מוטי איוניר. צילום: פבל
מוטי איוניר. צילום: פבל

“כנראה שאנחנו לא מספיק טובים”: איוניר מסביר את הכישלון הצורב של הפועל אשקלון

אחרי ההפסד הכל כך צורב כל כך לעפולה, מסביר המאמן מוטי איוניר, מדוע עשה את החילופים שעליהם חטף ביקורת, מה דעתו על האוהדים שמבקרים אותו, ומזכיר לכולם שאם הקבוצה לא הייתה הולכת לפירוק, ירידה בכלל לא הייתה על הפרק. אבל אחרי הכל הוא מודה: “לפעמים גם למאמן אין תשובות”

פורסם בתאריך: 26.6.20 13:54

     

הפועל אשקלון כבר ראתה את הדרך לשרוד בליגה. הקבוצה של מוטי איוניר אירחה ביום שני באצטדיון “סלה” את הפועל עפולה. ביום המשחק אשקלון הייתה מדורגת במקום לפני האחרון ועפולה הייתה מדורגת אחרונה. כבר לאחר 23 דקות של כדורגל התוצאה הייתה 2-2, לאחר שאשקלון איבדה פעמיים יתרון. במחצית השנייה איוניר עבר למערך התקפי ושערים של מוסקוביץ’ ונקשרי העלו את הקבוצה ל 4-2. אך למרות שאשקלון הייתה בדרך הבטוחה לניצחון והובילה בהפרש של שני שערים רבע שעה לסיום, פארדו ומוסקוביץ’ רשמו החמצות גדולות לבד מול השוער והאשקלונים הצליחו להשמיט את היתרון המבטיח.

בדקה ה-75 עפולה צימקה את התוצאה ל 4-3 מרגליו של דודו ביטון, מה שהלחיץ את שחקני אשקלון וגרם להם לספוג את השער הרביעי עשר דקות לאחר מכן. בדקה ה-96, הגיע השער החמישי והעניק להפועל עפולה ניצחון דרמטי והזוי לגמרי. הפועל אשקלון רשמה את אחד המחדלים הגדולים ביותר בכדורגל הישראלי בשנים האחרונות והבטיחה באופן מעשי את ירידתה לליגה א’. בסיום המשחק נרשם עימות מילולי שאף הגיע לפסים פיזיים בין מאמני הקבוצות שלומי דורה ומוטי איוניר, שהיה עצבני בצורה בלתי רגילה.

שחקני הפועל אשקלון. צילום: פבל

שחקני הפועל אשקלון. צילום: פבל

בראיון ל “כאן דרום”, המאמן מוטי איוניר מנסה למצוא את הסיבות למחדל, מודה כי הוא די משלים עם הירידה לליגה א’ ותוקף את האוהדים שמבקרים אותו.

מוטי, איך אתה מסכם את המשחק?
“עצוב מאוד. זה היה משחק שכבר היה בידיים שלנו, ואולי היה גם מציל לנו את העונה, ולא ידענו לשמור על מה שהיה לנו בידיים. זה מאכזב ועצוב”.

איך הייתם מספיק נאיביים כדי לספוג מהפך כזה?
“לפעמים גם למאמן אין תשובות. אני לא השחקנים במגרש, לפעמים אין למאמן את היכולת לשלוט על הכל. כשמגביהים כדור לרחבה שלנו אני לא יכול להתרומם ולנגוח ולהרחיק, אני לא יכול להכניס שער באחד על אחד. יש דברים שאני כבר לא יכול לשלוט עליהם ובאמת שאין לי הסברים. קורה בכדורגל דברים שלפעמים אי אפשר להסביר, מה אפשר לעשות. לפני 10 ימים הובלנו 6 דקות לסוף על נוף הגליל, במשחק שיכלנו להוביל בו גם 2-0, ובסוף נגמר 1-1. במשחק החוץ מול הפועל פתח תקווה הגענו ל-7 מצבים ובסוף הפסדנו מהתקפה וחצי שלהם. ברגע שאתה לא מצליח ליישם את המצבים, אתה משלם מחיר. כנראה שאנחנו לא מספיק טובים, אי אפשר לקבל 5 גולים במשחק כזה שהוא היה משחק על החיים שלנו, המשחק הכי חשוב שלנו העונה”.

האם החיסרון של השוער ליאור חדריאן הפצוע היה אחד הגורמים להפסד לדעתך?
“אסור לשכוח שאופק עברי שעמד בשער הוא ילד צעיר וחסר ניסיון. זו העונה הראשונה שלו כשחקן בוגרים. בשבוע שעבר הוא היה טוב בעכו והציל אותנו פעמיים מהפסד ובאנו אל המשחק הזה מאוד בטוחים בו והנה פתאום הוא לא היה טוב. לדעתי אין תירוצים ואין שום דבר – כשקבוצה מובילה בדקה ה-75 בתוצאה 4-2 במשחק הכי חשוב שלה העונה ומאבדת את התוצאה זה מחדל גדול ושילמנו את המחיר. גם עם ליאור חדריאן היינו מפסידים משחקים אז אני לא חושב שאיתו זה לא היה קורה”.

"גם עם חדריאן היינו מפסידים". ליאור חדריאן. צילום: אורי קריספין

מה היו התגובות בחדר ההלבשה להפסד?
“שקט. כולם היו בהלם, אני לא חושב שמישהו אתמול עיכל אחרי המשחק את מה שהיה על הדשא. זאת תוצאה מטורפת, גם בלי קשר למאבקי התחתית, כל משחק אחר בליגה הישראלית שמסתיים בתוצאה 5-4 זה דבר נדיר ולא אופייני. האמת שאני חושב שגם היום, יום אחרי המשחק אנחנו עדיין לא מעכלים, גם היום אם אני מנסה לחשוב על דברים שקרו במשחק ולא מאמין”.

אז זהו? השלמתם עם הירידה?
“באופן רשמי לא ירדנו ליגה אבל זה ברור שאחרי מה שקרה מול עפולה הסיכויים שלנו לשרוד שואפים לאפס. אנחנו צריכים פה שלושה ניסים במכה אחת כדי להישאר. אם היינו מתארחים בלוד במצב אחר, אחרי ניצחון מול עפולה אני מאמין שהיינו מנצחים אותם”.

מה יהיה שלומי דורה? צילום: לירון מולדובן, דוברות הפועל אשקלון

"לא בן אדם בשבילי". שלומי דורה. צילום: לירון מולדובן, דוברות הפועל אשקלון

בסיום המשחק נקלעת לעימות מילולי שאף הגיע לפסים פיזיים עם מאמן הקבוצה היריבה, שלומי דורה. ספר מה היה שם.
“ירדתי מהמגרש במטרה לרדת בשקט בלי עימותים עם אף אחד ולא ראיתי ששלומי דורה בא ללחוץ לי את היד. לפי מה שהבנתי אחר כך הוא בא ללחוץ לי את היד וכנראה עשה זאת בצורה מזלזלת ולועגת לא באמת הגיע כדי ללחוץ את היד בצורה אמיתית. אני לא שמתי לב שהוא בא ללחוץ לי את היד והמשכתי ללכת וכנראה הוא חשב שאני לא לוחץ לו את היד בכוונה, מה שלא היה נכון. הוא התעצבן בעקבות כך וכשהמשכתי ללכת שמעתי אותו מקלל אותי בצורה מאוד מכוערת, כאן בעצם התעצבנתי. אני מעל 40 שנה בכדורגל הישראלי ומעולם לא נתקלתי בהתנהגות כל כך מבישה של מאמן, פשוט בושה וחרפה, אין לי מילים”.
הוא הגיע לחדר ההלבשה אחר כך כדי לבקש סליחה ואתה דחית את ההתנצלות שלו.

“אני לא צריך התנצלויות מאדם כזה, בן אדם שמדבר בצורה שהוא דיבר לא קיים בשבילי. יש מינימום של התנהגות של בני אדם, מי שלא יודע להתנהג כך הוא לא בן אדם בשבילי”.

מוטי איוניר. צילום פבל

"אני מתעצבן יותר מדי". איוניר. צילום פבל

במהלך המשחקים אתה עצבני מאוד ומעיר לשופטים לא פעם ולא פעמיים, אתמול גם ראית כרטיס צהוב בעקבות כך.
“אתה רואה אותי עכשיו רגוע, יחסית, פעם הייתי הרבה יותר עצבני. השופט אתמול היה חלש לדעתי אבל אני ממש לא חושב שהפסדנו בגללו. שיחקנו בעכו לפני שבוע ולא הערתי לשופט הערה אחת. אני לא המאמן היחיד שמעיר לשופטים, מעבר לזה, אני מסכים שלפעמים אני מתעצבן יותר מדי וכל אחד צריך לשנות בעצמו דברים שהם לא טובים. אולי בגלל המצב של הקבוצה והלחץ והרצון להצליח להשאיר את הקבוצה בליגה אז רמת העצבים עולה, בטח כשאתה מרגיש כשהשחקנים שלך עושים טעויות שיעלו לנו ביוקר במשך, אז ברור שאני מתעצבן. לדוגמא נגד עפולה כשהובלנו 4-2 דור מוסקוביץ היה חייב לעשות 5-2 ולגמור את המשחק אבל בעט החוצה לבד מול השוער. אתה יכול לשאול את הצוות המקצועי שהיו לידי בספסל שאחרי ההחמצה הזאת של מוסקוביץ’ התעצבנתי ממש והם אמרו לי: ‘מוטי תירגע כבר 4-2 מה אתה מתעצבן’, אבל אמרתי להם בתגובה: ‘אתם לא מבינים שאתה לא עושה 5-2 בסוף גם על 4-2 אתה משלם את המחיר’. ידעתי שבכל רגע שאנחנו לא מכריעים את המשחק זה יכול לעלות לנו ביוקר. לקבוצה כמו עפולה שכבר על סף ירידת ליגה כבר אין מה להפסיד. כשהם היו בפיגור 4-2 הם זרקו 7 חלוצים אל המגרש, כבר לא היה להם מה להפסיד ולכן לא אכפת להם להפסיד 7-2 או 4-2. זה המצב הכי מסוכן, יש לי כל כך הרבה ניסיון ואני יודע איפה משלמים על טעויות”.

מה דעתך על הטענות של האוהדים כי בכל פעם שאתם מובילים אתה עושה חילופים הגנתיים ומורה לשחקנים ללכת אחורה, ובגלל זה אתם סופגים ומאבדים את היתרון?
“קודם כל, כל האוהדים שכל כך מבינים בכדורגל יכולים לעשות קורס מאמנים ואז הם יהיו מאמנים ויחליטו החלטות, ואז נראה אותם. אני אעשה לך סדר – החילוף הראשון שלי היה כבר בדקה ה-25 כשהכנסתי את קונסטנטינוס במקומו של נירן רוטשטיין שהיה חלש וספגנו שני שערים מהצד שלו, חילוף של מגן שמאלי על מגן שמאלי, וקונסטנטינוס התקפי יותר מנירן רוטשטיין. בחילוף השני הוצאתי את פארדו ונכנס במקומו גל אזולאי, עברנו למערך סופר התקפי של שלושה בלמים, עם שלושה חלוצים, לידור נקשרי, דור מוסקוביץ’ וז’וליו סזאר, זה המערך שגם הפך את המשחק ל 4-2 וזה היה צריך להיות גם 5-2. רבע שעה לסיום כשעוד הובלנו 4-2, עפולה עברה לשחק עם 5 חלוצים, ואי אפשר לא להגיב ל-5 חלוצים. כבר היו לנו 3 בלמים במגרש אז התגובה שלי הייתה כשהכנסתי במקום לידור נקשרי ודור מוסקוביץ’ שכבר היו סחוטים ולא יכלו לרוץ, את מישל סיריצקי הקשר האחורי ואת דניאל קוניצקי החלוץ, לא הכנסתי שני בלמים. גם כשלידור נקשרי ודור מוסקוביץ’ יצאו, עדיין שיחקנו עם 2 חלוצים. קונסטנטינוס וגל אזולאי שיחקו בצד כדי שיהיו כדי שיהיו שחקני קו שיתקפו והיו לנו 3 קשרים חזקים באמצע כדי לשלוט בכדור.

“אין מה לעשות, זה כבר לא קשור לחילופים, הקבוצה פשוט לא תפקדה. השער שספגנו של ה-4-3 גרם לפאניקה, לחץ ובלבול ועלה לנו בהפסד. אם היינו מנצחים 5-2 אף אחד מהאוהדים לא היו אומר שאני עושה חילופים הגנתיים אלא היו אומרים שאני גאון שעושה חילופים של גאון. ככה זה בכדורגל, אתה מאמן טוב לפי התוצאה. אנשים שוכחים שהופחתו לנו 9 נקודות שאם היה לנו אותם אנחנו לא יורדים ליגה ואפילו לא מגיעים למבחנים. באתי לפה לקבוצה בלי תקציב, בלי אפשרות להביא את השחקנים שאני רוצה. יש לנו בסגל 12 שחקנים אשקלונים, שלושה שחקני נוער שמתאמנים איתנו קבוע, אחד מהם שיחק בליגה ועוד שניים מהם עוד ישחקו. אני לא יודע אם אשאר בעונה הבאה באשקלון אבל אני יודע שגם אחריי לאשקלון ישארו 12-14 שחקני בית שישארו לשרת את המועדון. אתה לא תמצא מאמן אחר שעשה דבר כזה בעבר באשקלון. זה לא נעים לשמוע ביקורת אבל אני יודע מה זה אוהדים, ככה זה, הם חייבים להאשים מישהו. אתמול שלושה אוהדים חיכו מחוץ לאצטדיון במשך שעה וחצי כדי לקלל אותי ולהגיד לי שאני הורדתי את אשקלון”.

אוהדי הפועל אשקלון. צילום: אורי קריספין

"האוהדים יכולים לעשות קורס מאמנים". אוהדי הפועל אשקלון. צילום: אורי קריספין

האם אתה מגדיר את העונה הזאת ככישלון?
“אם באמת נרד ליגה, אז כמובן שלא עמדנו במטרה אז אי אפשר להגיד שזו הצלחה. אבל היו הרבה דברים שלא היו תלויים בי העונה, אני לא קוסם ולא יכול לעשות הכל לבד. דבר אחד אני יודע – שעשיתי את כל מה אני יכול והשקעתי את כל מה שיכולתי להשקיע בשביל הקבוצה הזאת. כולם עושים טעויות ואני חושב שלאורך העונה לכל אחד במועדון יש את הדברים שהוא עשה טוב ופחות טוב”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בהנחה שהקבוצה באמת תרד לליגה א’, אתה תישאר באשקלון בעונה הבאה?
“אם יפנו אליי ויגידו שרוצים שאני אמשיך את מה שהתחלתי פה ויחזיר את הקבוצה לליגה הלאומית, אני ממש לא פוסל את זה. אני אוהב את המקום הזה, זה מועדון שאני חושב שיכול עם שקט ועבודה להצליח ואפשר לבנות אותו מחדש. אסור לשכוח שהגעתי העונה למקום שעבר טראומה גדולה, הפועל אשקלון הלכה לפירוק, התחילה את הליגה עם סגל אלמוני במינוס 9 נקודות ועם המון שחקנים חסרי ניסיון בליגה הזאת. זה לא שבנינו קבוצת חלומות כדי לעלות ליגה והכל התרסק, זו סיטואציה אחרת לגמרי. אנחנו קבוצה שיצאה לסכנין, עכו ונצרת וביום של המשחק לא יצאה בכלל לבית מלון, תשאל אם מישהו באשקלון התנהל ככה בעבר, צריך להבין את הסיטואציה של אשקלון העונה. לדוגמא בשבוע שעבר האוטובוס של הקבוצה יצא מאשקלון בשעה 2 וחצי והגיע בשעה 6 וחצי לעכו לאחר 4 שעות בפקקים, בשעה 8 כבר היינו צריכים להתחיל לשחק, זה דברים שהם בעייתיים”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר