"חופשת כושר מתאימה במיוחד למי שלא רגיל להתאמן בדרך כלל". רגינה פיינגרש

זהירות: כך תשמרו על עצמכם מהסכנות שהטכנולוגיה יוצרת

הטכנולוגיה שינתה את פני האנושות בעשורים האחרונים והרשתות החברתיות הפכו להיות חלק בלתי נפרד מחיינו. איזה נזקים הטכנולוגיה מביאה איתה וכיצד נמנע ממנה להשפיע עלינו לרעה. רגינה פיינגרש בטור השבועי עם כל התשובות

פורסם בתאריך: 9.1.20 22:18

     

אנו חשופים כיום יותר ויותר למגוון מכשירים (סמארטפונים, טאבלטים, מחשבים ועוד) המאפשרים שימוש מהיר ואינטואיטיבי במדיה לצורותיה. בשנים האחרונות קיים שיפור מהיר ומתמיד ברמה הטכנולוגית של מכשירים אלו. הטכנולוגיה הינה חלק חשוב ובלתי נפרד מחיינו, אך עם ההתקדמות בטכנולוגיה זו מחקרים רבים שנעשו קושרים קשר חזק בין החשיפה הממושכת למדיה לבין מגוון בעיות בריאותיות כאלה ואחרות.

אמנה כמה סיכונים שכדאי לקחת בחשבון:

קרינה: האפשרות של קרינה מטלפונים ניידים ורשתות אלחוטיות, אשר לרוב האנשים כבר ידועה כי ישנם נזקים בריאותיים כתוצאה מחשיפה לאורך זמן או/ו לרמה גבוהה של קרינה.

ראיה: ישיבה של שעות מול המסכים גורמת להתעייפות העיניים, נפגמת חדות הראייה/מיקוד הראיה, נפגמת יכולת הריכוז ואף לגרום לכאבי ראש, צוואר וכתפיים.
ועוד נמצא כי שימוש במסכי led שקיימים במכשירים רבים, יוצרת חשיפה לאור כחול ומעלה את הסיכון לפגיעה של תאים ברשתית העין.

השפעה על המערכת ההורמונלית:
– למשל הורמון המלטונין המסייע לוויסות השינה וכן יש לו תפקיד חשוב בהגברת המערכת החיסונית. חוסר השינה המתלווה עקב צפיה ממושכת במסכים, יכול לשנות משמעותית את רמות המלטונין ובכך עלול לפגוע במערכת החיסונית.
– הורמון האינסולין ממלא תפקיד חשוב בבקרה על איחסון האנרגיה בגוף. לקויים בהפרשת האינסולין יכולים לגרום לפגיעה ביכולת הגוף לנצל את הסוכר ליצירת אנרגיה חיונית. כמו כן קיים חשש להיווצרות סכרת, טרשת עורקים, חילוף חומרים בגוף לקוי וכל זאת תורם להיווצרות מחלות לב.
– הורמון הקורטיזול שחיוני לגופנו עבור תפקוד במצבי דחק. מעודד עלייה ברמת הסוכר בדם ומפחית תגובתיות במערכת החיסון. לחשופים לטכנולוגיה שעות ארוכות נמצאו כי רמת הקורטיזול בגופם נמוך מהדרוש.

יציבה: ישיבה ארוכה מול המכשירים עשויה להשפיע לרעה על היציבה. לגרום לכאבים/דלקות בעמוד השידרה, צוואר, חגורת כתפיים, זרועות, שורש כפות הידיים ועוד.

השמנה: בכך שהצפיה במסכים מפחיתה פעילות גופנית ובמיוחד שהצפיה מלווה בנישנושים מול המסך.

דיכאון: לאור חשיפתנו הרבה במסכים, עלולים להיות בהם תכנים מזיקים מלאי אלימות ועוד…
ברשתות החברתיות יכולים להיות פגיעות רגשיות, השפלות, עלבונות וכדומה…

לאור קומץ העובדות חייבים למצא את האיזון הנכון!

לעוד אימונים והכוונה, חפשו אותי ברשתות החברתיות!

אינסטגרם – https://instagram.com/regina_fainguersch_official?igshid=17kw2ete4eqzf

פייסבוק – https://www.facebook.com/regina.fainguersch

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר