רגינה פיינגרש

גיל המעבר: כיצד נישאר צעירים לנצח?

גיל המעבר והזקנה מפחידים את כולנו אבל כיצד נוכל להפחית את השפעת הגיל ונגרום לעצמנו להישאר צעירים עד גיל מאוחר. רגינה פיינגרש עם כל התשובות בטור השבועי

פורסם בתאריך: 28.11.19 18:30

     

כל גבר ואשה מזדקנים בקצב שונה, הדרך שבה יזדקן גופנו תלויה, הן במרכיב התורשתי והן בבריאותו הכללית של הגוף. גיל המעבר בו עסקנו בטורים קודמים משתנה מאדם לאדם בזמן הגעתו ובאופן בו הוא משפיע עלינו.

במידה ואורח חיינו כולל עישון/תזונה לקויה/צריכת אלכוהול/השמנה/חשיפה רבה לשמש/חוסר בפעילות גופנית; תהליך ההזדקנות עלול להיות מואץ.

להלן כמה מהשינויים העיקריים החלים אצלנו:

שינויים הורמונליים – גם גברים וגם נשים.

שינויים פסיכולוגיים – הסתגלות לגיל המתקדם, גישה שונה לגיל ולהזדקנות, התאמה לסביבה ועוד, גברים ונשים כאחד.

שינויים גופניים – תפקוד הלב יעיל פחות ולחץ הדם עולה, העורקים נעשים נוקשים והנימים בעור נהפכים ל"שבירים" יותר.

שרירי רצפת האגן – נחלשים בהדרגה וכתוצאה מכך סובלים מבריחת שתן.

העור – עקב איבוד הקולוגן, שזהו החלבון העיקרי הנותן לעורנו את הגמישות, העור נעשה דק ומקומט יותר. כדי להפחית זאת, יש להימנע מחשיפת יתר לאור השמש ואף לעישון אשר מאיץ את הופעת הקמטים סביב הפה והעיניים.

אוזניים ועיניים – ישנה ירידה מסויימת בשמיעה בשל שינויים ניווניים באוזן הפנימית וכן גם ירידה בחדות/התמקדות הראייה בעצמים קרובים.

המוח ומערכת העצבים – בגיל מבוגר מתרחשים תהליכים ניווניים במוח ומערכת העצבים. ניתן לשמור על הקיים במידה ומקפידים על פעילויות הגורמות לגירוי שכלי כמו קריאה, פעילות גופנית אירובית ועוד.

מערכת השלד – היחלשות העצמות, לכן תרגילים כמו תרגילי כח/הליכות/רכיבה על אופניים/שחיה יחזקו את המערכת.

שרירים ומפרקים – השרירים נחלשים עם השנים והגידים מאבדים מגמישותם. חלבון הקולאגן שנמצא במפרקים וברצועות עובר שינוי משמעותי וכושר התנועה יורד. תרגול גופני יכול להועיל/לחזק ואף למנוע כאבים.

הבחירה שלנו, בכל גיל, חייבת לכלול אורח חיים בריא, תזונה בריאה ופעילות גופנית סדירה בכדי לשמר ולשפר את המצב הבריאותי והנפשי. רק אם נשנה אורחות חיינו נוכל לגרום לגוף להיות צעיר לאורך זמן.

לעוד אימונים והכוונה, חפשו אותי ברשתות החברתיות!

אינסטגרם

פייסבוק

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר