מאמנה החדש של אליצור איתו אשקלון, מתן חרוש. צילום: אליצור איתו אשקלון

המאמן החדש של אליצור איתו: "מקווה לשמח את התושבים בימים האלה"

מאמן הכדורסל מתן חרוש החליף את רועי חגאי, שסיים את דרכו באליצור איתו אשקלון. עם כניסתו לתפקיד המאתגר הוא מסביר איך הוא מתכוון לחלץ את הקבוצה מהמשבר שהיא נתונה בו ומדבר על ההתמודדות עם ההסלמה הביטחונית, "השחקנים מבינים שאזעקות זה חלק מהחיים באשקלון"

פורסם בתאריך: 28.2.20 10:53

     

כמה ימים לאחר שספגו תבוסה בתוצאה 75:52 מול נתניה, היריבה למאבקי ההעפלה לפלייאוף העליון, החליטו בהנהלת אליצור איתו אשקלון להיפרד ממאמן הקבוצה רועי חגאי. הקבוצה נמצאת בתחתית הליגה הלאומית, אך עדיין חולמת להעפיל לפלייאוף העונה, ולשם כך מינו באליצור לעמדת המאמן את מתן חרוש.

חגאי הגיב לפיטורים בפוסט שכתב בחשבון הפייסבוק שלו: "היום סיימתי את דרכי באליצור אשקלון. רציתי להודות לשחקנים שאימנתי, נתתם את כל הלב ולמרות כל הפציעות הקשות וחוסר המזל שסבלנו ממנו – הקבוצה עדיין במשחק בודד מהפלייאוף, ואני סמוך ובטוח שתעשו את זה. מאחל לקבוצה לעמוד במטרות, אני אחזור מהר למה שאני הכי אוהב בעולם, שזה לאמן כדורסל!".

רועי חגאי. צילום פבל

רועי חגאי. צילום פבל

חרוש (40), שנכנס לתפקיד השבוע, שימש עוזר המאמן של שרון דרוקר ושל סטפאנוס דדאס בעונה הנוכחית בהפועל חולון בליגת ווינר. בשלוש העונות האחרונות אימן בליגה הלאומית את הפועל רמת גן-גבעתיים, והוא נחשב למאמן שמכיר את הליגה מקרוב. בעבר אימן גם את הרצליה וראשון לציון, וכעת הוא מגיע כדי להצעיד את אליצור איתו אשקלון קדימה. רגע לפני שהוא מתחיל התפנה חרוש להעניק ריאיון ל "כאן דרום".

מתן, איך הגעת לאליצור איתו אשקלון? למה העדפת לעזוב את תפקידך כעוזר מאמן בהפועל חולון, מועדון מהגדולים בארץ, כדי להיות מאמן ראשי בליגה הלאומית?
"אני מאמן כדורסל, מאוד אוהב לאמן ולשמש כמאמן הראשי. זה מה שעשיתי בשלוש השנים האחרונות בהפועל רמת גן/גבעתיים ובעבר בהרצליה וראשון לציון. זו לא הייתה החלטה קלה לעזוב את חולון, שזה מועדון גדול שהיה לי טוב בו, אבל פנו אליי מאשקלון והחלטתי לקחת את האתגר. רציתי מאוד לחזור לאמן ואני אוהב את הליגה הלאומית ומכיר אותה, הייתי בה שלוש שנים, שזה לא מעט, ורציתי לחזור".

איך זה להגיע לאליצור איתו אשקלון? איך קיבלו אותך במועדון?
"כבר בכמה הימים הבודדים שלי כאן במועדון הבנתי שיש פה אנשים טובים, מערכת בריאה בה כולם רוצים מאוד להצליח, אנשים מאוד מחויבים ומסורים למועדון שזה חשוב. יש כאן מתקן בקנה מידה של ליגה ראשונה, כל הדברים האלה מאוד מוסיפים. קיבלו אותי עם הרבה חום , כל מי שעובד במועדון אוהב מאוד את המועדון. התמיכה הזאת מאוד חשובה, בטח ברגעי משבר ורגעים קשים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"זה ברור שהקבוצה נמצאת במשבר"

הדבר הראשון שעשה בימיו הראשונים כמאמן באשקלון היה הרבה שיחות קבוצתיות ואישיות. "בגלל שהזמן קצר, אני חושב שצריך להקדיש חלק גדול מהעבודה שלי לעבודה מנטלית", הוא מסביר, "אני אוהב להכניס את השיטה שלי כשאני מגיע למקום חדש, להכניס לקבוצה את האני מאמין שלי מבחינת כדורסל. יחד עם זאת אין לנו הרבה זמן, אין לנו חודש-חודשיים של טרום עונה עם משחקי אימון וזמן לראות וידיאו וללמוד מטעויות. יש רק כמה ימים עד למשחק הבא ומעט מאוד אימונים עד אז, אז קודם כול אני צריך להרים את השחקנים ברמה המנטלית".

מתן חרוש קורא את החוזה

מתן חרוש קורא את החוזה

איך מתמודדים עם ההסלמה שהייתה בשבוע האחרון?
"מתעקשים ומנסים להתאמן באשקלון. מקווה שהגל הזה יעבור כמה שיותר מהר, שהעיר עצמה תחזור לשגרה. זה דבר לא פשוט מבחינת התנהלות עבור קבוצת כדורסל עם שחקנים זרים. זה דבר לא שגרתי, אך זה עוד אתגר שצריך להתמודד איתו ולעבור אותו. יצא לי לדבר עם השחקנים על האזעקות, וכולם עם הראש למעלה ומבינים שזה חלק מהמצב והחיים בעיר. התקווה שלנו זה לשמח את התושבים בימים האלה".

מה דעתך על מצב הקבוצה עד כה? מה עשו פה לא נכון עד עכשיו?
"כרגע זה ברור שהקבוצה נמצאת במשבר, והמצב בטבלה שאומר שכרגע הקבוצה נמצאת בפלייאוף התחתון זה מצב לא פשוט ולא נעים. צריך למצוא את הבעיות ולעבוד עליהן, בין אם זה באימונים, בשיחות אישיות, בשינוי הרכבים או בלשכנע שחקנים לעבוד בעבודת צוות. נקווה לחזור למסלול".

"מקווה שהתושבים יהיו גאים בנו"

חרוש סבור כי כרגע אין סיבה לחשוב על החתמת שחקנים חדשים, "כי הזרים מחויבים, מבינים את המצב בעיר. ובכלל, אני פחות מאמין בחילופי זרים, אני מאמין בעבודה ושינוי שיטה ודרך. קשה לי להעריך תוך כמה זמן נחזור למסלול, אבל נעשה את המקסימום כדי שזה יקרה. אני יודע את העבודה שלי בתור מאמן ומאמין שנחזור למסלול גם אם זה ייקח קצת זמן. יש כאן חומר שחקנים טוב שאני מאמין בו, אחרת מן הסתם לא הייתי מגיע לקבוצה. השחקנים צריכים לדעת להתגבר על משברים תוך כדי משחק, זה משהו שחסר לקבוצה. נצטרך ללמוד את זה תוך כדי המשחקים, אבל שוב לא לוחצים על כפתור וזה פשוט קורה, אלא עובדים קשה".

אליצור איתו אשקלון בעוד הפסד מאכזב. הפעם בהוד השרון

מה המטרות שלכם עד תום העונה?
"לנצח את המשחק הבא, לנצח את מקסימום המשחקים שאנחנו יכולים. להגדיר מטרות זה סתם יהיה רק דיבורים, אנחנו צריכים לעבור למעשים, לקחת כמה שיותר ניצחונות שאפשר, ולקראת סוף העונה הסדירה נראה איפה אנחנו עומדים".

מה דעתך על חומר השחקנים שנמצא כאן? מה צריך לשנות כדי שהקבוצה תצליח?
"בכל פעם שמחליפים מאמן, הזרקורים הולכים קודם כול אל השחקנים באופן טבעי. יש פה חומר שחקנים מצוין וכימיה טובה בחדר ההלבשה, אנחנו צריכים לעבוד כדי להביא את זה למגרש. ברגעי משבר באמצע משחק משהו לא עובד, ונצטרך לגרום לזה לעבוד, לדעת להתעלות ולשחק ביחד וחזק כדי להגיע לעמדת ניצחון. נעשה את כל המאמצים שהקבוצה תעשה את הכי טוב שהיא יכולה עד תום העונה. כרגע קצת קשה לי לדעת מה המטרה, אבל מבטיח שנעשה הכול כדי להיות הכי טובים ולשמח את התושבים, בטח ברגעים הקשים האלה של ההסלמה. אני מקווה שהם יהיו גאים בנו ושנגרום להם גאווה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר