה עם רגל וחצי מחוץ למועדון, הכדורסלן האשקלוני הבכיר דודו שמריז נשאר לבסוף באליצור איתו אשקלון העונה ויסייע לקבוצה במאמציה לעלות לליגה הבכירה, “אליצור איתו אשקלון זו המשפחה שלי. מגיעה מילה טובה גם לפיני ביטון ומיקי שרביט שעשו כל מה שהם יכולים כדי שאשאר”, אומר שמריז

פורסם בתאריך: 4.9.20 12:43

     

דודו שמריז הוא הכדורסלן האשקלוני הבכיר כיום. כולם, כולל דודו עצמו היו בטוחים כי הוא לא יפתח את העונה הנוכחית במדי אליצור איתו אשקלון, דווקא בעונה בה הקבוצה הולכת חזק על העלייה לליגה הראשונה, בטח כשמספר העולות לליגה הבכירה עלה לשתיים. אך השבוע חלה התפנית בעלילה כשלחצים של ראש העיר תומר גלאם, וסגנו – מחזיק תיק הספורט דורון נקשרי הצטרפו ללחצים הרבים שגם ככה הופעלו עליו מצד מנהלי המועדון פיני ביטון ומיקי שרביט, והצליחו לשכנע את שמריז לחתום ולהתכונן בשיא המרץ לקראת העונה הקרובה, בה המטרה של אליצור איתו תהיה ברורה- עליית ליגה כששמריז צפוי להיות הפנים, הסמל של הקבוצה בתור שחקן בית בכיר.

בראיון ל “כאן דרום”, שמריז מספר על ההתלבטות הקשה שהייתה לו, מדבר על העונה המאכזבת שעברה על הקבוצה ואיך משתפרים בעונה הקרובה.

דודו שמריז. צילום: פבל

דודו, עד לפני שבוע היית בטוח שאתה עוזב את אליצור. מה קרה שהחלטת בסוף כן להישאר בקבוצה?
“היו לי סיבות אישיות שבעקבותיהן תכננתי לקחת חופש של כמה חודשים ובעצם לא לפתוח את העונה, ואז התערבו ראש העיר תומר גלאם, הסגן שלו דורון נקשרי וכמובן פיני ביטון ומיקי שרביט שלא רצו לוותר עליי, הם לחצו עליי ובאמת באו לקראתי, התגמשו ועשו הכל כדי שאמשיך בקבוצה. הם שכנעו אותי שאפשר לעשות את ההפרדה בין החיים האישיים לכדורסל. בזכות האנשים הטובים האלה החלתי לוותר על החופש ולבוא בשיא המוכנות לעונה הקרובה באליצור איתו אשקלון”.

מה המטרות העונה?
“קודם כל להתברג בפלייאוף העליון. משם, אם החיבור יהיה טוב ובהתחשב בעובדה שהעונה שתי קבוצות יעלו לליגה הראשונה השאיפה היא לעלות ליגה”.

איך אתה מסכם את העונה שעברה?
“העונה שעברה בהחלט הייתה מאכזבת מאוד, אבל צריך להסתכל גם על הנתונים כמו שהם. שיחקנו לאורך כל העונה בלי שני שחקנים שהיו אמורים להיות שחקני חמישייה משמעותיים ונפצעו, רוברט רותבארט ואריאל נבון. לא היו שחקנים בשוק ברמה שלהם, שיכלו להגיע ולהחליף אותם ולכן קרה מצב שכל העונה שיחקנו בהרכבים לא הרכבים וזה לא הספיק”.

העונה שעברה הייתה עונה מאכזבת. מה ישתנה העונה?
“תמיד לומדים מטעויות. השנה מנסים לבנות באשקלון קבוצה על בסיס רחב יותר, קבוצה שלא תסתמך על שחקן אחד או שניים. בנוסף ההנהלה צברה יותר ניסיון ואני מאמין שזה יבוא לידי ביטוי”.

מה דעתך על בניית הסגל עד כה?
“הוחתמו בינתיים שחקנים מצוינים. אם פול דילייני יקבל אזרחות ישראלית זאת גם תהיה תוספת כוח משמעותית כי נוכל להחתים שחקן זר נוסף”.

דודו שמריז. צילום: פבל

באיזה מעמד אתה רואה את עצמך בקבוצה הזאת?
“בכל קבוצה שאני נמצא בה אני מוצא את הדרך לעזור, בין אם אני צריך להיות שחקן דומיננטי או משלים. את העונה שעברה סיימתי עם ממוצע של 14 נקודות למשחק, אלה מספרים טובים אבל אני בטוח שאני מסוגל אפילו ליותר כי האחוזים בהם קלעתי בעונה שעברה היו נמוכים יותר מהאחוזים שיש לי לאורך כל הקריירה. פתחתי את העונה שעברה בצורה פחות טובה אבל לבסוף זה התאזן. לקראת סוף העונה נכנסתי לעניינים וקלעתי מעל 20 נקודות כמעט בכל משחק”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




אתה מרגיש שאתה בשל להיות הפנים של המועדון הזה? אתה שחקן בית ובנוסף שחקן בכיר בקבוצה. אתה מרגיש מוכן לעשות את קפיצת המדרגה ולהוביל את הקבוצה לליגת העל?
“קודם כל אני מרגיש שאני בשל. אני לא מפחד מסיסמאות או הצבת מטרות, זה חלק מהעסק שלנו כספורטאים. אני עולה לכל משחק ואימון כדי לנצח, לא משנה אם זה משחקון או באימון משחק הגמר של הליגה האומית. אני בא לכל משחק בלי פחד. אם רוצים שאהיה הפנים והסמל של המועדון הזה אני אשמח לעשות את זה, גדלתי כאן ואני מרגיש שזה הבית שלי.

“כבר ויתרתי על העונה הזאת, ואני צריך להודות לראש העיר תומר גלאם וסגנו דורון נקשרי כי הם גרמו לי להישאר. זה לא מובן מאליו שאנשים בתפקיד כזה חשוב יתעסקו בדודו השחקן מאליצור שלא רוצה לשחק כדורסל, יתקשרו ולא יעזבו אותי, נקשרי אפילו נפגש איתי ולחץ עליי עד שחתמתי. מגיעה מילה טובה גם לפיני ביטון ומיקי שרביט שעשו כל מה שהם יכולים כדי שאשאר. היו כתבות ושמועות שרבתי איתם אבל זה ממש תלוש מהמציאות. אליצור איתו אשקלון זו המשפחה שלי וידעתי שאם אשחק כדורסל העונה זה יהיה רק באשקלון”.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק הספורט, דורון נקשרי שמח במיוחד בעקבות ההחלטה של שמריז על המשך דרכו בקבוצה, ואמר: “דודו שמריז הוא אחד השחקנים המוכשרים בתולדות העיר אשקלון בתחום הכדורסל וסמל של העיר אשקלון בענף הכדורסל. הוא שחקן כשרוני שאני רואה אותו כאחד שהולך להוביל את הקבוצה לליגה הראשונה, לקחת את סרט הקפטן, להיות המנהל הבלעדי בחדר ההלבשה ולהציג את המנהיגות שהוא נולד עימה”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר