בן אלטיט (משמאל) במדי מכבי תל אביב
בן אלטיט (משמאל) במדי מכבי תל אביב

ירידה לצורך עלייה: זוכה היורוליג מגיע לאליצור איתו אשקלון

אליצור איתו אשקלון ממשיכה במסע החיזוק המרשים שמטרתו עלייה לליגת העל. השבוע הקבוצה צירפה לשורותיה את בן אלטיט, סנטר מכבי ת”א ונבחרת ישראל לשעבר. “נבנה סגל חזק ונעלה לליגת העל העונה”, הוא אומר בריאיון ל”כאן דרום”

פורסם בתאריך: 28.8.20 12:33

     

אליצור איתו אשקלון מכוונת גבוה והולכת בכל הכוח על העלייה לליגת העל העונה. ניתן לראות זאת בהחתמות המרשימות שהקבוצה מבצעת. הקבוצה החתימה שני זרים מרשימים, הראשון הוא הסנטר אלונזו קולמן ששיחק בחצי העונה שעברה בליגת העל במדיה של מכבי אשדוד והשני הוא הגארד פול דילייני ששיחק בקבוצה בעונה שעברה וייתכן שהעונה יחשב כישראלי, דבר שיאפשר לאשקלון לצרף שחקן זר נוסף, דבר משמעותי בהחלט.

בסגל הישראלי של אליצור נמצאים כרגע שחקן הבית גיא נצר, עומר בן דוד שגדל בהפועל תל אביב ושיחק לאחרונה במכבי רמת גן, עידן פז שכיכב במדי הוד השרון והמתאזרח ג’וש פרוינד שהגיע מליגת העל שם שיחק במדי מכבי אשדוד. עתידו של שחקן הבית וכוכב הקבוצה דודו שמריז עדיין לא ברור. ל”כאן דרום” הוא מסר: “עדיין אין החלטה סופית אבל כרגע זה נראה שלא אמשיך באשקלון. זאת החלטה אישית שלי ולא בגלל הקבוצה, קיבלתי מהקבוצה את התנאים שרציתי, זו סיבה אישית שלי”.

באתי להוביל

הרכש הנוצץ ביותר שחתם באשקלון, הוא הסנטר (27, 2.08) בן אלטיט, שחקן נבחרת ישראל לשעבר שגדל במחלקת הנוער של מכבי תל אביב. בעברו שיחק גם בקולג’ בארה”ב ונכלל בסגל מכבי תל אביב שזכה באליפות אירופה. כשהיה צעיר שיחק ברמלה תחת המאמן הנוכחי של אשקלון, חנן הירשוביץ’. משנת 2015 הוא משחק בליגת העל. הוא שיחק במדי קריית גת, מכבי אשדוד, גלבוע גליל ועירוני נהריה. בעונה האחרונה נכלל בסגל של הפועל באר שבע ולא קיבל מספיק דקות והזדמנויות. השבוע אלטיט החליט לרדת אל הליגה הלאומית כדי להוות שחקן מוביל בקבוצה ולהוביל את אשקלון לעלייה לליגת העל.

בן אלטיט במדי מכבי תל אביב

בן אלטיט במדי מכבי תל אביב

“זה מהלך שרציתי לעשות הקיץ, ללכת לקבוצה בליגה הלאומית שרוצה לעלות ליגה ולהוביל אותה”, מספר אלטיט על החתימה, “היו לי הצעות גם מליגת העל אבל החלטתי במקום להיות שחקן משלים, ללכת להוביל קבוצה מהליגה הלאומית ולנסות לעלות איתה לליגת העל. אני יודע שזה הרצון של המועדון כאן באשקלון ושזאת מטרה גדולה ששמו כאן במועדון מול העיניים ומשקיעים הרבה מאמצים כדי להשיג אותה. אני מקווה שנתחזק בעוד שחקן-שניים, נבנה סגל חזק ונעלה לליגת העל העונה”.

איך קיבלו אותך במועדון?
“האמת שאני עדיין לא מכיר אף אחד במועדון חוץ מהמאמן חנן הירשוביץ’ שאימן אותי בעבר ומפיני ביטון שהיה איתי בקשר ובמשא ומתן בתקופה האחרונה. את האולם אני מכיר כי כששיחקתי בעבר בקריית גת אירחנו את המשחקים שלנו באולם באשקלון”.

למה החלטת לרדת לליגה הלאומית ולהצטרף לאשקלון?
“הייתה לי העונה עונה לא פשוטה בהפועל באר שבע, עונה שגרמה לי להחליט שאני רוצה להוביל קבוצה, לחזור ליהנות מכדורסל ברמה הנפשית ולאהוב את המשחק כמו שאהבתי כל החיים. אחרי שנה טיפה יותר בעייתית מבחינתי, אני רואה את זה כמשהו שהחלטתי עם עצמי ואני ממש לא רואה בהחלטה שלי לרדת לליגה הלאומית ירידה מכבודי או משהו כזה. זה היה קורה רק בסיטואציה של קבוצה שרוצה לעלות ליגה ומבהירה לי שאני שחקן מוביל בה ומאמן שמאמין בי וזה מה שקרה באשקלון”.

אוהדי אליצור איתו אשקלון

אוהדי אליצור איתו אשקלון

איך אתה מסכם את העונה האחרונה שלך? למה לא קיבלת הזדמנויות בבאר שבע?
“זה לא ברור כל כך. בתחילת העונה לא קיבלתי הזדמנויות מהמאמן וחשבתי שזה ישתנה אך זה לא קרה. אולי ההפסקה של הליגה שהגיעה בעקבות הקורונה מנעה ממני לעזוב את באר שבע באמצע העונה כי חשבתי שאחרי הקורונה דברים ישתנו, מכיוון שכמעט כל הקבוצה והזרים השתנו וחשבתי שאקבל יותר דקות והזדמנויות, אך זה שוב לא קרה. זה משהו שקשה להסביר ואני שמח שזה נגמר ושזה מאחוריי. זה השפיע עליי מאוד מנטלית ועובדה שבעקבות זה אני עכשיו עושה הכל כדי לשחק הרבה ולהוביל קבוצה, גם אם זה דורש לרדת לליגה הלאומית. לשבת על הספסל זה בהחלט קשוח, אתה לא מרגיש שיש לך אפשרות לעזור לקבוצה ולהיות חלק מהעניין, אני כבר 6 שנים בליגת העל ועוד לא קרתה לי סיטואציה כזאת. יש סיטואציות בקריירה שאתה בתור שחקן נמצא במעמד יותר נמוך בקבוצה אך פה זו הפעם ראשונה שלא הצלחתי לשנות את הסיטואציה הזו וכבר הרגשתי שזה מעבר למשהו מקצועי, משהו שנמצא מעבר ליכולותיי לשנות. הרגשתי חסר אונים ואני לא מאחל לאף שחקן להגיע למצב כזה”.

אתה מרגיש שהקריירה שלך היא פספוס? משחקן מכבי ת”א ונבחרת ישראל ירדת לליגה הלאומית.
“אם אחשוב איפה יכולתי להיות, זה לא ייתן לי כלום. אני מתעסק בהווה ובעתיד, יש לי סיטואציה אז אני אעשה את הכי טוב שאפשר כדי לעלות בחזרה”.

אתה רואה את עצמך חוזר לבמה הגדולה בעתיד? איך אתה עושה את זה?
“אני חושב שחד משמעית אני יכול להיות במקומות האלה. בתור התחלה צריך להגיע רחוק השנה עם אשקלון, מנסה לעלות ליגה עם הקבוצה ומשם הכל פתוח. גם השנה יכולתי לשחק בליגת העל אבל באמת שהעדפתי להוביל קבוצה בליגה הלאומית. ברגע שהסוכן שלי נתן אישור שגם הצעות מהלאומית באות בחשבון, כל הקבוצות בליגה ששואפות לעלות ליגה כמו יבנה, מודיעין, עפולה ואשדוד פנו אליי”.

מה המטרות לעונה הקרובה?
“מבחינה קבוצתית, קודם כל להגיע לפליאוף ומשם לעשות את הכל כדי לעלות ליגה. מבחינה אישית, אני רוצה להחזיר לעצמי את הביטחון והכיף של המשחק”.

“הקהל של אשקלון עושה רעש”

אלטיט מביט על הסגל שנבנה באליצור איתו אשקלון ודי מרוצה, אך עדיין הוא סבור כי יש נקודות הדורשות חיזוק, “אני חושב שבינתיים אנחנו מתקדמים יפה. גם מבחינת זרים שיש לנו את פול דילייני ואלונזו קולמן שהם זרים ברמה מאוד גבוהה וגם מבחינת ישראלים. אני חושב שאנחנו צריכים להתחזק בעוד גארד או שניים אבל כבר עכשיו אפשר להגיד שיש לנו סגל חזק”.

הקו הקדמי שלכם צפוי להיות חזק במיוחד העונה איתך, עם ג’וש פרוינד ואלונזו קולמן. מה דעתך על זה?
“אני חושב שיש לנו קו קדמי מעולה. בין החזקים שראיתי בליגה הלאומית בשנים האחרונות. ראיתי את אלונזו קולמן משחק בליגת העל והוא מצוין ושמעתי גם על המתאזרח ג’וש פרוינד שהוא בעל יכולות נהדרות. עכשיו חסר לנו עכשיו להשלים את הסגל בקו אחורי ברמה גבוהה ואז נהיה באמת טובים. אני מקווה שהכל יתחבר כמו שצריך. בנוסף אם פול דילייני יוכר כישראלי נוכל להחתים עוד שחקן זר ואז זה בכלל יוכל לשדרג אותנו ברמות”.

מה אתה חושב על הרצון של המועדון להחתים את אבי בן שימול?
“גם בליגת העל אבי בן שימול נחשב לשחקן שהוא שובר שוויון, אז בלאומית בכלל. אין ספק שאם זה יקרה זאת תהיה תוספת שחבל על הזמן לסגל שלנו. תענוג לכל סנטר ובכלל לכל שחקן לשחק לצידו”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




אתה משחק בעמדת הסנטר ולא נחשב לשחקן שיוצר לעצמו יותר מדי אלא ניזון יותר מאסיסטים של שחקנים אחרים. איך שחקן כזה יכול להוביל קבוצה?
“כששיחקתי בעבר בליגה הלאומית אז הייתי מעבר לסנטר יעיל, הייתי שחקן שיוצר הרבה יותר לעצמו וזו עוד סיבה שאני רוצה לחזור לליגה הזו ולהוביל קבוצה. בליגה הלאומית באמת הייתי עושה הרבה יותר דברים, יש פחות זרים, המאמן נותן יותר את המקום ואת הבמה וזה עוזר. אני מקווה שבעתיד אוכל לעלות בחזרה ולעשות את הדברים האלה גם בליגת העל”.

חנן הירשוביץ'

המאמן חנן הירשוביץ'

מה דעתך על ההגרלה שקיבלתם, מול הפועל אילת בגביע המדינה?
“אני אפילו לא יודע איזה שחקנים יש באילת העונה אבל אותי יותר מעניין שאני הולך לפגוש את המאמן אריאל בית הלחמי, אחד המאמנים שאני יותר אוהב ומעריך, הוא אימן אותי בגלבוע/גליל וזו הייתה אחת השנים הכי טובות שלי”.

איך זה ירגיש לשחק ללא קהל?
“כרגע הקהל עדיין לא צפוי לחזור למגרשים וחבל שכך. הבנתי שהקהל של אשקלון אחלה של קהל שעושה רעש ובלאגן, כמובן שזה יחסר מאוד. אני מקווה שלאט לאט הקהל יחזור למגרשים כי זה דבר חשוב לכדורסל ולספורט. עד אז אני מקווה שיעודדו אותנו מהבית ויתמכו בקבוצה, זו עונה מעניינת וסופר חשובה למועדון וגם עבורי בפן אישי. שיהיה לנו בהצלחה, מקווה שנהנה ונעשה דברים יפים”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר