לכו עם הלב שלכם

הלב הוא אחד מהאיברים החשובים ביותר בגוף האדם ודרכו כל הדם זורם לגוף. כיצד תוכלו לשמור עליו ועל מערכת כלי הדם ולהאריך את חייכם? רגינה פיינגרש עם כל התשובות בטור השבועי

פורסם בתאריך: 13.2.20 17:30

     

הלב הוא אחד האיברים החשובים ביותר בגוף האדם, אם לא החשוב שבהם. הלב מתפקד כמשאבת דם עוצמתית שמחזיקה אותנו בחיים, משאבה זו מעבירה מדי יום בין 7,000 ל-9,000 ליטרים של דם וכך מאפשרת אספקה שוטפת של חמצן לאיברי הגוף השונים. משאבת הלב פועלת החל מהשבוע החמישי לחיי העובר, משקלה כ-300 גרם וגודלה כגודל תפוז ממוצע.

לצערנו אורח החיים המודרני מקשה עלינו לשמור על בריאות ליבנו וכך אנו מזיקים לעצמנו לאורך זמן.
דוגמאות לכך הן: תזונה לקויה ועשירה בשומן, הלחץ בחיי היומיום, ״חוסר״ הזמן שמונע מאיתנו להקפיד על פעילות גופנית סדירה.

מיליוני בני אדם ברחבי העולם מתים ממחלות לב וכלי דם מדי שנה, עוברים התקפי לב וצינתורים, ובמיוחד במדינות מתועשות, טעות לחשוב שאין מה לעשות כדי לשפר ולשמר את מצב ליבנו ולהשלים עם גורלנו זה.

כדי לשמור על מערכת הלב שלנו יש צורך במודעות עצמית והשקעה מסויימת. יש לדאוג לתזונה מאוזנת הכוללת אכילת סיבים תזונתיים, פחמימות מורכבות ולהימנע מאכילה של מזונות עטירי שומן רווי, סודיום וכולסטרול. אנו חייבים לכלול בדיאטה היומית: פירות, ירקות, דגנים וקטניות, להעדיף מזון צלוי או מבושל ולהימנע ממטוגנים ומאפים המכילים בעיקר שומנים רווים וטרנס. נסו לפזר את הארוחות למנות קטנות במשך היום. והקפידו על שתיה מרובה במהלך היום.

הפסיקו לעשן! – העישון גורם גם לסרטן הריאות וגם למחלות לב וכלי דם, ולא פחות חשוב: אל תמצאו בסביבת מעשנים!

כדאי להפחית את הלחץ בחיי היומיום, המתח מעלה את הסיכון למחלות לב וכלי דם (מתח גורם לאימוץ מנהגים שליליים כמו עישון, ו/או באכילת יתר). אחת הדוגמאות להפחתה של לחץ הינה עשיית מדיטציה שעוזרת להגיע לשלווה פנימית ובריאות גופנית, בכך שהיא מביאה לרוגע ומפחיתה חרדות ודיכאונות.

התמידו בעשיית פעילות גופנית. שאפו להגיע למינימום של חצי שעה ביום. בחרו בפעילות מהנה אשר מותאמת לצרכים שלכם. שלבו אימוני כח ואירובי אשר ישמרו על כושרכם באופן כללי.

הפעילות הגופנית גם תשפר את מצב הרוח, תפיג מתחים מחייכם, תשמור על משקלכם, ותשמור על ליבכם!

לעוד אימונים והכוונה, חפשו אותי ברשתות החברתיות!
אינסטגרם – https://instagram.com/regina_fainguersch_official?igshid=17kw2ete4eqzf
פייסבוק – https://www.facebook.com/regina.fainguersch

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר