רז שלמה. צילום: ניר קידר
רז שלמה. צילום: ניר קידר

"יש לו כריזמה ומנהיגות": רז שלמה מסתמן כדבר הבא בליגה

הבלם האשקלוני רז שלמה עשה היסטוריה כאשר זומן לנבחרת ישראל ובכך שבר בצורת זימונים מאז ברק יצחקי. המפרגנים רואים בו "בלם העתיד של מדינת ישראל", וגם מי שפחות מפרגן חושב שאם הוא ימשיך לעבוד קשה, הוא יגיע לרמות הגבוהות כי כישרון לא חסר לו. פרופיל של כוכב אשקלוני עולה

פורסם בתאריך: 6.12.19 08:30

     

בגיל 13, קצת לפני חגיגת בר המצווה שלו, החליט רז שלמה לעזוב את החממה של הפועל אשקלון שבה החל את צעדיו הראשונים בכדורגל ולעזוב להפועל תל אביב. המעבר לא היה קל, אבל הילד הצעיר רצה לקבל מעטפת רחבה יותר כדי לבסס את כישוריו ולהתקדם בכדורגל הישראלי.

"אחד המוכשרים שאימנתי"

שלמה, שעדיין מתגורר באשקלון, עבר בכל המחלקות הצעירות של האדומים מאז קבוצת ילדים א’ וסיים גיל נוער כשהוא חלק בלתי נפרד גם מהקבוצה הבוגרת בהפועל תל אביב. הוא השתלב בה במהרה והפך לאחד השחקנים החשובים בסגל.

בתחילת 2017, כשהוא בן 17 וחצי בלבד, ערך שלמה את הופעת הבכורה שלו בליגת העל בהפסד 2:1 של הפועל תל אביב בקריית שמונה בעונה שהאדומים ירצו לשכוח במהרה שהסתיימה בירידה כואבת לליגה הלאומית.

רז שלמה. צילום: ניר קידר

"בחור צנוע". רז שלמה מול בית"ר בתחילת החודש. צילום: ניר קידר

"רז הוא שחקן מאוד מוכשר במסלול להיות כוכב בקנה מידה של הכדורגל הישראלי", מפרגן השבוע לבלם גורם בהפועל תל אביב, "למרות זאת, יש עדיין סימן שאלה סביב ההתבגרות שלו, כי בלם זה תפקיד עם המון אחריות, והוא לא תמיד עושה את זה כמו שצריך, בטח לא בגיל שלו, אבל יש לו המון פוטנציאל".

מי שמכיר מקרוב את שלמה הוא עומר בוקסנבוים, המנהל המקצועי של מחלקת הנוער בהפועל תל אביב בשנים האחרונות. "רז הוא שחקן סופר מוכשר, והוא אחד הבלמים המוכשרים שראיתי בחיי, עם כל אלה ששיחקתי וכל אלה שאימנתי", מפרגן שחקן העבר, "יש לו כריזמה, נוכחות ומנהיגות".

איך כל זה בא לידי ביטוי?
"הוא בחור שקט, אבל יש לו נוכחות של מנהיג, ולא סתם נתנו לו כבר להיות קפטן כמה פעמים בהפועל תל אביב. הוא לא צריך לדבר יותר מדי, והוא גם לא אוהב להצטלם והוא די שונה מהדור הזה של רשתות חברתיות, אינסטגרם ודברים כאלה. הוא בחור מאוד צנוע ושקט שרוצה ללמוד, והוא התקדם מאוד והתפתח בשנים האחרונות".

עומר בוקסנבוים. צילום: קובי גדעון

"הוא שחקן חכם מאוד". עומר בוקסנבוים. צילום: קובי גדעון

הפריצה המטאורית של שלמה לא נעלמה מעיני המאמנים בנבחרות הצעירות כשהבלם נמנה באופן קבוע עם הסגלים שלהם בשנים האחרונות. בנבחרת הצעירה הוא כבר משמש שחקן מפתח ,אחרי שבעונה שעברה כשהוא עדיין בגיל נוער הוא ערך 25 הופעות בליגת העל וכבש שני שערים, כשאחד מהם יפה במיוחד מול קריית שמונה.

קובי רפואה ואופיר חיים, שאימנו את שלמה בעונה שעברה, ראו בו שחקן מפתח, ובסיום העונה הוא ירד לקבוצת הנוער ועזר לה לזכות בגביע המדינה תחת הדרכתו של אורי אוזן אחרי ניצחון בגמר על מכבי נתניה.

פתח בכל המשחקים

ניסו אביטן, שמונה למאמן הקבוצה הבוגרת בתחילת העונה, וגם ניר קלינגר, שמאמן את הקבוצה כרגע, מאמינים מאוד ברז שלמה, שפתח עד כה בכל המשחקים של הקבוצה ולא הוחלף אפילו פעם אחת. עד הדרבי שהתקיים ביום רביעי האחרון הוא השלים 1,092 דקות מלאות (מוביל בקבוצה במספר הדקות יחד עם מרווין פירסמן), וכל זה כשהוא רק בן 20, וזו העונה השנייה שלו בלבד בליגת העל.

"יש לו אישיות טובה, והוא שחקן שעובד כל הזמן באימונים", מספר גורם אצל האדומים, "הוא בלם טכני מאוד, אבל עדיין צריך להוכיח את עצמו בכל הקשור לכוח ומהירות. אם הוא יצליח להתמודד ברמות הגבוהות, ברמה של נבחרות, אני לא בטוח ב-100%, אבל אם הוא ימשיך לעבוד קשה, הוא יצליח, כי הוא תפס מקום בהרכב של קבוצה בליגת העל בגיל מאוד צעיר".

רז שלמה במדי הנבחרת הצעירה

רז שלמה במדי הנבחרת הצעירה

"הוא בלם העתיד של מדינת ישראל, ואין פה שאלה בכלל", ממשיך עומר בוקסנבוים, "מהפעם הראשונה שהגעתי להפועל תל אביב וראיתי אותו באימון היה קל לזהות שהוא מיוחד ושונה מכולם. הנוכחות שלו והבנת המשחק שלו, זה היה יוצא דופן גם בדרך שבה הוא דיבר ואיך שהזיז שחקנים".

בקיץ האחרון שמו הוזכר כמועמד להגיע למכבי תל אביב. לאחר סאגה ארוכה, שבה היה במגעים עם מועדון נעוריו בנוגע להארכת החוזה שלו, החתימה התעכבה והאפשרות שהיריבה העירונית תנצל את זה כדי לשים את ידה על הבלם עלתה בתקשורת, אך מהר מאוד הדברים הסתדרו, ושלמה נשאר במועדון שבו גדל.

אחרי שצבר 34 הופעות בנבחרות הצעירות קיבל שלמה החודש זימון לנבחרת הבוגרת של אנדי הרצוג לקראת המשחק מול צפון מקדוניה במוקדמות יורו 2020. אחרי שלואי טאהא נפצע מול פולין הזעיק הרצוג את הבלם הצעיר כשהוא רואה בו פוטנציאל לשנים הבאות.

בדרך של יצחקי?

בכך שלמה הפך לא רק לאחד השחקנים הצעירים ביותר בסגל של הרצוג, אלא גם האשקלוני הראשון מאז ברק יצחקי שזומן לסגל הנבחרת הבוגרת של ישראל וצפוי לקחת חלק מרכזי במדיה בשנים הבאות.

"זה היה מפתיע אם הוא לא היה מגיע לנבחרת", ממשיך עומר בוקסנבוים, "כי הוא סופר מוכשר. אני לא יודע אם יש לו מודל לחיקוי, אבל הוא שיחק בשנים האחרונות עם בלמים כמו אוראל דגני ואדי גוטליב בתחילת הקריירה שלו, והוא יכול ללמוד מהם הרבה".

ברק יצחקי במספרת. צילום: ספי מגריזו

בדרכו? ברק יצחקי במספרת. צילום: ספי מגריזו

מה אתה יכול לספר על האופי והטכניקה שלו?
"בנוער סגדו לו כי הסתכלו עליו בצורה אחרת. הילדים בקבוצה שלו ממש אהבו אות והעריצו אותו. היה קפטן בקבוצת הנוער. אני לא יודע איך זה עכשיו בבוגרים. יש לו טכניקה ברמה הכי גבוהה שראיתי אם זה עצירת כדור, כדורים ארוכים והפס שלו נקי, והוא שחקן חכם מאוד".

רז שלמה. צילום: ניר קידר

"רק צריך להמשיך בשלו". שלמה. צילום: ניר קידר

בוקסנבוים מספר כי למרות המרחק מאשקלון למתחם וולפסון, שלמה מעולם לא התלונן על קושי מסוים והמשיך לעבוד קשה. "לא ידוע לי אם היה קשה לו כי הוא אף פעם לא התלונן. יש לו עתיד טוב והוא רק צריך להמשיך בשלו. הוא חייב להיות בנבחרת, להתקדם ולהתפתח. הוא צריך להיות בהפועל תל אביב, ואם לא – אז לשחק באירופה", סיכם המנהל המקצועי של מחלקת הנוער.

בניגוד לחלק מהבלמים הישראלים שנוטים להתקשות ולאבד את השחקנים שעליהם הם שומרים או מתקשים במצבים הנייחים של הקבוצות היריבות שעולים לקבוצות שלהם בשערים קלים, שלמה חזק מאוד ביסודות של משחק ההגנה, אך הוא חייב לשפר את הצד הפיזי של המשחק שלו ולעבוד על איבודי הכדור שלו בעיקר במחצית המגרש של קבוצתו.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




שלמה כבר תקע יתד בהרכב של הפועל תל אביב, אבל הוא צריך להמשיך לעבוד קשה על מנת להוכיח שההימור עליו היה נכון והוא ראוי לכל צ’אנס שהוא מקבל. אבל אם קצב ההתקדמות המטאורי שלו יימשך, אנחנו נראה אותו משתלט בתקופה הקרובה גם על העמדה בנבחרת ישראל שמשוועת לבלם חכם ויציב שמסוגל לשמור על הסדר בקו האחורי.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר