פול דילייני. צילום: פבל
פול דילייני. צילום: פבל

פול דילייני אוהב את אשקלון למרות הטילים וחולם לעלות ליגה

פול דילייני הגיע מארה"ב השלווה לאשקלון הסוערת עם האזעקות ולפני שבועיים אף נולד פה בנו הבכור. למרות זאת, הוא אוהב את העיר ואת ישראל, ועכשיו הוא מצפה לשני דברים: לקבל אזרחות ולעלות ליגה עם קבוצתו אליצור איתו אשקלון

פורסם בתאריך: 15.11.19 12:25

     

חובבי הכדורסל בישראל מכירים היטב את פול דילייני. הגארד בן ה-33 החל את דרכו לפני 10 שנים בהפועל חולון ומאז שיחק בעירוני נהריה ובבקעה לפני שיצא לסיבוב ברוסיה ובאוקראינה וחזר לקדנציה שנייה בישראל לפני ארבע שנים. מאז הוא לבש את המדים של מכבי קריית גת, מכבי ראשון לציון ומכבי הוד השרון.

פול דילייני במדי אשקלון. צילום: פבל

העונה חתם דילייני באליצור איתו אשקלון ופתח איתה את העונה בצורה מצוינת עם שני ניצחונות רצופים. אבל כמו כל תושבי העיר ואזור הדרום, דילייני נאלץ השבוע להתמודד עם המצב הביטחוני הלא פשוט שעוברת העיר אשקלון, במיוחד בימים האחרונים.

"זו לא הפעם הראשונה שזה קורה לי, כי גרתי באשקלון גם כששיחקתי במכבי קריית גת (לפני ארבע שנים)", מספר הגארד של אשקלון בריאיון ל"כאן דרום", "ובאותה שנה היו לנו גם כמה אזעקות וטילים".

פול דילייני. צילום באדיבות מועדון אליצור אשקלון

איך הרגשת בפעם הראשונה כששמעת אזעקה?
"בפעם הראשונה קצת דאגתי, אבל לאחר מכן לא ממש שמתי לב לזה. יש לנו ממ"ד בבית והביטחון אמנם הכי חשוב לנו כמשפחה, אבל אנחנו לא נכנסים לפאניקה. אנחנו נכנסים לממ"ד מחכים ומיד כשהאזעקה נגמרת אנחנו יוצאים החוצה".

נשוי לישראלית

דילייני נשוי כבר שנתיים לליטל הישראלית (במקור מפתח תקווה, אבל עברה איתו עכשיו לגור באשקלון), ולפני שבועיים נולד להם בן בכור.

משפחת דילייני בהרכב מלא. בברית באולמי ליאל גארדן בפתח תקווה. צילום: גל אילוז, גלגל המגנט

"הבן שלי לא בוכה כשנשמעת האזעקה", אומר הגארד על הסיטואציה הלא נעימה שבה הוא צריך לגדל ילד, "הוא ישן ולא עושה בכלל רעש. הוא בסדר עם זה, ואנחנו ברי מזל כי הוא רוב הזמן ישן".

איך המשפחה שלך בארצות הברית מגיבה לכל זה?
"הם תמיד מתקשרים כי המשפחה תמיד דואגת, אבל מה שהם רואים זה ב-CNN, ובחדשות באופן כללי זה תמיד יותר דרמטי מאשר מה שקורה במציאות. רואים בטלוויזיה הרבה נפילות, אבל זה לא ליד הבית שלנו".

היה מפחיד בימים האחרונים באשקלון?
"הימים האחרונים לא היו מפחידים בכלל. ככל שאתה נוקט משנה זהירות – זה בסדר. אנחנו עושים את זה, אבל ממשיכים לחיות ללא פחד. אין מה לעשות, אבל זה המצב".

כיפת ברזל באשקלון. צילום: אילן אסייג

כיפת ברזל באשקלון. צילום: אילן אסייג

דילייני אמנם "רגיל" לסיטואציות מהסוג הזה, אבל הזר החדש של אשקלון אריזונה ריד, שהגיע לישראל רק השנה, הרבה פחות מורגל, והימים האחרונים היו הפעם הראשונה שהוא חווה את האזעקות והטילים.

"אני מנסה להסביר לאריזונה, כי זה היה חדש בשבילו, אז הוא קצת פחד בהתחלה", אמר דילייני על התגובה של חברו למצב, "אבל אני נתתי לו להבין שזה לא כזה נורא. כל עוד זה לא קורה לידך, זה בסדר. מה אפשר לעשות?"

התאהב במדינה

למרות המצב הביטחוני הגארד הוותיק התאהב במדינה והפך אותה לבית שלו. "אני מאוד אוהב את ישראל", אמר דילייני, "חזרתי לכאן לקדנציה שנייה, התחתנתי ועכשיו אנחנו ‘חיים את החלום’ בישראל. המדינה היא מאוד יפה, עם נופים מדהימים, הים, הצפון ומצאתי שלווה בישראל".

זה לא קצת מוזר שמצאת כאן שלווה עם כל מה שקורה מסביב?
"אני מסתכל על זה בפרספקטיבה אחרת. כשאתה מגיע מארצות הברית, אתה רואה מקרי אלימות בתדירות הרבה יותר גבוהה מאשר בישראל. יש כאן אמנם טילים, אבל זה לא קורה כל חודש או כל יום. זה מצער, אבל אלה הן הנסיבות. אני מסרב לתת לזה להשפיע על החיים שלי ואני מסתכל על 11 החודשים שבהם זה לא קורה, אני מעדיף להתרכז בשקט ובמזג האוויר הטוב".

התאהב בישראל. פול דילייני. צילום: פבל

דילייני מספר שהוא מעולם לא רצה לעזוב את ישראל לאלתר ולא לחזור לשחק בה, והמצב הביטחוני מחזיר אותו אחורה לתקופה שבה הוא שיחק בעונת 2014/13 בקבוצת חימיק יוז’ני מהליגה האוקראינית בזמן המלחמה עם רוסיה.

"חייתי בקייב בזמן המלחמה, בקייב ובאודסה", נזכר הגארד של אשקלון, "שם זה היה מפחיד יותר, כי היה שם את החיילים שהסתובבו ברחובות והייתה מחאה גדולה נגד רוסיה, אז שם הרגשנו את המצב הרבה יותר. בישראל יש אזעקות וטילים, אבל אתה מרגיש ביטחון, בעוד שבאוקראינה היו אנשים עם אקדחים ששמרו עלינו בתוך האוטובוסים שלנו בדרך למשחקים, הייתה משטרה בכל מקום והפגנות רבות".

מכיר את המצב הביטחוני מאודסה.פול דילייני בכיף עם המאמן. צילום: פבל

איך הגיבו השחקנים הזרים ששיחקו שם?
"לא טיילנו יותר מדי, וכולם כל הזמן ביקשו שנישאר באוטובוסים ונקטנו משנה זהירות וזהו, אבל זה לא היה נעים".

בתקופה האחרונה דילייני הגיש בקשה לקבלת אזרחות ישראלית מתוקף נישואיו בשנתיים האחרונות והוא מקווה לקבל אותה בתקופה הקרובה. אם יקבל את האזרחות, דילייני לא ייחשב לזר, מה שיאפשר לאשקלון לצרף שחקן זר נוסף לסגל שלה. "אני יודע שזה תהליך", מספר הגארד, "קיבלתי תעודת זהות כחולה ועכשיו אני מחכה לקבל אזרחות".

אם היית משחק במכבי תל אביב או בירושלים, זה היה מהיר יותר?
"יכול להיות שזה היה מהיר יותר שם, אבל אני לא נכנס לזה. אני בטוח שהפוליטיקה משחקת תפקיד חשוב, אבל אי אפשר לדעת".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




חולם על עלייה

אליצור אשקלון פתחה את העונה בצורה טובה עם שני ניצחונות רצופים והייתה אמורה לארח באמצע השבוע את הפועל רמת גן גבעתיים, אבל המשחק שלה נגד האורדונים נדחה בגלל המצב הביטחוני, ודילייני מקווה שזה לא יפגע במומנטום החיובי שנוצר בקבוצה.

שלא יפגע במומנטום. פול דילייני. צילום: פבל

"אני חושב שצברנו מומנטום חיובי והצלחנו לפתוח את העונה די טוב", מספר השחקן, "אבל יש לנו עוד דרך ארוכה, ואני מאמין שאנחנו עוד יכולים להשתפר".

אתה חושב שאתם אחת הקבוצות הטובות בליגה הלאומית?
"אני חושב שזה עדיין מוקדם להגיד כרגע, כי זו רק תחילת העונה. הכול יכול לקרות בליגה הזאת, אז אנחנו מנסים להתרכז מדי יום ומדי משחק".

מה אתה חושב על המאמן רועי חגאי?
"אני מאוד מכבד אותו ואוהב את הגישה שלו לשחקנים. הביטחון שהוא מעניק לי ולשאר השחקנים מאפשר לנו לפרוח ביחד".

אוהב את הגישה שלו לשחקנים. פול דילייני גם המאמן רועי חגאי בפסק זמן. צילום: פבל

אתם יכולים לעלות ליגה?
"אני מקווה שכן. זו המטרה שלנו, אבל אנחנו צריכים לעבוד קשה. יש לנו פציעות של רוברט רות’בארט ואריאל נבון שאמורים לחזור אלינו, וכשהם יחזרו זו תהיה קבוצה שונה לחלוטין. אז אם נמשיך לעבוד קשה, נשתפר וניקח כל משחק בעיתו, אז אנחנו יכולים לראות את עצמנו נאבקים למעלה כדי לעלות ליגה".

כבר בזמן הקצר שהגארד נמצא באשקלון הוא התחבר לאוהדי הקבוצה שמלווים אותה גם במשחקי הבית וגם במשחקי החוץ. הוא אמנם זוכר את האוהדים של הפועל חולון בתחילת דרכו בכדורסל הישראלי, אבל הוא לא ממעיט מערכו של הקהל האשקלוני.

"אני חושב שיש לנו אוהדים טובים, הם מגיעים לתמוך בנו", ממשיך הגארד, "גם כששיחקתי בקריית גת היו לנו אוהדים טובים מאוד. אמנם לא היו לנו הרבה, אבל הם היו טובים. גם כששיחקתי בנהריה וגם בבקעה היו אוהדים שתמכו בנו, ואני מקווה שיגיעו יותר אוהדים ככל שהעונה תתקדם".

פול דילייני במדי אשקלון. צילום:פבל

אתה רוצה להישאר במועדון מעבר לעונה הנוכחית?
"אני מקווה שאני אשאר בקבוצה יותר מעונה אחת, אבל זה תלוי בהנהלה. אני אוהב את העיר ואני אוהב את האנשים. המשך הדרך שלי תלוי בעיקר בהנהלה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר