אליצור איתו אשקלון בעוד הפסד מאכזב. הפעם בהרצליה

כדורסל: סיום ליגה צורם לאליצור איתו אשקלון

הליגה הלאומית סיימה את העונה לנוכח התפשטות הקורונה, כאשר במקצה האחרון הפסידה אליצור איתו אשקלון בפעם הרביעית ברציפות

פורסם בתאריך: 20.3.20 14:16

     

רגע לפני שהליגה נעצרה והסתיימה, אליצור איתו אשקלון אירחה את מכבי הוד השרון ורשמה הפסד מאכזב נוסף, הרביעי ברציפות. פתיחת המשחק הייתה ללא הרבה הגנות כשהאורחים רצו ל-11-4 וסיימו את הרבע הראשון ביתרון 28:21. יובל נעימי העביר את היתרון לביתיים בפתיחת הרבע השני ואריזונה ריד המשיך אותו. דודו שמריז במחצית ראשונה אדירה של 17 נקודות ניהל קרב קליעות עם טרבון יוז, שסיים את החצי עם 17 גם כן, והלוח הראה 50:52 לאליצור איתו אשקלון במחצית. ד’אור פישר עם הטבעה ועבירה הקפיץ את הספסל המקומי, אך האורחים המשיכו להיות במשחק עם יכולת טובה של שני הזרים – 75:76 בלבד לביתיים אחרי שלושה רבעים. 4 דקות לסיום, לוח התוצאות הראה 92:92, אך מכאן ג’ימי הול וטרבון יוז הובילו את האורחים ועידו דוידי נעץ את המסמר האחרון בארון של אשקלון עם שלשה גדולה.

טרבון יוז שוב היה בשיאו עם 33 נקודות ו-6 אסיסטים. מנגד, 25 נקודות כל אחד של אריזונה ריד ודודו שמריז לא עזרו לאליצור איתו אשקלון.

הליגה הלאומית הסתיימה, היורדות הוקפאו

מנהלת הליגה הלאומית, בשיתוף עם איגוד הכדורסל, הודיעה השבוע על סיום עונת המשחקים 2019/20 והעפלתן של בני הרצליה והפועל חיפה לליגת ווינר סל. ההחלטה התקבלה לאור התפרצות נגיף הקורונה וב”לב כבד, ולאחר בחינת כלל השיקולים העומדים על הפרק”, כך מסרו ממנהלת הליגה הלאומית.

כפי שהוחלט בפתיחת עונת המשחקים 2019/20, שתי קבוצות יעלו בתום העונה לליגה הראשונה ולכן לאור המצב שנוצר, הוחלט על עלייתן של שתי הקבוצות הנמצאות במקומות הראשונים לפי הטבלה – בני הרצליה המוליכה והפועל חיפה סגניתה. עוד נקבע על הקפאת היורדות לליגה הארצית ובכך אליצור-איתו אשקלון הרוויחה ובגדול, שכן הקבוצה הסתבכה לאחרונה במאבקי תחתית ועוד הייתה עלולה למצוא את עצמה בליגה השלישית.

עוגן יוחננוב, יו”ר מנהלת הליגה הלאומית, מסר: “לצערי הרב לא נותרה למשפחת הכדורסל ברירה. לפי הערכות משרד הבריאות אנחנו לקראת שבועות לא פשוטים והחרפה של המאבק בנגיף. במצב הזה קשה מאוד יהיה להמשיך לקיים אירועי ספורט. החלטת איגוד הכדורסל על סיום הליגה הלאומית התקבלה בלב כבד ובידיעה שישנן קבוצות אשר יתכן ותפגענה מהמהלך. אני מברך את איגוד הכדורסל על הנחישות, העקביות וההחלטה בנושא העולות לליגת העל. שתי עולות לליגת העל זהו צעד ענק לטובת השחקן הישראלי ובני הנוער, דור העתיד של נבחרות ישראל”.

 

החלטה זו היא לא פשוטה בכלל וגררה אחריה תגובות רבות. מדובר למעשה בהחלטה שהורידה לטמיון 22 מחזורים בעונה הסדירה, כאשר הקרב על שני המקומות הראשונים היו צמודים ביותר והנפגעות העיקריות מהמהלך הן הפועל עפולה ואליצור יבנה שהיו במרחק של ניצחון אחד מהפסגה כאשר להן היה מאזן 8:14 בעוד לחיפאים ולשרוניים 7:15.

בעיה נוספת היא שכלל לא בטוח שבסופו של דבר ההעפלה של השתיים תתאפשר משום שמנהלת ליגת ווינר סל היא זו שקובעת את כמות הקבוצות בליגה הבכירה ואין כל כוונה שם להגדיל את מספר הקבוצות ל-14, אלא להשאירו על 12 כאשר השאיפה הכללית היא אף להקטין את הליגה עוד יותר. כך או כך, האיגוד החליט, אבל ההחלטה רחוקה ממימוש.
אמנם ההחלטה גררה תגובות רבות, אך כל קבוצה הגיבה לפי האינטרס שמשרת אותה. אליצור יבנה והפועל עפולה שנלחמו על עליית ליגה זועמות וכנראה יפנו לבית המשפט, שתי הקבוצות השקיעו כסף רב וכעת הן רואות אותו מתאדה לנגד עיניהן. גם בליגה הארצית זועמים וטוענים כי לא ייתכן שמוקפאות היורדות ושההכרעה לא תהיה על הפרקט.
פיני ביטון, מנכ”ל אליצור איתו אשקלון מסר: “בגדול ברור שהיינו שמחים לסיים את העונה כמתוכנן. יחד עם זאת הבריאות של כולנו היא מעל הכול, לכן ההחלטה אצלי ואצל הקבוצה באופן כללי היא ברגשות מעורבים. שחקנים כבר לפני ההחלטה חששו ממגע פיזי גם באימונים ובשל המצב ההחלטה כרגע נראית כאחראית ועל פי הוראות משרד הבריאות . ההפסדים הכלכליים לא קטנים אבל כשמדובר בחיי אדם אין משמעות לכסף. מאחל לעם ישראל לעבור את המשבר מהר ככל האפשר ולהמשיך להישמע להנחיות משרד הבריאות”.
לעומת זאת, קבוצות התחתית שהייתה להן סכנה גדולה עם המשך העונה, מרוצות מההחלטה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר