ואיזה מסכנים האוהדים. צילום: אורי קריספין
ואיזה מסכנים האוהדים. צילום: אורי קריספין

"כעס, עצב ודמעות": אוהבי ואוהדי הפועל אשקלון מבכים את מצבה

תוך 3 שנים בלבד, עשתה הפועל אשקלון את דרכה מהבמה הגדולה של ליגת העל היישר אל ליגה א’ החובבנית. דיברנו עם האנשים שהעלייה לליגת העל רשומה על שמם, עם אוהדים, אנשי הנהלה ושחקני עבר על תחושות הכאב ועל האשמים

פורסם בתאריך: 3.7.20 13:39

     

לפני כ-3 שנים הפועל אשקלון עוד הייתה בליגת העל. אך השבוע, לאחר שנתיים בליגה הלאומית ולאחר עונה מטלטלת, הקבוצה הבכירה של העיר מצאה את עצמה יורדת לליגה א’. כזכור, בחודש יולי האחרון קבע שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, יעקב פרסקי על פירוק העמותה שניהלה את הקבוצה ומינה את עו”ד ליאור דגן למפרק זמני. בעקבות הפירוק, אשקלון החלה את העונה במינוס של 9 נקודות.

המפרק הזמני של הפועל אשקלון. עו"ד ליאור דגן. צילום: שלומי לוי, דוברות הפועל אשקלון

המפרק הזמני של הפועל אשקלון. עו"ד ליאור דגן. צילום: שלומי לוי, דוברות הפועל אשקלון

העונה החלה דווקא בצורה טובה עבור הכחולים של מוטי איוניר, שצימקו את הפער בצורה מהירה ביותר ולרגעים היה נראה כי הקבוצה אפילו לא תתמודד בתחתית הטבלה במחזורים האחרונים של העונה. אך חלומות לחוד ומציאות לחוד, למרות שהקבוצה נראתה לא רע בחלק ממשחקיה העונה, הפועל אשקלון לא הצליחה לעמוד באתגר הגדול שניצב מולה – לשרוד בליגה הלאומית בתקציב נמוך, עם מינוס של 9 נקודות והאמת שגם ללא תמיכת הקהל, שפשוט איבד את האמון בקבוצה והפסיק להגיע למשחקים עוד לפני משבר הקורונה.

עם כל הכבוד לשחקנים שכל הזמן מתחלפים, מי שירידת הליגה הזאת כואבת עבורם יותר מהכל הם האוהדים והאנשים הקשורים כל כך למועדון. כל אחד מהם ניסה להסביר את רגשותיו בעקבות ירידת הליגה של הקבוצה, ומה לדעתו הגורמים להידרדרות של הקבוצה וחזרתו של המועדון אחורה – מהבמה המרכזית של ליגת העל היישר לליגה א’ החובבנית. חלקם חושבים שהסיבה העיקרית לירידה היא מקצועית וכי הישרדות בעונה בה הקבוצה התחילה במינוס של 9 נקודות זו הייתה משימה בלתי אפשרית, אך חלקם בכלל חושבים כי הסיבה העיקרית לירידה הכואבת היא פוליטית.

ואיזה מסכנים האוהדים. צילום: אורי קריספין

ואיזה מסכנים האוהדים. צילום: אורי קריספין

“העירייה מנהלת את זה כמו שוק”

איתמר שמעוני – ראש העירייה לשעבר: “אני חושב שהירידה של הקבוצה לא החלה מהיום אלא כבר מלפני שנתיים, כשכל ההתייחסות לכדורגל בעיר לוקה בחסר. היחס לאקדמיה לכדורגל ולקבוצה הבכירה שעד לא מזמן הסבה לנו כבוד בליגת העל היא לקויה. בעירייה התייחסו לכל הממסד הזה בחוסר רצינות, בצורה חובבנית ורשלנית, והנה אנחנו רואים עכשיו את התוצאה. כואב לי, אני אוהד את הקבוצה וגדלתי עליה, קיבלתי אותה בליגה א’ כשנבחרתי לראשות העיר ותוך שתי עונות עלינו לליגת העל. נתתי את כל כולי כדי להביא כבוד לעיר ולהביא את אשקלון לכותרות והצלחנו. עכשיו המצב עגום וצורם, כואב הלב, הלוואי שבעזרת השם הקבוצה תחזור למקום שהיא ראויה לו. כשהקבוצה ירדה רשמית היו לי דמעות בעיניים, המון כאב ועצב.

תומר גלאם ואיתמר שמעוני מונפים אל על. צילום: אורי קריספין

גלאם, שמעוני והאוהדים בימים מטובים יותר. צילום: אורי קריספין

“אני אוהד שרוף של הפועל אשקלון ומלווה את הקבוצה מגיל 5. כשהייתי בן 5, אבא שלי היה לוקח אותי למשחקים ומרים אותי על הכתפיים כדי שלא יסתירו לי. עזבתי את הכל ונסעתי עם הקבוצה לטייבה, כפר קאסם ולכל מקום. כנער הייתי ממש מכור לקבוצה ולכן יש בי המון כעס, עצב ודמעות. כל עוד שיש עירייה שלא מבינה שקבוצת כדורגל ומערך כדורגל בעיר מהגיל הרך עד הקבוצה הבוגרת זה חלק ממערכת חינוך, ושעיר כמו אשקלון חייבת שתהיה לה קבוצת כדורגל אטרקטיבית, אז העירייה מנהלת את זה כמו שוק, וכשמנהלים כמו שוק מגיעים לשוק”.

“מי שייקח אותה יסתבך כלכלית”

פרוספר אזגי – בעלי הפועל אשקלון לשעבר: “הירידה של הקבוצה הייתה צפויה. אני כבר במקום אחר וזה לא מעניין אותי. לא ראיתי, לא שמעתי ולא עקבתי אחרי הקבוצה, זה כבר לא מעניין. אני כבר לא בכדורגל, התקדמתי, אני לא פראייר שיביא כסף מהבית ואז יקללו אותי.

פרוספר אזגי. צילום: אילן אסייג

בוא נראה מי ייקח את הקבוצה עכשיו, מי שייקח אותה יסתבך כלכלית. גם בהצלחה שלהם, הם הצליחו אחרי שעזבתי רק כי הם קיבלו תקצוב של 10 מיליון לשנה”.

“אנחנו במקום בו היינו לפני 30 שנה”

שלומי לוי – דובר הפועל אשקלון: "קשה לי להירדם בלילה הזה! לילה עצוב לספורט האשקלוני! לילה עצוב לקבוצתי האהובה הפועל אשקלון, שמוצאת עצמה שוב בליגה א’. אותה הליגה בה התאהבתי לראשונה בקבוצת נעורי, אותה הליגה בה רשמתי חוויות בלתי נשכחות, אותה הליגה שמעולם לא חשבתי שאחזור אליה. כל כך הרבה מחדלים/אשמים/אחראים/תירוצים יש על ציר הזמן – אותי זה לא מעניין! התוצאה הסופית היא שקובעת! והתוצאה עגומה/עלובה/עצובה. ספורט הוא חלק בלתי נפרד מחינוך! חינוך למצוינות, לאורח חיים בריא, לתזונה נכונה, לתודעה עצמית גבוהה, להישגיות. כל אלה הם רק המעט שהספורט בכלל והכדורגל בפרט מעניקים לילדינו.

דובר הפועל אשקלון לשעבר, שלומי לוי

דובר הפועל אשקלון לשעבר, שלומי לוי

“קבוצת הכדורגל של הפועל אשקלון מאז ומתמיד הייתה גאוות העיר, חלון הראווה הכי נוצץ להשוויץ בו. כילד, שאהב את המשחק, לא העזתי לחלום, לא האמנתי שאצליח לראות את כוכבי הכדורגל של אותה תקופה במציאות. לא חשבתי שאוחנה, מלמיליאן ושלום תקווה יכולים לצאת מהטלוויזיה, לפגוש, לעורר השראה או לרגש ילד בן 8, משכונת עתיקות באשקלון. מאז גדלתי קצת, הילדים שלי, זכו, ולו במעט, להתחכך עם כוכבי ליגת העל, כשהפועל אשקלון הופיעה על הבמה המרכזית של הכדורגל הישראלי. מאז, עברו שלוש שנים, ואנחנו? היום? במקום בו היינו לפני 30 שנה!”.

“צריך להתמקד במחלקת הנוער”

פרוספר וקנין – יו”ר הפועל אשקלון לשעבר: “עצוב מאוד שחזרנו אחורה כמה שנים. אני מקווה מאוד שאנשים נכונים ייקחו את הקבוצה ויחזירו אותה למקום הטבעי שלה. אני לא כועס כי אנשים תמיד עושים טעויות ואף אחד לא עשה שום דבר בכוונה. צריך ללמוד מהטעויות ולהתמקד יותר במחלקת הנוער. עכשיו בליגה א’ יש הזדמנות לשלב שחקנים צעירים ולהגיע ללאומית עם בסיס חזק ואיתן של שחקני בית צעירים אשקלונים.

היו"ר החדש-ישן של הפועל אשקלון. פרוספר וקנין

היו"ר החדש-ישן של הפועל אשקלון. פרוספר וקנין

לדעתי ההידרדרות של הקבוצה הגיעה מכמה גורמים, גם פוליטיים וגם מקצועיים, קרו הרבה דברים בשנתיים-שלוש האחרונות. מצד אחד חבל מאוד שכל זה קרה אבל מהצד השני אולי זה היה צריך לקרות כדי להכין קרקע חדשה לקבוצה. אולי זאת ירידה לצורך עלייה והקבוצה תעלה בחזרה חזקה יותר עם בסיס אשקלוני צעיר וחזק. צריכים להתמקד במועדון במחלקת הנוער”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




“מה שחשוב – שיגיע רוכש”

עמי ג’רבי – שחקן ועוזר מאמן לשעבר בקבוצה: “זה יום עצוב לספורט באשקלון. קבוצה כמו הפועל אשקלון צריכה להיות לפחות בליגה הלאומית. חבל שזה הגיע למצב הזה שהקבוצה יורדת לליגה א’. אני מקווה שמי שצריך ייקח את הקבוצה בידיים ואת המושכות אליו ויעלה אותה מהר לליגה שהיא ראויה לה, אני עצוב מאוד בעקבות הירידה של הקבוצה. אין מה לחפש אשמים בירידה, מה שחשוב עכשיו שיגיע רוכש שיקנה את הקבוצה ויחזיר אותה למקומה הראוי. היו כמה גורמים לירידת הליגה הזאת – קודם כל העניין של הפירוק ושל הפחתת 9 הנקודות, החוסר בתקציב ולדעתי גם בחירת השחקנים העונה הייתה שגויה.

אני עצוב מאוד. עמי ג'רבי

חבל מאוד שקבוצה שרק לפני שנתיים וחצי הייתה בליגת העל כבר נמצאת בליגה א’ בגלל טעויות. אני מקווה שיגיעו אנשים טובים וירימו את הקבוצה למעלה. אני תמיד אמרתי שיהיה כבוד גדול עבורי לאמן את הפועל אשקלון בכל ליגה בה היא נמצאת. בינתיים לא פנו אליי ולא דיברו איתי, אם תגיע הצעה נבדוק אותה, הלוואי שזה יקרה, אשמח לאמן את הקבוצה”.

“אם זה יסתדר – ארכוש את הקבוצה”

דרור אלמלם – שחקן עבר ומעוניין ברכישת המועדון: “יום עצוב לכדורגל ולספורט באשקלון בכלל. אבל כל ירידה היא לצורך עלייה ואני מקווה שמההריסות האלה יבנו ויצמחו שחקנים וקבוצה עם עתיד ורוד יותר. מבחינתי הפועל אשקלון זה מי שבנה ועשה אותי, זה הבית שלי ועצוב לי מאוד. אך אני לא כועס ולא מחפש אשמים, אלא חושב איך אפשר לשדרג, לשפר ולתקן. אני מקווה שמי שיהיה בהפועל אשקלון יתקן כי יש למועדון הזה קהל נפלא,  אצטדיון טוב ותמיכה מראש עיר שבאמת רוצה שהקבוצה הזאת תעוף קדימה.

דרור אלמלם. צילום: אורי קריספין

דרור אלמלם. צילום: אורי קריספין

הלוואי שיסתדר לי לרכוש את הקבוצה ולתקן, אבל גם אם זה לא יהיה אני אז אני מקווה שמי שיהיה בקבוצה יחזיר אותה למקומה הראוי, שזה בטח לא בליגה א’. יש לי כמה דברים שאני צריך לסיים אותם ואם אני אספיק לסיים אותם וזה יסתדר אז אני ארכוש את הקבוצה, אני מעוניין בקבוצה גם אם היא בליגה א’, הפועל אשקלון זה בית ומשפחה עבורי”.

“עצוב לי על האוהדים”

איתן קסנטיני – יו”ר הפועל אשקלון לשעבר: “כואב לי על האוהדים. כשאני עזבתי הקבוצה היא הייתה בליגת העל, תראו איפה היא עכשיו – כואב ועצוב לי על האוהדים.

איתן קסנטיני. צילום: אורי קריספין

שכל אחד יפרש את זה לאן שהוא רוצה”.

“המועדון צריך לעצור ולחשב מסלול מחדש”

צ’יקו מגיה – שחקן ומנהל טכני במועדון לשעבר, כיום חבר הנהלת ההתאחדות לכדורגל: “עצוב לי, הפועל אשקלון זו קבוצה שכולנו גדלנו עליה. בנוסף שיחקתי בה וניהלתי אותה, אז ככה שאתמול היה לי עצוב מאוד. היו הרבה גורמים להידרדרות הזאת של הקבוצה, אבל אני מעדיף לא לפרט מהם, זה יעשה מול מי שצריך לשמוע מהם ומול מי שצריך לעשות איתו את הדין והחשבון.

צ'יקו מגיה. צילום: אורי קריספין

זה ממש עצוב וכואב, ממש חבל. במועדון צריכים לדעת לעצור את זה פה ולראות איך מחשבים מסלול מחדש, להביא אנשי מקצוע שבאמת מבינים ובקיאים בתחום ויכולים לסחוף את הקבוצה ולהחזיר אותה למסלול תוך שנתיים-שלוש”.


אולי יעניין אותך גם:

 

“צריך להשקיע בילדים המקומיים”

מוריס ז’אנו – שחקן עבר ומנהל מחלקת הנוער במועדון לשעבר: “הירידה הזאת כואבת מאוד. כי אין ספק שהפועל אשקלון, הקבוצה שבה גדלתי וצמחתי בזמנו, הייתה הקבוצה הבכירה של אזור הדרום כולו. אני בספק אם לאותם שחקנים ששיחקו פה העונה, קשה יותר עם ירידת הליגה הזאת מאשר לאנשים המזוהים עם הקבוצה הזאת. כאיש כדורגל אני יכול לנתח את ירידת הליגה הזאת בצורה הכי טובה בעולם – יכול להיות שעבור חלק מהשחקנים ששיחקו פה העונה, העונה הזאת הייתה מן תקופת מעבר, קרש קפיצה, עבורם זה היה רק לבוא, להרוויח כסף ולהמשיך קדימה, כי אם זה באמת היה חשוב להם – הקבוצה לא הייתה יורדת ליגה. בנוסף, כשאתה מקבל מינוס של 9 נקודות מפתיחת העונה אתה כל הזמן צריך לרדוף, וכשאתה מתחיל ברדיפה יש בעיה. גם כשהקבוצה הייתה בליגת העל, היו צריכים לדאוג לפתח את השחקנים המקומיים. כשהקבוצה הייתה בליגת העל, הקהל הגיע וכולם היו מבסוטים אבל לא חשבו על זה.

יובל נעים, מוריס זאנו, איתן קסנטיני. צילום: אורי קריספין

מוריס ז'אנו עם יובל נעים ואיתן קסנטיני. צילום ארכיון: אורי קריספין

“חורה לי שהיום למשל יש את הפועל באר שבע שעשתה שינוי מדהים ולקחה 3 אליפויות והוכיחה שבבאר שבע ובדרום יש שחקני כדורגל טובים שצריך להאמין בהם, וכאן זה לא קורה. עוד דוגמא זאת מחלקת הנוער של אשדוד. בתור מי שניהל את מחלקת הנוער של הפועל אשקלון ושאימן את קבוצת הנוער של הפועל תל אביב אני יכול להגיד דבר שלא מבינים פה בעיר – הילדים שגדלים באשקלון לא שונים מהילדים שגדלים בתל אביב. צריך להשקיע בילדים המקומיים, לתת לזה תהליך של עבודה וזמן, הכל מתחיל מלמטה. הראייה של האנשים המחנכים צריכה להיות מקצועית, אלה צריכים להיות אנשים עם ניסיון רב שבאו מתחום המשחק”.

“הרחיקו את האוהדים ולא התייחסו אליהם”

רוז’ה חטב, בעל בית קפה, שחקן ואיש הנהלה לשעבר ואוהד שרוף: “זה יום עצוב, כואב הלב. לפני שלוש שנים היינו בליגת העל ותראה לאן הגענו – לא להאמין. יש לכך כמה סיבות, זה קורה מנפילה לנפילה – אתה יורד ליגה, מחליף מאמנים, התחלפו גם ראשי עיר והפוליטיקה התערבה הרבה בספורט, תמיד שהיו פוליטיקאים בקבוצה זה יצר רק נזק. הרבה זמן מחפשים רוכש לקבוצה ולא מוצאים, הפועל אשקלון זו קבוצה שלא מוצאים לה כבר במשך תקופה לא אבא ולא אמא. פעם שאנשים רק היו שומעים את השם הפועל אשקלון היו קופצים כדי להשקיע ולהיות חלק במועדון הזה, אני לא יודע מה קרה בשנים האחרונות שאף אחד לא רוצה להתקרב לקבוצה שהיא הסמל של העיר.

רוז'ה עם דובר הפועל אשקלון, שלומי לוי

בנוסף אני חושב שהתנהלו לא נכון במועדון בכך שהרחיקו את האוהדים, לא עשו שום כנס לאוהדים, לא התייחסו לאוהדים של הקבוצה. אני חושב שאף עירייה בארץ לא מימנה את קבוצת הכדורגל שלה כמו שעיריית אשקלון מימנה את הקבוצה במשך השנים אבל עם כל הכבוד לעזרה הגדולה של העירייה, זה לא מספיק. הקבוצה כבר לא מצליחה לשרוד בלי בעלים רציני. כואב לי הלב על כל האוהדים, עד לפני כמה שנים שמחנו והרמנו את כולם על הכתפיים ותראה איפה אנחנו היום”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר