פעילות אירובית נתגלתה כיעילה על ידי הגברת הסיבולת והפחתת הכאב. רגינה פיינגרש

כיצד אורח חיים בריא עשוי להקל על כאבי שרירים?

מחלת הפיברומיאלגיה (דאבת שרירים) היא אחת המחלות המסתוריות אך אורח חיים בריא ושמירה על כושר עשויים להקל על התסמינים. רגינה פיינגרש חקרה את הנושא וחזרה עם המלצות

פורסם בתאריך: 21.11.19 20:56

לאחרונה אני נתקלת ביותר ויותר נשים אשר חולות במחלת הפיברומיאלגיה, כיועצת ומכוונת לאורח חיים נכון ואיכותי, מצאתי לנכון להעשיר את הידע לסובלים ממחלה זו ובעיקר גם לסביבתם של הלוקים במחלה.

פיברומיאלגיה, משמעותה כאב ברקמות החיבור ובשרירים. היא שכיחה ומשמעותית יותר בקרב נשים והינה מחלה המתאפיינת בנוכחות של כאב מפושט במערכת השרירים. היא אינה נגרמת על ידי דלקת במפרקים ואינה גורמת לעיוות של המפרקים ואינה מובילה לניוון שרירים. פיברומיאלגיה גורמת לפגיעה משמעותית באיכות החיים וביכולת התפקודית. הכאב המפושט מורגש, בכל הגוף, לכל אורך עמוד השדרה, בגפיים התחתונות והעליונות וכן קיימת רגישות עד כאב על פני נקודות רבות בגוף (גם בנגיעות קלות) הכאב מאופיין כשורף, נוקשה, רגיש, מכרסם.

הגורם למחלה זו אינו ידוע בצורה חד משמעית; נראה כי המחלה מגיעה עקב אירועים מסוימים המתרחשים במהלך החיים כמו: מצב נפשי, פיזי, טראומה או רקע גנטי הגורם למחלה.

ישנם שינויים ברמת הכאב ובמקום הכאב, שינויים אלה נגזרים מרמת פעילות גופנית, שעות מסוימות ביממה, מזג האוויר, איכות השינה ומידת הסטרס. בנוסף לסימפטום הכאב, המחלה עלולה להביא להפרעות שינה משמעותיות עם קושי בהרדמות ויקיצות רבות, לכן בעיה זו מובילה לעייפות ותשישות במשך שעות היום, קושי בריכוז ובזיכרון. ישנם המרגישים כאבי בטן ונפיחות בטנית, דחיפות במתן שתן, תסכול ואף דיכאון.

אופן הטיפול במחלה:
– קבלת מידע על הפיברומיאלגיה ותוכנית לניהול אורח חיים המסייעים לחיות עם המחלה בדרך איכותית ככל שניתן.
– תרופות להפחתת כאבים ולשיפור השינה.
– טיפולים בשיטות הרפואה המשלימה להקלה על הסימפטומים.
– למידת טכניקות שונות להרפיה ואמצעים אחרים להפחתת מתח השרירים + שימוש במתיחות.
– מומלץ להיעזר בתוכנית ספציפיות המותאמות על ידי פיזיותרפיסט לשיפור יציבה וגמישות.
– טיפולי הידרותרפיה, קרי- טיפולים שונים במים.
– תכנית אימון מותאמת אישית לשרירים ולשיפור סיבולת לב ריאה.

הטיפול המרכזי בפיברומיאלגיה הוא; הפעילות הגופנית (על בסיס קבוע) והפעילות המועדפת הינה פעילות אירובית (אשר נתגלתה כיעילה על ידי הגברת הסיבולת והפחתת הכאב), זו המפעילה גם את מערכת הלב והריאות וגם את מערכת השרירים. הפעילות יכולה לכלול: שחיה/הליכה/רכיבה על אופניים/ריקוד. כל פעילות גופנית מחויבת להתחיל רק אחרי יעוץ עם רופא מטפל וכמובן בתחילת הדרך להתמקד בפעילות מתונה ולהעלות עוצמה בהדרגה.

לעוד אימונים והכוונה, חפשו אותי ברשתות החברתיות!

אינסטגרם – https://instagram.com/regina_fainguersch_official?igshid=17kw2ete4eqzf

פייסבוק – https://www.facebook.com/regina.fainguersch

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר