יזומן להתאחדות. המפרק הזמני, עו"ד ליאור דגן. צילום" שלומי לוי, דובר הפועל אשקלון

מפרק הפועל אשקלון נגד העירייה: לא מעבירה תקציב

חודש ינואר הגיע והקופה של הפועל אשקלון ריקה, לאחר ששוב העירייה מתחמקת ממתן תקציבים. מפרק הקבוצה עתר לבית המשפט וטען כי זה נעשה על מנת להפעיל לחץ בלתי ראוי למכור את הקבוצה

פורסם בתאריך: 2.1.20 16:51

     

מפרק הפועל אשקלון, עו"ד ליאור דגן, הגיש בקשה מיוחדת לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, לאחר שעיריית אשקלון טרם העבירה את לוח הזמנים לתשלום התמיכות השנתי לעונת 2020 לקופת הקבוצה.כידוע, חודש ינואר הינו חלון העברות היחיד במהלך העונה הסדירה. בקבוצה מהדרום, שנמצאים במאבקי תחתית קשים נואשים לחיזוק על מנת להישאר בליגה.

אוהדי הפועל אשקלון. צילום: אורי קריספין

בנוסף לכך, בחודש נובמבר הקבוצה הגישה לעיריית אשקלון בקשה מיוחדת למקדמה מתשלום התמיכות של שנת 2019 העומדת על סך 3.2 מיליון ש"ח אך טרם נענו. כידוע, תקציב העירייה נקבע מדי חודש ינואר, בתחילת השנה הקלנדרית (האזרחית), בעוד קבוצות הספורט מתכננות את העונה בתחילת חודש יוני ובהתאם לכך חלוקת התקציבים השנתיים לשתי עונות.

בקבוצה הגישו בקשה לבית המשפט בכדי שזה יורה לעיריית אשקלון לשלם את תקציב התמיכה לשנה הקרובה העומד על סך 1.8 מיליון ש"ח או לכל הפחות יכפה על העירייה לקבוע לוח זמנים מסודר בהם יעברו כספי התמיכה במס' פעימות. בעירייה עשויים לדחות את מועד העברת תקציב העירייה לשנת 2020 לחודש פברואר, מצב אשר עשוי לפגוע קשות בסיכוייה של הפועל אשקלון להתחזק ועל ידי כך להישאר בליגה.

בכתב התביעה נכתב: "המנהל המיוחד (דגן) חושש, והדברים נאמרים בזהירות המתחייבת, כי העירייה איננה מעבירה את סכום התמיכה ומסרבת להתחייב לגבי מועדי התשלום, במטרה להפעיל לחצים בלתי ראויים על המנהל המיוחד למכור את הקבוצה לרוכש מסוים, שהעירייה חפצה ביקרו, וזאת בתנאים ובמחיר שיש בהם משום פגיעה בלתי סבירה בנושי העמותה והותרתם מול שוקת שבורה".

עו"ד יוסי דיין. צילום: פבל

עו"ד יוסי דיין. צילום: פבל

כמו כן עו"ד דגן, טוען כי טענה זו הושמעה בפניו בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, מפיו של מנכ"ל החברה הכלכלית, עו"ד יוסי דיין, שמעורב בנעשה בקבוצה ובמו"מ מול הרוכשים הפוטנציאלים.

ראש העירייה, תומר גלאם, מסר בתגובה: "תמוה ואף מקומם בעינינו שליאור דגן סובר כי עיריית אשקלון צריכה ואמורה לשלם עבור כיסוי חובות העבר של קבוצת הכדורגל 'הפועל אשקלון' ויתרה מכך, גורר אותה, במהלך חסר כל היגיון, לבית משפט, תוך שהוא מלווה זאת בהשמצות אישיות חסרות כל בסיס".

תומר גלאם. צילום: דוברות העירייה

תומר גלאם. צילום: דוברות העירייה

עוד הוסיף גלאם: "התמיכה שעיריית אשקלון מעניקה לעמותות השונות היא במטרה לעודד את פעילותן, להעצים ולטפח אותן ולא על מנת לשלם על התנהלות בזבזנית וחסרת כל אחריות שהונהגה על ידי בעליה הקודמים. אנו רואים חשיבות גדולה בתמיכה בקבוצת הכדורגל של הפועל אשקלון כחלק מחיזוק תחום הספורט בעיר, ונמשיך לפעול למען מטרה זו על פי כל הוראות הדין".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר