יובל נעימי במדי הרצליה. צילום: ניר קידר
יובל נעימי במדי הרצליה. צילום: ניר קידר

“הגעתי לאליצור בגלל איתו”: יובל נעימי סוגר מעגל

הרכז יובל נעימי סוגר מעגל וחוזר לקבוצה שבה פרצה הקריירה שלו – אליצור איתו אשקלון – ובריאיון ראשון הוא מספר על הקריירה באיטליה, על הפינה החמה שהוא שומר בלב לאשקלון ועל היכולת להגיע לפלייאוף העליון

פורסם בתאריך: 16.2.20 16:53

     

לאחר ששיחק בעונת 2008-2007 במדי אשקלון, בעונה שהייתה עונת הפריצה שלו, עונה שבה הוביל את אשקלון למקום החמישי וקלע 14.4 נקודות בממוצע למשחק, הגארד יובל נעימי המשיך לקריירה מפוארת. הוא לבש את מדי הפועל ירושלים, מכבי תל אביב, קבוצות נוספות בליגת העל ואף ברוסיה ואיטליה, וכמובן גם היווה שחקן משמעותי במשך שנים בנבחרת ישראל.

כעת נעימי, ששיחק בעונה שעברה תחת רועי חגאי במכבי רחובות, חוזר לסגור מעגל באשקלון ומצפה לשמח את האוהדים ששימח פעם, וכמובן לא שוכח את איתו ומה שעשה בשבילו בעבר.

יובל, איך זה לחזור לאשקלון לאחר עשור?
“מאוד מרגש, קיבלו אותי פה יפה, אנשים שאני זוכר מהתקופה שלי כאן בתור שחקן צעיר. אחת מהעונות שהכי נהניתי בהן בקריירה שלי הייתה באשקלון, ולכן הייתה לי תחושה טובה לגבי החזרה לפה ואני שמח לחזור”.

שחקני אליצור איתו אשקלון

שחקני אליצור איתו אשקלון

איך קיבלו אותך באשקלון?
“מדהים. החל מהיו”ר, דרך הצוות המקצועי ועד אחרון השחקנים. העניקו לי הרגשה של בית מהרגע הראשון. בדרך כלל כששחקן חדש מגיע, במיוחד מישהו שנחשב בכיר, אז כל אחד מרגיש מאוים ודואג למקום שלו, אך פה זה ממש היה ההפך, חיבקו אותי והעניקו לי תחושה מדהימה”.

מה ההבדלים בין הקדנציה הראשונה שלך באשקלון להיום?
“הגעתי אז שחקן צעיר בן 21, שמנסה לפרוץ ולהיות מוביל בליגת העל. כיום אני חוזר כשברזומה שלי קריירה שלא חלמתי עליה אפילו, עם שנים בהן שיחקתי ברוסיה ואיטליה, וכמובן קרוב לשמונה שנים בנבחרת ישראל. אני חוזר עם המון ניסיון וכמובן גם עם שינויים בחיים האישיים, אני מגיע נשוי עם שלושה ילדים לאחר שבקדנציה הקודמת שלי הייתי בחור צעיר ורווק. אני סוגר מעגל. בקדנציה הקודמת שלי הייתי גר פה באשקלון והיו תומכים בי בהכול. עברתי תקופה קשה במשפחה, ואיתו תמך בי בהכול והעניק לי את הדברים שהייתי צריך כדי להצליח. העונה באשקלון הייתה עונת הפריצה שלי, והאנשים פה הם חלק גדול בקריירה שלי”.

רועי חגאי. צילום פבל

רועי חגאי. צילום פבל

כרגע אתם ממוקמים מחוץ לפלייאוף העליון, אך ממש לא רחוק ממנו. מה עושים כדי להגיע לשם?
“עובדים קשה באימונים, נשארים חיוביים גם ברגעים קשים ומשתדלים לתמוך אחד בשני כמה שיותר. לאט לאט, זה מתחיל ממשחק אחד טוב שהקבוצה מתחברת. הליגה מאוד שוויונית, כל קבוצה יכולה לנצח כל קבוצה, צריך לבוא מרוכז כל ערב, אני מאמין שההגעה לפלייאוף תלויה בנו ומקווה שנצליח לעשות את זה”.

“בתוך 10 דקות סגרנו חוזה”

נעימי מספר כי כבר בתחילת העונה הוא החליט שאם הוא ישחק בליגה השנייה, זה רק באליצור איתו אשקלון. כך שכאשר פנו אליו, הוא כבר ידע שיסכים. “פנו אליי מהקבוצה ואמרו לי שהם צריכים רכז, שיהיה מעין בעל בית על הפרקט, גארד שישחק ליד פול דילייני ויעזור לו בניהול המשחק, יאזן אותו וייקח בדקות האחרונות את ההחלטות כי הקבוצה הפסידה המון משחקים צמודים העונה בשל חוסר ריכוז וקבלת החלטות שגויה בדקות האחרונות. אלה דברים שאני יודע לעשות ועשיתי במשך כל הקריירה ואני מקווה לעשות אותם גם כאן ולעזור לקבוצה להגשים את המטרות. מתחילת השנה דיברתי עם המאמן רועי חגאי ואמרתי לו שאם אשחק בליגה השנייה, זה רק באליצור אשקלון. קיבלתי לא מעט הצעות מיותר מחצי קבוצות בליגה ופסלתי אותן, לאשקלון החלטתי להגיע כי זה מקום מאוד מיוחד בשבילי. הסיבה הכי גדולה שהגעתי לפה זה איתו, אני חייב לו המון על דברים שעשה בשבילי כשהייתי צעיר, הוא ממש אימץ אותי לחיקו. הגעתי כדי לשמח את האוהדים שתמכו בי אז ויתמכו בי היום. מכאן אני רוצה להודות למיקי שרביט ולפיני ביטון על המשא ומתן המהיר. ישבנו וכבר בתוך 10 דקות סגרנו את החוזה”.

יובל נעימי ודודו שמריז

איך היה לשחק בתור זר בליגה השנייה באיטליה? מה ההבדלים בין איטליה לישראל?
“ההבדל הוא שבכל משחק חייב לספק את הסחורה, יש עליך בתור שחקן זר תמיד הרבה לחץ, ולי זה עשה טוב וגרם לי להפיק את המיטב, אני אוהב שהקבוצה תלויה בי ושמצפים ממני להרבה. בתור שחקן זר, אין דבר כזה להיות חודש לא בעניינים ולא לשחק טוב, כי יחליפו אותך. כשאתה שחקן מקומי, גם אם תשחק לא טוב במשך תקופה, החוזה שלך מובטח. יש שם שני אימונים ביום, כל אימון מעל שעתיים, עובדים מאוד קשה, אינטנסיביות גבוהה, חדר כושר, האימונים שונים לגמרי, זה דבר שאי אפשר להסביר אותו. גם מבחינת הקהל, יש במשחקים 7,000 צופים כל משחק”.

איתמר "איתו" שרביט

איתמר "איתו" שרביט

מה התכניות שלך לעתיד מבחינה אישית?
“אם יש משהו שלמדתי בקריירה הארוכה שלי זה שהדבר הכי גרוע זה לתכנן שנתיים-שלוש שנים קדימה. צריך להגיע מוכן לכל אימון ומשחק ולתת לזמן לעשות את שלו. אסור לאבד את הרגע, צריך תמיד להיות מרוכז. לכל קיץ אתה מגיע ובוחן את הדברים. הכדורסל הישראלי מאוד נזיל, אין טעם לתכנונים”.

מה ייחשב מבחינתכם הצלחה העונה?
“המטרה כרגע היא להיכנס לפלייאוף, ומשם השמיים הם הגבול”.

ניצחון בכורה

לאחר החתמתו של יובל נעימי יצאה אליצור איתו אשקלון למשחק חוץ קשה מול מוליכת הטבלה הפועל עפולה. נעימי ערך בכורה, ואשקלון פתחה את המשחק בצורה טובה כשהובילה 26:22 בסיומו של הרבע הראשון. בסיומו של הרבע השני האשקלונים כבר הצליחו לברוח ליתרון דו ספרתי של 51:37.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




הרבע השלישי היה שייך כולו לעפולה, שצימקה את הפער ל-2 נקודות בלבד, ובסיום הרבע לוח התוצאות הראה יתרון 69:67 לאשקלון. לאחר רבע אחרון נהדר של הכחולים הם הצליחו לרשום ניצחון מרשים, 92:81 לאליצור איתו אשקלון, שהפתיעה את מוליכת הטבלה והתקרבה לפלייאוף העליון.

לאחר הופעת הבכורה המוצלחת של יובל נעימי, שקלע 9 נקודות ומסר 6 אסיסטים, אמר הרכז: “הרגשה מצוינת לנצח בהופעת הבכורה שלי באשקלון, אני מקדיש את הניצחון הזה לאיתו”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר