דני רחמים
דני רחמים

דני רחמים עולה ליגה ועוקץ: "אנחנו קבוצת הכדורסל הבכירה באשקלון"

"זה שיש בעיר קבוצה נחמדה בליגה הלאומית שמקבלת כמעט שני מיליון שקלים מתקציבי עירייה, זה לא אומר שהם האגודה הבכירה בעיר. אם יתנו לי תקציב כמו שלהם אני אגיע לליגת העל”. לאחר שקבוצת הבוגרים של א.ס אשקלון בכדורסל עלתה לליגה הארצית, היו”ר דני רחמים יורה לכל עבר בראיון ל “כאן דרום”. פיני ביטון מאליצור מסר בתגובה: "מברך את הקבוצה החובבנית"

פורסם בתאריך: 5.6.20 12:06

     

דני רחמים (63) הוא אחד מאנשי הכדורסל הוותיקים והמוכרים באשקלון. רחמים נולד וגדל בעיר, בשנות ה-80 היה אחד משחקני הכדורסל המובילים באליצור אשקלון. כיום, לאחר שעבר קורס מאמני חינוך גופני וקורס מאמני כדורסל, הוא מוביל את אגודת כדורסל, לטענתו האגודה המובילה בעיר, א.ס אשקלון. קבוצת הבוגרים של האגודה עלתה לליגה הארצית לאחר שלא הפסידה משחק אפילו משחק אחד בליגה א’ העונה, ורשמה עונה מדהימה עם 16 ניצחונות ומאזן מושלם. אך רחמים שהקים את האגודה לבדו ומשמש כיום כיושב הראש, מייחס את החשיבות הגדולה יותר למחלקת הנוער בה הוא כל כך מתגאה.

חוגגים עליה לליגה הארצית. קבוצת הבוגרים של א.ס אשקלון עם המאמן עידו דניאל

הכל התחיל לפני 15 שנים, כשהקים בכלל אגודת כדורסל אחרת בעיר, מכבי אשקלון. “לפני 15 שנים הקמתי את מכבי אשקלון, ותוך 3 שנים הפכנו להיות מחלקת הנוער הבכירה בעיר”, סיפר רחמים והוסיף: “הגענו להיות אגודה מאוד גדולה ורצינית ואז העירייה ביקשה שנתאחד עם אליצור, שהייתה בזמנו קבוצת בוגרים בליגת העל, אך ללא מחלקת נוער. נשארה להם רק קבוצת נוער אחת ולנו 12 קבוצות, כל הילדים שהיו אצלם עברו אלינו, למרות שקבוצת הבוגרים שלנו שיחקה בליגה א' ושלהם שיחקה בליגת העל”.

איך אתה מסביר את זה? למה שילד יעדיף לשחק באגודה עם קבוצת בוגרים בליגה א’ ולא בליגת העל?
“הייתי כוכב, במשך 10 שנים שימשתי כקפטן באליצור ותוך שנתיים עלינו לליגה ארצית מליגה ג’. אני דמות ידועה בעיר, עשיתי המון בכדורסל באשקלון ולכן משכתי הורים וילדים שרצו לעבוד איתי”.

רחמים מספר כי היו מי שהמליצו לו שלא להתאחד עם אליצור, “אך לאחר שראש העיר פנה אליי השתכנעתי. מחלקות הנוער התאחדו וקבוצת הבוגרים שלנו מליגה א’ הפכה לקבוצת בת של אליצור מליגת העל. אחרי שלושה חודשים קראו לי ואמרו לי: ‘תודה על הכל, סיימת את דרכך במועדון’. שלחו אותי הביתה. אמרתי לרוני מהצרי, שהיה אז ראש העיר: ‘ראש עיר של עזה לא מתנהג איך שהתנהגתם. גנבתם אותי, אבל אני לא מתייאש – את מה שלקחתם ממני אני אקח בחזרה’”.

“אולי אשקלון לא בנויה לרמה גבוהה”

לאחר ש”גנבו” לו את האגודה שבנה במו ידיו, דני רחמים לא התייאש והחליט להקים אחת חדשה. “לפני 10 שנים החלטתי להקים אגודת כדורסל חדשה בעיר, א.ס אשקלון. כמובן שהיו התנגדויות מצד אליצור והעירייה. אליצור אגודת כדורסל דומיננטית בעיר והם לא רצו מתחרים. משנה לשנה עבדנו מקצועי ונכון והתפתחנו והיום אנחנו אחת האגודות הטובות בארץ, יש לנו קבוצת נוער בליגה לאומית ששואפת לעלות לליגת העל, שתי קבוצות ילדים ונערים ברמה לאומית. יש לנו באגודה כיום 16 קבוצות פעילות. אנחנו יכולים להגיע להרבה יותר הישגים אבל זה כבר סיפור אחר. להביא את רמת הכדורסל באשקלון לרמה גבוהה, אבל אולי העיר עדיין לא בנויה לדברים האלה”.

דני רחמים

למה אתה מתכוון?
“כל עיר יכולה להעמיד קבוצה בליגת העל עם 3 מיליון מהעירייה. אני בעד הישגיות נכונה שנבנית נכון עם התושבים של העיר. הדבר הראשון שרציתי כשהקמתי את האגודה שלי זה צוות מאמנים שיוכל לתפעל אותה. לפני 10 שנים חיפשתי וחיפשתי ובקושי היו 2-3 מאמני כדורסל באשקלון. לקחתי מאמנים צעירים, עבדתי איתם, לימדתי והכשרתי אותם. היום יש לי צוות מאמנים נהדר, אנשים שיודעים את העבודה, אנשי חינוך שמבינים את מהות הספורט והתפקיד שלהם. כל המאמנים באגודה שלי אשקלונים שגדלו פה במערכת שלנו, לאט לאט היום הם כבר ברמה לאומית ועושים עבודה יפה מאוד.

“לאחר שבנינו את צוות המאמנים בנינו מחלקת נוער טובה. אני מאמין בבסיס של קודם כל נוער וילדים, ועל זה לבנות את קבוצת הבוגרים ולשלב שחקנים תוצרת בית. בדרך כלל קבוצות חושבות קודם כל על הבוגרים, אצלי זה הפוך. בזמן האחרון למשל שחררתי שחקנים שהגיעו לרמה לאומית להפועל תל אביב, זה התפקיד הראשוני של אגודה בעיר, לפתח שחקנים צעירים ולתת להם להתקדם. אני בעד קבוצות בוגרים עם שכל, היגיון ויכולת לנהל את הקבוצה, צריכה להיות דרך, שיטה ותוכניות ארוכות טווח, ברגע שזה לא עובד נכון אין שום סיכוי להתקדם”.

אז מה אתה מציע?
“הגישה שלי היא מקצוענות, עקביות ועבודה קשה – בלי שלושת הדברים האלה אין שום סיכוי להצליח בספורט. אני מאמין בזה וזה מביא תוצאות. הקמתי את האגודה בשנת 2009 לבד. ראיתי את ההתנהלות של הכדורסל ובכלל של הספורט בעיר, והבנתי שמעניין את כולם רק ביזנס ולא לקדם שחקנים צעירים ומאמנים אשקלונים.

“הקמתי, אימנתי ובניתי אגודה שלמה והיום אני מאוד מרוצה ממה שקורה אנחנו מונים מעל 200 ספורטאים, הורים שמגובשים סביב הילדים שלהם, ובקרוב נקים בית ספר לכדורסל ואני מאמין שנהיה 700-800 ספורטאים פעילים באגודה. אני מקווה שבית הספר הזה יזניק את העיר ליצור שחקני כדורסל ברמת מאוד גבוהות. מקיף א’ שהגיע לליגת העל לבתי ספר, שזאת הליגה הבכירה שיש בה שידורים ישירים בטלוויזיה, רוב השחקנים שמשחקים שם גדלו אצלנו באגודה. אם נעבוד נכון, תוך שנתיים-שלוש נגיע לצמרת הכדורסל בישראל בילדים ובנוער. ברגע שקמנו לאליצור היו 250 ספורטאים במחלקת נוער. מאז קרתה מהפכה בעיר, הם נשארו בלי מחלקת נוער, כולם עברו אלינו”.

בכמה העירייה תקצבה אתכם העונה? ממה התקציב שלכם נבנה?
“470 אלף שקלים. התקציב שלנו העונה נשען בעיקר על התקצוב הזה מהעירייה ועל הכנסות ממחלקת הנוער. השנה בליגה הארצית נעלה הילוך בקבוצה הבוגרת, זאת כבר ליגה חצי מקצוענית. אני מצפה להיפגש עם תומר גלאם ולדבר איתו על התקציב לקבוצת הבוגרים לשנה הבאה שצריך לגדול באופן משמעותי כי השנה הוא היה מאוד קטן”.

“העיר מושכת אותנו למטה”

לרחמים יש ביקורת לא מעטה על שיתוף הפעולה עם העירייה ולתחושתו, בעירייה פחות מבינים את החיוניות של הספורט לעיר, “לצערי לא תמיד מבינים מה אני רוצה, אני לא מוצא את השפה המשותפת עם העירייה שאנחנו תלויים בה ואני זקוק לשיתוף הפעולה איתה. האגודה שלי חייבת לפעול בתוך אווירה ספורטיבית, במקום בו מעריכים ספורט, קשה להגיע לרמות הגבוהות בלי שיתוף פעולה. העיר מושכת אותנו למטה, אבל בזמן האחרון אני מרגיש שזה מתחיל להשתחרר. אני מאמין שנפעיל לחץ ונשכנע וההישגים שאנחנו מביאים יעזרו לעירייה להבין שצריך לתקצב אותנו יותר. יש פוטנציאל גדול בעיר, בני נוער וילדים שלא מנווטים נכון. אני מקווה שנוכל לעזור לעיר בעניין הזה, העירייה מתחילה יותר מבינה את הצרכים שלנו ומבינה שאני צריך יותר מתקנים וגישה לבני הנוער דרך בתי הספר. אני חושב שיש קשר הדוק בין הכדורסל שהוא החינוך הבלתי פורמלי לחינוך הפורמלי. יש לי שיתוף פעולה טובה והבנה טובה עם ראש מנהל החינוך בעיר, יובל. אני מאמין שלאט נצליח להגשים את המקצוענות והיכולת באגודה ולהגיע לכל ילדי אשקלון.

דני רחמים ותומר גלאם בתקופת הבחירות. צילום: מטה גלאם

“ברגע שנגיע לסנכרון מלא עם העירייה גם נגיע להרבה יותר הישגים, אנחנו מבינים ושוחים בכדורסל, עיריית אשקלון צריכה להאמין בנו. אנחנו לא צריכים תקציב של מיליונים, רק מתקנים ראויים וגישה כדי לגייס כמה שיותר ילדים, אפשר לעשות פה משהו נהדר ונפלא. אני מאמין שיהיה טוב, אני אופטימי. יש לי דרך שלא מסיטים אותי ממנה, פעם אחת הסיטו אותי וזה נגמר בזה שגנבו לי את האגודה, זה עבר ונגמר ולא יחזור יותר. אני מצפה ורוצה שהעיר שלנו תשנה את הגישה שלה לספורט, רוצה לראות את כל ענפי הספורט בעיר פורחים בדרך מקצוענית עם הילדים של העיר הזאת, יש לזה חלק גדול בחינוך”.

מתבסס על כישרונות מקומיים

אז כאמור, הקבוצה הבוגרת עלתה לליגה הארצית וזאת לאחר רצף מדהים של 16 ניצחונות, אשר רחמים סבור כי אילולא הקורונה היינו רואים רצף ארוך יותר של ניצחונות, “היו לנו משחקים מאוד יפים ומהנים, מתוך 16 משחקים ניצחנו את כולם. אם העונה הייתה ממשיכה ולא נעצרת בגלל הקורונה, עדיין לא היינו מפסידים שום משחק לדעתי, היינו במומנטום שאף אחד לא יכל לעצור אותנו. המאמן עידן דניאל עשה עבודה מצוינת, אבישי חטב הקפטן של הקבוצה גיבש והוביל את השחקנים. הקבוצה בנויה נכון, כולם חברים ומפרגנים אחד לשני. ברגע שאתה עובד מקצועי והכל סביבך מקצועי אז אין לאף אחד תלונות וטענות, כי הכל נעשה משיקולים מקצועיים בלבד וכולם יודעים את זה. זה הסוד של הקבוצה שלנו, כל המערכות אצלנו עם אנשים מקצועיים.

“האמת שיכלנו לעלות ליגה כבר לפני 5-6 שנים. באו כמה אנשי עסקים מהעיר והציעו לי 150 אלף שקל כדי להעלות את הקבוצה ליגה, אמרתי להם שבלי שחקני נוער מקומיים שאני יכול להעלות לבוגרים אין לי בשביל מה לעלות ליגה. מה אני אעשה, יביא שחקנים מקריית גת, אשדוד ויבנה? אני רוצה שלפחות חלק מהשחקנים יהיו אשקלונים שגדלו פה. העונה עזבו אותנו 3 שחקני נוער ברמת נבחרת ישראל והחלטתי שהקבוצה הבוגרת שלנו חייבת לעלות לליגה הארצית כדי לתת מענה לשחקנים שגדלים אצלי. עלינו עם שלד של השחקנים שגדלו אצלנו עם חיזוק מסוים, הכי בריא לעשות כך”.

מה המטרה של הקבוצה הבוגרת בעונה הבאה בליגה הארצית?
“נמשיך לבנות מלמטה ואני בטוח שעוד שנתיים – שלוש נייצר שחקנים ברמה של ליגה לאומית וגם נהיה שם. היתרון שלי שהייתי גם שחקן ומאמן וניהלתי הרבה כדורסל, אני לא מתלהב מהר מדי ולא מתייאש מהר מדי. יש לי דרך שאיתה אני הולך ובונה לאט ונכון. שתהיה הזדמנות ונרגיש שאנחנו מוכנים לעלות לליגה הלאומית נלך על זה. זאת לא חוכמה לעלות ליגה, להעמיד קבוצה בהרבה כסף ואז לרדת עם חובות, אין שום תועלת בזה שקבוצה בליגת העל שלוקחת המון כספי ציבור מביאה בקושי 150 צופים. אני לא מתכוון להחתים שחקנים זרים. אני רוצה להמשיך עם הצוות המקצועי והשחקנים שלנו כמה שאפשר ולתקוע יתד בליגה, אני רוצה שהשחקנים והצוות שלנו יתנסו בליגות האלה.”

יש לכם פוטנציאל של קהל לדעתך?
“יש לנו פוטנציאל. ככה בונים נכון תרבות ספורט. לא הולכים ויאללה עושים שופינג על כספי ציבור ובסוף מגיעים לחובות, פירוק ובתי משפט. זה קורה פעם ועוד פעם ואנשים לא לומדים מהטעויות. אני מקווה שנהווה דוגמא לאגודות אחרות, צריך סבלנות, אין קיצורי דרך. מקום שיש אליו קיצורי דרך זה מקום שלא שווה להגיע אליו.

“כדי להעלות את הרמה אני חייב 500-600 ילדים בבית ספר לכדורסל. אני צריך לקבל אישור מהעירייה כדי להקים בית ספר לכדורסל ואני מאמין שלאט לאט זה יפתר. בכל עיר במדינה לכל מועדון יש בית ספר לכדורסל עם מאות ילדים, שם מתחילים, זה הבסיס לכל אגודה רצינית. ברגע שיהיו לנו כמויות גבוהות של ספורטאים והישגים בקבוצות השונות, יגיע באופן אוטומטי גם הקהל”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




“הייתי מתקן הרבה באליצור”

לרחמים, כפי שניתן להתרשם יש לא מעט ביקורת על ההתנהלות של העירייה כלפי אליצור איתו ובכלל על הקבוצה, ״הייתי מתקן בה הרבה דברים. בונה את האגודה מחדש, מהבסיס. בונה מחלקת נוער טובה, מביא מאמנים טובים, בונה את הקבוצה סביב הקהילה. בעצם עושה את מה שעשיתי בא.ס אשקלון ומוביל את האגודה להישגים. אף אחד לא יודע מה יהיה בעקבות הקורונה, המדינה עלולה להיכנס למשבר כלכלי ואז גם התקצוב מהעירייה ירד וברגע שזה קורה האגודה הזאת לא קיימת. אני חושב שזה לא בריא להישען רק על כספי ציבור”.

יש שאיפה להיות אגודת הכדורסל הבכירה בעיר?
“אני יודע שאני האגודה הבכירה בעיר בלי קשר. זה שיש בעיר קבוצה נחמדה בליגה הלאומית שמקבלת כמעט שני מיליון שקלים מתקציבי עירייה, זה לא אומר שהם האגודה הבכירה בעיר. אם יתנו לי תקציב כמו שלהם אני אגיע לליגת העל ולא ללאומית. הציעו לי בעבר לעמוד בראש המערכת של אליצור ולנהל אותה, אבל אני לא מעוניין. אני רוצה לבנות משהו עם דרך.

“השאיפה שלי לעתיד היא שיהיו לנו באגודה 800 ילדים בבית ספר לכדורסל, שנהיה אגודה תחרותית עם 300 ספורטאים בילדים ובנוער, ושכל אותם שחקנים יעבדו מול המאמנים המקומיים שהכשרנו ותוך 5 שנים נגיע לתארים בנוער ונקים פה קו יצור מדהים של שחקני כדורסל שמייצגים את העיר הזאת, אם זה יקרה אז לאט לאט הקבוצה הבוגרת שלנו גם תגיע לליגת העל ויגיעו לכל משחק 1,500-2,000 צופים. הכל זה דרך עבודה קשה, אין קסמים”.
מנכ"ל אליצור איתו אשקלון, פיני ביטון, מסר בתגובה לריאיון: "אדון דני רחמים, ראש וראשון אחרון אחרון. הקבוצה הבכירה ביותר היא הקבוצה שנמצאת בליגה הבכירה ביותר וזאת אליצור איתו אשקלון! קשה לך לעכל? אז תפנים את העובדה הזאת. מכאן, היות והעיתון יצא לאור ולא נדרשנו לתגובה על דברי ההבל ורעות הרוח אני מבטיח להגיב בהרחבה ולספר לציבור האשקלוני איך מתנהלת העמותה המשפחתית של אדון דני רחמים. בהזדמנות זו אני מברך את אסא אשקלון שהעפילה ממרתפי הליגות החובבניות ועלתה לליגת חובבנים בכירה יותר. נשתמע בקרוב".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר