ספיר בוסקילה. צילום: מקסים דופליי

"מרגישה פורצת דרך": ספיר בוסקילה משחקת כדורגל ויש לה שאיפות

מי אמר שכדורגל זה רק לבנים? הכירו את ספיר בוסקילה מאשקלון שמשחקת בליגה ארצית. היא גם מאמנת קבוצה לילדות ויש לה מסר להורים: "אם הילדה אוהבת כדורגל אל תמנעו ממנה את החלום"

פורסם בתאריך: 5.12.19 10:26

     

כדורגל הוא הספורט הפופולרי ביותר בעולם, ובשנים האחרונות אנו עדים להתפתחות משמעותית בענף זה גם בצד הנשי. קבוצות נשים חדשות נפתחות בארץ ובעולם, אוהדים מתחילים להגיע למגרשים על מנת לצפות בכדורגל הנשים, וכשסער גינזבורסקי, פעיל ציבור מאשדוד ומיוזמי הקמתו מחדש של מועדון עירוני, הבחין בהתפתחות הנהדרת הזאת, הוא לא היה יכול להישאר אדיש והחליט להקים קבוצת נשים וקבוצת ילדות גם בעירוני אשדוד. אלו קבוצות הנשים הראשונות בתולדות העיר אשדוד שיתחרו בליגה מקצוענית בכדורגל.

קבוצת הילדות כוללת ילדות בשנתונים 2009-2006. הילדות משחקות על חצי מגרש, שבע שחקניות ושוערת. בסגל של עירוני ישנן כרגע עשר שחקניות.

בקבוצת הנשים של המועדון הצהוב משחקות שחקניות מגיל 16 ומעלה. מתאמנות כיום קרוב ל-25 בנות בקבוצה, החל מצעירות בבית הספר התיכון עד לאימהות בנות 30. סגל קבוצת הנשים של עירוני אשדוד כולל שחקניות מערים שונות: קריית גת, שדרות, אשקלון, יבנה, רחובות וכמובן אשדוד. בתור קבוצה חדשה, היא נכנסה לליגה השלישית, והעונה אוטוטו מתחילה.

יש לנו שוערת חלוצה

השחקנית הבכירה ביותר בקבוצת הנשים של עירוני אשדוד היא השוערת ספיר בוסקילה. בוסקילה, אשקלונית בת 27, הייתה בעברה שחקנית בעמדת החלוצה בהפועל באר שבע. נוסף להיותה שחקנית בקבוצה הבוגרת, בוסקילה מאמנת את קבוצת הילדות של עירוני אשדוד.

ספיר בוסקילה, מאמנת קבוצת הנערות. צילום: מקסים דופליי

ספיר, איך הגיע הרעיון לשחק כדורגל?
"אני משחקת כדורגל מאז שאני מכירה את עצמי. יש לי שלושה אחים, מגיל 6 אין יום שעובר בלי שנשחק כל האחים כדורגל בשכונה במשך שלוש-ארבע שעות. ככל שהתבגרתי, זה הפך ליותר מקצועי. בגיל 18 התחלתי לשחק באופן מקצועני בקריית גת".

את מרגישה פורצת דרך?
"ברור, אני מרגישה פורצת דרך מבחינת כדורגל הנשים באשדוד ובכלל בארץ. כל מי שמשחקת כדורגל נשים היא פורצת דרך, בלעדינו כדורגל נשים לא יתפתח".

איך הגעת לעירוני אשדוד בליגה השלישית? היית בעברך בליגה הראשונה.
"הגעתי לכאן כי אני רוצה להוביל את הקבוצה למקומות הכי גבוהים שיש. הגעתי לעירוני, שזה בית ואנשים חמים, משפחה. אני מרגישה פה הכי טוב מכל המקומות בהם שיחקתי, ואני מקווה ומאמינה שאני אסיים פה את הקריירה. אני לא רואה את עצמי משחקת בקבוצה אחרת, התאהבתי במקום הזה".

מה הייתה תגובת הסביבה כשהחלטת להיות שחקנית כדורגל?
"בקרב המשפחה הדעות היו חלוקות. אימא שלי לא רצתה כי כביכול זה מקצוע גברי ולא מתאים לבנות. לעומת זאת, אחים שלי מאוד התלהבו כי הם חולים על כדורגל. כשעברתי מקריית גת להפועל באר שבע, שם הרווחתי משכורת נחמדה, אנשים מהסביבה שלי שמעו שאני מרוויחה כסף ופרגנו. הם לא האמינו שנשים באמת מרוויחות כסף מכדורגל".

האם את מרגישה שאת מגשימה את עצמך?
"כן, אך יחד עם זאת גם מרגישה פספוס, כי בתקופה של היום כדורגל הנשים מפותח יותר מלפני שמונה שנים. יכולתי להגיע רחוק יותר והייתי משקיעה יותר בכדורגל כשהייתי בגיל המתאים".

מה השאיפות שלכן העונה?
"העונה קודם כול השאיפה היא לבנות את עצמנו כקבוצה, ובעתיד לעלות כמה שיותר גבוה".

מימין לשמאל: נועה קליין, עדן אזולאי, אורלי אברהמי, דניהל רחמים, אסתי קרדונר. צילום: מדיה עירוני אשדוד

איך זה לאמן את קבוצת הילדות?
"מבחינת הגיוס זה מאוד קשה כי הרבה הורים לא רוצים שהבנות שלהן ישחקו כדורגל. בשבילי לאמן את הילדות זו חוויה אדירה. תמיד אימנתי גברים ואני גם שופטת בכדורגל גברים בליגה ג’ וליגה ב’. בין השאר גם אימנתי ילדים בעירוני אשדוד ובהפועל אשקלון, אז ככה שתמיד יצאה לי אינטראקציה עם גברים בכדורגל, ועכשיו זה שונה ומעניין יותר.
"טל אספורמס פנה אליי עם הצעה לאמן את הילדות, זה עניין אותי, הן הפכו להיות כמו הילדות שלי. אני דואגת להן מהבוקר עד הערב, אנחנו צוחקות תמיד בקבוצת הווטסאפ המשותפת שלנו. זכיתי בהן, כל אימון הוא חוויה איתן. הילדות עוברות חוויה, זה כמו קייטנה בשבילן, הן רק מחכות לאימונים והן מגובשות מאוד".

איך עברת מעמדת החלוץ להיות שוערת?
"תמיד רציתי להיות שוערת, לעצור את הגולים. בהפועל באר שבע תמיד רציתי להיכנס לשער, אבל לא נתנו לי כי הייתי שחקנית מפתח בהתקפת הקבוצה".

יש לך מסר?
"אני רוצה להעביר מסר להורי הילדות ואפילו להורי השחקניות הבוגרות: לא כל בת שמשחקת כדורגל היא לסבית או גברית, אין ממה לחשוש, אם הילדה אוהבת את זה, אז תיתנו לה לשחק, אל תמנעו מהילדה שלכן את ההנאה והחלומות שלה. הרבה ילדות אוהבות לשחק כדורגל ולא עושות את זה כי הן מפחדות מהתגובה של ההורים והחבר’ה".

"החלום הגדול שלי הוא להיות דוגמנית"

שחקנית נוספת שמשחקת בקבוצת כדורגל הנשים של עירוני אשדוד היא תלמידת כיתה י"ב במקיף ו’ באשדוד נועה קליין בת ה-17.

נועה, איך הגיע הרעיון לשחק כדורגל?
"תמיד אהבתי את הספורט ועסקתי בו. לפני ארבע שנים ניסו להקים קבוצת כדורגל נשים בעירוני אשדוד, הלכתי, אך לא הצליחו לבסוף להקים את הקבוצה כי לא היו מספיק שחקניות. עכשיו זה רחב, יש צוות רחב שתומך בנו. אני משתדלת כרגע להתרכז בלימודים, אך יש לי תחביבים רבים, והכדורגל הוא ביניהם. בנוסף, אני גולשת כבר מגיל 5 וחצי, מדריכה במש"צים, התנדבתי במד"א במשך שנה ולפעמים גם משמשת כמדריכת גלישה וכמעודדת בקבוצת הכדורסל של מכבי אשדוד. האמת שהחלום הגדול שלי הוא בכלל להיות דוגמנית".

נועה קליין. צילום מהאלבום הפרטי

את מרגישה פורצת דרך?
"כן, אני לא חושבת שהיה משהו כזה באשדוד בעבר, ואין את כדורגל הנשים בצורה כל כך רחבה בארץ. לאחרונה אני מרגישה שינוי בתפיסה בתחום כדורגל הנשים וזה מעולה".

 

איך הגעת לעירוני אשדוד?
"ראיתי מודעה בפייסבוק שפותחים קבוצת נשים בעירוני וישר החלטתי להירשם. היססתי מעט כי לפני ארבע שנים הלכתי ולבסוף לא הצליחו להקים את הקבוצה, אבל החלטתי לעשות מה שאני אוהבת ועל הדרך לעשות כושר וספורט".

מהו המסר שאת רוצה להעביר?
"שכל אחת תממש ותפתח את מה שהיא אוהבת. כל מי שהיא חושבת שהיא לא מסוגלת – טועה. לא לפחד, לקחת סיכון. אני קוראת לכל הבנות שחושבות שיש להן את זה וגם לאלה שחושבות שאין להן את זה – להגיע ולנסות".

מה תגובת הסביבה והמשפחה?
"תמיכה מלאה, פרגון ואפילו גאווה מכיוון המשפחה והחברים. הם תמיד שואלים ומתעניינים".

נועה קליין עם הכדור. צילום מהאלבום הפרטי

מה השאיפות העונה ומה השאיפות האישיות שלך לעתיד?
"השאיפה העונה היא לעלות ליגה, להוכיח לעצמנו שאנחנו באמת מסוגלות מול כל קבוצה. אם אני אקח את הכדורגל בעתיד לכיוון של קריירה מקצועית, אז השאיפה היא להתקדם ולהגיע לרמה הגבוהה ביותר, נבחרת ישראל".

"משהו שתמיד הציק לי"

"כדורגל הנשים עובר תהליך מדהים", אומר גינזבורסקי, "הרבה קבוצות הצטרפו השנה לליגה, מועדונים גדולים כמו בית"ר ירושלים והפועל תל אביב הקימו העונה קבוצות כדורגל נשים שישחקו נגדנו העונה בליגה השלישית. לדעתי, הפועל תל אביב תהיה האלופה, ואני מאמין שעל המקום שני כל קבוצות הליגה יכולות להתמודד".

איך הגיע הרעיון?
"משהו שתמיד הציק לי בעבר הוא שאין כדורגל נשים מפותח בישראל ובעיקר באשדוד. לא היה פה שום דבר שקשור לכדורגל נשים, אפילו נשים ביציע בקושי היו. בתקופה שלפני הקמת הקבוצות עירוני והפועל במשחקי מ.ס אשדוד היה אפשר לספור את הנשים ביציע על יד אחת.
"אני מאמין שכמו שכדורסל יכול להיות לנשים, אז גם כדורגל אותו הדבר בדיוק. ידעתי שהדבר הראשון שצריך לעשות בעירוני אשדוד ברגע שתהיה אפשרות זה להקים קבוצת נשים, ניסיתי להגשים את החלום הזה כבר לפני ארבע שנים בשנה הראשונה שעירוני אשדוד קמה מחדש, אבל זה לא הלך.
"השנה הרגשנו שהשטח מוכן, מונדיאל נשים גרם לאנשים בארץ לדבר על כדורגל נשים יותר ולהתחבר לזה. אני ויו"ר עירוני טל אספורמס הרגשנו שהעמותה מספיק בוגרת ושהפעם נצליח לעשות את זה. קיבלנו תמיכה מדהימה ממנכ"ל רשות הספורט העירונית יורם אסרף בהכול, החל מתמיכה כספית ועד לקבלת מגרשים. ברגע שאמרנו לו שאנחנו רוצים להקים קבוצת נשים ישר הוא אמר לנו: אני איתכם, למרות שזה קשה לו להקים קבוצות נוספות בשל החוסר במגרשים בעיר. התחלנו להתאמן כבר בחודש אפריל האחרון. אני מקווה שזה יהווה לנו יתרון העונה בליגה. מצאנו שחקניות טובות, הסגל מגובש, וכולן משחקות בהתנדבות.

מימין לשמאל: פאינה אומלצ׳וק, מריי גוואנגול, מימי ג׳מבר. צילום: מדיה עירוני אשדוד

"היו הרבה קשיים, אך זה היה החלום", מוסיף גינזבורסקי , "אני וטל החלטנו שמרימים את זה בכל הכח. היה מאוד קשה בהתחלה, וכבר היינו על סף שבירה. הקשיים היו גם במציאת מגרשים לאימוני הקבוצה וגם בגיוס שחקניות, בעיקר לקבוצת הילדות. קשה למצוא ילדות שיבואו לשחק כדורגל. להורים קשה לשלוח את הילדה לחוג כדורגל, אולי כי הם חושבים שזה נראה קצת מוזר, אך אנחנו הקמנו את הקבוצות האלה על מנת לשנות את התודעה שכדורגל זה רק לבנים. הקבוצה היא כמו משפחה קטנה, הבנות מבלות ביחד גם לאחר האימונים".

מה לגבי קהל?
"במשחקי האימון היו 20-15 צופים, שזה כמות יפה יחסית למשחק אימון בכדורגל נשים. יש אוהדים של קבוצת הגברים של עירוני שמגיעים, ויש כאלה שמגיעים רק למשחקי קבוצת הנשים. יש בכדורגל נשים משהו מידבק, אווירה אחרת מכדורגל הגברים. האוהדים של הגברים של עירוני לאט לאט יותר מתעניינים ומכירים כבר את השחקניות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




איפה אתה יותר נהנה, בכדורגל הגברים או הנשים?
"האמת, אני נהנה בכדורגל הנשים הרבה יותר, אבל זה גם בגלל שהעונה קבוצת כדורגל הגברים של עירוני לא משהו. האמוציות בתוך המגרש גבוהות אפילו יותר מכדורגל הגברים".

מה תפקידך בקבוצות הנשים?
"זה הבייבי שלי ושל יו"ר המועדון טל אספורמס. אני עושה פה הכול מהכול. את קבוצת הילדות מאמנת השוערת של הקבוצה הבוגרת ספיר בוסקילה, ואילו את הקבוצה הבוגרת מאמן שי שגיא, אוהד עירוני אשדוד ומאמן כדורגל".

מה השאיפות העונה?
"עונה של למידה והבנה את המערכת, עונה פיננסית. בשנה הבאה יהיה כסף מהטוטו והעירייה, מנסים לגייס יותר כסף. אני יכול להגיד שיותר קל להשיג כסף לכדורגל נשים מאשר לגברים כי יש הרבה גופים שמעניין אותם לתרום לפרויקט המיוחד הזה. כמובן שאנחנו מחפשים עוד ספונסרים. השאיפה לטווח הרחוק היא חד משמעית, להיות אימפריה כמו כדורסל הנשים באשדוד, להיות הכי טובות בארץ ולהוביל את תחום כדורגל הנשים בארץ".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר